Diskuze

Vídeň protestuje proti rozšíření Temelína

Rakouské ministerstvo životního prostředí ostře odmítlo plány českého resortu průmyslu na výstavbu dalších bloků jaderné elektrárny Temelín. Jejich velvyslanec už podal prostest u ministerstva zahraničí. To ale popírá, že by se na česko-rakouských dohodách cokoliv měnilo.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

michallll

23. 11. 2003 14:20
Pokud je atomka neškodná
a svému okolí prospěšná, bude nejlépe ji situovat na Letnou. Využije se odpadní teplo, třeba k rozmrazování či v létě k vysoušení vozovek atd. Ani nová dominanta není k zahození, hlavní město si technické "úspěchy" zaslouží i pohledově více, než venkovská krajina.
Navíc k sousedům je to všemi směry daleko. Emise, a ty jsou, se dostatečně rozptýlí.
Že je jihočechů méně a že jim lze atomku vnutit? V globálním světě už je to jinak, i pan Bush musí vyjednávat a měnit strategie.
Michal, Libčeves, t. 603771186
Michal, Libčeves
0 0
možnosti

moonraker

19. 11. 2003 23:05
taky jsem proti tomu aby se staveli dalsi 2 reaktory v Temeline
coz takhle postavit puncochatym skopcakum hned 4 anebo jeste lepe 8 reaktoru a podle moznosti v Breclavi at to maji aktiviste z Vidne co nejblize  
0 0
možnosti

Jarda4914

19. 11. 2003 14:56
Ach, jak dojemné!
Je nesmírně dojemné, jak strašně moc leží našim jižním sousedům na srdci vyrovnanost naší energetické odběratelsko-dodavatelské bilance a jak si již nyní dělají starosti o to, co budeme dělat s případným přebytkem, který by dostavbou Temelína vznikl.
0 0
možnosti

Southernik

19. 11. 2003 14:35
Politika, ekologie a populismus
Rakousko (a nyní i Německo) chtějí ukončit provoz jaderných elektráren - fajn. Výpadek výroby energie hodlají nahradit obnovitelnými zdroji - taky fajn. V případě Rakouska je to snadné, neboť nemají jedinou funkční elektrárnu. Němci to budou mít těžší - proto jsou také mnohem rozumější. Co však u nás? Máme dál spalovat tuhá paliva? A likvidovat krajinu těžbou? Připadá mi to ekologicky mnohem drastičtější, než výroba v atomové elektrárně. Je to pro nás nejvhodnější.
Pak je tu důvod politický. Proč si jen nemůžeme rozhodovat o energetice sami, jako třeba Francouzi, kterým do toho také nikdo nekecá
Nezbývá než si povzdechnout, proč jen musel bouchnout ten Černobyl. Kdyby ten nevybouchl, stály by  atomové elektrárny i v Rakousku. Iracionální strachy vyvolávané některými populisty vždy přehluší racionální vysvětlování odborníků, že bezpečnost dnešních atom. elektráren je už někde jinde. Ách jó...
0 0
možnosti

QULPO

19. 11. 2003 9:14
Řev primitivů...
Je to smutné, že se vůbec ohlížíme ne řev nevzdělaných primitivů, kteří vzali věc, které nerozumí, za důvod svaté války . Je to smutné, že ministr zahraničí nezávislého státu C. Svoboda okamžitě prdelkuje tak, jak chtějí rakušáci slyšet. Je smutné, že také u nás se nalézají lidé, kteří v rakouském žoldu blábolejí nesmysly prý jménem nás všech. Je smutné že v civilizovaných zemích rozumní lidé podléhají nátlaku řvoucích hlupáků. Američané pro své národní zájmy šli do Iráku neohlížeje se na řev blbců celého světa. . My pro zájem několika blbů likvidujeme sami sebe...(Připomínám - Československo již nikdy nebude vyvážet zbraně, likvidace čínskeho trhu po dýcháncích s dalajlámou a pod.) Kdo konečně řekne Rakušákům - jsme suverenní země, a zde jsem doma my ! Vládo České republiky, kdo vlastně jsi ???
0 0
možnosti

Jan Hus

19. 11. 2003 12:24
Re:
Naprosto souhlasím s tímto velice rozumným názorem , jenom mohu podotknout, že podle mého názoru je pan Svoboda člověk podprůměrné inteligence, který zná hodně, ale nechápe nic.
0 0
možnosti

djdave3

19. 11. 2003 9:00
ekologicke organizace ...
... proc si tak rikaj kdyz protestujou proti nejekologictejsimu zdroji energie, cerne toxicke skladky jim nevadi a ze jich neni u nas malo. Ono protestovat na zelene louce pred Temelinem je jednodussi nez se hrabat ve srackach ...
0 0
možnosti

VelkyHrdina

18. 11. 2003 20:43
Co to je?
Attorney Mary Bonauto, who represented the seven gay couples who sued the state, said the only task assigned to the Legislature is to come up with changes in the law that will allow gay couples to marry at the end of the 180-day period.
0 0
možnosti

Al-Aziz

18. 11. 2003 20:27
Souhlasím s rozšířením JETE
A ze strany Rakouska se jedná o zcela nepřípustné vměšování se do vnitřních záležitostí suverénního státu ! Touto větou by naše státní orgány měly odpovídat na veškeré podobné "protesty".
0 0
možnosti

Aiki75

18. 11. 2003 23:06
Re:
Přesně tak, rozšíření Temelína je rozhodně věcí ČR nikoliv Rakouska, jen porad nevím co jim na Temelínu vadí? Snad ne bezpečnost? Ja byl v Dukovanech a mužu Vám říct, že bych se nebal klidně vedle bydlet, Temelín je na tom určitě ještě lepší.
0 0
možnosti

navsteva

18. 11. 2003 20:24
JE Temelin
1. Temelin byl projektovan pro 4 bloky. Nakonec se ale postavili jenom 2. Takze proc ne tam? Vsechny podpurne technologicke objekty tam uz stoji.
2. Tepelne elektrarny jednak pomerne brzy ukonci svuj provoz, jednak nejde jen o tezbu uhli, ale napriklad take vapence, do odsirovacich zarizeni. A pro ti te napriklad ekologove vehementne protestuji.
3. Udajne obnovitelne zdroje jsou prakticky neufinancovatelne. Rozhodne nemuzou nahradit produkci stavajicich zdroju. Nemluve o tom ze i proti ni m samotni ekologove protestuji. Viz. precerpavaci el. Dlouhe strane. Nezanedbatelne jsou rovnez protesty obyvatelstva, napr. na Vysocine ve svem okoli rozhodne nechceme vetrne elektrarny, ktere nam tu hodlaji postavit ekologove shodou okolnosti z Jiznich Cech. My svuj zdroj na Vysocine mame. DUKOVANY a ten nam tu bohate staci.
3. Bezpecnostni system v Temeline je naprosto unikatni. Nejen ze je tu sovetska bezpecnostni technologie. Byl nainstalovan i bezpecnistni system americky. A dokonce system hlidajici system rusky:) Takze 3 jisteni. Takze driv popraskaji vodni el. v Rakousku nez se neco vazneho stane v Temeline.
4. To ze se blizkost takoveho zdroje energie neprojevil v cene, zpusobil statem rizeny organ regulace. Ten neumoznil odprodat rozvodnou sit prave v kraji (drivejsi cleneni) jihoceskem a jihomoravsekem. Tedy tam kde obe atomove el. stoji. A tak na to tady doplacime.
0 0
možnosti

malajský tygr

18. 11. 2003 18:58
df
Je to lepší než kdyby se to mělo stavět někde jinde.V temeleníně to už o moc hůř vypadat nebude.
0 0
možnosti

Termíny

Finance

Vláda

Témata

Válka na Ukrajině

Olympijské hry

Nepřehlédněte