Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stav autobusu smrti neznal ani majitel

Cestující a svědci od Nažidel už druhý den u soudu vzpomínají na okamžiky, které předcházely tragické nehodě autobusu. Zatímco pasažéři se hlavně shodují na rychlé jízdě, jednatel přepravní společnosti Milan Juršták přiznal, že ani nevěděl, jestli má autobus omezovač rychlosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jarka43

Zase tachograf
Nedá mi to a musím se pořád dívat na kotouček.Mě prostě připadá domalovanej.Jezdím 20 let a tachograf takhle silnou čáru nenakreslí.A kdo mi vysvětlí že čára nemá konec,to znamená rovnou čáru po nárazu,kdy byl bus v klidu.Kde je ten znalecký posudek?nikde jsem ho nenašel.
0/0
11.11.2003 21:05

marzena

Re:
no, ja s busem fakt nejezdim, takze o tachografu nemam sajna, ale pokud mu chybi konec, da se to podle me vysvetlit velmi jednoduse tak, ze narazem se tachograf rozbil a prestal pracovat..
nakonec ten pristroj je urcite na elektrinu, takze staci, aby se pretrhl privodni kabel a nebude to zapisovat lautr ani carku.. A vzhledem k tomu, jak ten bus vypadal, tak se da pochopit, ze se kablik utrhnul nebo se urvala a vypadla baterie nebo neco podobnyho..
0/0
12.11.2003 8:43

kubish

Strašná bulvarizace
Bulvarizace iDnes je strašlivá. Jak můžete použít v tutlku "Stav autobusu smrti .."??? Kdyby to byla upoutávka na webu Blesku, tak to akceptuju. Na iDnes ne. Pokud v sobě máte alepoň trochu novinářské serióznosti, měli byste lépe volit slova. Chápu honbu za čteností, ale tu získáte profesionalitou, ne bulvárními nadpisy.
0/0
11.11.2003 15:22

Leonardo-3

Re:
0/0
11.11.2003 17:00

Leonardo-3

Re:
Nediv se, příteli, jestliže jsou zde zaměstnáni spíše cenzoři než kvalitní žurnalisti  iDnes je bulvár již delěí dobu a navíc bulvár směšný...
0/0
11.11.2003 17:03

liberecak

Re:
To si pis, iDnes po Krbcovi pase neuveritelnym zpusobem. Kdyz sem dneska koukal na titulni stranku a tam byly jmena obeti i s vekem, tak mi z toho bylo spatne. Proc to vubec delaj?? Ted, kdyz uz je pul roku po nehode..Tem lidem uz je to stejne jedno, MFD akorat jitri city pozustalych a burcuje je proti ridici
0/0
11.11.2003 19:33

killy

Re: To už není bulvár, ale psychologická příprava na lynch...
Ať si říká kdo chce, cokoliv, je to štvanice. A nechutná!Jen chybí rozvášněné davy, které by nám pak redaktoři barvitě popisovali . Strkám sem už jednou použité postřehy:    Ze spisů: (www.nažidla2003) 1. "...vozovka, podle soudního znalce, sice neodpovídá normě, ale její technický stav odpovídá stavu komunikační sítě ČR." - z toho lze odvodit poučku, že když budou silnice jako oranice v celé síti ČR, nebude za případné nehody vzniklé z tohoto důvodu nikdo jiný, než řidič, zodpovídat ....2. "Podle expertizy byl technický stav autobusu bez závad".... tak přece nebudeme dávat vinu jeho provozovateli......3. "Fotokopii profesního osvědčení předložil policii zaměstnavatel Milan Juršták až 30.3." .... nevím, proč je ve spisech tato nic neřešící poznámka, když přece musí u autorizované školící firmy být prokazatelný záznam o absolvování periodického povinného školení řidiče skupiny...... P.S. Někdo tady skutečně provádí hon na dosud neodsouzeného člověka, jehož vina je sice nepopiratelná, ale její rozsah přece není soudem potvrzen. Co když ......
0/0
11.11.2003 20:14

jirulak

Re:
Souhlasim...., ridice Krbce se nechci zastavat, protoze ma na havarii svuj podil, ale jinak je to stvanice. Melo by se pockat, az se vse vysetri, jestli to nebyla nahodou porucha te aretace z. napravy napr.( to by v tom byl nevine), novinari by si meli ujasnit, kolik vlastne jel, ale jestli tomu po precteni vseho dostupneho rozumim, tak asi tech 98 km/hod, coz je sice vice nez mel, ale ne zas tak moc. Najednou vsichni pisou, ze to tam znaj a ze to je hrozne misto a ze tam jezdej radeji jen 60 -70...to jsou keci, take to tam znam a jezdim tam normalne.to jest asi 100. Zasadni pricinou umrti 19 lidi je typ autobusu, kdyby to nebyl patrak, treba by nikdo nezemrel a dnes by krbcovi nikdo nenadaval do vrahu. Proc takovy autobus nikdo do ted nezakazal....? Treba.Je to velmi smutny pribeh pro vsechny zucastnene, ale kazdy kdo useda za volant se muze dostat do situace, ve ktere je dnes p. Krbec a tak by to lide meli hodnotit. Jasne zaslouzi trest, ale az to bude vysetreno a to spravedlive..
 
0/0
12.11.2003 16:15

jarka43

Tachograf
Ten autobus podle mne nejel rychlostí 118km v hodině,jak papouškují všechno media.Podle tachografu jel asi  stokilometrovou rychlostí.Neříkám že je to málo.Rychlost 118km se na tachografu objevila až v okamžiku převrácení autobusu když byl koly vzhůru.Všichni novináři by se měli naučit číst kotoučky než něco napíší.
0/0
11.11.2003 13:57

karoten

Re: To neštymuje,
leda by byl snímač na hnaný nápravě - což nevím. Ten karambol přece nastal v dolíku, pod kopečkem kterej se projíždí naplno, možná to byl ten osudnej moment kdy se tzv."vysoká k.u.r.v.a" dostala nad kritickou rychlost.....
0/0
11.11.2003 14:09

e-moe

Re:
Těch 118 není pouze pocit novinářů, ale stojí to ve znaleckém posudku. A z toho tachografu je jasně patrné, že z těch 118 se intenzivně chvíli brzdilo až nekam k 65 a pak stopa záznamu končí.
 
BTW, proč by měl jednatel společnosti ale znát, kde a jestli je v autobuse omezovač? To je snad otázkou technické kontroly, stejně tak by se pak teda asi měl zajímat, kde je v autobuse systém ABS apod...
Ještě k těm autobusům obecně - copak je na našich dálnicích autobus jedoucí 130 tak řídkým jevem? - Není to problém jedné společnosti a jednoho řidiče, ale problém principu vydávání a kontroly techničáků...
0/0
11.11.2003 15:11

jarka43

Re:
Tak nevím,jestli ten kotouč čtu blbě já.Ale nevím že by se z takového kotouče dalo vyčíst intenzivní brzdění.Ta rychlost prostě spadla,když bus už byl převrácený..Je mi divné že potom tachograf už nic neukazuje,že by jej někdo tak rychle vyndal?Má přeci ukazovat rovnou čáru,ne?
0/0
11.11.2003 15:34

e-moe

Re:
ve znaleckým posudku je jasně napsaný, že při převrácení autobusu a následném nárazu došlo k přeručení napájení tachografu, proto záznam skončil na údaji 65 km/h a ne na nule a rovnou čárou...
0/0
11.11.2003 16:20

liberecak

Re:
Hm to je divny, v posudku je, ze pri prezkouseni byl ten tachograf nefunkcni . A hlavne je zvlastni, ze se s tim spodkem nic nestalo, a zrovna jako na potvoru se odpoji tachograf od baterie..?
0/0
12.11.2003 20:22

Roumen

Re:
Tyyy voe...ja se vosypu, voni sem dali dalsi clanek. ;-)) Tak to napisu znova, k ty tvoji poznamce se to celkem hodi. To brzdeni tam je. Kdyz si prectes ten posudek, tak neni pravda, ze ten autobus havaroval v rychlosti 118km/h. V okamziku narazu do pravych svodidel jel 98. V dobe, kdy dostal smyk, kdyz se vratil na silnici, jel dokonce 80. Kdyz prorazel levy svodidla, tak uz jel 60. Je tam i brzdna draha. B-) A taky tam pisou, kdy ktery kola (kvuli naklonu) ztratily kontakt s vozovkou. Doporucuju precist - ten znaleckej posudek je pekny cteni. Zvlast vypovedi svedku (spal jsem a pak jsem slysel napravo nejaky zvuky, podival sem se a nic sem nevidel, tak sem si zase lehnul. Pak se mi zdalo, ze se autobus naklani. Probral jsem se na strese autobusu, ktera lezela vzhuru nohama) sou husty cteni...
0/0
11.11.2003 16:31

liberecak

Re:
To nenapsali novinari, je to ve znaleckym posudku, nicmene jsem ten kotouc ted prohlizel znova a mas pravdu-proc by prudce ze 100 brzdil na 80 a pak to okamzite kulil 120? mozna bych se priklanel k tomu, ze v momente narazu rucicka tachografu poskocila nahoru, nebot ta cara je tlustsi nez normalne a jde hned nahoru a hned zase dolu. A nebo se kola protocily vzduchem, jak rikas, coz je pravdepodobnejsi. A konci to na 65, protoze bus skoncil na boku a kola lezely na hline a okamzite se tudiz prestaly otacet
0/0
11.11.2003 19:47

tomka

Re: tachograf
Bulvár BLESK a MLADA FRONTA at se jdou někam zahrabat,víte úplny kulový jak to tam vypadalo v ten moment nehody.To že někdo někde řekl že ten autobus jel přes kilo je sice možný,ale v moment srážky kilo nejel.Neoplan po skoro bočním nárazu ve 110km/h vypadá opravdu uplně jinak.Mistem nehody jezdim každý týden minimálně pětkrát a vim jak se tam chova auto,autobus nebo mikrobus ve 100km/h,to co napsali novináři na toho řidiče za špínu je fakt novinářská hanba
0/0
11.11.2003 21:38

karoten

Re: A jak se chová?
Tak to řekněte....to je přece zajímavý?
0/0
12.11.2003 14:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.