Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pašoval drogy, dostal 50 let

Za kovovými vraty zarachotí klíč, klapne zámek a před ramenatým dozorcem se vynoří vězeň Radek Hanykovics. Nepřichází zlomená lidská troska, jak by se snad dalo očekávat po 2807 dnech strávených v tvrdých thajských káznicích, kde skončil za pašování smrtícího heroinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Belly

Jak jednoduché....
Koukam, že většina z vás tady snědla všechnu moudrost světa. ÓOO jak je jednoduchý člověka odsoudit, než se nad tim aspoň trošku zamyslet. Kdo z vás toho člověka zná, že je pro vás tak jednoduchý ho odsoudit, jako mega zločince? Kdo z vás má na to to právo?Jo, pašoval heroin uvědomoval si svuj čin, ale zrovna tak si kažej inteligentni člověk uvědomuje riziko požívání jakýkoliv drogy? Nežijeme v  před rokem 89, ale už "dávno" po. Informace o drogách jsou všude dostupný a nejeden z nás má s tim biď už sebemenší zkušenost. V televizi dávaj o drogách nejeden pořad. Radek Hanykovics drogy pašoval, nikoliv  někomu aplikoval a způsobil tím někomu závislost na této droze!!! Pro ty, kteří chtějí mermomocí vynášet rozsudky  - Řidič od Nažidel  vědomě sfalšoval opravnění k řízení autobusu. Neměl žádné zkušenosti, nebo jen naprosto minimální, protože jinak by si nikdy nedovolil, jet takovou rychlostí s takovým kolosem plným lidi. Přesto sednul za volant, nechal nastoupit  něco kolem 50ti cestujících, kteří neměli možnost si vybrat. Teď je 19lidí mrtvých. Tohle si dovoluju nazvat zločinem a řidiče NEHORÁZNYM ZLOČINCEM. To jestli si drogu někdo koupí nebo nekoupí, jestli si ji někdo aplikuje nebo neaplikuje, je pouze a jen na každém z nás!!! A to si uvědomte! Proč se prodávaj cigarety, když na rakovinu způsobenou jejich kouřenim umře ročně víc lidí než na jakoukoliv jinou nemoc? Proč se prostě jednoduše nepřestanou vyrábět, když se ví, že kouření způsobuje rakovinu?! Na cigaretách si můžu vypěstovat  závislost stejně tak, jako na drogách a zrovna tak se na ně umírá. A přesto cigarety dál prodáváme všude a všem i s vědomím, že dotyčnému ohrožujeme život rakovinou plic? Proč nabízíte cigarety přátlům, kolegům, příbuzným, když víte, že mu můžete způsobit zavislost a později i rakovinu? Neni to, tak trošku to samé? Neli horší, když se cigarety prodávaj legálně?????? Hold, tohle je zase muj pohled na věc!
0/0
12.11.2003 11:35

honimir

Re:
BELLY, JEDEN Z MALA ROZUMNYCH PRISPEVKU. TY OSTATNI BYCH ZAVREL AZ BY ZCERNALY.
0/0
12.11.2003 13:14

Leto_Atreides

Cigára
 Máš naprostou pravdu. Stát se dokonce staví do role schizofrenického pokrytce - na každou krabičku nechá natisknout "Kouření způsobuje rakovinu", ale daň si z ní vezme velmi rád - přitom náklady na léčení kuřáků jsou mnohonásobně vyšší.
 Nicméně stejně jako není v reálných možnostech demokratické vlády silně zredukovat kouření (co tak bilboardovou kampaň se snímkem plic dlouhodobého fanouška nikotinu před každou základní školu?), není v silách policejních složek zcela eliminovat tvrdé drogy. Nicméně pokud to jemně nadsadím, podle tvé logiky by překupník s atomovkama byl morálně z obliga - nikoho přeci nenutí, aby tu zbraň odpálil... 
0/0
12.11.2003 15:50

eF1

to all
Pro kritiky převozu odsouzeneho :žijeme ve 21. století a cílem trestu je NAPRAVA.Tento trest musi ale probihat za podminek dodrzovani LIDSKYCH PRAV, o cemz mam v pripade Thajskeho vezeni pochybnosti.I doba trestu 50 let je mnoho,coz musi uznat i zavili odpurci drog a zlocinu.Co se tyka zlocinu samotneho,mlady muz se muze v teto situaci ocitnout snadno,jelikoz mnohdy nechape nasledky sveho jednani a myslim ze by bylo od vsech velice pokrytecke tvrdit :patri mu to!i diky tomu co pro nej udelala ceska diplomacie muzeme mit pocit bezpeci,a to v tom smyslu,ze pokud se nam neco podobneho stane(a jsou pripady kdy nam nekdo napr.drogu nastrci...)mame jistotu ze se o nas nase urady postaraji,a to je snad dobre,ne?
0/0
11.11.2003 23:55

GhorX

Re:
Každý pachatel úmyslného trestného činu znamená po propuštění pro společnost zvýšené riziko, že svůj čin zopakuje a proto jsou některé zvlášť protispolečenská jednání hodnoceny doživotním trestem, nebo popravou. S trestem smrti nesouhlasím; a dokud se lidé v případě omylu nenaučí popraveného oživit, nikdy souhlasit nebudu. Ovšem doživotní trest je něco jiného. Proč riskovat, že propuštěním bestiálního vraha připravíme smrt někomu dalšímu ? A proč bychom pak měli být benevolentní u tvora, který s klidem distribuuje něco, co v konečném důsledku způsobí smrt stovek lidí ? Kolik bylo v tom 2.5 kg heroinu dávek, které by byly první ? Nebo poslední ? Ano, vězeň by měl být podle našeho práva trestán lidsky. Na druhou stranu, u nás zákony neporušil...
0/0
12.11.2003 1:03

eF1

Re:
Souhlasím s Vámi, ale je nutno si uvědomit, že kdyby zákony porušil v USA a byl tam vězněn, je to v pořádku,ale všichni víme jak nelidské podmínky jsou v Thajském vězení.Když se člověk narodí a žije zde, pak má právo i na trest odpovídající dané kultuře.A srovnávat masového vraha a dealera i třeba heroinu není na místě.Od výrobce k narkomanovi je dlouhá cesta a účastní se jí mnoho lidí, kteří třeba o tom jak tato droga zabíjí nemají ani ponětí.Těchto prostředníků je mnoho,mnozí z nich jsou mladí a myslím že zrovna u této kategorie vězňů je procento nápravy velké.Jiná otázka je, jakou jim pak nabídne šanci začít znovu.Vylézt z vězení a nemít nic od čeho se odrazit,dluhy,atd. jistě svádí k další trestné činnosti a buďte si jist že v našich podmínkách je to normální.To je ale další otázka...
0/0
12.11.2003 13:01

michallll

Kdo má takhle jasno,
je nebezpečný.
Obyčejný člověk je opatrnější i ve svých jistotách, snad proto je na svobodě.
Tolik heráku mohlo zabíjet i opakovaně. Což, zdá se, pro pachatele není problém, vydělával jen peníze, zřejmě...
Michal, Libčeves
0/0
11.11.2003 20:16

Henrietta

Tvrdý trest
Myslím, že trest je příliš tvrdý. Snad řeší problém pašeráctví v Thajsku, ale tady v ČR je to trest nemyslitelný. Ještě jsem neviděla, že by někdo dostal víc jak 25 let /nejhnusnější vrazi/. Myslím, že tento člověk se již dostatečně poučil.
0/0
11.11.2003 18:57

yorick

Re:
Rad bych Te upozornil, ze 2,4 kg heroinu z nej mohlo udelat klidne i vraha nekolikanasobneho. Samozrejme jsem pro jeho vydani do CR, protoze to vezeni tam musi byt sileny, ale pred pripadnou amnestii ci prominutim zbytku trestu bych docela pozadal o nazor i finskou stranu... Drogy jsou zlo (heroin bez nejmensich pochybnosti) - a pokud mu nekdo dobrovolne slouzi, je treba proti nemu bojovat - i kdyz vypada jako mlady studentik... Ostatne, lehce popularizacni vyzneni celeho clanku me v pripade paseraka heroinu docela znechucuje.
0/0
12.11.2003 3:24

Zyralt

Věděl, do čeho jde
Podle mě ten člověk věděl, do čeho jde, a proto nechápu, proč je okolo toho takovej povyk a taková snaha dostat ho sem. Prostě je to normální zločinec a jako každej si musí nést následky svého jednání.
Neznám ani jeden rozumný objektivní argument, který by hovořil pro přesun tohoto zločince do ČR. Pokud nějaký znáte, sem s ním!
0/0
11.11.2003 16:55

fleret

thajske veznice by mely slouzit
jako univerzalni,pro vsechny distributory a paseraky bez rozdilu statni prislusnosti -narodnosti.pasujes drogy,obchodujes s drogou,budes souzen v thajsku a trest si odpykas v thajskem vezeni.mozna,ze jako prevence by to castecne pomohlo.
0/0
11.11.2003 14:10

GhorX

Re:
To by ale musely být stejně tak univerzální zákony. Nebo patříte k lidem, kteří by za jointa nejraději stavěli ke zdi ? Co ti chudáci, kteří byli odsouzeni za pár vypěstovaných rostlin Cannabisu, zatímco jiní za nesrovnatelně horší činny odešli s peněžitým, nebo podmíněným trestem ?
0/0
11.11.2003 14:45

moods

skoda, ze....
Skoda a clanek znovu nuti k zamysleni, jestli si vazit takoveho statu, ve kterem zijeme a jeho uredniku. Clovek, ktery je ochotny prevazet drogu a ohrozovat treba i jedineho cloveka si nezaslouzi nic jineho nez zavrit az zcerna. Thajci, tleskam vam. a je mi lito, ze to same bohuzel nemuzu udelat, pokud se tyka priblbliku, kteri zaridili prevoz toho grazla do Cech. Navic, nikde nectu odpoved na otazku, proc se na jeho luxusnim ustajeni mam prispivat ze svych dani. Skoda, ze ho v Thajsku vcas nepotkala nejaka nehoda.
0/0
11.11.2003 12:48

PetrHK

Re:
Takže podle tvý logiky by si zavřel každýho řidiče kterej jede po městě třeba 100 km/h na 50 let? Ten taky ohrožuje ostatní, ne?
0/0
11.11.2003 13:16

moods

Re:
Proc ne ? Zrejme zadny z Tvych blizkych nemel smulu, ze by se s podobnym mistrem sveta potkal. Jinak bys nejspis podobne uvahy ani nezverejnoval.
0/0
11.11.2003 13:35

moods

Re:
Navic, mistri sveta, kteri jezdi po meste stovkou si mysli, ze to zvladnou . Tam je velmi diametralni rozdil. Dement, ktery si prilepi dve a pul kila heroinu na telo zcela presne vi, na co je a jake to ne muze mit, ale zcela jiste jake to ma dusledky pro konzumenty.
0/0
11.11.2003 13:38

baucis

Re:
Ale on neni žádnej dealer nebo narkoman. Lidi, kteří dostanou vaše blízké do drog jsou téměř VŽDY jejich kamarádi a ne pašeráci.
0/0
11.11.2003 14:46

baucis

Re:
a propos. Váš blízký měl "jenom smůlu" že chudáček? On si nevzal drogu dobrovolně? A podruhé? Ono než vznikne závislost tak to taky chvilku trvá. Spíš se mi zdá, že aníž o tom víte, střílíte do vlastních řad. Uvědomte si, že váš blízký není OBĚŤ, ale že to sám CHTĚL/A
0/0
11.11.2003 14:50

Haaja

Kdyby dostal doživotí
tak by byl pokoj. Doživotí nejde snížit na půlku a milý Radek by věděl na čem je. Pro lidi co přijdou jako puberťáci k heroinu jsou Radkové za mřížemi to nejlepší. Je to první článek řetězu který končí u dealerů na Václaváku. Všichni jsou lůza a lidi nižší kategorie. Nejlepší místo pro ně je ajnclik.
0/0
11.11.2003 12:20

Marusja @ Dusja

Vendula
Podle toho, co tady čtu, tak bude brzy litovat, že ho z relativně inteligentního thajskýho kriminálu deportujou do místní pakárny
0/0
11.11.2003 10:14

eF1

Re:
uplne s tebou souhlasim.ceska povaha je opravdu velmi zvlastni....
0/0
11.11.2003 23:58

luminol

ze života
Pašoval drogy, dostal 50 let; vraždil, dostal 18 let; znásilnil, dostal 12 let; řídil opilý a zabil člověka, dostal podmínku.
Objektivní realita nás přesvědčuje, že legalizací narkotik se stane svět spravedlivějším!
0/0
11.11.2003 10:10

Petr-x

Jakou druhou šanci ?
Pašoval drogy při vědomí trestu, jaký v Thajsku mají. Má to na doživotí a pokud někdo vědomě pohrdá zákony, tak si nic jiného nezaslouží. Doufám, že si odsedí všechno. Kdo zaplatí náklady, vynaložené na jeho přemístění do ČR ? Dost, co mu a jemu podobným platíme stravu, byt, video, zájmové kroužky, ...z našich daní. Hajzlové jeho typu by měli jít na nucené práce, vím o čem mluvím, znám, bohužel, i několik streetworkerů a i jejich klientů. Jejich "léčení" je jen velmi drahá iluze, vyhozená energie i finance.
0/0
11.11.2003 10:07

AnalProbe

Milosrdenstvi chci, ne obet!
0/0
11.11.2003 9:29

VitaminS

Myslite ze by to slo
Mam napad (falesni ochranci lidskych prav uz dal nemusi cist). Tak tedy: recept na snizeni mnozstvi drog je jednoduchy. Uzavrit s Thajskem smlouvu - lide chyceni u nas pri pasovani a prodeji drog by si odpykavali tresty v Thajsku. Zpocatku by to stalo prachy, ale pak by se rozsiril strach z vezeni a byl by klid.
0/0
11.11.2003 9:25

mikey_

pro blbounka:
Každý i poloimbecilní človíček zná základy trhu. Kde je poptávka tam se logicky vytvoří nabídka. Tak to platí i u drog. Pokud dochází k maximalizaci represe znamená to jediné: Větší "podnikatelské" riziko pro distributory a tím pádem vyšší cenu drogy na běžném trhu.
První dávky drog většinou dostanete zadarmo...Pokud jste závislý, další drogy musíte samozřejmě nakupovat za tržní cenu.
Většina (primitivních) feťáčků si na drogy vydělává krádežemi - Vaše autorádio, mobil či auto. Čím je droga dražší tím je více společensky nepřijatelných činů.
Prohibice alkoholu v USA pouze odstartivala raketový růsk zisků určité skupiny obyvatel, pozitivní efekt byl nulový.
Legalizace drog (či jejich trpění) ve svém důsledku pro liberální země (mediálně vděčné Holandsko) nepřinesla s výjimkou drogové turistiky ani výrazný růst uživatelů ani kriminality.
Tedy rychlý recept na snížení drog?
neexistuje :-(
Lepší je starat se o své potomstvo aby se snížil počet uživatelů. (Což v zemi kde je normální chlastat na každém rohu, potácet se z hospody do hospody za hurónského řevu rozhodně nebude jednoduché :-)
0/0
11.11.2003 10:09

BabkaChnapka

už si vytrpěl dost
Já mu tu šanci  moc přeji.
0/0
11.11.2003 9:15

ressi

Re:
 Držím palečky, ať je doma co nejdřív
0/0
11.11.2003 10:57

baucis

nemůžu nenapsat
nemůžu nenapsat, že dosavadní přispěvovatelé do této diskuze jsou uplně vylízaní. Říká vám něco možnost nápravy? Tady jí má každej vrah. Kdyby se to stalo vašemu dítěti, mluvili byste asi jinak. 
0/0
11.11.2003 9:10

houba_

Re:
jsem zvedavy na vas nazor, az nekdo nabidne vasemu diteti drogu
0/0
11.11.2003 9:32

Kajetan11

Re:
Jestli tu nabidku moje dite prijme, tak budu hledat chybu ve svy vychve a ne v systemu...
0/0
11.11.2003 9:46

houba_

Re:
vy ho (paseraka drog) tedy chapete jako produkt systemu?
Je to svepravny clovek, sam se rozhodl pasovat, vedel, jake tresty jsou za pasovani drog v Thajsku, zcela jiste byl schopen predjimat dusledky sveho odhaleni. Zcela jiste zna i dulseky uzivani drog. Proc by ho tedy mel kdo litovat?
Kdyz vase dite prijme drogu a vy budete tak "uvedomely", ze budete hledat chybu v sobe, proc nam zde tedy predhazujete pociti rodicu tohoto paseraka??? Oni si ho takto vychovali
 
Apropos: az vase treba 10-ti lete dite prijme drogu, nemusite hledat chybu jen sam v sobe. Na vine jsou prave i takovi paseraci. Male dite neumi tak docela domyslet dusledky jednani a doprovazet dite na kazdem kroku take nemuzete.
0/0
11.11.2003 9:54

mikey_

Re:
začínám ronit slzy :-)
Pohádka o feťákovi
kapitola 1
 
samozřejmě před každou základkou postávají limuzíny a čekají až nebohý páťák vyběhne ze školních bran aby mu okamžitě strčili (násilím samozřejmě) do pusinky bonbónek obalený kokainem.
 
Kapitola 2
 
Chudáček dětátko hned druhý den běželo do školy, ne z lásky k matematice nebo Barborce vedle které sedí v lavici ale aby rychle ukojilo svou závislost na bonbónku s kokainem.
..............
  Fakt pitomé SCI-FI
0/0
11.11.2003 10:16

m_a_r_c

Re:
hehe, jo to je presne ten typ kterej prodava pred skolkou detem inekcni strikacky jak to rikaj na nove :-) Pro me je dealing drog proste danovej unik, nic vic. Drogy by se meli podle me kopletne celosvetove legalizovat, at si je kazdej zavislej na cem chce, aspon odpadnou ty hrozny mafie a paseraci a stat si zavislaky bude hezky danit a za ty prachy je pak pokud budou chtit bude lecit. Kdyz to de s chlastem, proc by to nemelo jit s heroinem ... Nebojte, heroin bude potom zhruba tak stejne atraktivni, jako cichat vypary z benzinu ....
0/0
11.11.2003 10:17

baucis

Re:
ad1)znovu opakuji. U nás dostane "druhou šanci" každej vrah. Kluk, kterej se jako mladý tele nechal zlákat vidinou peněz  už ji nedostane?
ad2) jsem mladší generece, tudíž můžu klidně říct, že dnešní mládeži nikdo drogu nabízet nemusí. Pokud ji chce kdokoliv vyzkoušet, sežene si ji sám a to celkem bez problémů.  Rozhodně mu jí však nabídnou spíš kamarádi ze školy, než nějaký Hanokovicz. Ten kluk už je vytrestanej dost. Udělal blbost a ví to. Zavřete zase ty, kteří pašují teď, ta napravené pustit. A basta
 
0/0
11.11.2003 14:40

Fikos

Re:
2,4 Kg heroinu  to je doslova masovej vrah
0/0
11.11.2003 9:38

DeDust

Cim si paserak zaslouzil clanek v prestizni periodiku???
Zitra si precteme vypraveni podvodnika z dob LTO, pozitri prodejce nekolkovanych cigaret a v sobotu navstivime vyrobce padelanych lihovin... Koho to ma zajimat???
0/0
11.11.2003 9:01

VitaminS

Re:
Zapomnel jsi na nedeli: obchodnik s bilym masem
0/0
11.11.2003 9:26

houba_

jedno oko nezustalo suche ...
to je ale paskvil clanek,
pokud by s nim redaktor jeste nekdy mluvil, nebo pokud tuto diskusi bude cist nekdo z jeho pribuznych ci znamych, vyridte mu prosim, ze je to neskutecny haj... (vy vyte co). Pral bych mu, aby si tam odkroutil celych 25 nebo i radeji 50 let
0/0
11.11.2003 8:50

kestrik

Do konce zivota by mel delat a platit CR za to, ze ho tam nenecha.....
Jsem zvedavej, jak se odvdeci. Naucil se anglicky, jeho kolega thajsky, mohli by delat prekladatele. Ale jsem zvedav na ty danove ulevy. To budou podnikatele jedna radost. Vzorni, zpocatku ve fesackem kriminalu, pozdeji s tucnym kontem venku....a do Thajska se podivaj za par let jako tuuristi.....
0/0
11.11.2003 8:30

mezera

Hmm ...
... to jsi si měl rozmyslet dřív ... a žádná milost ... pěkně si to odpracuj ....
0/0
11.11.2003 8:17

duval

žádám ještě jednu šanci
a ten herák tam propašuju
0/0
11.11.2003 7:07

Perez

Re: Paráda :-)
Tohle je zatím ten nejlepší příspěvek, jen tak dál. :-)
0/0
11.11.2003 10:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.