Rychlost na tachografu v okamžiku havárie
Tady jsou tedy kydy
. Přečtěte si alespoň posudek znalců vy vševědi. A jelikož jste líní tak je tady z posudku inkriminovaná pasáž:
-Rozjezd vozidla v čase 20.22 do rychlosti 92 km/hod, následuje pokles rychlosti na 82 km/hod, další zvýšení rychlosti na 101 km/hod a následný pokles na 76 km/hod. - další zvýšení rychlosti v čase 20.24 hod, rychlost autobusu dosahuje hodnoty 118 km/hod - V čase 20.24 dochází k poklesu rychlosti na hodnotu 98 km/hod na tachografu je zaznamenán chvějící se pohyb rydla tachografu, kdy autobus se dostává na pravou krajnici a následně do kontaktu se svodidly - dochází k dalšímu poklesu rychlosti na hodnotu 80 km/hod, zápis je tachografu nerovnoměrný, autobus je ve stranovém smyku - další pokles rychlosti na hodnotu 60 km/hod, když autobus sjíždí mimo komunikaci, dochází k odpojení baterií a končí zápis na tachografickém kotouči, když rydlo zaznamenává podélným třesem kolizi autobusu - zápis ukončen v blíže nespecifikovaném čase, neboť vlivem kolize autobusu zanechává rydlo konec záznamu v časovém rozmezí cca 20.25 hod.
Je tam také jasně napsán důvod havárie (strhnutí volantu prudce doleva po najetí na nezpevněnou krajnici a střet s pravými svodidly - svědek co jel za ním vypověděl že se jiskry dvakrát ze svodidel létaly a stopy na autobuse a svodidlech jsou také jasné - a ze stop na vozovce je patrné že nebyla snaha toto vybočení vyrovnat, protože pravé přední kolo je ve stálém stranovém smyku a zanechalo rovnoměrnou stopu)
Ohledně možného vybočení zadní nápravy znalec přímo uvedl, že je tato výpověď účelová (kromě toho stopy a technický stav to jednoznačně vyloučily) protože to není fyzikálně možné aby zaeretování nápravy způsobilo vybočení a je otázkou soudu jestli to nebude považovat za křivou výpověď.
Tak si nejprve prostudujte fakta a nepište hovadiny. Urážíte tím památku zesnulých a nepřímo jejich příbuzné.
zavřít