Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Začalo přelíčení s řidičem autobusu smrti

V Českých Budějovicích začalo přelíčení k tragické nehodě autobusu u Nažidel. Obžalovaný řidič se ho neúčastní, podle advokáta je psychicky na dně. Hrozí mu až deset let. Státní zástupkyně nejprve dlouho předčítala jména obětí a výčet zranění poškozených.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

liberecak

Souhrn..
..poznatků z diskuzí a článků na http://neoplan.wz.cz
0/0
13.11.2003 2:04

liberecak

To: Rosomak
Chytrak ses ty, posudek si umime presit vsichni, prave proto tady diskutujeme jestli je spravne udelanej. Kdyby ses kouknul kousek zpatky tak to uvidis. My se s jarkou43 dohadujeme, jestli je ten vytah z kotoucku spravne udelanej. Navic pochybuju, ze kdyz ti jede 22tunovej autobus po 3 kolech, tak ze dokazes srovnat kola nebo dokonce narovnat smer-to je obcas problem i pro jezdce rallye s pohonem vsech 4 kol a 20x lehcim autem..navic pochybuju, ze se ridic pokousel o drifting  Navic ten bus nebyl primo ve smyku, ale jenom mu piskaly gumy-jako kdyz se najede do zatacky pod plynem, taky po tom zustavaj cary. Spis se divim, ze se neprekulil na silnici, kdyz jel jen po tech pravych kolech ve stranovem smyku.. Me se hrozne libi ta formulace "natocenim volantu o 47˘ zpusobil vyjeti z vozovky"-zni to, jako by presne vedel, jak to udelat, aby ten bus sel ze srazu. Navic cely ten manevr(z krajnice do levych svodidel) trval asi vterinu, coz je proklate malo. Jednou jsem mel tu cest bourat s osobakem na snehu, pote co jsem dostal smyk, stihl jsem akorat pridat plyn a srovnat kola, ale kdyz jsem skoncil ve strome, tak jsem mel porad nohu na plynu a na brzdu ani tuk..takze docela dobre chapu, ze se ani nepokusil kola srovnat natoz brzdit (viz vypoved ridice za nim) protoze reakce na  vyjeti z nezpevnene krajnice mu vzala cas na dalsi reakci-proste to nestihl, protoze to neni v lidskych silach. A nikoho z obeti neurazim, o tom tam neni ani zminka. Jen se snazim prijit na kloub tomu, jak to bylo, to je vse.
0/0
12.11.2003 20:54

paja99

Dík
Díky, Rosomáku, člověk má dost času se vyvztekat, ale málo na to, aby lovil všechno. Ale když jsem bez znalosti posudku pochopil ze záznamu kotoučku přesně to samé, jako znalci v posudku (akorát že jsem neodměřoval přesně na kilometr rychlost), tak to bude nejspíš pravda. A ta rada vyheverovat zadní nápravu do vzduchu a zkusit si to, ta je pro ty majitele či řidiče kamionů, kteří nevěří a musejí si to nejdřív sami vyzkoušet. A nakonec, to že by se měla projet ta silnice a vyzkoušet, kolik je doopravdy bezpečná rychlost, za tím si stojím.
0/0
12.11.2003 15:33

Rosomak

Rychlost na tachografu v okamžiku havárie
Tady jsou tedy kydy . Přečtěte si alespoň posudek znalců vy vševědi. A jelikož jste líní tak je tady z posudku inkriminovaná pasáž:
-Rozjezd vozidla v čase 20.22 do rychlosti 92 km/hod, následuje pokles rychlosti na 82 km/hod, další zvýšení rychlosti na 101 km/hod a následný pokles na 76 km/hod. - další zvýšení rychlosti v čase 20.24 hod, rychlost autobusu dosahuje hodnoty 118 km/hod - V čase 20.24 dochází k poklesu rychlosti na hodnotu 98 km/hod na tachografu je zaznamenán chvějící se pohyb rydla tachografu, kdy autobus se dostává na pravou krajnici a následně do kontaktu se svodidly - dochází k dalšímu poklesu rychlosti na hodnotu 80 km/hod, zápis je tachografu nerovnoměrný, autobus je ve stranovém smyku - další pokles rychlosti na hodnotu 60 km/hod, když autobus sjíždí mimo komunikaci, dochází k odpojení baterií a končí zápis na tachografickém kotouči, když rydlo zaznamenává podélným třesem kolizi autobusu - zápis ukončen v blíže nespecifikovaném čase, neboť vlivem kolize autobusu zanechává rydlo konec záznamu v časovém rozmezí cca 20.25 hod.
Je tam také jasně napsán důvod havárie (strhnutí volantu prudce doleva po najetí na nezpevněnou krajnici a střet s pravými svodidly - svědek co jel za ním vypověděl že se jiskry dvakrát ze svodidel létaly a stopy na autobuse a svodidlech jsou také jasné - a ze stop na vozovce je patrné že nebyla snaha toto vybočení vyrovnat, protože pravé přední kolo je ve stálém stranovém smyku a zanechalo rovnoměrnou stopu)
Ohledně možného vybočení zadní nápravy znalec přímo uvedl, že je tato výpověď účelová (kromě toho stopy a technický stav to jednoznačně vyloučily) protože to není fyzikálně možné aby zaeretování nápravy způsobilo vybočení a je otázkou soudu jestli to nebude považovat za křivou výpověď.
Tak si nejprve prostudujte fakta a nepište hovadiny. Urážíte tím památku zesnulých a nepřímo jejich příbuzné.
0/0
12.11.2003 0:37

jarka43

Zase kotouč
Nedá mi to a musím se pořád dívat na kotouček.Mě prostě připadá domalovanej.Jezdím 20 let a tachograf takhle silnou čáru nenakreslí.A kdo mi vysvětlí že čára nemá konec,to znamená rovnou čáru po nárazu,kdy byl bus v klidu.
0/0
11.11.2003 21:01

liberecak

Re:
expertiza mluvi o odpojeni baterii pri prevraceni..jeji autori se nejspis zamerili na to, jak by to mohlo byt, nez aby si dali praci s tim, jak to doopravdy bylo..
0/0
12.11.2003 0:41

liberecak

Tak znova..
je to blbost..ted jsem ten kotouc ted prohlizel znova a posudek je blbost-proc by vystoupal na 100, pak prudce ze 100 brzdil na 80 a pak to okamzite kulil 120? mozna bych se priklanel k tomu, ze v momente narazu rucicka tachografu poskocila nahoru, nebot ta cara je tlustsi nez normalne a jde hned nahoru a hned zase dolu. Ale spis se kola protocily vzduchem, ve chvili, kdy se autobus prevracel, coz je pravdepodobnejsi. A konci to na 65, protoze bus skoncil na boku a kola lezely na hline a okamzite se tudiz prestaly otacet. Takze se prekulil nekde v 75, pak se kola protocily, coz je tech propiranych 118 a pak uz to de jenom rychle dolu, protoze se kola zastavily o hlinu-malokdo si uvedomuje, ze bus lezel na boku, protoze takova fotka se neobjevila snad ani jedna!
Pořádně si prohlídněte ten tachografickej záznam, a%t tu neplácáte do větru!
0/0
11.11.2003 19:57

jeenka

Re:
No odbornik sice nejsem (vidim kotoucek poprve), ale ta "tlustá" čára mi přijde právě jako dvě čáry: z 80 rozpálené na těch 118 a pak zpátky prudce na 80 (60). Dtto jako v prostredni casti fotky mezi 19:55 - 20:00.
Neznam profil silnice, ale uvádí se 12 stupňové klesání (80 ->1118 km/h), takže předpokládám předtím stoupání 100 -> 80 km/h,
0/0
12.11.2003 7:54

jeenka

Re:
Samozřejmě 80-> 118, ne 1118 (ach jo, už se těším na "ftipné" reakce...)
0/0
12.11.2003 7:56

paja99

Re:
Souhlas, viz popis o kus níž. Ať ten kotouček někdo strčí pod mikroskop, z čáry vytvoří rychlostní profil, přepočte k tomu ujetou vzdálenost, vynese do grafu a porovná s terénem, to by snad měla být samozřejmost??? A hned se uvidí, kdo má pravdu. A taky to, jestli jízda v předchozích několika kilometrech byla bezpečná nebo riskantní - to bych považoval za důležitou okolnost pro rozhodnutí o vině (tj. zda řidič jel dobře a skutečně šlo o nešťastnou nehodu, nebo zda nepřiměřeně riskoval již v předchozích úsecích cesty a byla jen otázka času, kdy ten risk nevyjde).
0/0
12.11.2003 11:01

antisvejk

MAJITEL FIRMY=SPOLUVRAH
Jen naivka věří, že pan majitel nevěděl o omezovači, že nevěděl ani že nemá řidičák. Je to stejně jeho spoluvina vpodstatě GAUNER A SPOLUVRAH.
0/0
11.11.2003 19:36

menesis

Re:
Řidičak mel , tak se trochu zamyslete !
0/0
11.11.2003 19:38

killy

Přes všechno, co tady bylo napsáno,
0/0
11.11.2003 14:23

killy

Re: Pardon, brnk´sem o enter.. pokračuju:
Ze spisů: (www.Nažidla 2003) 1. "vozovka, podle soudního znalce, sice neodpovídá normě, ale její technický stav odpovídá stavu komunikační sítě ČR." - Z toho vyplývá, že když budou silnice jako oranice v celé síti ČR, nebude za případné nehody vzniklé z tohoto důvodu nikdo jiný, než řidič, zodpovídat ....2. "Podle expertizy byl technický stav autobusu bez závad".... tak přece nebudeme dávat vinu jeho provozovateli......3. "Fotokopii profesního osvědčení předložil policii zaměstnavatel Milan Juršták až 30.3." .... nevím, proč je ve spisech tato nic neřešící poznámka, když přece musí u autorizované školící firmy být prokazatelný záznam o absolvování periodického povinného školení.. P.S. Někdo tady skutečně provádí hon na dosud neodsouzeného člověka, jehož vina je sice nepopiratelná, ale její rozsah není soudem potvrzen.
0/0
11.11.2003 14:35

jarka43

Tachograf
Ten autobus podle mne nejel rychlostí 118km v hodině,jak papouškují všechno media.Podle tachografu jel asi  stokilometrovou rychlostí.Neříkám že je to málo.Rychlost 118km se na tachografu objevila až v okamžiku převrácení autobusu když byl koly vzhůru.Všichni novináři by se měli naučit číst kotoučky než něco napíší.
0/0
11.11.2003 13:59

Pietro69

Re:
Dobrá poznámka. Odkud máš tu informaci?
0/0
11.11.2003 14:36

Roumen

Re:
Uz sem to tu psal, ale zmizelo to v dejinach. ;-) Podle znalce v ty zprave jel kratce pred narazem 118. Pak brzdil a najel na krajnici, po chvili (asi 20 metru) se dotknul pravyho svodidla (to uz jede 98). Po asi 100 metrech to srovnal na silnici, jenze pretocil a dostal smyk (uz jede 80). Prorazi svodidla na protejsi strane a pak spadnul ze svahu a prevratil se (to uz jede 60). Takze asi tak. Prokazatelne 118 jel, ale v okamziku narazu jel necelych 100. Papouskujou to stejne, jako ten typek co sejmul ty policajty tudle. Nekdo rek reporterovi, ze musel jet nejmin 150 a ze mozna nemel rozsviceny svetla a od ty doby se vsude psalo, ze se se zhasnutymi svetly ritil potemnelymi ulicemi stopadestikilometrovou rychlosti. :-)) Novinari sou k smichu...
0/0
11.11.2003 16:19

liberecak

Re: je to jinak..
je to blbost..ted jsem ten kotouc ted prohlizel znova a posudek je blbost-proc by vystoupal na 100, pak prudce ze 100 brzdil na 80 a pak to okamzite kulil 120? mozna bych se priklanel k tomu, ze v momente narazu rucicka tachografu poskocila nahoru, nebot ta cara je tlustsi nez normalne a jde hned nahoru a hned zase dolu. Ale spis se kola protocily vzduchem, ve chvili, kdy se autobus prevracel, coz je pravdepodobnejsi. A konci to na 65, protoze bus skoncil na boku a kola lezely na hline a okamzite se tudiz prestaly otacet. Takze se prekulil nekde v 75, pak se kola protocily, coz je tech propiranych 118 a pak uz to de jenom rychle dolu, protoze se kola zastavily o hlinu-malokdo si uvedomuje, ze bus lezel na boku, protoze takova fotka se neobjevila snad ani jedna!
0/0
11.11.2003 19:54

paja99

Re:
Dívám se na to taky, ono to vypadá prudce, ale ve skutečnosti čárky na obvodu vymezují úseky po 5 minutách a tak mezi chvílí kdy řidič jel 100 km/h a tou kdy zvýšil rychlost na 118 km/h uplynula více než minuta. V této rychlosti je to 1,5-2 km. Čili já čtu kotouček takto: v 20.23 hod. jel řidič krátce rychlostí až 102 km/h, pak v průběhu cca jedné minuty jel plynule rychlostí zvolna klesající z 88 na 85 km/h (délka úseku cca 1,5 km), krátce snížil rychlost na 74 km/h a pak v průběhu 20-30 sekund zvýšil rychlost až na 115 km/h (délka úseku 0,5-0,7 km). Co myslíte - kdo znáte místo havárie - odpovídá tento popis terénu??? A ta silnější čára podle mne vznikla právě proto, že mezi nárůstem rychlosti (pohyb ručičky nahoru) a poklesem (pohyb dolů) uplynul nějaký čas, kotouček se pootočil a čára je tedy zdvojená. Nahoře je slabší, dole silnější, čili RYCHLOST NARŮSTALA POSTUPNĚ. Kdyby vzrostla skokem a skokem klesla, tak by pero při pohybu tam i zpět šlo ve stejné stopě a stopa by byla rovnoběžná - tedy čára stejně široká nahoře i dole. *** Tak ať se opravdu někdo obětuje, zvedne zadní nápravu náklaďáku do vzduchu a nasimuluje si pozvolně zrychlující jízdu i prudké přidání a ubrání plynu  a prohlédne kotouček, co ukazuje - to by byl nejlepší důkaz.
0/0
12.11.2003 10:55

mh2

Když se chce, všechno jde
Prevence je účinnější (a levnější a vůbec lepší) než řešit následky. Četl jsem některé příspěvky v této diskusi a napadá mě, že by všechno mohlo být jednodušší než se zdá, kdyby se chtělo.
Jeden příspěvek tvrdil, že se na rakouských hranicích kontrolují tachografy. Takže se ptám: Proč zaměstnavatel nekontroluje po každé jízdě tachografy svých zaměstnanců-řidičů a jakékoliv porušení předpisů, které je z nich možné přečíst, nekvalifikuje jako hrubé porušení pracovní kázně s důsledky z toho plynoucími? Nemělo by být i v jeho zájmu, aby pro něho pracovali jenom zodpovědní zaměstnanci, u kterých podobná rizika budou co nejnižší?
A proč se tyto tachografy nearchivují jako úřední listiny (podobně jako pracovní smlouvy apod.), aby mohly být kdykoli později zkontrolovány nějakým kontrolním úřadem a případně vyvozeny sankce dodatečně (a v tomto případě už i vůči zaměstnavateli samotnému)?
Ono totiž, když se nechce, je to horší, než když se nemůže.
0/0
11.11.2003 13:45

Pietro69

Webová stránka
POZOR! Jak už tady někdo předemnou napsal, tak oficiální webová stránka nadace  Nažidla 2003 má adresu http://www.nazidla2003.cz/  !
Adresa, která je v článku uvedena je soukromou stránkou rodičů jedné z obětí. Na této stránce je obžalovaný zoufalými rodiči nazýván vrahem.
0/0
11.11.2003 11:31

qoknu

Re:
Hmm, chytrý. Dva odkazy na jednu stránku. Klikni si na to uvidíš. Jsou to stejné stránky.
0/0
11.11.2003 11:37

qoknu

Re:
Jé teď jsem to zkusila a máš pravdu. Včera totiž v jednom článku byl odkaz Nazidla2003  autobus a po kliknutí se otevřela ta stránka otce. Tak jsem z toho zmatená. Omlouvám se.
0/0
11.11.2003 11:40

2Mac7

Re:
Mně se včera i dnes na www.nazidla2003.cz tedy otevírá něco jiného než Vám  :-)).
0/0
12.11.2003 12:01

vosanek

řidič
Některé profese (doktor, pilot letadla, strojvedoucí, řidič autobusu apod.) nemůže dělat jen tak někdo. Pokud pekař spali housky, tak je hodí do koše, třeba i uhradí vzniklou škodu a jede se dál. Když to tady, největší škoda jsou lidské životy a tomu není omluvy. Ten řidič je nezodpovědný a přecenil své možnosti a možnosti autobusu (je rozdíl jet 110km/hod na dálnici v Německu a 110 kdekoli v ČR), k tomu nedodržel předpisy atd. Je to lajdáctví od majitele a i od druhého řidiče. A že nedokáže odhadnout nepřiměřenou rychlost autobusu po tolika letech praxe? Jen kryje kolegu stejně jako doktoři když je nějaký prů*er.
Ti lidé přišli o své nejbližší a maji nárok chovat se nelogicky.
Některé dopravní kanceláře maji povinné psychologické testy pro řidiče dálkových spojů a tenhle řidič by jimi pravděpodobně neprošel.
0/0
11.11.2003 10:43

maulos

trest trýzně svědomí
Zabít neúmyslně 19 lidí a desítky zranit je podle mého názoru dostatečný trest. Mnoho lidí by skončilo se svým životem (možná i já sám - nevím). Ti co jsou o něco silnější zde budou do konce života čelit jak veřejnosti a pozustalým tak hlavně svému svědomí (určitě si řidič nejednou říkal "měl jsem tam skončit s nimi"). To že se řidč chová arogantně je také určitý druh obranné reakce. Vždyť jde o proces plný emocí a ať verdikt dopadne jakoliv myslím si že řidič už si trest trýzně svědomí do konce života odpykává ...
0/0
11.11.2003 10:42

hockeysta

Re:
souhlasím. Asu mu je jedno jestli mu daj 10 nebo 15 let. Už stejně dostal doživotí.
0/0
11.11.2003 11:48

bosch

Štvanice
Obávám se, že jsme trochu vybočili z civilizované společnosti. Pořádá se tu hon na člověka. Pokud by se asi dostal řidič autobusu do rukou některým z Vás, zřejmě by setkání nepřežil. Nezastávám se ho, ale všechno má své meze. Je to člověk, který si upravil dokumenty, aby získal určité výhody - bohužel je to problém celé společnosti, nejen jeho. Jel nebezpečně rychle - a ve zprávách vidíte mraky bezohledných řidičů a když chcete jet podle předpisů, stáváte se brzdou provozu. Ano, je to člověk, který chyboval - neúmyslně - a musí nést trest. Je to člověk, který by se měl omlouvat , kát a modlit za odpuštění. On se však brání a chová se Arogantně a tím proti sobě zbytečně popouzí i jiné. Já mu tedy nezávidím, protože bude muset s tím vším žít a vyrovnat se nebo si hodit mašli. Hysterie NĚKTERÝCH pozústalých je však příliš silný kafe. Pochopil bych to a možná bych vzal taky spravedlnost do svých rukou, pokud by se jednalo o vraždu nebo jinou úmyslnou smrt mého dítěte, pokud bych věděl, že někdo úmyslně sáhl na zdraví nebo život mého dítěte. V případě smrti při dopravní nehodě bych tak možná postupoval, pokud by mé dítě bylo smeteno ožralcem, který ujel a pomocí protekce se snažil se ze všeho dostat. Tady šlo o dopravní nehodu, které se prostě stávají. Udělal chybu, bude potrestaný, ale bez lynčování.
0/0
11.11.2003 8:52

palanka

Re: Vážený
kolego. Není pravda že ten řidič chyboval neúmyslně. Vždyť už jen to pozměňování dokladů úmyslné bylo, stejně jako způsob jízdy a nesplnění podmínky odpočinku před jízdou. Není to omluvitelné tím, že na silnici jezdí i jiní jako zvěř, tím spíše se takové jednání musí trestat a je vidět, že se musí trestat ještě tvrději než doposud! Stejně jako účelové lhaní druhého řidiče. Doufám jen, že se vše u soudu prokáže a budou kromě obou řidičů  "sedět" i provozovatelé toho autobusu, neboť také nejsou bez viny! 
0/0
11.11.2003 9:55

Roumen

Re:
Pro me by umyslem bylo to, ze by si rek "tak a ted zabiju 19 lidi...mam napad, padelam doklad, abych mohl ridit autobus...tady sjedu a prevratim to na strechu". Pokud by se tu objevila zprava, ze ridic padelal osvedceni, aby mohl ridit autobus, tak tu budou vsichni psat, jaka je to kravina a proc s tim otravujou v novinach. Je to stejny jako policajti, ktery falsujou maturitni vysvedceni. Je to proste drobnej podvudek za ucelem ziskani konkretniho zamestnani. V tom byl jeho umysl a pokud ho nekdo za umysl hodla soudit, pak at ho soudi za to padelani (coz se deje) a ne za umysl zabit. Ridicu, ktery jezdej s falsovanym ridicakem, s falsovanym osvedcenim, nebo dokonce bez ridicaku bude fura, ale zrovna tenhle, protoze havaroval, tak je kvuli tomu vrah. Co kdyby mel osvedceni v poradku? Co kdyby jel 90? Pro rodice tech obeti bude stejne vrah, jim je uplne jedno kolik jel, nebo v jakym stavu ma doklady, jen se jim podarilo vystourat nepravost, na kterou ho "dostanou". Na druhou stranu, kdyz padelam doklady, prebiram na sebe odpovednost. Stejne tak vim, ze kdyz pojedu po obci 60 a skoci mi na prechodu dite do cesty, tak pujdu sedet. Takze ano, at jde sedet, ze nejel podle predpisu a zemrelo pri tom 19 lidi, ale videt v nem vraha je na me moc... Jinak chybovat je lidske a malokdo je takovej sebevrah, aby (s autobusem/autem) chyboval umyslne. Proste jel rychleji, nez se v danym useku zrejme dalo a nerekl bych, ze je prvni nebo posledni. Muzem se jeste pobavit o tom ridici-svedkovi, co jel celou dobu za nim. Kolik jel on? Pokud jel za nim, musel jet stejne rychle, takze dany usek zrejme zminovanou rychlost (zdanlive) umoznuje. Samozrejme chapu, ze s autobusem se urcite jezdi jinak nez s osobakem, ale v praxi dost casto vidim opak...
0/0
11.11.2003 16:02

duval

Re:
takhle zmatenej příspěvek jsem už dlouho nečetl
0/0
11.11.2003 10:11

2Mac7

Re:
Nemyslím, že by se tu pořádal hon na člověka , v čem to vidíte ? Falšování dokladů za účelem získání výhod není problémem celé společnosti, ale pouze některých jejích občanů. A že jezdí nebezpečně rychle mnoho dalších , to nemůže být omluvou, naopak to musí vyvolat potřebu přísnějších postihů pro všechny tyto nebezpečné řidiče. U pozůstalých se nejedná o hysterii ( to je úplně jiná nemoc), jak jsem psala níže i taková aktivita pozůstalým pomáhá a to je důležitější než to,jestli se to řidiči autobusu líbí či ne.V naší společnosti jse ale často bere  větší ohled na viníky než na postižené , bohužel. Nehoda byla jistě neúmyslná ,rozhodně  ale nelze tvrdit, že se řidič dopustil něčeho nevědomky.
0/0
11.11.2003 10:30

blazir1

tatinek - magor
Pote co sem se onehda dostal na ty stranky a videl jsem tam detailni foto od jednoho tatinka jeho zmasakrovaneho synka s vyhrezlymi vnitrnostmi, na strane tohohle hovada proste nejsem.
I kdyby mi nekdo zabil syna, NIKDY nebudu na webu zverejnovat fotku jeho vyhrezlejch vnitrnosti. To proste NORMALNI clovek neudela. To udela jen MAGOR.
0/0
11.11.2003 0:33

2Mac7

Re:
Kdybyste musel identifikovat takto " zmasakrovaného" vlastního syna, hodně dlouho byste nebyl v pořádku ( podle Vás byste byl dlouho magor). Nadávat mu do hovad je zbytečné , takové označení si zaslouží někdo jiný v tomto případě. Vy byste takovou fotku nezveřejňoval, měl byste ten obrázek jen v sobě ( věčně), ale věřte tomu, že i takové aktivity pomáhají pozůstalým žít a to je podstatné. A navíc , každý řidič by měl vidět co způsobil ! Škoda, že ty stránky ve Vás vyvolaly pouze nadávky pro pozůstalého a nikoli zamyšlení nad tím, co je možné autem udělat a nad způsobem jízdy , který by takovým tragediím co nejvíc zabránil.
0/0
11.11.2003 10:18

Kleki Petra

Re:
Pokud máš děti, divím se tvé reakci. Musím říci, že můj syn se již před lety doslat do situace, kdy mu opravdu šlo vinou nedbalosti nejmenované společnosti o život a v nemocnici strávil s vážným zraněním více než čtyři měsíce. Dalšího čtvrt roku chodil o berlích. Dnes je, zaplaťbůh, zdráv jako ryba, ale pro toho otce mám díky osobní zkušenosti pochopení. Odsouzení jako magor si rozhodně nezaslouží, ačkoli jeho duševní stav bude jistě dosti hrůzný. Zkus se vžít do jeho situace a neodsuzuj, pokud sám podobnou zkušenost nemáš.
0/0
11.11.2003 14:23

pájek

Re: tatinek - magor
MAGOR je ten co ty lidi zabil, protoze pokud nekdo, kdo nema ridicak na autobus a nema s jeho rizenim zkusenosti si nalozi 50 lidi a jede s nimi tak, ze 19 z nich zabije, tak MAGOR je pro nej pochvala - vrah je sice trosku silny sluvko, ale docela toho tatinka chapu - i kdyz zatim nemam deti. Myslim, ze ty stranky jsou skutecne trosku hystericky, ale mne se stat neco takoveho, tak jsem snad schopnej toho ridice i zabit - a to jsem docela klidas...
0/0
11.11.2003 17:01

liberecak

Re:
Jste jako tataři..zabíjet někoho lze za úmysl nebo šílenou nedbalost!! Kdyby celou cestu z Ramsau chlastal a pak šel zavolant nebo kdyby při sjíždění toho kopce vytahoval CDčka z changeru, svlíkal si bundu nebo přezouval boty, tak potom jo. Ale tohle se prostě stane!! Jakkoliv je to strašné, jsou věci, které neovlivníme a zde se sešlo bohužel moc náhod na jednom místě. Jeho padělané osvědčení je naprosto bezvýznamné, protože s tímto autobusem nejel poprvé a určité zkušenosti mít musel. Že je silnice špatná, už nikoho nezajímá. Jistě že má řidič přizpůsobit rychlost povaze a stavu vozovky, ale..zkrátka v nesprávný čas na nesprávném místě. Víte, jak se teď p. Krbec musí tlouct do hlavy, že se neměnil třeba až na pumpě v Budějicích?
0/0
11.11.2003 20:21

2Mac7

Re:
Prostě se to stane ? Samo od sebe ? Pokud vím jel tamtudy už vícekrát, takže nepochybně věděl , že silnice je špatná. Přesto jel rychle .To se prostě stává, že řidiči jedou nebezpečně rychle ( vzhledem ke stavu vozovky a druhu vozidla, které řídí  a i proti pravidlům stanoveným v zákoně ) a jiní proto umírají. Ale proč se to stává ? Je tak velký rozdíl sednout za volant opilý - každý ví, že se to podle zákona nesmí, každý ví, co by se mohlo přihodit - nebo jet nepřiměřenou rychlostí - také každý ví, co se může stát a že porušuje zákon ? Z nějakého nepochopitelného důvodu si ten opilý  i ten jedoucí  nepřiměřeně rychle myslí, že zrovna jim se nic nepřihodí.No a když se přihodí a jiní to zaplatí životem - co se dá dělat, byli ve špatnou dobu na špatném místě ?
0/0
11.11.2003 20:33

liberecak

Re:
Ale notak-jenom sem se snazil najit neco aspon malicko pozitivniho, kdyz do toho ridice tady kazdej kope. Proste mi na tom nektery veci nehrajou, to je cely. Prece kdyby fakt neco pos*al, tak uz si hodi masli, ale to, ze se snazi zit normalnim zivotem a vratit se zpatky do spolecnosti, svedci o tom, ze to asi nebylo tak uplne cernobile, jak nam to media prezentuji-v opacnem pripade by to musel byt enormni asocial. To, ze se brani, by nam melo prave otevrit oci, stoji sam proti zastupum pozustalych, rozhorcene verejnosti..a prece se brani..co kdyz za to opravdu nemohl..?
0/0
12.11.2003 0:30

2Mac7

Re:
Ještě jsem neslyšela, že by si nějaký řidič ,který ze své viny někoho zabije hodil mašli ( ne, že bych to po nich chtěla , rozhodně ne) , jsou snad všichni enormní asociálové ? Snad ne . Ostatně co by svojí sebevraždou vyřešil ? Jen by ublížil své rodině ještě víc.
0/0
12.11.2003 12:09

BudeHůř

Pozůstalí chtějí P E N Í Z E ...
Raději jsem tento, asi starší, článek ani nečetl. Pozůstalí chtějí peníze. Jak jinak .... Money Over Gold.
0/0
10.11.2003 18:33

Jintaj

Re: Nedivím se jim...
Uvědomte si, že jen pohřeb vyšel každého z nich na cca 30 tisíc Kč... a pokud zemře živitel rodiny, který nechá po sobě vdovu se dvěma dětmi - myslím, že se v žádném případě nejedná o "krkavčí" postoj
0/0
11.11.2003 8:40

alena.alena

Re:
to je pravda. I když jim tam zahynulo třeba dítě, které rodiče neživilo, obvykle se tito s takovým faktem jen tak nesrovnají.Budou se muset léčit.Za léky se platí a nemalé částky.Budou mít určitě potíže v práci, neznám nikoho, kdo by se pod vlivem podobného zážitku dokázal perfektně soustředit.Takže možná přijdou i o práci.Zabil-li se živitel rodiny, pak by je měl živit a platit jim příp. studia, ten, kdo je zabil.Měl by přispívat na chod domácnosti a měl by se postarat o to, aby dětem nich nechybělo, když už jim jeho vinou chybí otec, nebo matka. Přijde mi to spravedlivé.Nechci jeho krev, nakonec by mohl vyváznout i s podmínkou, pokud se mu ovšem obstaví plat i veškerý jeho majetek ve prospěch postižených. Možná, že kdyby těm řidičům, kteří jezdí jak dobytek, hrozilo tohle, byli by opatrnější. 
0/0
11.11.2003 8:49

2Mac7

Re:
Nechápu proč by viník neměl hradit ( alespoň částečně ) škodu, kterou způsobil. Při pracovní neschopnosti ( pokud Vám někdo zabije dítě , pravděpodobně ani Vy nebudete schopen jít druhý den do práce a pracovat jakoby se nic nestalo) přicházíte o velkou část výdělku, a problémy s psychikou se léčí v těchto případech hodně dlouho , léčba není zadarmo. A to nemluvím o případě, kdy třeba zemřel jeden či oba rodiče , proč by se neměl podílet na nákladech dětí na bydlení, studia apod.?  
0/0
11.11.2003 10:34

Pyvlyk

Re:
Ty si piča
0/0
11.11.2003 13:33

vime

matení lidí
Nadace Nažidla 2003 má tuto adresu http://www.nazidla2003.cz/ a nikoliv tu co je v článku uivedena! Odkaz v článku vede na stránky jež jsou soukromou aktivitou onoho pána.
0/0
10.11.2003 18:20

jerryy

Bez ohledu na to co se stalo
je tvůtce toho vebu debil ......
0/0
10.11.2003 17:56

BudeHůř

Re: Přesně tak!
0/0
10.11.2003 18:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.