Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Začalo přelíčení s řidičem autobusu smrti

V Českých Budějovicích začalo přelíčení k tragické nehodě autobusu u Nažidel. Obžalovaný řidič se ho neúčastní, podle advokáta je psychicky na dně. Hrozí mu až deset let. Státní zástupkyně nejprve dlouho předčítala jména obětí a výčet zranění poškozených.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

liberecak

13. 11. 2003 2:04
Souhrn..
..poznatků z diskuzí a článků na http://neoplan.wz.cz" target="_blank" rel="nofollow">http://neoplan.wz.cz
0 0
možnosti

liberecak

12. 11. 2003 20:54
To: Rosomak
Chytrak ses ty, posudek si umime presit vsichni, prave proto tady diskutujeme jestli je spravne udelanej. Kdyby ses kouknul kousek zpatky tak to uvidis. My se s jarkou43 dohadujeme, jestli je ten vytah z kotoucku spravne udelanej. Navic pochybuju, ze kdyz ti jede 22tunovej autobus po 3 kolech, tak ze dokazes srovnat kola nebo dokonce narovnat smer-to je obcas problem i pro jezdce rallye s pohonem vsech 4 kol a 20x lehcim autem..navic pochybuju, ze se ridic pokousel o drifting  Navic ten bus nebyl primo ve smyku, ale jenom mu piskaly gumy-jako kdyz se najede do zatacky pod plynem, taky po tom zustavaj cary. Spis se divim, ze se neprekulil na silnici, kdyz jel jen po tech pravych kolech ve stranovem smyku.. Me se hrozne libi ta formulace "natocenim volantu o 47˘ zpusobil vyjeti z vozovky"-zni to, jako by presne vedel, jak to udelat, aby ten bus sel ze srazu. Navic cely ten manevr(z krajnice do levych svodidel) trval asi vterinu, coz je proklate malo. Jednou jsem mel tu cest bourat s osobakem na snehu, pote co jsem dostal smyk, stihl jsem akorat pridat plyn a srovnat kola, ale kdyz jsem skoncil ve strome, tak jsem mel porad nohu na plynu a na brzdu ani tuk..takze docela dobre chapu, ze se ani nepokusil kola srovnat natoz brzdit (viz vypoved ridice za nim) protoze reakce na  vyjeti z nezpevnene krajnice mu vzala cas na dalsi reakci-proste to nestihl, protoze to neni v lidskych silach. A nikoho z obeti neurazim, o tom tam neni ani zminka. Jen se snazim prijit na kloub tomu, jak to bylo, to je vse.
0 0
možnosti

paja99

12. 11. 2003 15:33
Dík
Díky, Rosomáku, člověk má dost času se vyvztekat, ale málo na to, aby lovil všechno. Ale když jsem bez znalosti posudku pochopil ze záznamu kotoučku přesně to samé, jako znalci v posudku (akorát že jsem neodměřoval přesně na kilometr rychlost), tak to bude nejspíš pravda. A ta rada vyheverovat zadní nápravu do vzduchu a zkusit si to, ta je pro ty majitele či řidiče kamionů, kteří nevěří a musejí si to nejdřív sami vyzkoušet. A nakonec, to že by se měla projet ta silnice a vyzkoušet, kolik je doopravdy bezpečná rychlost, za tím si stojím.
0 0
možnosti

Rosomak

12. 11. 2003 15:10
Rychlost na tachografu v okamžiku havárie
Tady jsou tedy kydy . Přečtěte si alespoň posudek znalců vy vševědi. A jelikož jste líní tak je tady z posudku inkriminovaná pasáž:
-Rozjezd vozidla v čase 20.22 do rychlosti 92 km/hod, následuje pokles rychlosti na 82 km/hod, další zvýšení rychlosti na 101 km/hod a následný pokles na 76 km/hod. - další zvýšení rychlosti v čase 20.24 hod, rychlost autobusu dosahuje hodnoty 118 km/hod - V čase 20.24 dochází k poklesu rychlosti na hodnotu 98 km/hod na tachografu je zaznamenán chvějící se pohyb rydla tachografu, kdy autobus se dostává na pravou krajnici a následně do kontaktu se svodidly - dochází k dalšímu poklesu rychlosti na hodnotu 80 km/hod, zápis je tachografu nerovnoměrný, autobus je ve stranovém smyku - další pokles rychlosti na hodnotu 60 km/hod, když autobus sjíždí mimo komunikaci, dochází k odpojení baterií a končí zápis na tachografickém kotouči, když rydlo zaznamenává podélným třesem kolizi autobusu - zápis ukončen v blíže nespecifikovaném čase, neboť vlivem kolize autobusu zanechává rydlo konec záznamu v časovém rozmezí cca 20.25 hod.
Je tam také jasně napsán důvod havárie (strhnutí volantu prudce doleva po najetí na nezpevněnou krajnici a střet s pravými svodidly - svědek co jel za ním vypověděl že se jiskry dvakrát ze svodidel létaly a stopy na autobuse a svodidlech jsou také jasné - a ze stop na vozovce je patrné že nebyla snaha toto vybočení vyrovnat, protože pravé přední kolo je ve stálém stranovém smyku a zanechalo rovnoměrnou stopu)
Ohledně možného vybočení zadní nápravy znalec přímo uvedl, že je tato výpověď účelová (kromě toho stopy a technický stav to jednoznačně vyloučily) protože to není fyzikálně možné aby zaeretování nápravy způsobilo vybočení a je otázkou soudu jestli to nebude považovat za křivou výpověď.
Tak si nejprve prostudujte fakta a nepište hovadiny. Urážíte tím památku zesnulých a nepřímo jejich příbuzné. zavřít

paja99

12. 11. 2003 10:40
Kolik byla přijatelná rychlost?
Diskutuje se tady, jestli 118 km/h bylo protočením kol při převracení nebo skutečně jízdou, ale zamyslel se někdo nad tím, jaká tedy byla přijatelná rychlost v daném místě a pro daný typ vozidla? Protože kdyby to bylo např. 65 km/h, tak ji řidič překročil a je jedno jestli o 35 nebo o 53 km/h, naopak kdyby technicky bylo možné tam bezpečně jet 130, tak ani těch 118 by nebylo tak velkým proviněním. Ať se třeba sejde několik expertů, vypůjčí si autobus shodného typu a provedou rekonstrukci posledních 5 km jízdy v nižší rychlosti 40 - 60 - 70 -80 km/h a porovnají kotoučky z těchto jízd s kotoučkem z havárie. A pak ať řeknou, jestli bezpečná rychlost byla 70, 80, 90, 100 nebo 110 km/h. Současně se taky ukáže, jestli tvar křivky odpovídá plynulému zvýšení rychlosti na 118 km/h během několika desítek sekund v klesání, nebo skokovému nárůstu během jedné-dvou sekund při převracení. Něco to sice bude stát, ale to zjištění pravdy a jistota za to stojí.
0 0
možnosti

liberecak

12. 11. 2003 0:37
Re: zase kotoucek..
Asi bylo nejak potreba podporit ty vypovedi ala "jede jako prase." Moje zkusenost z neoplanu je takova, ze cestujici nahore nema absolutne zadnou sanci postrehnout, co se deje dole, protoze minimalne nerovnosti a pazvuky karoserie pohlti velice spolehlive. Viz - slysel jsem nejaky sramot, pak ustal a opet jsem si lehnul..
pripada mi, ze ten kotoucek se proste pri vyndavani zlomil neboohnul a jak ho kopirovali, tak se ta cara zvyraznila..ale mnohem vic zacinam verit v tu teorii o protocene merene ose pri prevraceni autobusu, to by krasne odpovidalo tem 118km/h z niceho nic..proste jako by ten posudek na autobus byl zasadne ovlivnem poctem cestujicich, kteri v nem nasli smrt..
0 0
možnosti

jarka43

11. 11. 2003 21:01
Zase kotouč
Nedá mi to a musím se pořád dívat na kotouček.Mě prostě připadá domalovanej.Jezdím 20 let a tachograf takhle silnou čáru nenakreslí.A kdo mi vysvětlí že čára nemá konec,to znamená rovnou čáru po nárazu,kdy byl bus v klidu.
0 0
možnosti

liberecak

12. 11. 2003 0:41
Re:
expertiza mluvi o odpojeni baterii pri prevraceni..jeji autori se nejspis zamerili na to, jak by to mohlo byt, nez aby si dali praci s tim, jak to doopravdy bylo..
0 0
možnosti

liberecak

11. 11. 2003 19:57
Tak znova..
je to blbost..ted jsem ten kotouc ted prohlizel znova a posudek je blbost-proc by vystoupal na 100, pak prudce ze 100 brzdil na 80 a pak to okamzite kulil 120? mozna bych se priklanel k tomu, ze v momente narazu rucicka tachografu poskocila nahoru, nebot ta cara je tlustsi nez normalne a jde hned nahoru a hned zase dolu. Ale spis se kola protocily vzduchem, ve chvili, kdy se autobus prevracel, coz je pravdepodobnejsi. A konci to na 65, protoze bus skoncil na boku a kola lezely na hline a okamzite se tudiz prestaly otacet. Takze se prekulil nekde v 75, pak se kola protocily, coz je tech propiranych 118 a pak uz to de jenom rychle dolu, protoze se kola zastavily o hlinu-malokdo si uvedomuje, ze bus lezel na boku, protoze takova fotka se neobjevila snad ani jedna!
Pořádně si prohlídněte ten tachografickej záznam, a%t tu neplácáte do větru!
0 0
možnosti

jeenka

12. 11. 2003 7:54
Re:
No odbornik sice nejsem (vidim kotoucek poprve), ale ta "tlustá" čára mi přijde právě jako dvě čáry: z 80 rozpálené na těch 118 a pak zpátky prudce na 80 (60). Dtto jako v prostredni casti fotky mezi 19:55 - 20:00.
Neznam profil silnice, ale uvádí se 12 stupňové klesání (80 ->1118 km/h), takže předpokládám předtím stoupání 100 -> 80 km/h,
0 0
možnosti

antisvejk

11. 11. 2003 19:36
MAJITEL FIRMY=SPOLUVRAH
Jen naivka věří, že pan majitel nevěděl o omezovači, že nevěděl ani že nemá řidičák. Je to stejně jeho spoluvina vpodstatě GAUNER A SPOLUVRAH.
0 0
možnosti

menesis

11. 11. 2003 19:38
Re:
Řidičak mel , tak se trochu zamyslete !
0 0
možnosti

killy

11. 11. 2003 14:23
Přes všechno, co tady bylo napsáno,
0 0
možnosti

killy

11. 11. 2003 14:35
Re: Pardon, brnk´sem o enter.. pokračuju:
Ze spisů: (http://www.Nažidla 2003) 1. "vozovka, podle soudního znalce, sice neodpovídá normě, ale její technický stav odpovídá stavu komunikační sítě ČR." - Z toho vyplývá, že když budou silnice jako oranice v celé síti ČR, nebude za případné nehody vzniklé z tohoto důvodu nikdo jiný, než řidič, zodpovídat ....2. "Podle expertizy byl technický stav autobusu bez závad".... tak přece nebudeme dávat vinu jeho provozovateli......3. "Fotokopii profesního osvědčení předložil policii zaměstnavatel Milan Juršták až 30.3." .... nevím, proč je ve spisech tato nic neřešící poznámka, když přece musí u autorizované školící firmy být prokazatelný záznam o absolvování periodického povinného školení.. P.S. Někdo tady skutečně provádí hon na dosud neodsouzeného člověka, jehož vina je sice nepopiratelná, ale její rozsah není soudem potvrzen.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Do Sněmovny by se v březnu dostalo pět stran. TOP 09 vypadává, posilují malé strany

24. dubna 2024  6:22,  aktualizováno  6:32

Aktualizujeme Podle nejnovějšího volebního modelu Median by se v březnu do Sněmovny dostalo pět stran a hnutí. V...

Balík pomoci pro Ukrajinu či Izrael schválil Senát USA. Zbývá už jen Bidenův podpis

24. dubna 2024  6:24

Americký Senát schválil balík s pomocí pro Ukrajinu, Izrael či Tchaj-wan v hodnotě 95 miliard...

Soud potrestá brutální útok na dívku, bodnutá do krku skončila v pytli v lese

24. dubna 2024

Krajský soud v Plzni dnes vynese rozsudek nad devatenáctiletým Ukrajincem Viktorem Veselovským,...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!