Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V USA je ilegálně až 50 tisíc Čechů

Představují se jen křestními jmény, Pavel, Daniel, Anna, Martin. Ale možná, že ani tato jména nejsou pravá. Aniž se mezi sebou znají, jejich osudy jsou si nápadně podobné. Přišli do Ameriky, v pase turistické vízum, a začali zde načerno pracovat. Ale jejich americký sen se rozplynul.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

manbitch

dobre mu tak v georgi, ja s nim nemam slitovani s hnupem
ja bych tomu ceskemu konzulovi vypraskal prdel, kdyz nevedel o cechovi zalagrovanem v georgi....ovsem ten cech, ktery tam puliroval podlahy jako vetsina cechu v ju es of ej, ma, co si zaslouzil, hnup jeden........na druhou stranu by amerika bez ilegalu zkrachovala, bez mexicanu by americani ani nevedeli, jak vypada hlavkovy salat nebo jahoda (i kdyz ty americke jahody se nedaji jist ani v sezone, kluci mexicti to musi rvat hned po odkvetu a pak to chodi do obchodu jeste zelene nebo uz primo shnile, coz nevadi, protoze vetsina americanu nevi, co je poradne jidlo a proto jsou tak vyzrani......ale abych to ukoncil, konzul se na toho zalagrovaneho cecha vysral, protoze konzulat musi platit letenky zpet, to americani delat nebudou...bodejt by to delali.......j
0/0
13.11.2003 9:16

merrygold

invalidé
A kolik z nich tu dostává invalidní důchod? Tam pracují od rána do večera, nebo i v noci a nic je nebolí. Znám i zde takové.
0/0
12.11.2003 16:33

xminís

DOTAZ
Rad bych vycestoval do ameriky za praci. Ale pres nejakou agenturu to asi nepujde. mam pouze zakladni znalosti AJ...........PORADITE MI?
0/0
12.11.2003 14:12

osvetitel

Re:
Skus to z inzerci a treba se najde nejakej krajan ktery se za tebe zaruci a za tvuj pobyt a tak se muzes dostat do USA legalne ale asi to bude teske kzyz lide nevedi skym maji co do cineni!A pokud nemas nejakou potrebnou znalost  remesla nebo neceho co je v poptavce tak pochybuju ze u normalnich Americanu v nynejsi dobe kdy maji plno svych nezamestnanych obstojis presto ze castecna znalost jazyka by nebyla zadna prekazka  protoze se tu zivi plno lidi kteri kolikrat neumi ani to zakladni.
0/0
13.11.2003 5:23

xminís

Re:
Takze kdyz se nekdo za me zaruci tak muzu legalne odcestovat? a na jak dlouho, nevis? Mam v USA rodinu... jakysi stryc. Takze to takhle jde ? DIKY ZA POMOC
0/0
13.11.2003 7:52

osvetitel

Re:
Samozrejme prijedes na jeho pozvani a on se zaruci ze nezustanes tady trcet bez prostredku a tim by to melo byt vyrizeno!
0/0
13.11.2003 7:57

osvetitel

Re:
na jak dlouho presne dostanes to viza nevim ale to se da porad prodluzovat
0/0
13.11.2003 7:58

Merit

Ahoj z Floridy
Ja bych jenom chtela rict, ze ja jsem tady v Americe skoro 7 let, behem kterych jsem dostala obcanstvi. Jsem na Floride a zvlast v sezone je tu dost lidi z Cech, Slovenska a i odjinud, kteri tu pracuji na "cerno" v hotelich nebo restauracich a nejak jsem si nevsimla, ze by byli nejak diskriminovani nebo zavirani do vezeni. Ovsem, kdyz neco neco provede, co neni legalni, tak to je jina story. Mela jsem kamaradku z Litvy, ta tu byla bez povoleni skoro 10 let. Pracovala jako au pair. Vydelala si slusne penizky, naucila se anglicky, koupila si letenku domu a nikdo ji na letisti nezastavil a neposlal do vezeni za to, ze tu byla tak dlouho bez povoleni. Ja jsem pred lety odjela do Anglie taky jenom na turisticke vizum a zustala jsem tam 4 roky. Dokonce jsem si nasla praci ve farmaceutickem vyzkumaku v knihovne. A za celou tu dobu se mi nic drastickeho v podobe vyhosteni taky neprihodilo. Takze ono je to spis bud a nebo.
Mimochodem, nenasel by se slusny, poctivy a pracovity clovek (Cech), ktery by si to chtel v Americe legalne vyzkouset?  Americky kluci za moc nestojej. Neni nad poradnyho ceskyho chlapa.
0/0
10.11.2003 23:23

kdyz to tak pozoruju

Keep up the bad work...
Pane Posusto, dekuji vam za jednostranne, neprilis vystizne zhodnoceni otazky nelegalni pristehovalectvi s vazbou na CR. Jen pro poradek ja jsem v USA legalne uz nekolik let a nastesti jsem nemusel zazit nic z toho, co tu popisujete. Taky jste se mohl obtezovat a udelat statistiku jak jsou na tom ostatni zeme. To jen tak pro poradek. Pak jste se mohl pozastavit nad duvodem proc sem dotycni odjizdeji. Odmitam proste verit tomu, ze jsou to jen rychle vydelane penize a Anglictina. I kdyz s nelegalnim pristehovalectvim a praci na cerno nesouhlasim, ocenuji odvahu tech kluku a holek, co sem odjeli na vlastni pest a zkusili to tady prorazit. Jinej jazyk, jina kultura, jiny zvyky, jina kuchyne (taky se mi po svickove od maminky nekdy zasteskne ),...Po priletu jsem na tom letisti tady byl opravdu jenom ja, par dolaru v kapse, hlava plna snu, a duch plny odvahy. Treba uz ty kluky a holky nebavilo poslouchat zvasty ceskych politiku o lepsich zitrcich a vzali osudy svych zivotu do vlastnich rukou. A tak tim duvodem k odjezdu do USA muze / mohla byt i neprilis ruzova (i kdyz ta barva by tady naopak sedela ) situace u nas/Vas.  Keep up the bad work...pane Posusto  
0/0
10.11.2003 21:04

blackshadow

Patrik
...psal nám Patrik z Tampy na Floridě a nemůže si to tam vynachválit... je to Kamilovo bývalý spolužák... pracuje jako tanečník v nočním baru... na vánoce k nám přiletí na dovolenou... hmm...
0/0
10.11.2003 18:38

JohnUSA

Mila redakce
v USA zije min. 10mil illegalu a vsichni jsou v pohode, proto tady zijou, to vam asi nedoslo!
0/0
10.11.2003 17:38

samos

vazba
Pan autor opravdu mlátí prázdnou slámu. Škoda, že se MFD neobrátí na někoho, kdo má s americkou imigrační službou, pobytem ve vazbě, anebo imigračním soudem vlastní zkušenost. Mimochodem málokdy jsem četl větší kraviny než úvahy o tom jak to chodí právě ve výše zmiňovaných institucích. Například nemohu vůbec říci, že bych na dobu, kterou jsem strávil ve vazební věznici v texaském El Pasu vzpomínal ve zlém. Prostě co mě nezabije to mě posílí a zkušenost z vazby je velmi intenzívní a zajímavý zážitek. Fakt nekecám. A soud a deportace probíhá (nebo může probíhat) naprosto odlišně než jak se o tom obvykle píše. O svých zážitcích z vazební věznice a nebo o postupu imigračního soudu píšu (první část o těchto zážitcích vyjde 17.11.) zde:
0/0
10.11.2003 15:48

Šárka Weatherwax

Re: Samos?
Ty jsi zpatky Stateside? 
0/0
11.11.2003 6:26

Lordofthering

TRZNICE
Reakce na par velmi inteligentnich poznatku lagalnich studentu : kdyz tam mate vsichni ten prehled o tech legalnich a nelegalnich pracovnicich (trosek) tak mi rekni nad cim premyslis, kdyz jdes na trznice plnou obcanu z Viatnamu aj. si koupit teplaky ADIDES za par korun - trochu usetrit.... ja ti reknu co - premyslis aby ti neujelo metro s stihl si vecer fotbal a ne jestli pracuji nelegalne nebo legalne a ani nevis jak vypada pracovni povoleni v CR. Nebo jo? Tak jak je to s tema Amikama, kdyz ani nevedi jak nekdo rika kde je CR?? Vse se vsim a vzdy stejny!
0/0
10.11.2003 15:13

pinguinone

college
najde se tady nekdo,kdo dostal castecne sportovni stipko na college a vedle si privydelaval ? 
0/0
10.11.2003 14:54

Lordofthering

Kdo to napsal?
Ja nejsem novinar, ale tyhle "tukalci" na webu ... panove. Radeji se vjenujte sportu. Jestli jste nikdo nikdy nedelal v USA nelegalne, tak bych vubec nic nepsal. Panove Michalove,Petrove aj. vsichni na to letadlo sedli sami a koupili si letenku take sami. Prileti do USA, kde kazdej cizinec je terorista a neumi anglicky - co vsichni cekaji. Ze prijde nabidka prodavat ojete auta nebo prace v kancelari s velkym telefonem ?. Proste to tak je a nikdo to nezmeni. Jaky ma kazdy zkusenosti s lidma, kteri zamestnavaji to zalezi jen a jen na nich. Nechapu proc se nekdo cpe mezi Polske fa. a cpe jim penize, kdyz moznosti prace je vsude hromada. S deportaci je to take uplne jine, radeji se zeptejte tech "lapenych chudacku" co ukradli nebo co provedly a kde prekrocily zakon a jak. Az na mnoho vyjimek do USA jezdi Cesi, kteri sem "museli" jet a podle toho se take chovaji. A ver te, ze "docastne" ta amerika lze "ojebavat" nez-li spadne klec a pak je tu duvod, proc jsou ve vezeni - o tom ale uz nikdo nepise. Jeste jsem neslysel, ze by nekoho zatkli za nelegalni praci a drzeliho 6 mesicu v kriminalu ... (pokud ma nekdo jinej pribeh sem s nim). Vetsinou jsou to kriminalnici a nebo opravdu lidi s veelkou smulou. Tak tady v tom clanku nelakujte s tema chudackama a vyhazovacema aj. ... vse je jinak. Mimo jine ziju 6 let v USA a mam permanent resident card a moc dobre vim jake jsou zacatky a tak nas tu nelakujte
0/0
10.11.2003 14:44

ouagadougou

pokrytectví...
razie na ilegály a vyhošťování pár stovek je jen zatracené pokrytectví, šaškárna pro média, nic víc. amerika ilegály potřebuje úplně stejně jako my ukrajince, takže jsou zátahy spíš formální. alespoň co mohu soudit já - bratr načerno v hotelu na floridě a když se měl konat velký zátah, dostali od svých zaměstnavatelů dva dny předem echo a volno. bez nich by se totiž všichni položili do tří dnů, neměli by personál.
0/0
10.11.2003 13:27

amos77

Ten článek je dementní "propaganda".
Ten článek je dementní "propaganda". Jasně , že když tam je cca 100 000 Čechů , tak každý rok vyhostí cca 500 lidí o kterých se doví české úřady a dalších 500 (zmiňovaných 50%) vyhostí, anižby to zaznamenaly naše úřady. Takže jedno procento ročně. Tam bych zařadil podivné existence, které bez základů angličtiny, zkušeností s cestování či základním vychování k samostatnosti vyjíždějí dobýt Ameriku. Jinak mám spoustu známích i kamarádů, kteří dlouhodobě pobývají v USA, pracují, podnikají, studují, žení se atd. Musel jsem to napsat, protože ten článek navozuje pocit, že Vás tam strčí do vězení se spoustou homosexuálních černochů, už ta formulace je
 
www.KamPoMaturite.cz - letošní přijímací zkoušky VŠ i SŠ , jazykové kurzy a pomaturitní vzdělání
0/0
10.11.2003 13:19

Pan_Vojtisek

Re:
.... a propaganda ceho ? Nezapomen, ze situace v USA se podstatne meni (sam jsem tam byl v poslednich 10 letech mnohokrat a myslim si,  ze podstatne) a to nejen v souvislosti s 11. zarim  . Napr. moje kamaradka (Ceska , studentka) : vyhostena (!!), v souvislosti s  11. zarim neprojevila patricnou litost. Takova histerie se samozrejme netyka pouze cizincu -  kolik americkych intelektualu si uz vyslouzilo, spolu se spolecenskou diskreditaci,  nalepku  "traitor", "evildoer" "unpatriotic acter" etc. ? Nakonec Chaneym zavedena povinnost libat vlajku  pro  ZS deti uz opravdu Orwellem  zavani. Kdyz k tomu pridas kontext soucasneho US pracovniho trhu, kdy jjsou Staty na mohutnem brain drainu primo zavisle  ( napr. spickovy inzenyr nebo chemik narozeny v USA uz temer neexistuje), dostava ten clanek , ktery bezpochyby lehce bulvarizujici je,  trosku jiny charakter. Hezky den.
0/0
10.11.2003 13:52

fleret

Re:
proc si tam byl za poslednich deset let mnohokrat,vojtisku?proto,aby si mohl nasmolit tenhle prispevek do fora idnes?gratuluji.
0/0
10.11.2003 16:56

palo verde

Kde to ziju???
Zvlastni, asi ziju v jine Americe, moje deti vlajku nelibaji, Chaney (dokonce ani Cheney) je k nicemu nenuti a v praci pracuji s nekolika v USA narozenymi chemiky, ktere povazuji za spickove nebo alespon o dve tridy lepsi, nez vetsinu jejich v Cine narozenych kolegu... no a zdiskreditovanych intelektualu jsou plna media. Asi jim to pan Vojtisek jeste nerekl, jinak by se sli uz davno schovat.
0/0
10.11.2003 19:01

kdyz to tak pozoruju

Re:
Pane Vojtisku, to ze jste v USA neprorazil, a ze pred Vami v nejake firme s dobrym jmenem dali prednost nejakymu spickovymu inzenyrovi nebo chemikovi odjinud nez z CR jste opravdu mohl rici ve dvou vetach. To, ze sem odbornici jezdi z ruznych casti sveta je dano tim, ze jim tady za sve znalosti zaplati to co si zaslouzi. Moje zena pracuje ve spickove pravni firme uprostred L.A. a denne ji projde rukama spousta spickovych doktoru, architektu, vedcu z ruznych casti sveta. Duvod, proc jsou ochotni platit $500 za konzultaci je jednoduchy. Prijeli sem zit svuj zivot dobrovolne a ne proto, ze jim USA zaklepalo na dvere u nich doma, protoze si nevedi rady.  Buhuzel si nemuzu vybrat, kde se narodim, ale jako racionalne uvazujici jedinec si mohu zvolit, kde budu zit, kde bude zit moje rodina, kde budou vyrustat moje deti, kde se bude odvijet moje kariera, v jakem prostredi budu pracovat atd. Ja si zvolil USA a nelituji.
0/0
10.11.2003 20:29

blackshadow

The Freshmaker
...Kamil zná několik homeless a ví od nich, že jedinec, který se pojmenoval terminátor 4, má mezi nimi přezdívku DEMENTOS... souvisí to s jeho úrovní rozumu a oblíbenýmy bonbóny Mentos... hmm...   
0/0
10.11.2003 13:03

Doktor Zvěd

Delaj vostudu - pochytat, zavrit, postrilet, nechat usmazit na elektrickym kresle - finito!
0/0
10.11.2003 12:27

Marusja @ Dusja

Vendula
Amíci můžou bejt rádi, že jim tam Češi dělají. Sami jsou nevzdělaný a tlustý a jsou rádi, že jim tam někdo chytrej dělá. Sami vedou akorát války, tisknou na laserovejch tiskárnách peníze a dělají reklamu! Tahají tam podvodnou reklamou naše kvalitní mozky a potom je tam zvotročujou a podpráhově jim vymývají hlavu (fšichní přijedou z ameriky hloupější). Amerika je vlastně takovej Matrix 4, kterej cucá naše kvalitní mozky a žije z nich. Naší lidi tam žerou léta odpadky a žijou v popelnicích a potom se vracejí a vykládají jak to tam bylo skvělé..... Nejezděte do ameriky zhloupnout, buďte doma, studujte, skočte si do Moskvy (když už chcete vidět svět) a hlavně se vyhněte USA!
0/0
10.11.2003 11:49

Miriam4

Re:
Tak to je drsárna - kdo tam žere odpadky, kdo tam žije v popelnici, zpamatuj se!!!!! Ty si snad myslíš, že v Moskvě uvidíme svět??? Víš ty vůbec, co to svět je??Jak můžeš tvrdit, že jsou nevzdělaný a tlustí - buď tebou bych si nejdřív zametla před svým prahem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
0/0
10.11.2003 12:17

Marusja @ Dusja

Re: Vendula
Relax Miriam...
0/0
10.11.2003 12:20

hockeysta

Re:
vyvádíš jak poštřelená slepice a ani na okamžik tě nenapadne, že si dělá srandu? Tomu říkám fundamentalismus.
 
0/0
10.11.2003 12:23

Vaclav Hanus

Re:
Rekl bych Miriam, ze ty jsi typicky Bušův volic. Nic ve zlem, kazdy jsme necim typicky...Jen me tak napadlo, zda jsi se nahodou nedivala v TV na vyhlaseni zimni olimpiady, zda ti pri uvodnim Busovem projevu neukapla slza vyvolana silnym emocionalnim hnutim ..
0/0
10.11.2003 13:08

Marusja @ Dusja

Re: Vendula
Jo... Já třeba slzím na prvního máje nebo když vidím jak to sluší panu Grebeníčkovi. Koho jsi vůbec volil Václave
0/0
10.11.2003 13:14

Vaclav Hanus

Re: ..cteme intimitu
Nezlob se, ale neprozradim ti to. Povazuji to za osobni vec. A dale. Slzeni pod tribunou na 1.maje a u Busova projevu vyjde asi tak nastejno. Porad jsou to stejni lide na tribunach,...stejni pod nima..
0/0
10.11.2003 13:24

Marusja @ Dusja

Re: Vendula
No vidíš, to já se s tím KSČ klidně pochlubím
0/0
10.11.2003 13:45

Vaclav Hanus

Re: ..proti gustu zadny...
0/0
10.11.2003 13:50

Miriam4

Re:
To trošku nedává smysl!!! Jak můžu být Bushův volič, když Bush je proti emigrantům v USA!!!! Sleduješ zprávy???
0/0
10.11.2003 13:50

Vaclav Hanus

Re: ..kdyz jsem se spletl, tak se omlouvam
Mel jsem dojem, ze se pokousis vasnive a zapalene obhajovat US administrativni system sacovani vsech turistu, imigrantu, obchodniku na jedne hromade, kteri kdy chteli spojene staty navstivit. A take, ze se pokousis lakovat na ruzovo system fizlovani, vysi administrativnich a vizovych poplatku kterymi si to sacovani obratem nechaji od turistu zaplatit. A take to, v jakem jsou ty poplatky v nepomeru k tuzemske kupni sile. Aby bylo jasno, ja proti jejch fizlovani nic nenamitam, je to jejich vec jak si to delaji. Jen zacina byt do oci bijici, jak zurive bpjovaly USA verbalne v dobe studene valky proti nesvobode pohybu v komunistickem lagru. A dnes? Dnes jsou na tom sami pomalu stejne. A coz je jeste horsi, paklize by jejich vizovy system opravdu fungoval jako cisty filtr pro kriminalni zivly dalo by se to plne pochopit. Jenomze, kdyz si to vse spocitas a dosadis konkretni castky, zjistis, ze system funguje jako filtr: na jedne strane brain draining, naproti tomu, "fuj, ta spinava stredni trida, drzet si ji poradne od tela nejlepe".
0/0
10.11.2003 18:14

Šárka Weatherwax

Jo aha
Pane Hanus tak uz je mi jasno - ja to vidim jak ten Svejk toho Psa. Vy znate Staty daleko lip nez my, kteri v nich zijeme cely zivot. Vy proste vite, jak se tu fizluje, libaji Americke vlajky, atd - a kdyz Vam nekdo rekne ze je to kravina tak je tlusty blb a leze do rite Bushovi. No, neni nad to mit jistotu. Ja vam to preju - kdyz Vam nic jineho nezbyva a na nic jineho nemate ve svem omezenem obzurku misto. Jo, a jestli jste kdy ztravil vice nez par hodin na kteremkoli Americkem mezinarodnim letisti, pak budete mit velke potize si udrzet ty svoje bachorky o " sacovani vsech turistu, imigrantu, obchodniku na jedne hromade, kteri kdy chteli spojene staty navstivit". Ale at Vam slouzi, kdyz vam to dela dobre. Jen aby se Vam z toho neudelaly zaludecni vredy
0/0
11.11.2003 6:34

Vaclav Hanus

Re: ..hmm. omezeny obzurek?
Jistotu ve svem nazoru samozrejme nemam. Nikdy jsem nikomu nenadal do tlustych prasat za jeho protinazor (pokud to nebyl protinazor agresivni..) Jen jsem zde prezentoval svuj pohled, pohled cloveka zvenku. A fakt, ze vy, tam vevnitr jste spokojeni, je docela pochopitelny, protoze veskera opatreni (vizova politika) kterou kritizuji se provadi ve prospech vas, tam vevnitr, a na ucet nas, tady venku. Na tom je vubec zalozena US zahranicni politika, nemylim-li se. A ze bych pausalne vsechny americany oznacoval za libace americke vlajky je uz uplny nesmysl. Ja si moc dobre pamatuji, jak o fous vyhral Buš onehda na Floride. Podivejte se, moje tvrzeni vychazi z faktu. Je pravda, ze ja sam osobne jsem se nikdy nedoztal az do faze, kdy e me imigracni urednik bude vyptavat na intimni otazky, protoze z pprumerneho platu nemam na to abych zaplatil poplatky za viza, natoz, kdyz hrozi, ze posleze propadnou z duvodu, ktere mi ani nebudou sdeleny. Nicmene, mam kmarady(ky), kteri touto procedurou prosli, a nebylo to podle jejich sdeleni nic prijemne. Chcete mi snad nejak vyvratit, ze imigracni urednik klade osobni otazky, pozaduje dolozit doklady to, co se v jinych zemich povazuje za soukromou vec, a take, ze tito urednici byvaji casto arogantni. Chcete mi snad vyvratit, ze muze byt odepren vstup do zeme , presto ze jiz za vizum zaplaceno bylo, a dokonce vam nemusi byt oznameny duvody? Muzete mi uvest nejaky priklad, kdy poplatek za administrativni ukon (podobneho charakteru) ve statech stoji mesicni mzdu?
0/0
11.11.2003 9:00

Šárka Weatherwax

Re:
Nikoli, mily pane. Pouze jsou mi smesne Vase generalizace. Kvuli tomu, ze se Americka migra vyptavala neprijemne Vasich nekolika kamaradek se jeste nestane pravdou vase grandiozni sdeleni o tom, co udajne cini "vsem" kdo se snazi Staty navstivit. Vite proc si berou na musku Cechy casteji nez treba Belgicany ci Jihokorejce? Urcite nikoli proto, ze by meli pifku ausgerechnet na  praotce Cecha, nybrz z velice pragmatickych duvodu. Na tuto listinu se dostanou drzitele pasu kterekoli zeme, jejiz obcani ve vice nez patnacti procentech pripadu prestupuji immigracni zakony teto zeme. tedy ten, kdo se tu pochlubil, ze se mu pri opousteni teto zeme nestalol vubec nic i kdyz daleko prekrocil pobytove vizum nemalou merou prispel k tomu, ze se Vam a Vasim kamaradkam snazi Americka migra co nejvice zneprijemnit zivot. A ze to delaji - o tom nemam pochyby. Ze jsou neprijemni kdyz chteji vim take. Ale misto abyste se zamysl;eli nad tim, proc jsou neprijemni, rozhodnete se, ze jsou proste z principu hnusni. Rika se tomu jinak neochota vzit zodpovednost, a projekce neprijemnych vlastnosti navenek. Pokud byste v nejmensim znal pomery na mezinarodnich letsistich ve Statech, muselo by Vam samotnemu Vase tvrzeni o perzekuci "kazdeho" kdo se sem snazi dostat at obchodne, ci jako turista, byt vrcholne trapne. At se Vam to libi nebo ne, Cesi jako illegalni pracovnici prestupuji zakony teto zeme. V daleko vetsim mnozstvi nez treba takovi Spanele ci Italove nebo Singapurane. elibi se vam, ze kdyz sem jede Nemec, neptaji se ho na nic. Nelibi se Vam, ze kdyz sem jede Holandan, popreji mu s usmevem hezky pobyt. A kdyz sem jede Cech, jsou casto neprijemni. To vse je pravda. Ale duvody k tomu Vam uz jaksi unikaji. A vite co? Ja sama byla obeti podvodu jedne takove Ceske "navstevnice" ktera vyuzila pohostinnosti kterou jsem do te doby byla zvykla nabidnout kteremukoli krajanovi ktery u mne zaklepal na dvere. A vim presne, do ceho se tato dama namocila, a do ceho malem namocila i mne - illegaln
0/0
11.11.2003 15:20

Šárka Weatherwax

Re:
pardon, nejak mi to useklo text. Illegalni papiry, illegalni ( a podvodem ziskana) pracovni povoleni. Strasna kupa neprijemnosti. Proste bych se nejdrive divala na to, jaka jsou fakta, nez zacnu nadavat.
0/0
11.11.2003 15:25

Vaclav Hanus

Re: neni tomu tak
Mila Weatherwax, pokousite se me presvedcit, a to v dost dlouhem prispevku, o vecech, ktere jsou mi vesmes znamy. Problem j ale v tom, ze mi vadi, ze me pausalne nekdo hodi do jednoho pytle s ceskymi pracovnimi imigranty. Ja jem se o to nikdy nepokousel, ani jsem to nikdy nemel v umyslu. Chtel jsem jenom alespon jednou navstivit staty. Za techto podminek nelze..a uz ani nechci. Poinat je v tom, ze pri lekciich demokracie po cela desetileti davali "autority" hajici americke zajmy, ze pausalizovat je ekonomicky i spolecensky skodlive a kontraproduktivni. Sami, ale dnes maji maslo na hlave, jak to i Vase teorie potvrzuje. Jeste znovu pripominam, ze ja svopu kritikou se nastavim na stranu ceskych turistu, resp. "turistu" versus vizovy sytem. Ja hajim pouze svou osobu, popripade osoby se stejnymi zajmy. Cesti cerni ilagalove jsou mi ukradeni a dokonce, coz je podstatne, nemam prachazdnou moznost je v jejich pocinani ovlivnit. A prave tento fakt Vy grandiozne prehlizite. Paklize am. vizovy system zacne diferencovat a prestane me hazet do jednoho pytle s cernymi ilegaly, prestanu ja, jak jste sama napsala generalizovat...
0/0
11.11.2003 18:10

Šárka Weatherwax

Re:
Mily Hanusi, mylite se domnivate-li se ze vizum do JAKEHOKOLI statu patri k zakladnim lidskym pravum a svobodam. Stejne jako mate pravo si do sveho domu pozvat kohokoli a nepozvat kohokoli, maji tak i zeme pravo si urcit, ktere skupiny potencionalnich navstevniku budou pohlizedt s podezrenim.  Nikdo nema pravo Vas hazet do jednoho pytle a pausalizovat vyplkyne-li z toho omezeni Vasich zakladnich lidskych prav a svobod. To si ale piste ze kazdy ma zatracene pravo pausalizovat kde se to dotyka jeho osobniho prostoru. mimochodem - jak casto si zvete do domu navstevniky Romske narodnosti, o nichz vite pouze to , ze jsou Romove?
0/0
12.11.2003 5:11

Bagrv

Re:
Na to uz musim reagovat. Ano, kazdy ma pravo rozhodnout kdo k nemu prijde na navsevu. Stat ma pravo si za sva viza uctovat poplatek, protoze to vydavani neco stoji. Ale o co tu jde je to, ze kdyz zaplatim ten poplatek, tak mohu byt odmitnut aniz bych se dozvedel, proc jsem byl odmitnut a predem mi neni sdeleno, co musim splnit abych odmitnut nebyl (s velkou pradepodobnosti). Nebo myslite, ze je v poradku, kdyz budu poradat super party, na kterou se chce dostat velky pocet lidi, kterym prodam predrazene stupenky, a pak vetsine u vchodu reknu, ze dal nesmi a duvod jim nesdelim? Pokud urednici na ambasade hazou opravdove turisty (kteri dodrzuji zakony) do jednoho pydle s ilegalama, tak se pak americani nesmi divit, ze je ostatni svet haze do jednoho pytle s ruznymi individui, ktere potkali a meli zrovna americke obcanstvi. V americe jsem nebyl a pokud bych tam jel, tak zrejme nebudu mit problem vizum dostat (jsem bezuhony, docela zajisteny, s kvalitnim a dobre placenym zamestanim, se zavazky a vzdelanim v perspektivnim oboru na ktere bych mozna dostal i pracovni povoleni), ale jde o princip, aneb podvodik zustane podvodnikem, i kdyz me zrovna nepodvedl.
0/0
12.11.2003 12:57

Šárka Weatherwax

Re:
Bagre, nemyslim. A nelibi se mi to a nemam z toho radost. To vsak nemeni  nic na tom, ze tu pan Hanus hlasal naproste kraviny, ve sluzbach sveho ega.  Musime si pripustit ze prave Cesi nejsou zrovna vitanymi navstevniky, a ze Americka byrokracie dela vse, aby je od navstev odradila. Pan Hanus tu tvrdil nepravdive bachorky o tom, jak "odstrasuji, vyslychaji, atd... KAZDEHO kdo chce do USA vstoupit". To je proste lez. A mate pravdu, podvodnik zustane podvodnikem i kdyz mne zrovna nepodvedl - a tak jsou presne Cesi vnimani. Bohuzel. Je tu totiz dost obycejnych lidfi ktere nejaky Cech podvedl.
0/0
12.11.2003 16:00

Vaclav Hanus

Re: ..jake ego?
Nzlobte se, mluvi z vas zluc. Nebudu rozebirat kazde vase tvrzeni, ackoli je temer kazde pokroucene. Je pravda, ze jsem pouzil xpresivni vyrazy. A to mozna znejasnilo to co jsem chtl rici. A to je, ze ve vizove politice USA lze jednoznacne vypozorovat business pristup. Mlade a vzdelane lakaji k imigraci, ostatni, byt radovy a slusny obcan cizi zeme je pro ne nezadouci, byt i jen jako turista. Tato skutecnost je podle me dost dulezita pro ostatni zeme, zejmena evropske. Protoze ja shledavam akutnim, s tim neco zacit delat. Jinak jsem tvrdil jen v podstate to same co bagr.
0/0
12.11.2003 16:31

Šárka Weatherwax

Aha
Takze u mne je to "zluc", u Vas pouze "expresivni vyrazy".  No hlavne ze je jasno
Ale samozrejme ze jde o business pristup v udelovani viz - lide kteri maji co prinest budou uprednostnovani, vzdy a vsude. A lide ze skupin ktere jsou znamy tim, ze zpusobuji problem,y, budou znevyhodnovani. To se deje vsude na svete, dokonce i v Cechach. A to v podstatne vetsi mire nez zde. Zkousel jste se nekdy poptat Ukrajincu jake slasti si okouseji od Ceskych uradu?
Bohuzel Vase presvedceni, ze mate jakesi predem dane pravo na viza do kterekoli zeme, ktere Vam nekdo "upira" z cire zloby (nebo z "business" duvodu? Vyberte si) Vam nepomaha se podivat trochu blize na Vasi vlastni zaslepenost. Atakoval jste nekoho koho vybec neznate, POUZE proto ze dotycna nesouhlasila s hloupymi nesmysly o zemi kterou zna. Pokud mne pamet nemyli, narkl jste dotycnou  z toho ze "urcite volila Bushe" , jenom proto, ze se ohradila proti hloupouckemu nesmyslu. Dale jste tvrdil ze zde immigracni urednici vyslychaji a ponizujicim zpusobem prohledavaji kazdeho kdo sem chce prijet. A  ze mne mluvi zluc? To je skutecne zajimave. Co ze mne mluvi je hluboka skepse nad lidmi kteri omlouvaji vlastni irracionalni vztek a nadsazku a  odvadeji od ni pozornost ukazovanim prstem na druhe. Jo - a mimochodem, nevim jak v Cechcach, ale tedy je zvykem ze spravni poplatky se plati z podani zadosti, nikoli ze zaruceneho vysledku.
0/0
13.11.2003 4:38

Vaclav Hanus

Re: ..jesmarja...
Zacnu od konce...ano, jenomze zpravidla je predem dano co se musi splnit, aby bylo zadosti vyhoveno!!!! A dale ten poplatek byva zridka ve vysi mesicniho platu (za analogickou sluzbu..). Ja bych proste ty poplatky pokazde prizpusoboval konomicke sile dane krajiny. Ale budiz, to je vec americanu jak si to udelaj. Ja jen mam pravo upozornit na to mistni lidi...ze je to pro ne nevyhodne. Rozdil mezi zluci a expresivnimi vyrazy je ten, ze expresivni vyrazy jsem smeroval na predmet me kritiky - neosobni system. Ale ta vase zluc byla tezko skryvana nenavist ke me osobne a mym nazoprum a pokus o osobni urazeni. Porad operujete pojmem, ze me nazory jsou hloupe, protoze tu zemi neznam. Jak ji mam poznat, kdyz mi znemoznuji ji jen navstivit? Cetla jste Hlavu XXII? Mam pravo na sve nazory, byt se opiraji pouze o to, co znam. Porad mi predhazujete, ze jsem presvedcen, ze mam automaticke pravo na vstup do jakekoli zeme. Ne, samo-sebou, ze ne. Jenomze, tady jde o dobrou vuli. Ja jen upozornuji na to, ze ze strany USA vuci turistum-prumernym obcanum neni. Nic vic. Z dale, zda by nestalo za to uvazit, zda tedy my mame mit dobrou vuli se delit o poptavku po americkem zbozi..kdyz tedy staty nemaj doboru vuli se podelit o prebytek prace...a nebo treba neco jineho. Kdyz uz tedy jde o business pristup...ktery vam natoz prijde logicky
0/0
13.11.2003 14:04

Šárka Weatherwax

Re:
Mily pane Hanusi, nenavist k Vasi osobe? Tomu se rika paranoia. Vycitat Vam ze neznate tuto zemi? Nesmysl. Vycitam Vam, ze tu opakovane vykrikujete absurdni lzi ktere se nezakladaji na faktech, presto je stale dokola opakujete. Toneni nenavist, to je konstatovani faktu. Kdybyste rekl co vas stve misto prisuzovani nesmyslu, byla by to jina. Samozrejme ze mate pravo aby vas to stvalo, ze vas sem Americani nechti pustit, stejne jako Americani maji pravo sem pustit koho chteji. Ja byla bez sebe vzteky, kdyz mi sem nechteli pustit synovce. Ale musela jsem si priznat, ze to nerni ani kapriciozni, ani ze to nedelaji "kazdemu". Je to neprijhemne, ale dokud se budou nasi Cesti spoluobcane chovat tak, jak se chovaji, budeme na to doplacet vsichni. Konecne se o tom zacalo psat v Ceskem tisku, a to je dobre. jenze misto aby se naslo alepson castecne - aha, tohle se musi zmenit, timhle prispivame k te neprijemne situaci, cele na co se vzmuzete je nadavat na Americany, jak tam nechteji "nikoho" pustit. Nemci pravdepodobne maji duvod k bezvizovemu styku s Ceskem, a ten duvod bude pragmaticky. Zapomel jste ale na jedno: Uz jste se presvedcil o tom, jak se Cesko chova k Ukrajincum ohledne viz?
0/0
13.11.2003 15:53

Vaclav Hanus

Re:
Ted me napadlo jeste jedno srovnani. Nemecka vizova politika. Mam za to, ze tlak obsazovat prac. mista v Nemecku ceskymi cernymi i necernymi pracovniky musi byt mnohem vetsi nez na Americkem, jelikoz je to za kopecky. Presto Nemci ihned po 1989 zrusili viza. Ackoli musi se urcite take potykat s ruznymi ceskymi podvodniky a cernymi delniky. Na me osobne to ma velice pozitivni ucinek, protoze mam pocit, ze mi tim delegovali , alespon jako turistovi, stejnou dustojnost jako vlastnim obcanum. Mohu kdykoli nastartovat a odjet zalyzovat do Alp. A paklize dodrzuji zakon, chova se ke me kazdy dustojne. Svuj pracovni trh si chrani asi jinym zpusobem, a dokazi to. Take museli mit nemecti politikove problem vysvetlit toto svym remeslniku, ze jim mozna hrozi levna konkurence z toho spinaveho vychodu. A ustali to. Je to proste dusledek globalismu kteremu se stejne neubrani. Ja nevim..mozna jsem neco nepostrehl;, a nebo mi nco uniklo, ale ptam se: Proc nemely stejnou vuli USA?
0/0
13.11.2003 15:05

Šárka Weatherwax

Priklad
A jako priklad skutecne pokrouceneho tvrzeni mohu uvest presne toto a cituji: " ostatni, byt radovy a slusny obcan cizi zeme je pro ne nezadouci, byt i jen jako turista". To je proste a jednoznacne lez. Nepravda. Existuje jeste jiny zpusob jakym Vam vyslvetlit ze toto Vase tvrzeni je lzive? Budete se divit, ale jezdi sem KAZDOROCNE miliony "slusnych obcanu cizi zeme" kterym nikdo nedela potize. Potize maji obcane Cech, protoze patri na listinu zemi, jejichz obcani ve vysokem merictku prestupuji zakony teto zeme. Tecka. Ja vim ze je to strasne tezke stravit, ale Cesi maji proste spatnou povest. A to ne na zaklade nejake famy, ale tvrdych fakt. Jestli jsou Americnae v necem opravdu vynikajici, tak je to pragmaticky pristup k vecem. A to i k tomu, koho si pousteji do baraku.
0/0
13.11.2003 4:44

Vaclav Hanus

Re: me nezajima jak se chovaj cesi, ja je nemuzu ovlivnit
O.K, vysledkem jejich pragmatickeho pocinani je, ze ja jsme ztratil zajem o staty a jejich kulturu. A budu se pokouset o svych nazorech presvedcit kazdeho evropana, na ktereho budu mit dosah. Samozrejem, predpokladam, ze dusledne promysleny pragmaticky plan s timto pocital a tudiz ja ten plan nikterak nastrbit nemuzu. Psi stekaji a karavana (US zahran. politika) jede dal. Takze fajn, vlastne se nemate proc rozcilovat.
0/0
13.11.2003 14:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.