Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Průzkum: proti Temelínu je už třetina Čechů

S Temelínem poprvé nesouhlasí přes třetinu Čechů. Počet odpůrců se zvýšil na 34 procent po informační kampani, kterou zorganizovala spolková země Horní Rakousy. Přibylo pět procent, oznámili výsledky tříměsíční akce činitelé z hornorakouské zemské vlády.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

paltt

kdo to zkoumal????
Zajimalo by me proc Radko Pavlovec odmitl jmenovat tu «vyznamnou» spolecnost specializovanou na pruzkum verejneho mineni. Nejak cely ten pruzkum stoji na hlinenych nohach, a iDnes to nafokne jako meterologiocky balon.
0/0
26.11.2003 0:53

baronfonlempl

Já jsem pro Temelín a nikdo se mně neptal.
Jsem přesvědčen o jaderné energii jako energetickém zdroji budoucnosti, zejména po zvládnutí termojaderné syntézy. A že právě ve zvládnutí termojaderné syntézy probíhá největší soutěž velmocí, o tom snad nikdo trochu vzdělaný nepochybuje.  Zatím holt musíme využívat pouze štěpné reakce, což není to pravé ořechové. Takže - v Temelíně se levně dostaví další dva 1000 MW bloky a další štěpná jaderná elektrárna se postaví na Moravě, rovněž o celkovém výkonu 4000 MW. A potom již nebudeme muset nic dělat, budeme kšeftovat s elektrickou energií, jako dneska kšeftují šejchové s ropou... Vyděláme prašule a kolem roku 2035 postavíme první elektrárnu využívající energie termojaderné syntézy...
0/0
26.11.2003 0:26

ynternetova fany

Re:
nevim nevim, termojaderna synteza je ve hvezdach, videla jsem kdysi cast textoru, ve kterem se povedla tak 6 mikrosekund... nejak to jeste nemaji vymakane s tim chlazenim a magnetickym polem...
0/0
26.11.2003 6:56

modry_karkul

Temelin je spickova stavba
a fasisticti kolaboranti Rakusaci zuri .
Dobre jim tak, pitomcum. Preji jim horke a suche leto, aby jim ty jejich horske potoky vyschly a museli nakupovat ze SRN NASI ELEKTRINU.
A my se na nich napakujeme :-)))))))))))))))))))))))
0/0
25.11.2003 23:59

Destructor

paráda ...
aspoň budou u nás víc investovat do reklamních firem ... buďte rádi, že si myslí jak nás tady přesvědčují ...  Hlavně aby začali od nás kupovat tu elektriku .... :))))))))))  Pak je budem mít na lopatě .... :))))))
0/0
6.11.2003 12:08

briza

TV Nova postizeni opet v akci
No uz si ruzni bezmozci nechali v tehle zemi nechali nabulikovat ledacos tak proc by nesezrali tuhle PR z Rakuska. Ja osobne jsem nemam k soucasne podobe jaderne energetiky moc kladny vztah kvuli jadernemu odpadu s jehoz zpracovanim si zatim moc rady nevime a taky kvuli tomu, ze po skonceni zivotnosti jadernych elektraren zbudou nasim potomkum betonove pomniky, ktere se kvuli radioaktivite nekterych celku nikdo neodvazi demontovat. Ovsem kdyz ten Temelin stoji a jede tak uz bych se spis zajimal o to kdy CEZ zavre nektere ty neekologicke uhelne elektarny, kvuli kterym se udajne Temelin stavel. Zatim jedou dal. Dal zatezuji zivotni prostredi a elektrinu vyvazime. Jinymi slovy ... vyvazime sve zivotni prostredi (ve jmenu zisku CEZu).
0/0
6.11.2003 11:51

ynternetova fany

Re:
"demolice" jadernych elektraren ve svete probiha bez problemu. kdyz budeme hodni, tak nam zapad rekne, jak na to...
0/0
26.11.2003 6:58

pozorujivas

Z iDnes je mi na blit*...
34% proti?
 
A co třeba napsat 66 procentům je to...hm...ukradené nebo jsou pro???!!!
 
Manipulace s informacemi + nádherná ukázka tzv. spinningu.
 
iDnes        
0/0
6.11.2003 11:50

karoten

Docela dobrej indikátor hlouposti....
0/0
6.11.2003 11:32

krivis

Re:
Tak tohle je vtipna reakce - naprosto souhlasím!!!!!!!!!!!!!
0/0
6.11.2003 13:40

Perdido

Buďme rádi
že ty jaderky máme, protože elektřina je jedna z mála věcí, které si vyrábíme sami a nemusíme dovážet. A pokud zbyde i pro Östereich, taky dobře, eura se hodí.
0/0
6.11.2003 9:20

blackshadow

ruský projekt
...když zavřou Temelín, bude energie dostatek... kapacita Temelína je nepotřebná a navíc je to postavený podle ruskýho projektu a to je pěkná sra*ka... hmm...
0/0
6.11.2003 6:09

THE-CORNHOLIO

Re: blackshadow, ty už tady zase fízluješ?
To nemáte v BISce nic jinýho na práci, než fízlovat a provokovat lidi ty fízlácká buzno?
0/0
6.11.2003 11:57

GhorX

Re:
A mohl byste uvést nějaké důvody ? Mám na mysli důvody odborného charakteru, jistě nějaké můžete poskytnout, když jste tak vyhraněný...
0/0
6.11.2003 11:58

karoten

Re: :o)
Černejstín má nepochybně na mysli bioohřev parogenerátorů vlastními těly - teda jakože s Kamilem, ne....?
0/0
6.11.2003 14:20

Viky_

Re:
Taky fandim Temelínu a ODS :-)
0/0
6.11.2003 2:12

Marťásek

Vývoz energie
Možná že energii vyvážíme, ale to je tím, že tady máme socialistickou vládu, která pořád dokola jen zvyšuje daně a zhoršuje podmínky pro zaměstnávání lidí, tím pádem výroba stojí na nule, podnikatelé se stěhují do zahraničí a investoři se nehrnou pokud jim neodpustíme daně.
Po dalších volbách, které doufám vyhraje ODS , nás čeká razantní zvýšení podnikání a výroby, vznik mnoha dalších firem a přistěhování zahraničních investorů a budem rádi, že tady ta jaderka je. Bude to naše výhoda proti Rakousku. To Rakušani vědí a proto nám ji chtěji zavřít. Nedejme se
0/0
5.11.2003 22:29

Bimbac_007

Re:
Mas pravdu az na to, ze bych to nedaval do souvislosti s tim, ktera strana je u vesla. Vyvoz elektricke energie lze brat jako strategicky dulezitou rezervu, abychom si drzeli odstup od pripadne zavislosti na dovozu; jak neco takovyho muze dopadnout se nedavno ukazalo v Italii, kde jim pro poruchu vypad jeden z vyznamnych privodu ze Svycarska a cela zeme byla po tme. A mimochodem, pokud se tyka dani a zahranicnich investoru, tak treba dohodu proti dvojimu zdaneni se Svycarskem, ktera prakticky znemoznuje svycarske investice u nas, dojednaval mj. Klaus osobne. ODS
0/0
5.11.2003 23:23

M arek

Temelín je skvělá věc
Temelín je potřeba. Já bych postavil ještě jednu jadernou elektrárnu, ale ODS bych nakopal někam. Vládli tu před ČSSD a kam naše země šla to víme sami. ODSáci mají teď plnou hubu keců, ale sami co prováděli to bylo až do nebe volající. Navíc sami se paktují s komunisty ( alespoň v Kroměříži ), inu vrána k vráně sedá.
0/0
6.11.2003 10:48

Bimbac_007

Re:
Nechci tvrdit, ze CSSD delaj vsechno dobre, obzvlast za Zemana to stalo za starou pulu domaci obuvi. Kdyz ovsem clovek musi vylizat prusvihy, ktery mu za 10 let svyho pusobeni jeho predchudci nahromadili a jeste k tomu se ted tvarej nevine a dozadujou se okamzitejch patentnich reseni supito presto, jinak facka funus Volsany, bez pryc a pust me tam, at muzu produkovat dalsi prusvihy a rejzovat na nich, tak to taky nema jednoduchy.
0/0
6.11.2003 18:24

Stepanomania

Klamavá kampaň
Viděli jste bilbordy vytvořené k této kampani? Jsou nádhernou ukázkou toho, jak Rakušané lžou. Na bilbordech byla měsíční účtenka za televizi a rádio, a u toho také připsáno Temelín a sto miliard. Pochybuji, že by někdo v ČR musel měsíčně platit celou částku, kterou výstavba Temelína stála. A to, že je Temelín neekonomický, je další nesmysl. Za několik desítek let, na které je plánován, si na sebe spolehlivě vydělá. Hádejte odkud se do západní evropy letos v létě dovážela energie, když museli snížit výkon svých elektráren kvůli horku.
0/0
5.11.2003 21:25

barbudo

Re:
Bylo by lepší Temelín zlikvidovat a postavit novou, lepší atomovou elektrárnu. Vzhledem k tomu, že jsme z chudoby nejen zrušili armádu, ale dnes už nemáme ani na desetníky, asi to budeme muset vydržet s Temelínem.
0/0
5.11.2003 21:36

Stepanomania

Re:
Temelín je jedna z nejmodernějších jaderných elektráren na celém světě. Těžko by se dala najít nějaká lepší.
0/0
5.11.2003 21:42

Hnuson

Re:
hihi... ... pláču pro deseťáky..
0/0
5.11.2003 21:47

barbudo

Re:
Trocha ironie, ječ patří k základním povinnostem státu zajistit oběživo neřku-li obranyschopnost.
0/0
5.11.2003 22:33

GhorX

Re:
Máte pocit, že stát nezajišťuje oběživo ? Chápu, že pro důchodce může být vzpomínka na jednohaléřovou minci nostalgická, ale proč by stát měl vytvářet neuplatnitelné a bezcenné mince ? Kvůli Vaším vzpomínkám ?
0/0
5.11.2003 23:39

barbudo

Re:
Nehovořím o minci jednohaléřové. Hovořím o problémech se zaokrouhlováním cen. Mimochodem, až budeme platit eurem, cent bude mít hodnotu nižší než padesátník (doufám).
0/0
6.11.2003 11:39

GhorX

Re:
Já jsem ve svém okolí nezaregistroval naprosto žádný problém, který by se týkal zaokrouhlování. Co se týče centu, má vyšší hodnotu než zrušené mince.
0/0
6.11.2003 12:15

barbudo

Re:
Ano, cent má vyšší hodnotu, než zrušené mince, ale nižší než padesátník. A používá se v zemích s podstatně vyššími platy a vyššími nejnižšími cenami. Pokud jde o okolí a problémy, už velmi dlouho zaokrouhluji na koruny. To ale smím dělat já, nikoli stát.
0/0
6.11.2003 12:29

jajes

???
Temelin je zbytecny, coz dokazuje mnozstvi energie vyvazene z CR. CEZ slice sliboval, ze uzavre nektere cadici tepelne elektrarny, ale nejak na to pozapomnel a radeji exportuje. Bezpecnosti Temelina se nebojim, pouze je mi lito vyhozenych penez...
0/0
5.11.2003 21:25

borek

Re:
Ty 2000 MW CEZ odstavil v uhelkách již během stavby. Zbytečnost je relativní. Při nárustu spotřeby jaká dnes je, bude za cca 10 let elektřiny u nás nedostatek. Jederka se zhruba 10 let staví. Ergo by se mělo pomalu začít.
0/0
5.11.2003 21:32

Bimbac_007

Re:
Temelin je mozna "zbytecny" z hlediska soucasne energeticke bilance Cechozemska. Jak ale muze dopadnout zeme, ktera je vice mene odkazana na import elektricke energie, se ukazalo nedavno v Italii. U zeme, ktera je zamerena na vyrovnanou bilanci spotreby a vlastni vyroby, se muze kdykoliv stat, ze najednou sklouzne do teto zavislosti. A ta energie, ktera se vyvazi, se urcite neprodava se ztradou. Takze nejsou zadne vyhozene penize, kterych by v teto souvislosti cloveku muselo byt lito - naopak.
0/0
5.11.2003 23:12

džindžin

Poslední část
A tak největší tragédií Černobylu zůstává několik tisíc nenarozených děti v celé Evropě,   jejichž matky si nechaly udělat umělý potrat bez jakékoliv indikace, že by snad jejich nenarozené dítě mohlo být ovlivněno zářením. Uvážíme-li, jak malým množstvím záření bylo obyvatelstvo zasažené a jak nízké jsou teoretické rizikové faktory, byly tyto potraty úplně zbytečné.
Z pohledu zkoušek jaderných zbraní a jejich dopadu na ekologii, byl Černobyl jen malou epizodou.
0/0
5.11.2003 21:12

Bimbac_007

Re:
Muzes na to dat odkaz? Na www.dukovany.cz jsem nasel trochu neco uplne jinyho.
Jinak jeden muj znamy byl tenkrat chemikem v roznovske Tesle a dostal za ukol merit radioaktivitu. Po celou dobu "poplachu" nenameril ani ň nad obvykly hodnoty. "Problem byl jenom v tom, ze mi to nikdo nechtel verit," vypravel mi.
0/0
5.11.2003 23:41

Perdido

Re:
Máš naprostou pravdu.  Jen aby si to uvědomili i ostatní.
0/0
6.11.2003 9:15

džindžin

Pokračování
Pokračování
Havárie v Černobylu byla nejvážnější havárií jaderného reaktoru v dějinách. Několik dní po události úřady evakuovaly 116 000 a později ještě 220 000 lidí. To je vždy sociální tragédie, ať se jedná o nucené opuštění domova z jakéhokoliv důvodu.
U 134 zaměstnanců elektrárny (většinou hasičů požáru reaktoru) byla diagnostikována akutní nemoc z ozáření (zvracení, vypadávánI vlasů, ...) na kterou 28 z nich zemřelo do září 1986.
Později z těchto 134 nejvíce ozářených lidí, (většinou hasičů požáru reaktoru) zemřelo do r. 2002 ještě 11 dalších. Jeden na gangrénu plic.
Dalším prokázaným přímým účinkem na zdraví, způsobeným zářením po havárii v Černobylu, je 1791 případů rakoviny štítné žlázy u děti. Převážná většina těchto případů byla úspěšně vyléčena.
Pro ostatní lidi Černobyl tragédií být nemusel to dnes tvrdí OSN. Podle profesora Zbygnlewa Jaworowského, poradce OSN pro zdravotnictví, "pravděpodobně nejdůležitější faktor pro vytvořeni Černobylské legendy byl předpoklad, že sebemenší radiační dávka je životu nebezpečná."
Tato hypotéza se používá v radiační ochraně, ale pro posouzení následků ozáření odporuje všem experimentálním i epidemiologickým nálezům. Je to totéž, jako kdybyste předpokládali, že teplota o 1°C nad 18 °C vás může smrtelně ohrozit, protože víte, že při 18 000 utržíte fatální popáleniny. Studie vypracované mezinárodními skupinami vědců ukázaly, že nejhorší vliv na zdraví lidí měly sociální a psychologické účinky, duševní trauma, strach, deprese, změny stravovacích návyků a podvýživa.
Noviny psaly, že od havárie do dnešních dnů zemřely desetitisíce lidí. Nenapsaly však už, že v každé stejně velké skupině lidí jako bylo obyvatelstvo Ukrajiny a Běloruska, kdykoliv a kdekoliv na světě, za patnáct let desetitisíce lidí přirozeně zemřou, aniž to má co do činěnI se zářením.
A tak největší tragédií Černobylu zůstává několik tisíc nenarozených děti v celé E
0/0
5.11.2003 21:11

džindžin

Tak kdo vlastně lže ?
Tohle jsem našel v materiálu Dukovanské elektrárny.
ČERNOYL - FAKTA A FÁMY
26. dubna 1986 nadzdvihly tisícitunové víko čtvrtého reaktoru elektrárny Černobyl dva silné výbuchy: nejprve nahromaděná pára, pak vodík vzniklý reakcí páry na zirkoniových obalech paliva.
Grafit, který reaktor používal jako moderátor, začal hořet a sloup kouře vynášel do ovzduší tuny radioaktivních prvků. Proč se to stalo?
Protože reaktor v Černobylu, typ RMK, byl ojedinělé konstrukce, jiné než ostatní světové energetické reaktory, a protože obsluha z těžko pochopitelného důvodu porušila řadu bezpečnostních zásad a vršila jednu chybu za druhou. Reaktor by se byl sám poslušně a bezpečně odstavil kdyby poslední chyba obsluhy nebyla ta nejhorší: Vypnuli systém havarijního chlazení a zablokovali havarijní signál (něco jako záchranné brzdy). ezpečnostní systémy totiž správně fungovaly a bránily tak obsluze v dokončení jakéhosi experimentu se setrvačným doběhem generátoru při zavřenI přívodu páry k turbíně...
Co psaly noviny?
Sovětská vláda se nejprve neúspěšně pokusila událost v Černobylu zatajit. Tisku a televizi byl na místo havárie odepřen přístup. Svět tak naplnily spekulace a lidi zachvátila radiofobie. ritský Dally Mail vyplnil polovinu titulní stránky 29. 4. lživým titulkem ,,2000 mrtvých". Další den napsal The New York Post, že 18 000 mrtvých těl bylo zahrnuto do úložiště radioaktivních odpadů. Později se psalo o 110 000 případů rakoviny a ještě později o 800 000 ozářených dětech. Greenpeace i mnoho deníků, které dál zprávy opisovaly a dramatizovaly, rozváděly dál senzační čísla, až z nich byly desetitisíce mrtvých následkem ozáření.
Skutečnost, která bývá střízlivější než novinové titulky a reportáže, je však v případě Černobylu jiná.
Pro zjištění skutečných následků se do Černobylu a dalších částí bývalého Sovětského svazu rozjelo mnoho lékařských týmů. Nejznámější jsou
0/0
5.11.2003 21:09

jyrinec

Re: zapomel jsi rict,
 co je ta cernobylska potvora zac. ze se v ni vyrabelo plutoniu a bylo nutne reaktor na kratkou dobu " prehrat" aby se dostavil kyzeny vysledek. nase vver 1000 jsou delany tak, ze kdyz chces odebrat vic nez je zdravo, dojde km masivnimu brzdeni neutronua tim k vyvinu tepla , ale zbyle neutrony uz nestaci na stepnou reakci a reaktor se sam zastavi a musi se nekolik hodin znovunajizdet. navic prirozene radioaktivni pozadi v nekterych lokalitach ceske zeme je postatne vyssi, nez parazitni  produkty a prosaky z elektrarny. kdyz je to tak spatny, proc maj francouzi 90 procent energie z jadra. a nic se nikdy nestalo.
0/0
5.11.2003 23:33

Bimbac_007

Re:
Plutonium se tam mozna vyrabelo, to nevim, jen vim, ze se da vyrabet v kazdy atomovy elektrarne, at je v Rusku, Cesku, Svycarsku, Iranu, Americe nebo Cine. S touhle nehodou to ale opravdu nemelo zadnou primou souvislost. Tam slo skutecne o prislusnymi misty nepovoleny pokus, kolik energie je elektrarna schopna vyrobit kdyz dojizdi - ne snad pro dodavky za ucelem budovani socialisticke vlasti, ale k vlastnimu zabezpeceni.
0/0
5.11.2003 23:51

-jk-

Jo, já tak uvěřím nějakému zaplacenému rakouskému průzkumu.
Takových zmanipulovaných průzkumů už tady bylo! Ať si raději počítají mrtvé ze svých lanovek a tunelů.
0/0
5.11.2003 19:23

Bimbac_007

Re:
Never zadnemu pruzkumu, ktery jsi sam nezfalsoval
0/0
5.11.2003 23:54

Marťásek

Žádnou kampaň jsem nezaznamenal
Jediné co jsem zaznamenal, že ve většině krajů ČR klesne cena elektřiny o 11 % a to podle mě teda není zrovna "negativní ekonomický dopad Temelína".
Jestli za to může Temelín, tak ať to napíše někdo do novin a mají rakušáci po kampani .
Jsem pro zavření nebezpečných alpských rakouských dálničních tunelů a všech horských lanovek v Alpách.
0/0
5.11.2003 19:16

blackshadow

zavřít!
...Temelín je třeba zakonzervovat... je to nebezpečné monstrum... hmm...
0/0
5.11.2003 18:54

malajský tygr

Re: hj
V tom případě by se muselo postavit několik nových tepelných elektráren.Což by bylo vyhazování peněz ,které nemáme a zvyšování znečištění přírody.Asi se neshodneme vůbec na ničem:)
0/0
5.11.2003 19:49

aac

At zijou penize
Uz se tesim na opacnou situaci, kdy se bude plytvat penezi na informacni kampan v Rakousku, ktera bude atomovou energii propagovat. :-) Jake to vyhazovani penez :-)
0/0
5.11.2003 18:35

Bimbac_007

Re:
Ti jsou temahle potizema schponi umele vyvolat takovy zbytecny naklady, ze ta cela zalezitost nakonec opravdu bude financne ztratova. Podobne se stalo uz ve Svycarsku, kde v polovine 60. let rozhodli, ze jedna planovana elektrarna nebude na uhli a tekuty paliva, ale atomova. Zpocatku to zaviselo vice mene jen na prizni dane lokality, kde byli prakticky vsichni pro. Postupne do toho zacaly ale kafrat sirsi a sirsi kruhy, tenkrat jeste rodici se zeleni si na tom varili svou polivcicku, aby se meli cim profilovat a protahovali to svejma anarchistickejma metodama tak dlouho, az v roce 1988 prislusna firma danej projekt musela vzdat, protoze byl tou dobou uz beznadejne zastaralej a udelat novej - s nejistejma vyhlidkama na realizaci - by za danejch okolnosti byl prilis riskantni podnik.
0/0
6.11.2003 0:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.