Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Evropští muslimové prý táhnou na Irák

Při pohledu na zraněné mrtvé americké vojáky v Iráku zavětřili krev i mladí islamisté z Evropy, z nichž mnozí už údajně dokonce vyrazili do Bagdádu, aby se pokusili zasadit Američanům další rány. Policisté a bezpečnostní experti jsou znepokojeni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

blackshadow

87
...USA uvolnily 87 miliard $ pro Afghanistán a Irák... žádný jiný stát nemá takové možnosti... Kamil říkal, že Amerika je hypervelmoc... hmm...
0/0
6.11.2003 18:50

Aiki75

Re:
To už jsem tu uvedl, za
1) to nebude najednout
2) jen 20miliard pujde na obnovu Iraku, tzn. když tipnu 5miliard pro Afganistan, tak pro vojenské učely pujde cca 60miliard.
Ne, že bych si necenil 20miliard, ale ten poměr mi pokulhává.
 
Hlavně tu na mě nekřičte kolik da EU, ja jen chtěl poukázat na poměr.
0/0
6.11.2003 21:42

Scallop

Re:
Uvedomely jedinec se pozna podle toho, ze vzdy najde takovy pohled na problem, ze ktereho jako vinik vseho vychazi USA. Kdyby se Aiki rozhodl, ze za vse muze EU, porovnal by absolutni castky a zadny pomer by ho nezajimal.
0/0
7.11.2003 2:50

Aiki75

Re:
Hmm... ja to čekal, ale jak ty tak všechno dobře viš, nejsi náhodou z U.S. tam taky vědí všechno.
 
Jinak tě můžu uklidnit, nemáš pravdu a to je snad  z mého příspěvku jasné. (asi ne všem, holt nemám asi americký mozek )
0/0
7.11.2003 20:50

Scallop

Re:
O tvem mozku nejlepe svedci tvuj prispevek. Kdyz uz se mnou nemuzes nesouhlasit, alespon zvanis.
0/0
8.11.2003 1:53

4finger

CCCP
Proc se debata stoci vzdy na USA? Ja mluvim o minulem i soucasnem(Cecna) vlivu Sovetu a jejich drzav na eskalaci terorismu. Usamu "neudelali" americani ale rusove svou invazi do Afghanistanu. CCCP and Co. podporovali snad vsechny teroristicke organizace vcetne IRA.
0/0
6.11.2003 13:48

Majkyho_pupik

Re:
No treba proto, ze tu "diskutujeme":)))o Iraku a ten je momentalne pod "ochranou" Amiku. Ale jinak mas pravdu. Rusove Amiky co se tyce teroristu o hodne prevysily.
0/0
6.11.2003 13:55

tajemnik letajiciho ostrova

Re:
Proc? Protoze USA vsechno ignorovali a vedli valku... protoze kvuli USA je tedka irak v takovem stavu, v jakem je... krom toho CCCP uz nemame... ze
0/0
6.11.2003 13:59

Kleki Petra

Re:
S tím CCCP bych si nebyl zase tak jistý, přesto pro úplnost pohledu není ten příspěvek neopodstatněný. Finanční, materiální i výzbrojní podpora tohoto režimu (i čeští stavaři tam projektovali a realizovali přehradu apod.) byla v jisté době klíčová k získání vlivu v oblasti, hlavně po pádu Reza-Pahlavího v Iránu. Fakt ovšem je, že Rusové dnes mají svých starostí dost a jedno Čečensko jim bohatě stačí.
0/0
6.11.2003 14:10

4finger

Re:
Upozornil sem na roli CCCP ze dvou duvodu. 1) Litaj tady dezinformace Made In KGB (USA vycvicili Usamu, dodali ZHN Iraku apod.) 2)Pohledavky, kontakty a nenaplnene ambice dnesniho Ruska hraji v blizkovychodnich vztazich ne nezanedbatelnou roli a presto se tim nikdo nezabyva (a ani nediskutuje).
0/0
6.11.2003 14:32

Lamivudin

Re:
SSSR a USA podobnymi hajzlovskymi metodami branili-nutno uznat, že USA asi lepší-své cíle. Dnes je z nich na mezinárodním bojišti jen USA (Čecence porad počítám k Rusku)
0/0
6.11.2003 14:35

Lamivudin

Re:
asi se pokoušíme postihnout přímý důvody a následky a ne nepřímý. Tim bychom taky mohli dojit k tomu, ze za válku v Iráku může nějakej egyptskej farao, kterej...
0/0
6.11.2003 14:05

Lamivudin

Re:
jo a jinak-SSSR a USA podobnymi hajzlovskymi metodami branili-nutno uznat, že USA asi lepší-své cíle
0/0
6.11.2003 14:33

4finger

Re:
Kazdej brani svy cile. Jde prave o to jaky sou. A ty "americky" jsou ty nejlepsi, jaky fungujou. Mam na mysli zakl.lidsky prava a svobody,demokracii a prosperitu.
0/0
6.11.2003 14:47

Lamivudin

Re:
podle mne proste účel nesvětí prostředky úplně. Prostě když chci být v očích ostatních ten lepší, tak musim používat i ohleduplnější-lepší prostředky
0/0
6.11.2003 14:54

4finger

Re:
A jaky prostredky mas na mysli? Pokud ovsem nemyslis sedet za oceanem a nanejvejs vynaset rezoluce v OSN.
0/0
6.11.2003 15:00

Lamivudin

Re:
jedním z nejdůlež. příč. konfliktů v rozvoj. zemích je jejich chudoba, která je taky způsobená hosp. politikou ekonom. velmocí a hned je na světě jeden prostředek a co se týče války, tak ta jen v nejnut. příp. -a to Irák myslim nebyl-viz. souhlas s inspektory a válka by se dala vést daleko ohleduplněji,kdyby se chteělo
0/0
6.11.2003 15:06

4finger

Re:
Spravne...CHUDOBA. A jak se zbavis chudoby? Prosperita funguje pouze ve SVOBODNE, demokraticke spolecnosti. Ohleduplnejsi valku myslim zatim nikdo nevidel. Valka se da dycky odlozit. V tomto pripade se odkladala 10let a k nicemu dobrymu to odlozeni nevedlo.(Stejne jako s Hitlerem -akorat silil)
0/0
6.11.2003 15:17

Majkyho_pupik

Re:
To si myslim, ze je jeden z nejvetsich omylu Evropanu. Cina je hodne nedemokraticka a jeji ekonomika bude co nevidet s USA tahoun svetovyho hospodarstvi. SAE nebo treba Katar jsou velmi bohaty staty a demokracii k tomu taky nepotrebujou. Proc vyvazet demokracii za pomoci tanku, podobny pokusy uz tu byli..V ty oblasti lidi zijou uz strasne dlouho v urcitym systemu /ktery neni dokonaly, stejne jako neni demokracie dokonala/ ale ktery vice mene funguje, tak bysme je mely nechat byt, nebo to zpusobi spoustu problemu
0/0
6.11.2003 15:32

4finger

Re:
Na Cine je videt, jak alespon drobne ustupky ke svobode, pomuzou ekonomice. Tahouny ale nebudou, dokud nebude fungovat svobodny pristup ke vzdelani a k moci(Proc bych se snazil, kdyz to stejne schramstne strana). Mnohe ze statu, ktere nehladovi jen diky rope si uz uvedomily, ze ropa nepotece vecne. "Kral" SAE (mozna si to pletu s necim jinym) zacal jiz znacne reformovat spolecnost ve smyslu vyse uvedeneho. Co se tyka exportu demokracie jsou USA opatrne, jinak by byl svet jiz demokraticky. Souhlasim, ze ne kazdy stoji o demokracii a svobodu. Ale nechat je hladovet taky nejde. Tak od nich kupujes ropu. A pak ti prijde Usama apod. vytykat, ze podporujes nedemokraticky rezim. To je dilema.
0/0
6.11.2003 15:59

Majkyho_pupik

Re:
No pristup k moci asi mit nebudou to je fakt, ale se vzdelanim to tak hrozny nebude. Tipuju, ze do 10 let je to 2. nejvetsi ekonomika na svete. Spousta statu v zalivu pracuje na odbourani zavislosti na rope, ale politicky reformy veskery zadny a svobodu taky moc necteji, i kdyz by jim oboji asi prospelo. Holka driv delala v Dubaji v jednom hotelu a jeji story jsou fakt husty. Ale nekomu to tak vyhovuje, potrebuje tvrdou ruku nad sebou a pak neco dela.. No ropu kupujem ne proto ze bysme je litovali ale proto ze ji potrebujem
0/0
6.11.2003 16:19

Kleki Petra

Re:
Nesrovnávám, chci jenom připomenout, jak byly západní státy na hrnci z ekonomických úspěchů CCCP ještě dloooouhou dobu po válce. Ana totiž ta ekonomika někdy může krátkodobě běžet líp, pokud nikdo nemá právo šťourat do toho, kde postavím fabriku, kde seknu přehradu, kolik lidí přitom přestěhuju, jaké pracovní podmínky vytvořím, že neexistuje trh s pracovní silou... Ono se to s tím výhledovým tygrem světové ekonomiky ještě v případě Číny ukáže. A k těm státům oplývajícím ropou, ty by přece vydělávaly bez ohledu na režim. Otázka je, co to znamená pro obyvatele a jestli ta ekonomika není postavená na růstu jen jedné oblasti.
0/0
6.11.2003 16:07

jyrinec

Re: chyba
 cina je jen levnou pracovni silou, protoze cinani jsou ochotni makat za par supu. navic cokoli se v cine vyrobi, neni z jejich hlavy ale ukradeny nebo okopirovany. za to ze maj vyspelou vyrobu muzov vdecit zase jen vyspelym zemim tj zcasti USA
0/0
6.11.2003 21:28

Lamivudin

Re:
a jejich pojeti lidské svobody mi taky nijak neučarovalo-alkohol od 21 let (možná ne všude, ale ve Washingtonu určitě), sexual harassement, doktor nemuže pořádně šahnout na pacienta,...když seš chvíli o samotě s nezletilim bez svědků a on si vzpomene-že ses choval divně a skončit kvůli tomu v lochu, trest smrti...díky, ale nechci
0/0
6.11.2003 14:59

4finger

Re:
Nic neni dokonaly. Mne se taky spousta veci nelibi. To me ale neopravnuje k tomu shodit to cely ze stolu, protoze mi pak na stole zbyde akorat diktatura. Clovek musi bejt trosku realista. Rict "vsechno je spatne, vsichni sou svine a ja s tim nechi mit nic spolecnyho", je alibismus.
0/0
6.11.2003 15:07

4finger

Re:
Tohle prave byl primy duvod. Ted se potykame jen z dusledky toho, co Sovetska imperialni politika napachala ve svete. Furt se ale najdou taci, kteri si to nepamatuji a vse v duchu sovetske propagandy hazi na USA. (A nekteri diskuteri se divi, ze je nazyvam Komousi, kdyz pouzivaji dezinformace Made in KGB)
0/0
6.11.2003 14:38

Lamivudin

Re:
de o to, že SSSR v tom velmocenským boji nebyla sama. treba mmanintheshadow par radky nize udava clanek, ktery popisuje, co delali USA ve válce iran-irak (a to podle mne velmocenska politika je, nebo si vem Panamu-a ty jejich prostredky jsou sprostý-s Rusama si proste byli skoro rovny)
0/0
6.11.2003 14:43

4finger

Re:
Srovnavat SSSR s USA je ujety. Kdo nechape rozdil mezi komunistickou diktaturou a svobodnou demokracii by si mel ujasnit priority. P.S.: Jedna z metod propagandy KGB byla relativizace ve smyslu:"Kdyz je nedonutime milovat CCCP, tak at neverej nicemu."
0/0
6.11.2003 14:55

Lamivudin

Re:
nesrovnávám je jako země, ale jejich prostředky, které uplatňovaly ve velmocenském boji, pokud jsi to nepochopil-spíš si myslim,žes nechtěl
0/0
6.11.2003 15:01

4finger

Re:
Valecna doktrina USA a SSSR je uplne jina. USA si dava bacha na lidsky ztraty, zatimco SSSR sere i na vlastni. A pokud ti vadi, ze USA stejne jako SSSR podporovaly ruzne ne prave koser(Pilat se po...) rezimy, tak si vem, ze napriklad za 2.svetovy Americani mohutne podporovali prave SSSR. Ucel nekdy sveti prostredky ale jde o to neprehanet.
0/0
6.11.2003 15:27

Lamivudin

Re:
no, dezinformace taky nevytvari jen KGB-co treba Tony Blair? nebo si vem vyvazenost zpravodajstvi treba na CNN-pravost jejich infu neberu, ale jsou dost jednostranny. proto se taky divim nekterym diskuterum, ze je uznavaji jako jediny (nebo jeden z mala) možných zdrojů informací. Taky mi přijde divný, brát výroky GWB s miň než velkou dávkou rezervy.
0/0
6.11.2003 14:51

ManInTheShadow

Re:
kratce o CNN ... myslim, ze jen vyjimecne se tady nekdo odvazi dat link na CNN, nebot by se na nej antiamis okamzite vrhli ... podle meho je treba rozlisovat odkud vysila, americka a evropska verze se docela lisi ... nikoliv ve faktech, ale v mire patosu, na ktery jsou zvlaste Evropane alergicti ... co se tyce hodnoty CNN, pak bych rekl ze je vynikajici v moznosti zivych prenosu z jednani UN, tiskovek Pentagonu nebo GWB ci zivy hoste ve studiu ... to co dotycni reknou (at dobre nebo blbe) nezavisi na CNN, kazdopadne jde o unikatni prilezitost videt nazivo "ty o kterych je nejcasteji rec".
0/0
6.11.2003 15:07

ManInTheShadow

WMD in Iraq ...
... zprava z roku 1984 ... tedy o tom kdo vyzbrojil Iraq chemickymi zbranemi ... povsimnete si prosim sluvka Czechoslovakia. "With the exceptions, maybe, of the last two of these different categories of putative Iraqi agent, sources of supply might as well be indigenous as external to Iraq, given the technology implied. Involvement of the last three categories would, in some circles, implicate the USSR as supplier, for the reason that the USSR is said, on evidence that has yet to be solidly substantiated but which has nonetheless attracted some firm believers, to have weaponized all three of them in recent years. For its part, the USSR has expressly denied supplying Iraq with toxic weapons. Reports of Soviet supply attributed to US and other intelligence sources have nonetheless recurred. The earliest predate reports of Iraqi use of chemical weapons in the Gulf War. Official Iranian commentaries, too, have pointed to the USSR as a supplier of the Iraqi weapons. These sources have also accused Brazil, France and, most conspicuously, Britain of supplying the weapons. No basis for any of these Iranian accusations has been disclosed. France, alongside Czechoslovakia and both Germanies, is reportedly also rumoured, among "foreign military and diplomatic sources" in Baghdad, to have supplied Iraq with chemical precursors needed for an indigenous production effort. Unofficial published sources have cited Egypt as a possible supplier of actual chemical weapons. In the mid-1960s, when Iraq was alleged to be using chemical weapons against insurgent Kurdish forces, Swiss and German sources of supply were reported in the Western press." ... http://projects.sipri.se/cbw/research/factsheet-1984.html
0/0
6.11.2003 13:21

Kondomlisa Pinguinova

Re:
tvoje prispevky nebudou "lepsi", kdyz sem okopirujes anglicke slataniny...
kdyz nemas nazor, tak radsi mlc, ses trapnej
0/0
6.11.2003 13:27

4finger

Re:
Pravda boli co?
0/0
6.11.2003 13:31

Kondomlisa Pinguinova

Re:
jaka pravda?
0/0
6.11.2003 13:55

Kleki Petra

Re:
Registruju dalšího nového diskutéra, který si nepřečetl nic, než vršek první stránky. Udělej si čas, nebo nepruď. Sáím ses zatím nijak nepředvedl, tak čekáme, rozumbrado.
0/0
6.11.2003 13:37

Kondomlisa Pinguinova

Re: nic pro tebe
nic ve zlym, ale nepsal jsem tobe... pomalu uz to nemuzu cist, jak sem naky Henzlove porad lepej jedno a to samy - jenom plany kecy okopirovany z internetu...
0/0
6.11.2003 13:47

Kleki Petra

Re:
Nic ve zlým i Tobě. Chtěl jsem jen naznačit, že zmíněný hoch již řadu svých názorů jasně prezentoval. Je jen shoda okolností, že teď vyšpulil výše zmíněné. Vzhledem k tomu, že dosud psal docela rozumné věty, i když se názorově nepotkal s řadou diskutérů. To se mě ale podařilo také a jiný dopad ta debata stejně mít nebude. Možná zvýší mou snahu po sebevzdělání.
0/0
6.11.2003 13:55

Kleki Petra

Re:
Třetí věta postrádá konec, ale to snad nevadí.
0/0
6.11.2003 13:57

Kondomlisa Pinguinova

Re:
Indianky jsem moc necetla, ale nebyl Kleki Petra neco jako ucitel? Jestli se chces vzdelavat, tak to TADY moc uspechu nedosahnes... Doufam, ze mas na sklade jine, serioznejsi zdroje
 
P.S. K moudrosti patri predevsim umeni nechat zit sveho oponenta v omylu, jenom nezraly blb neodola nutkani presvedcovat svet o sve pravde!
0/0
6.11.2003 14:02

Kleki Petra

Re:
Smyslem zmínky o sebevzdělávání bylo to, že se tu dočítám spoustu překvapivých tvrzení, která si mohu ověřovat v literatuře. To není k zahození. A Kleki Petra byl bílý otec Apačů, národnosti německé, sejmut bílým Američanem. Spojuje ho se mnou dětská záliba v Mayovkách, přičemž mnoho zdejších diskutérů svou obrazností Káju Máje předčí. Tak proto jsem tu taky.
0/0
6.11.2003 14:18

Kondomlisa Pinguinova

Re:
Nechci ti brat iluse, ale ve veci Irak/USA si toho moc overit nemuzes, v zadne dobe se nelhalo tak dukladne, jako v dobe valek (valecnych sporu), a tahle valka patri k nejvetsim lzi od pocatku existence USA vubec. Jinak povazuji "overovani v literature" za velmi plodne... Mam tisickrat overeny zdroj ("Winnie The Pooh"  by A.A. Milne), tam jsem si uz overila tolik zivotni pravdy...
 
Preji hezkej den!
0/0
6.11.2003 15:01

Kleki Petra

Re:
Mám radši Stephena Leacocka a Stopařova průvodce Douglase Adamse. Ale Pů je taky O.K.
0/0
6.11.2003 15:14

Lamivudin

Re:
hm, konkretnost te zpravy primo obdivuju. zvlaste jse si povsimnul, ze "Czechoslovakia is reportedly also rumoured"
0/0
6.11.2003 13:30

ManInTheShadow

Re:
... asi jste nepochopil pointu ... jde o to, ze toto je prvni zprava o WMD pouziti Irakem. ... lze z toho vysledovat v jake dobe a jake pouzival zbrane. Porovnate-li to s dodavkami Americanu a s jiz tehdy znamymi fakty ... tedy negativnimi dukazy a puvodu ruznych latek, nemuze obstat tvrzeni ze USA vyzbrojilo Sadama WMD ... jedine co z toho plyne je ze cely svet vedel o tom co Saddam dela v dobe kdy se USA priklonili na jeho stranu. ... v tom jedinem ma tajemnik pravdu.
0/0
6.11.2003 13:36

Lamivudin

Re:
mne ani tak nejde o kazdou dodanou zbran. proste je jasny, ze USA, SSSR (i jiny staty) proti sobe stvaly a vyzbrojovaly rozvojovy zeme, hlavně ty, co pro ně byly něčim zajímavý a pokoušeli se je politicky a hospodařsky dovést pod svá křídla. což je pěkná hajzlovina, měli si dát férovku. A důsledky jejich hrátek si teď vyžíráme my všichni. a protože agrese plodí jen dalsi agresi tak mi přijde úplně uchylný je tam napadat. Zvlášt když nepřistupuju ke všem státům podle objektivní situace stejně ale podle politiky a hospodářskejch zájmů a manipuluju fakta a udávám smyslšený cíle svého zásahu. A taky kdyby jim šlo jen o Irák a blaho jeho lidí, tak by mohli postupovat ještě citlivěji-ale protože by tim asi vystavyli svý vojáky většímu riziku, tak se na lidi vy..
0/0
6.11.2003 13:59

Lamivudin

Re:
jsou to proste hovada, který maj vztah k blahu ostatních asi jako český poslanci
0/0
6.11.2003 14:01

tajemnik letajiciho ostrova

re:
acillus anthracis [způsobuje sněť slezinnou] byl z USA dopraven do Iráku 2.května 1986 a znovu pak v září 1988 – podepsáno, potvrzeno, předáno a odsouhlaseno naší vlastní vládou, našim vlastním ministerstvem obchodu. Clostridium botulinum [prudké otravy z jídla] bylo posláno 22.května 1986 a opětovně i v září 1988. Histoplasma capsulatum [způsobuje histoplasmózu plic, kůže a střevního traktu] byla poslána tzv.ministerstvu pro vyšší vzdělání do Iráku v únoru 1985. Clostridium perfingens [způsobuje plynatou sněť] bylo také posláno v květnu 1986 a v září 1988. Navíc bylo odesláno několik lodních zásilek s E.coli, bakteriální a lidskou DNA aj.genetickým materiálem přímo pro iráckou Komisi pro atomovou energii.
Zdroje :Iraq and Poison Gas, Dilip Hiro, The Nation září 2002 The Poison Gas Connection, Kenneth .Timmerman, L.A. 1990
0/0
6.11.2003 13:33

ManInTheShadow

Re:
kdyz se odkazujes na tohle, mel by sis to nejprve precist ... http://www.commondreams.org/views02/0830-07.htm ... http://www.wiesenthal.com/social/pdf/index.cfm?ItemID=7377.
0/0
6.11.2003 13:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.