Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mekka unikla atentátu během ramadánu

Teroristická síť Al-Kajda chystala během ramadánu útok na muslimské poutníky v Mekce, tvrdí saúdskoarabské úřady. Cílem měly být také budovy ve svatém městě. Zátah na podezřelé v Mekce se neobešel bez přestřelky, při níž policie zabila dva podezřelé. Dalších šest lidí zatkla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Viki-cmelak

pro "tajemnika letajiciho ostrova"
Kdo znate tohoto cloveka, co si rika "tajemnik letajiciho ostrova", tak jemu jde odpovedet pouze jednou cestou... Znate jeho manzelku, dceru, pribuzneho? Doporucte je nekomu jako obeti - a bude tady mektat hned uplne jinou reci :-(((((((((((((- blb jeden.
0/0
9.11.2003 4:10

blackshadow

propaganda
Mekka jako rodiště proroka Muhammada je nejposvátnějším místem islámu. Alespoň jedna pouť do Mekky v životě je jednou z povinností všech muslimů. ...Kamil si myslí, že je to jenom propaganda, protože stamilióny muslimů se nemohou do Mekky za svého života dostat... Mekka není nafukovací... hmm...
0/0
4.11.2003 18:47

ManInTheShadow

Re:
Kamil prave vyresil nejvetsi muslimskou konspiraci ... zadna Mekka neni !!!
0/0
4.11.2003 19:12

GMC

Re:
A jak to resil vrtel se v Tvoji riti buziku
0/0
4.11.2003 21:05

ManInTheShadow

Re:
... tak tomu se rika opravdova ubohost.
0/0
4.11.2003 22:17

ManInTheShadow

Re:
... tak tomu se rika opravdova ubohost.
0/0
4.11.2003 22:25

František Koudelka 4.Kyju

Nevidím
důvod proč by to nemohla být Al-Kajda. Saúdský král má v muslimském světě i titul "Strážce svatyní". Kdyby se tam něco semlelo bude mu vyčítáno, že špatně střeží, bude destabilizována jeho vláda a na forhontě jsou Wahábisti, kterým není Usáma až tak nepříjemný. Možná by to ustál možná ne, ale je to jen spekulace.
0/0
4.11.2003 16:33

Doktor Zvěd

Re:
Mala oprava - Saudove JSOU wahabite. a ti nejsou mili Al-Kajde. Je to proste boj vo moc. Nic vic. Nic min. Zadny idealy islamu bych v tom nevidel.
0/0
4.11.2003 16:59

Yaroukh

Re:
Az takhle do toho nevidim, ale Usama svuj zaporny postoj vuci SA nikdy netajil; uz tu o tom nekdo snad i psal ...
0/0
4.11.2003 17:13

tajemnik letajiciho ostrova

Re:
dobre ale prece mi nechces tvrdit ze by si alkajda dovolila zautocit v tom nejsvetejsim miste muslimu...
0/0
5.11.2003 8:14

ManInTheShadow

Re:
tohle napsal jeden Iracan : "1- Bin-laden style Salafee's, those Sunni Wahabees . Have a strong support from clerics in Ramadi, Falloga and some Baghdad's mosques such as the the grand Umtoppool Mosque and Aleskan ..Though there numbers might not be a lot, but very brutal as their teaching allow them to kill any one "Moslim/non moslim" who opposed them. they have the full support of large salafee's mosques in Westeren world and some arab states.A lot of the captured crimilas in the last car bombs were from this group."
0/0
5.11.2003 10:26

tajemnik letajiciho ostrova

realita
Plné čtyři měsíce věznily americké okupační síly dvojici íránských novinářů pořizující v Iráku reportáže pro íránskou státní televizi. Dokumentarista Saíd abú Táleb a kameraman Sohejl Karímí byli zadrženi 1. července u jihoirácké Díváníje při natáčení u amerického kontrolního stanoviště a obviněni ze špionáže. V pondělí britská stanice BBC oznámila, že byli propuštěni... ... Íránce také popuzovalo, že USA neposkytly rodinám novinářů ani Teheránu prakticky žádné informace. 
0/0
4.11.2003 14:05

Raswan

Re:
A čemu se divíš? :-)Je naprosto v pořádku že se vojenské instalace chrání :-)
0/0
4.11.2003 14:11

tajemnik letajiciho ostrova

Re:
ja se nicemu nedivym... jen konstatuji realitu, jak americani zachazeji s lidmi, ktere z jakehosi duvodu podezrivaji...
0/0
4.11.2003 14:15

ManInTheShadow

Re:
vzhledem k USA-Iran vztahum a faktu ze slo o reportery statni iranske televize to je jako by ses divil, ze USA zadrzelo v roce 75 nekde dva sovetske reportery natacejici americke kontrolni stanoviste.
0/0
4.11.2003 14:18

x-ray-x

Re:
Alespoň o tom mohly být vyrozuměny rodiny dotyčných, ne? Tak to v civilizovaném světě bývá zvykem.
0/0
4.11.2003 14:22

ManInTheShadow

Re:
mohly, souhlasim s Tebou.
0/0
4.11.2003 14:30

tajemnik letajiciho ostrova

Re:
jenze neni rok 75 a nebyli to sovetsti reporteri natacejici americke kontrolni stanoviste... byl to iransky stab ktery jel do iraku tocit reportaze... ale me jde spis o to ze je drzi 4 mesice bez jakychkoliv informaci rodine a statu jehoz jsou zadrzeni prislusnici...
0/0
4.11.2003 14:25

ManInTheShadow

Re:
to je osud zemi ktere mezi sebou nemaji diplomaticke styky.
0/0
4.11.2003 14:33

tajemnik letajiciho ostrova

Re:
uz vidim co by se delo kdyby iran drzel ctyri mesice americke novinare a odmital o nich poskytnout jakekoliv informace... kort kdyby je zadrzel na uzemi jineho statu...
0/0
4.11.2003 14:42

ManInTheShadow

Re:
... nedavno v Iranu umucili kanadskou novinarku iranskeho puvodu. ... asi to by se delo.
0/0
4.11.2003 14:58

tajemnik letajiciho ostrova

Re:
o tom sem bohuzel neslysel... byl by nejaky zdroj?
0/0
4.11.2003 15:14

ManInTheShadow

Re:
nebudu rejpat do toho ktere zpravy Ti zarucene nikdy neuniknou ... Zahra Kazemi, 54, a photojournalist with both Iranian and Canadian citizenship, died in custody on 11 July in Tehran as a result of a cerebral haemorrhage caused by a "cranium fracture". She was reportedly beaten following her arrest on 23 June, while taking photos of Evin prison, north of Tehran. ... patrej, patrej patraci, co ti sily postaci.
0/0
4.11.2003 15:24

Yaroukh

Re:
... zeby bez dalsi reakce? :o)
0/0
4.11.2003 17:03

4finger

Re:
ten mu to natrel ale co cekal, kdyz srovnava praktiky USA a Iranu. To ho ale stejne neprobudi.
0/0
4.11.2003 17:30

tajemnik letajiciho ostrova

Re:
vyndej ruku z kalhot, sranda skoncila...
0/0
5.11.2003 8:08

tajemnik letajiciho ostrova

Re:
ok, pak je to dost smutne ( ikdyz to byl Iranec s iranskym i kanadskym obcanstvim ) kdyby to byl rozeny kanadan nebo nedej boze american tak by to bylo taky NECO jinyho... nicmene to nijak neobhajuje americke pocinani... Iran neni demokracie a nerozhlasuje po celem svete ze bojuje za svobodu atd. ... kdyz tohle nejaky stat rozhlasuje musi se taky podle toho chovat... ne jen mit plnou hubu kecu...  kdyz se za totality nevini lidi zavirali kricelo se ze to je totalitou a systemem, ale kdyz se to deje i v "osvobozenem" iraku, navic okupovanem "nejdemokratictejsim" statem, pak by jste si meli polozit otazku Jak je to mozne? Neni nahodou neco spatne?
0/0
5.11.2003 8:08

ManInTheShadow

Re:
nebyl to on, ale ona.
0/0
5.11.2003 10:27

Raswan

Re:
Jenže ten důvod je zcela oprávněný.Pokud se někdo motá kolem vojenských instalací s kamerou,musí počítat s tím že ho mohou sebrat jako špiona.
0/0
4.11.2003 14:21

x-ray-x

Re:
Pokud by tomu tak bylo na území USA, pak máš pravdu. Toto ale bylo v Iráku, kde je US army okupační vojenskou silou. V tomto případě to tedy neplatí. Okupace Iráku v té době neměla podporu RB OSN. Takže v tomto případě pravdu nemáš.
0/0
4.11.2003 14:26

Raswan

Re:
Omyl.Armádě a vojákům v poli kterým jde o krk jsou politické tahanice ohledně mandátu a podpory srdečně jedno.V okamžiku kdy jsou ohroženi teroristickými útoky  zcela logicky seberou a popřípadě i zastřelí kohokoli kdo bude v nesprávný čas na nesprávném místě s nesprávnými úmysly.Já být na jejich místě jednám stejně,seberu je,nechám je dostatečně dlouho vařit,včetně toho že neinformuju rodiny.Což by mělo pro příště odradit jiné novináře které by chtěli podobný pokus zopakovat.Nejde jen o ty vojáky,ale i to ty novináře-když se tam budou motat,může je někdo s nervózním prstem zastřelit.
0/0
4.11.2003 14:37

tajemnik letajiciho ostrova

Re:
aha hm, tak to jo... tak pak uz vsechno co tady pises plne chapu...
0/0
4.11.2003 14:40

x-ray-x

Re:
To, že je někdo může zastřelit, ví o dost lépe než ty. Nebo myslíš, že je to nenapadne? Ostatně v této válce už američané novináře zastřelili, a to za dost podivných okolností. A rozhodně tomu nikdo nezabrání tím, že bude bez jakéhokoliv důvodu novináře zavírat. To jen tak naokraj.
0/0
4.11.2003 15:02

Yaroukh

Re:
" za dost podivných okolností" - valka je valka, na to nejsou potreba zadne "podivne okolnosti" (navic kdyz sis je nejspis i sam privymyslel)
0/0
4.11.2003 17:04

Yaroukh

Re:
ale vlastne vedeli do ceho jdou, takze je vse v poradku, nemyslis? tezko se nad tim nekdo (soudny) muze rozcilovat - motas se na fronte, koupis, nazdar ... tam neni cas premejslet
v nejaky 3d-akci se ti taky bude hrat lip, kdyz nebudes muset premejslet, jestli ta figura, ktera se ti najednou objevila na musce, je friend nebo enemy (to prirovnani zni mozna infantilne, ale podstata sedi - kde se strili, tam neni cas na dlouhy premejsleni :o)
0/0
4.11.2003 17:11

tajemnik letajiciho ostrova

Re:
ty ses vazne uplnej magor
0/0
5.11.2003 7:52

pinguinone

jo kdyby cetli Svejka,
tak se jim to nestalo..
0/0
4.11.2003 16:00

Thyronx

Re: to je v poradku zachazime tak s kazdym...
A bude to pokracovat at se ti to tajemniku libi ci ne. Jeste neco?
0/0
5.11.2003 3:02

tajemnik letajiciho ostrova

Re:
takze se mnou souhlasis...
0/0
5.11.2003 7:55

mtis

Re: Re-Realita
Když iránské revoluční gardy věznily měsíce kompletní osazenstvo USA ambasády, jistě si taky daly ti práci aby sdělili jejich rodinám, že jsou v pořádku .... ale že určitě nebudou.
0/0
4.11.2003 18:15

Raswan

Pro všechny zdejší ignoranty
Muslimové od smrti Mohameda neustále bojují mezi sebou samými,tak jako v každém náboženství jsou mezi nimi jednotlivé frakce které spolu soupeí  o politikcou a náboženskou moc...Pro méně inteligentní obyvatele české kotlinky dám příklad obdobného konfliktu z naší historie-husiti verzus papeženci...Když čtu předchoží příspěvky musím konstatovat že  buď je část české národa naprosto imbecilní nebo zaostalá :-)))
0/0
4.11.2003 13:33

tajemnik letajiciho ostrova

Re:
mno to mas pravdu, ale zatim se zadna organizace nepokusila znesvetit mekku... byla by to pro ni totiz sebevrazda...
0/0
4.11.2003 14:14

chaos76

Re:
problem je v tom, ze i ty "husiti a papezenci" se rezali mezi sebou, ale ani jedno z nich by nenapadlo zmasakrovat potniky ve svate zemi, nedej boze primo v jeruzaleme. nemyslis?
0/0
4.11.2003 17:24

krysa66

Re:
Už vidím husity jak táhnou na Jeruzalém s vozovou hradbo. Dopadli by jako křižáci, než se dostali k branám Jeruzaléma polovina jich pomřela.
0/0
4.11.2003 17:30

blackshadow

rozvoj arabské kultury
...Kamil si myslí, že arabské slovo ramadán se původně vyslovovalo romadůr... během let ale došlo k rozvoji arabské kultury a současný výraz se ustálil... o romadůru si mohou Arabové nechat jen zdát...
0/0
4.11.2003 13:32

trotlX

na mekku??
kdyz radikalni islamisti bojuji proti zapadu, utokem na sva vlastni nejsvetejsi mista a zabijenim svych privrzencu, pak mohou americane vest Irackou valkou na uzemi Texasu, a zemedelci klidne mohou protestovat proti snizovani dotaci, posilanim vsech svych penez do Bruselu. Jako by tu neco lehce absurdne zavanelo.
0/0
4.11.2003 12:29

Raswan

Re:
Je zcela přirozené že si muslimové vzájemně dávají přes hubu,dělají to tak od smrti Mohameda...
0/0
4.11.2003 13:23

chaos76

Re:
mozna by to chtelo lepe precist ten clanek a komentare (protoze tam uz nize napsane zaznelo). saudovska dynastie je povazovana za pomerne "prozapadni". uvazime-li, ze utokem na svata mista by mohlo dojit k vyvolani politicke nestability a prevratu v saudske arabii, coz by dale destabilizovalo cely region, mohlo by se to jak al-kaide, tak opozici v iraku pomerne hodit. lze totiz predpokladat, ze politicka nestabilita v saudske arabii by pravdepodobne primelo usa k opusteni iraku. museli by se totiz snazit zabezpecit saudskou arabii, ktera je pro ne nejdulezitejsim spojencem v regionu a klicovym zdrojem ropy ...
0/0
4.11.2003 17:29

blackshadow

vymaštěná kajda
...Al-Kajda se připravovala na útoky proti muslimům... už neví na koho by útočili... jsou pěkně vymaštěný... hmm...
0/0
4.11.2003 12:26

Dan 1

Každému, komu se zdá akce al-Káida
pochybná, lze doporučit, aby si našel texty Usámy bin Ládina bin Muhammada z osmdesátých let, na základě kterých byl zbaven občanství a následovala jeho súdánská a afghánská anabáze. V prvopočátku mu nebyla trnem v oku ani tak Amerika, ale to, že "odpadlíci islámu" (královská rodina) uplatňují zákony, stanovené člověkem, nikoli bohem (Usáma chtěl čisté právo šarí´a) a vláda je zkorumpovaná. Poté (po roce 1991) byla další vhodnou záminkou k boji proti Fahdovi přítomnost křižáků. SA nenáviděl tak hrozně, že nikdy nevyslovoval jméno toho státu, mluvil o něm jako o "zemi svatých míst". Al-Káida saúdský režim nenávidí a udělá vše proto, aby jej destabilizovala za každou cenu. I za cenu životů souvěrců.
0/0
4.11.2003 12:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.