Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prezident Klaus rozdal dvacet vyznamenání

Tradiční státní vyznamenání udělovaná při příležitosti svátku 28. října jsou rozdána. Z rukou prezidenta Václava Klause je letos převzalo 20 lidí. Klaus tato ocenění za mimořádné zásluhy a činy rozdával poprvé. Dvě vysoká vyznamenání udělil in memoriam již mrtvým osobnostem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

stanislavek

Havel - ostuda!!!!
Já nevím, ale myslím si že Havel stihl rozdat vyznamenání všem svým kamarádům a když je nevyznamenal, tak jim udělil alespoň milost ( Chadimová - každý ví, že je to stará podvodnice). Klaus alespoň neměl tu drzost dást vyznamenání každému, kdo s ním chlastal v hospodě.
0/0
30.10.2003 10:23

Davesil

Nic proti Volenikovi, ale
neni rad TGM pro nej preci jen brzo udeleny ? A ostatni
vyznamenane ODSaky nekomentuju uz vubec.
0/0
30.10.2003 8:37

maret

KLausi nejseš Cesar
 
  Klausi, příště až budete někoho odměňovat uvědomte si , že jste nic. To znamená že vy v pokoře přistupujete k těm odměněným lidem , kteří jsou dle vašeho uvážení ti nejlepší z nejlepších. Nepokořujte je tedy tím, že k vám musí přistoupit na váš piedestal . Toto privigelium v demokratickém světě má moc málo lidí. Vaše vlast nezkvétá, mladí lidé nemají na bydlení, nemají na holou reprodukci, daně jsou vysoké atd. Děkuji za sprosté odpovědi.   
0/0
29.10.2003 17:03

jirka02

Re: Proč sprosté, budou stačit adekvátní
0/0
30.10.2003 0:27

jirka02

Re:
     Příteli, mohu-li Vás tak nazvat, z Vás netrčí, ale přímo tryská živočišná nenávist k panu prezidentovi. Vy ho pochopitelně nemusíte mít rád, dokunce ho můžete i nenávidět, ale základní zásady slušnosti musíte dodržovat. Tak jako já netykám Vám, nemáte právo tykat cizím lidem i Vy. A že p. prezident je Vám cizí, dokazujete sám svým příspěvkem. Pan Klaus je svým postavením prvním mezi rovnými. Tak to totiž v demokracii bývá a není vůbec důležité, že vy tuto zásadu neuznáváte a nedodržujete! Mimo to i v prostých zásadách slušného chování (zkuste Guta-Jarkovského, když už jste tenkráte ve škole chyběl), že nižší přistupuje k vyššímu a vyznamenávaný k vyznamenávajícímu. Ale Vy to nakonec asi i víte, nebo alespoň tušíte. To jenom ta černá nenávist a neslušnost ve Vás! Pan prezident má jistě mnoho nedostatků, jako nakonec každý z nás. Ale ve srovnání právě s Vámi je jistě o mnoho kvalitativních tříd výše. A možná, že o tom to právě je.
     Přeji hezký večer, nebo spíše už ráno.
 
0/0
30.10.2003 0:50

MMarjanka

Re: A ty nejsi vzdělaný tvor,
jinak bys totiž věděl, že tyto ceremonie mají své scénáře jjiž od dob tatíčka Masaryka a že to není o tom, kdo je prezident, ale o ceremonii... Nejspíš z tebe mluví ubohá čecháčkovská závistička... Po dlouhé době, jsou vyznamenáni lidé, kteří jsou skutečně něčím zasloužilí....
0/0
30.10.2003 10:02

Pavel I.

Havel versus Klaus
Havel vyznamenal tyto evidované spolupracovníky Stb: spisovatel Václav Renč, herečka Vlasta Chramostová, ekonom Jaroslav Krejčí, režisér Otomar Krejča, atlet Emil Zátopek, gen. Vladimír Přikryl, gen. Richard Zdráhala, zpravodajec plk. František Hieke-Stoj, kardinál František Tomášek, literární kritik Jindřich Chalupecký, dirigent Václav Neumann, operní pěvec Gustáv Papp, plk. letectva a bývalý příslušník RAF Jiří Maňák, spisovatelka Zdena Salivarová-Škvorecká, kardinál Štěpán Trochta, herec Jiří Suchý, režisér Jan Grossmann, bývalý předseda Rady svobodného Československa Mojmír Povolný, heraldik plk. Jiří Louda, režisér Ladislav Smoljak, jeden ze zakladatelů počítačové techniky prof. Antonín Svoboda, mikrobioložka Marie Brůčková, herec Jan Tříska, hudební skladatel Petr Eben, historik Jan Křen, choreograf Pavel Šmok či překladatelka a lingvistka Soňa Čechová. Velkou ostudou bylo též vyznamenání hrobařů demokracie v ČSR v únoru 1948, Františka Kriegela, Jiřího Pelikána a Ladislava Lise. Myslím že Václav Klaus i přes svůj první kopanec s vyznamenáním agentky EVY Václava Havla patrně nepřekoná.
0/0
29.10.2003 12:04

maret

Re: Předem díky
 
   Prosím tě mohl by jsi uveřejnit seznam všech STbáků v dnešní vládnoucí straně případně v tkz. opozici myslím tím ODS, KDů atd. Bylo by to jistě poučné. Předem díky za seznam.
0/0
29.10.2003 17:07

jirka02

Re: Ale projděte te si Cibulku neprve sám!
     Bylo by smutné najít se osobně v tom neveselém čtení.
0/0
30.10.2003 0:59

maartiinaa

Re:
Kdyz uz povazujes Cibulkovy seznamy za verohodne, tak snad ze skromnosti jsi zapomnel take na sebe: Pavel Starek, narozen 7.7.1943, statut duvernika. Zdravim.
0/0
30.10.2003 10:17

fleret

vzdyt je to jedno,prejte jim
ty medaile.priste je zase dostanou jini-podle toho kdo bude u vesla.medaile se rozdavaly,rozdavaji a rozdavat budou.hlavne aby bylo dost snehu a dlouho vydrzel.
0/0
29.10.2003 11:38

martinhamr

Večná kritika
0/0
29.10.2003 11:16

Boris1

Snad se dočkáme
Při čtení vyznamenaných osobností mě udivilo, že vedle Volejníků, Kodetů, Kalabisových a dalších příznivců ODS nebyla byznamenána i Lucia Bílá. Nějak nám to  letos asi nevyšlo, paní  Špelcová. Tak až příště. 
0/0
29.10.2003 10:31

martinhamr

Re:
Zajímalo by mne zda tě také za Havla udivovalo,že byli vyznamenáni Lanďáci,Hutkové,političtí kamarádi a další z plejády lidí kteří mají k panu Havlovi velice blízko.
0/0
29.10.2003 11:28

Cryss

Re:
No já nevim ale zrovna p. Voleník si to vyznamenání zasloužil jako nikdo jinej. To byl fakt velkej člověk, velkej charakter. Jeho vyznamenání mě hodně dojalo. Kdyby tak byli všichni lidi jako on...
0/0
29.10.2003 12:26

jirka02

Re: Také trochu jedu, že?
     Proč si, prosím, myslíte, že musí být vyznamenáváni jenom příznivci pánů Špidlů a Havlů. Ostatní, i když si to zaslouží asi nesmějí. Ale proč?
0/0
30.10.2003 0:56

Qocna

Názůrek
Osobně mě mrzí, že Havel udělování řádů do určité míry zprofanoval. Dělal to totiž v rozsahu, který byl neadekvátní. Myslím, že různé medaile za hrdinství (různé záchrany životů) jsou zcela v pořádku, stejně jako oceňování významných vědců. Velmi opatrný bych byl u umělců. Tam je vždy určité riziko osobních sympatií a zásluhy jsou obtížně "změřitelné". Ač často jde o velmi výrazné osobnosti, myslím, že jejich význam má ocenit publikum a veřejnost, státní vyznamenání jsou určena jiným typům osobností. Ovšem třeba literát, který by se stal laureátem Nobelovy ceny by mohl mít vyjímku. Ale jinak, ač Klause nemám zrovna v lásce, tentokrát mi udělal radost, že se alespoň v množství řádů celkem mírnil. Jestli je ovšem ta cembalistka opravdu na seznamech Stb, tak je to hodně velký přehmat.
0/0
29.10.2003 9:19

Pavel I.

Mezi vyznamenanými opět Stbák
Výběr vyznamených považuji za naprosto skandální. Naprosté opomenutí politických vězňů, letců RAF a dalších odbojářů je velkou ostudou nového hradního ansámblu. A navíc - vyznamenaná cembalistka Zuzana Kalabisová - Růžičková, která se v dnešní Mladé frontě vyznává z lásky k ODS a panu prezidentovi je i podle oficiálního serveru MV ČR evidována jako agentka Státní bezpečnosti pod krycím jménem EVA. Jestli pak se o tomto faktu dozvíme z nějakého oficiálního sdělovacího prostředku. 
0/0
29.10.2003 8:56

sisko1

Souhlas ! To by Havel nikdy neudělal !!
Havel by nikdy STBáky nevyznamneal . A taky vždy pamatoval na chartisty , odbojáře a letce !!
Narcis takhle jen kope do obyčejných lidí a vyznamenává kamrádíčky !!
0/0
29.10.2003 8:59

Pavel I.

Re: Havel vyznamenal více než 20 Stbáků
No ty si asi spadnul z višně, ne. Havel během svého funkčního období vyznamenal více než 20 stbáků. Někde mám jejich seznam, případně mohu zveřejnit, pokud bude zájem.
0/0
29.10.2003 10:47

KADO

Re: Kdyz Havlovi rekl Benda mas mezi vyznamenanymi STBaky
Odpovedel mu Havel "ja si vyznamenane nelustruji" a to je snad jasna odpoved! Za Havla to bylo jen same kamaradickovani!
0/0
29.10.2003 11:04

maartiinaa

Re:
Tak si to predstav: co bys delal, kdyby Ti nekdo chtel dat vzynamenani, ale napred by si Te "lustroval". Ja bych pak takove vyznamenani nevzala. Rekla bych, at si ho nechaji, kdyz uz maji podezreni. 
0/0
30.10.2003 10:22

MMarjanka

Re: Pěkný nesmysl....
Nevím proč by se měli extra vyznamenávat chartisti a jim podobní.... Spousta těch lidí se sice někde párkrát projevila, ale tím to také skončilo.... Myslím, že není důležité, jestli byl někdo chartista, letec nebo odbojář (navíc vzhledem k věku,  by zřejjmě brzy došli). Důležité je jaký je to člověk a co skutečně vykonal!!! A pokud se přestanete malicherně strefovat do prezidenta Klause, ale popřemýšlíte o hodnotách vyznamenaných tak zjistíte,, že jsou to skutečně lidé, kteří v životě něco dokázali
0/0
30.10.2003 10:19

sisko1

Narcis se opět ukázal v negativním světle !!!
Vyznamenal Modré ptáky a přitom opomenul disidenty achartisty !!! Co tím tneno Narcis asi zamýšlel ? Jedná se o další jeho kopanec do obyčejných lidí ??
0/0
29.10.2003 8:45

Havirov Devils ! ! !

Re:
a proc by mel disidenty a chartisty vyznamenavat he??????????????? za co?????
0/0
29.10.2003 10:34

Boris1

Re:
Třeba proto, že se zasloužili o nový, demokratický stát, což se o Klausovi, který se zasloužil pouze o jeho rozdělení říci nedá.
0/0
29.10.2003 10:59

Havirov Devils ! ! !

Re:
Cim se chartisti a disidenti zaslouzili o NOVY DEMOKRATICKY ROZKRADENY STAT
 
o tenhle stat se zaslouzila hlavne StB a spicky KSC ktere videly ze uz to dal nejde a prevrat je nutnej..... pak akorat vsichni prevlekli kabaty a s hubou plnou humanistickych hesel se krade a zjije mnohem lepe nez za minuleho zrizeni....   NEBUD NAIVNI, disent ani charta v tom nema absuletne zadny podil
0/0
29.10.2003 11:07

Lenka - Londyn

Re: chartista, disident nebo STBak - je to vsechno jedna pakaz...
0/0
29.10.2003 14:00

qoknu

Re:
Borisi1, Borisi1  ty vtipálku !!!
0/0
29.10.2003 11:17

martinhamr

Re:
Přesně tak,nebud naivní.Podívej se kam byla charta a její disent nasměřován,do Německa.Dnešní snahy o omluvu "fašistum"jsou do nebe volající drzostí a nehorázností!!! (omlouvám se všem slušným chartistům kterým o něco šlo) 
0/0
29.10.2003 11:23

Michalgard

Kouzlo nechtěného
Sice se mi líbí tvorba A.Borna, nicméně vyznamenat  při příležitosti vzniku Československa člověka, který se otevřeně hlásí k tomu, že je založením monarchista, tak to je docela sranda
0/0
29.10.2003 8:28

aarghot

Re:
jeho tvorba se mi nelibi a jako clovek uz vubec ne
0/0
29.10.2003 12:43

mctom

Re:
a ještě k tomu za HRDINSTVÍ :)
0/0
29.10.2003 15:59

jirka02

Re: A pročpak?
      Byl snad vyznamenaný za názor, nebo za tvorbu? Pokuste se alespoň občas přemýšlet!
     Nebo by ho bylo podle Vás lepší zastřeli?
0/0
30.10.2003 1:05

alesnovak1

nevíte někdo,
jaký je rozdíl mezi "propůjčením" a "udělením" nějakého metálu? je propůjčení dočasné?
0/0
29.10.2003 8:25

Cryss

Re:
Tak tohle by mě taky docela zajímalo. Včera jsme se o tom bavily s mamkou a napadlo nás, jestli to propůjčení není jenom do smrti. Anebo tomu oceněnému můžou vyznamenání vzít když bude zlobit? Možná mají málo metálů, tak aby to někdo zbytečně neskladoval doma, když to může dostat někdo další...
0/0
29.10.2003 8:42

Jan BARTOŇ

kopnout si do Klause lze jak vidět i nadpisem
ROZDAL!! CHA CHA CHA! Mladá fronto Dnes- kde jsi byla včera? Havel "uděloval" a Klaus "rozdává".!!! A ty reakce zarytých čtyř,troj,dvoukoalů jsou jen dokreslením trapnosti jejich autorů
0/0
29.10.2003 8:07

KADO

Re: Mas pravdu jsou to ubozaci v i dnes!
A navic Havel neudeloval ale nadeloval kamaradum!
0/0
29.10.2003 11:09

rewell

ale jinak
to byly osoby dosti  odlišné od bývalých Havlových nápadů - to byli především kamarádi-disidenti, přitom jsou mnozí uváděni v Cibulkových seznamech. 
0/0
29.10.2003 7:53

Berg1

Tak nevím
Exprezident Havel k vyznamenávaným přišel a vyznamenání předal. Dnes však museli vyznamenávaní k panu profesorovi a to i s berlemi. S výjimkou Kodeta...
0/0
28.10.2003 22:27

farmar164

Re:
No prece k nim nebude Pan Profesor chodit! :-) A ze nekteri se sotva drzi na nohou?! No vypadalo to jako rozdavani vysvedceni ve skole, jeste mohli nosit kvetiny a bomboniery....
0/0
28.10.2003 23:07

Cryss

Re:
Co řešíte? Já bych si pro takovouhle poctu klidně došla sama. Mě se naopak líbilo, jak těm co nemohli pomáhala hradní stráž. Nejlepší by asi podle vás bylo kdyby jim to Klaus přines až domů, ne?
0/0
29.10.2003 8:44

KADO

Re: Ty jses ale pekne ubohy!
 
0/0
29.10.2003 11:10

jirka02

Ale očekávám útok
Pane Františku Motle, kdepak jste? Že by jste tuto příležitost nevyužil? To se divím!
0/0
28.10.2003 22:17

Dan 1

Zítra tu budou
oba i s Martixem, na kluky je spoleh...
0/0
28.10.2003 22:40

jirka02

Pánové a dámy
Výběr laureátů slušný, projev vyvážený, oděv perfektní a vystupování p. prezidenta dobré. Nechci domýšlet třeba  Jana Sokola na jeho místě. A to považuji pana Sokola za hodného člověka!
0/0
28.10.2003 22:11

Dan 1

Já sii to umím představit velice živě.
Posselt by byl vyznamenán Řádem Plastového hřebene a Mareš nebo Tollner by byli vyznamenáni Rádiovkou presidenta republiky.
0/0
28.10.2003 22:37

Kazbunda

Re:
Porad mi tu ale par kandidatu na vyznamenani chybi:
Vlastimil Tlusty - "Rad stribrneho mobilu" za mimikry
Vlastimil Gross - "Rad vyhybky s pendrekovou ratolesti" za statecne porizeny seznam prazskych kur£ev.
Milos Zeman - "Medaile obhajteho stromu s ratolesti" za to, ze porad
Poslanec Kott - "Rad rumove flasky" na rozloucenou
0/0
28.10.2003 22:56

Dan 1

Jo a Kavan:
Hrdina sociastické spolupráce.
0/0
28.10.2003 23:25

rewell

Re:
a nezapomeň na kamarády z US Mareše, Němce apod. - těm je třeba dát řád chameleona a oblíbencům Špidlínovi a Sobotkovi řády za úspěšné utajení odborných znalostí potřebných k výkonu funkce.
0/0
29.10.2003 7:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.