Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidička srazila dětský pár

Pro dvě děti a jejich rodiče z Krnova na Bruntálsku skončil víkend tragédií. Dvanáctiletá dívka se stejně starým chlapcem přecházeli přes silnici v Opavské ulici. Z vozovky je smetla 56letá řidička Škody Octavia. Školačka na místě zemřela. Chlapec, se kterým se vedla za ruku, je v kritickém stavu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

o.s.73

vina nebo nevina
tak vsem na vysvetleni,jsem dcera te ridicky a uvedu vse na pravou miru-aby nevznikly nejake famy, tak za prve moje maminka jela 52,deti ji tam vbehly,letely pres vozovku jak kdyby jim za patami horelo,auto videly a prece vbehly do vozovky,nebyly na prechodu a moje maminka se jim snazila vyhnout a nikdo za to nemuze, ze ta divka tak spatne spadla na vozovku.Nikdy nemela nehodu a presto ji ta rodina vyhledala otec divky nadal a jeji mati asi 2 krat volala, ze toho bude litovat,ze bude sedet,kdo ji zna vi,ze jezdi opatrne a bezpecne, verim ze za to nemohla.
0/0
27.10.2003 19:28

miksebik

Re:
To co se tam stalo, vi jen Vase matka, deti a svedci. Obcas se pristihnu, ze se v aute zamyslim a pak si to vycitam - to je presne to nejhorsi. Reakce se zpomali o par desetin sekundy, ktere casto byvaji kriticke. To jen k tem okolnostem.
Pripada mi ale divne, ze ridicka dokazala zpozorovat, ze deti "vbehly a letely pres vozovku, jak kdyby..." Kdyby slapla na brzdu v okamzik, kdy si tohle uvedomila, dokazala by srazit rychlost na hodnotu, pri ktere to mohlo dopadnout uplne jinak... Jestli mela cas se vyhybat, mela cas i brzdit. A jestli mela ABS, mohla se vyhybat a brzdit zaroven.
Samozrejme to cele je tragedie, nevim jake byly presne okolnosti, ale podle toho, co pisete, jsou za nehodu zodpovedne deti. Chodec se vzdy musi presvedcit, ze muze vstoupit do vozovky. Jina vec je to, zda slo nehode zabranit (respektive jejim fatalnim nasledkum). A podle toho co pisete, si myslim, ze to slo. Kdyz mi nekdo z nicehonic skoci pred auto, asi tezko tomu zabranim. Pokud ale mam cas si uvedomit, ze tam nekdo bezi... No nevim. Kazdopadne neni spatne nekoukat za volantem jen na prechod, ale taky co se deje okolo nej...
0/0
28.10.2003 17:16

Ivcera

Re:
Souhlas, jezdím už 35 let. Jezdím hodně, jezdím po Česku nerad. Je to džungle, plná dostatečného množství nesnášenlivých zakomplexovaných řidičů.  No, ale k věci. Jakmile vidím se cokoliv pohnout v okolí silnice, tak brzdím, aniž vyhodnocuji o co jde. Vidím-li včas dítě nebo jakékoliv zvíře, okamžitě pokládám nohu na brzdu a předpokládám, že mi tam skočí. Když to nic není, tak pustím brzdu a jedu dál. Je to jednoduché. U uvedeného případu jsem ovšem nebyl a tak těžko říci jaké byly okolnosti.
0/0
28.10.2003 20:12

traveler

kdo za to může?
Nevynášel bych předčasné soudy ... řidič není vždy ten jediný vinník. Mimochodem, všímáte si někdy, jak chodí lidi oblečení? Tmavé bundy, žádné reflexní barvy, nic. Sám mám problém některé jedince vidět, jezdím brzy rán a po setmění. Kolikrát si říkám, že podél cest chodí většinou sebevrazi (jo a neosvětlení cyklisti - to je to samé). Jo, mám dítě a večer, pokud někam půjde, tak bude svítit jako vánoční stromek....
0/0
27.10.2003 13:40

kik

Re:
To máš sice pravdu, taky jsem se s tím už párkrát setkal, ale na druhou stranu se podívej na nabídku v obchodech a navíc ne každý má rád pestré barvy. Tady jsem si koupil šedomodrou bundu místo třeba červené. Ale u dětí jsem preferoval bundy, kde byly třeba reflexní nášivky na rukávech a zádech. A že jsou často chodci schopni vlítnout bez rozhlídnutí pod auto je opakovaný evergreen těchto debat. Stejně tak jako chování řidičů na přechodech.
0/0
27.10.2003 14:06

smejki

Pockejme...
Nechci ji hajit, ale nikdo nevi, jestli ji tam neskocili...to sem uz taky parkrat zazil....jinak nehody na prechodech sou vetsinou oboustranou vinou. Kdyz vidim, ze se ke me blizi auto 120, tak tam nepolezu! Na druhou stranu na prechodu nemam co jet 120! Prednost chodcu prosim, ale nekteri lide to trochu prehaneji a riskuji tim SVE zivoty! Ael to je asi noseni drivi do lesa. Posadce vozu se vetsinou nic nestane.
0/0
27.10.2003 13:31

Qocna

Poznámka
Je to příšerný, chudák dítě. Jen jsem chtěl napsat, že podle mého soukromého pozorování se na silnicích chovají nejhůř řidiči firemních aut obecně, dále "oktávkáři", "golfaři" a "medvědáři". U těch firemních je to jasné-není moje, tak jedu co to dá, ale těžko říct, čím to je u těch značek.
0/0
27.10.2003 12:54

Marrtin

Re:
mam golfa a jezdim fakt pomalu... mam totiz rad i sve deti asi je to tim ze nas je na silnici hodne
0/0
27.10.2003 13:01

Qocna

Re:
Potom sorry, určitě je to potřeba brát s rezervou. A pro upřesnění, zapomněl jsem napsat "golfaři čtverkaři".
0/0
27.10.2003 13:13

Marusja @ Dusja

Re: Vendula
NAPROSTO největší čuňata v Čechách řídí BMW. Je to super značka, která za to nemůže, že přitahuje odpad (do jisté míry si to i pěstuje). Já bych si už jenom kvůli tomu BMW nekoupila, i kdybych na něj měla (jakože nemám)   
0/0
27.10.2003 13:40

SpikeMT

Re: Čuňata
Značkou to není. Špatné řidiče najdeme i v autech jiných výrobců. Já sám mám Octávii a musím souhlasit s příspěvkem výše, že někdy se stydím takovéhle auto řidít když vidím, co kolegové řidiči se stejným autem vyvádějí. Myslím si, že daleko nebezpečnější jsou levná silná auta, než nějaké nové BMW nebo Mercedesy. Mám zkušenosti, že jako prasata jezdí spíše řidiči mého věku (je mi 23) a ti si na takovéhle auto jen tak neušetří. A ty řidiči co na takovéhle auto mají se snad už dokáží chovat podle pravidel. Já jsem taky na to musel přijít sám, že umět řídít není o tom, že jezdím rychle, ale o tom, že jezdím ohleduplně, dávám pozor, nechrápu na zelenou a hlavně jsem se naučil myslet za ostatní - už jsem takhle předešel několika nehodám. S neviditelností chodců na přechodech souhlasím.
0/0
27.10.2003 13:52

pinguinone

Ty nejsi Vendula
..jsi odpadlik,poradne auto je Volga,Moskvitch,Zaporozec,Ziguli..prava Vendula je chlap !
0/0
27.10.2003 14:04

jerymm

To je moc!!!
Já nikam moc nepíšu,víc čtu ale tohle je moc.Sám jezdim autem a nechci mentorovat ale co si někteří lidi za volantem myslí a následně dovolí...?Volám po co nejpřísněších trestech za bezohlednost a ignorantství.
0/0
27.10.2003 12:51

Semik 1979

Prase!!!
Jestli to bylo na prechodu a jela vic nez 50 km/h, tak sebrat ridicak aspon na10 let, zavrit a platit pojistku... nic vic, nic min
0/0
27.10.2003 12:08

trenchard

Re:
... a ještě k tomu by si měla zaplatit pobyt ve vězení! Já to za ni a ostatní platit nechci!!!
0/0
27.10.2003 12:32

o.s.73

Re:
muze se to stat i tobe,precti si muj prispevek a pochpis, nikdy nerikej nikdy,a moje maminka neni prase!!!!!!!
0/0
27.10.2003 19:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.