Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klausovi se nelíbí televizní soud

Prezident Klaus odmítá záměr ČT vysílat ve čtvrtek a v pátek přímý přenos jednání pražského vrchního soudu o odvolání Karla Srby a dalších čtyř odsouzených za přípravu nájemné vraždy novinářky Sabiny Slonkové. Prezident řekl exkluzivně MF DNES, že se především obává možné politizace procesu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jtljtl

aaaaaa
.........myslím, že par lidí má dost ztažený zadek. Pan účetní na Hradě pochopil, že se tím mohou pootevřít brány k dalším věcem u nichž byl. Jo není to tak dlouho, kdy jsme měli na Hradě pana prezidenta a ted máme nějakého samolibého účetního, který mele nesmysli, snaží se překročit stín svého předchůdce-žárlí na něj , jak malí kluk a nejdále ho znají v Chebu a to si jej ještě pletou s nějakým německým Klausem , který si přijel vyráchat přirození do český šlapky.
0/0
27.10.2003 15:28

Barunecka

Re:
Ehm...vcelku trefne, lec az presprilis drsne.
0/0
27.10.2003 15:43

Juggernaut

Re:
Patrně patříte mezi zastánce pana exprezidenta Havla. Nic proti tomu, jakkoliv mu vyčítám spoustu věcí. Jistě by ale nebyl rád, že nějaký jeho stoupenec neumí věcně diskutovat a bez urážek člověka, který se nemůže bránit, polemizovat s něčím nebo někým.
Pokud jde o pana Srbu, působil na ministerstvu zahraničí pokud je mi známo v postu tajemníka či sekretáře za soc. dem. ministra Kavana, nikoliv za Klause, který ministrem zahraničních věcí nikdy nebyl, tudíž za ně ani za pana Srbu a jeho činnost navíc v jiném období odpověď nenese. To by se měla bát spíš současná vláda a Jan Kavan.
Pokud jde o politizaci, z toho strach nemám, naopak bych soud vysílal, alespoň občané tohoto státu uvidí, jak soud vůbec probíhá, i když asi přímý přenos bude spíše otázkou několika minut než celého dlouhého soudního řízení, což je mimochodem ostuda této země.
0/0
28.10.2003 13:44

bojka

Re: ty hrubky
jsou tam schválně nebo nedopatřením? Cosi to vypovídá o úrovni přispěvatele. Jinak netřeba komentáře.
0/0
29.10.2003 9:39

obcanek

kachna střelená panem Nečasem
V  pátečním (tuším) vydání MF Dnes jsem si přečetl přirovnání páně poslance Nečase plánovaného přenosu z procesu s obž.Srbou k televizním přenosům z politických procesů na začátku 50.let.Pan poslanec neví co plácá.V době procesů u nás televize dosud nevysílala.Pokud o tom ten inteligent neví,tak letos slaví ČT 50 let začátku vysílání.Jeho informace a znalosti jsou ( symptomatické pro všechny členy ODS )na úrovni znalostí a informací radia Jerevan.Chce-li se vyjadřovat k historii,měl by se naučit fakta.Záběry z pol.procesů byly natáčeny filmovou kamerou,patřičně sestřihány a promítány v kinech.Poněkud rozdíl od přímého přenosu.Pokud ČT bude přímo přenášet  proces a zdrží se vlastních komentářů nic proti tomu,je to veřejný proces.
0/0
27.10.2003 13:10

Hnuson

Re:
nevysílali přímý přenos z některých procesů radiem?
0/0
27.10.2003 13:16

alesnovak1

Re: kachna střelená...
televize to nevysílala, ale v rozhlase běžel skutečně přímý přenos!!!
Obávám se, že vzhledem k celkové nudnosti odvolacího soudu si televize neodpustí diskusi s "odborníky". Ještě jedna zajímavost:  v normálním případě jsou při soudnímlíčení svědci vyváděni po výslechu ven ze soudní síně.V případě přímého přenosu to bude zbytečné, když na chodbě budou moci mít televizi...Celkově mi ten nápad nepřipadá šťastný,bude to precedens, každý obžalovaný pak může chtít, aby jeho proces byl v televizi- je to přeci veřejná věc!!! Mohla by vzniknout nějaká specializovaná televize na tyhle věci...reality show...ach jo.
 
0/0
27.10.2003 13:17

GhorX

Re:
Nemám pocit, že by lidé, kterých si televize nevšímá protestovali a požadovali stejné zastoupení na obrazovce, jako mají herci, politici, osobnosti...
0/0
27.10.2003 13:50

GhorX

Spekulace
Vzácně se nám shodli naši nejvyšší zástupci, skoro až nepravděpodobně vzácně. Samozřejmě mohu jen spekulovat, jaké intimní detaily (a pro koho intimní) měl na mysli náš premiér. Stejně tak mohu pouze spekulovat, zda výrok o možné politizaci procesu zazněl z úst pana prezidenta se záměrem vyjádřit obavu, nebo zda byl myšlen jako výhrůžka. V každém případě mě tato názorová shoda přivedla k myšlence, že se vůbec nedá vyloučit možnost, že provalené praktiky pana Srby neměly ani tak vazbu na jedno ministerstvo, případně jednu stranu, ale že šlo - jde - o naprosto běžně používané metody mezi politickými a finančními bossy v ČR naprosto bez ohledu na politickou stranu.
0/0
27.10.2003 11:54

pinguinone

o tisku muzu rict,ze neco prekroutil
..o televisi v primem prenosu se to rika blbe..maji pani maslo na hlave a klepou bobky,ze to Srba rozbali.protoze ho nechali padnout...
0/0
27.10.2003 11:03

javky

Re: ZPRÁVA nebo KOMENTÁŘ?
No a kdyby si něco nepochopil, nebo mohl pochopit tak, jak se to ČT nebude líbit, tak tam bude ten komentátor, který všechno rychle uvede na pravou míru, aby si měl ty zaručené informace a souvislosti - tj. aby z toho byla veřejnoprávní fraška. Chce ČT informovat, jak to tvrdila minulý týden, nebo tam tahat svý politicko-trestně právní komentáře?
0/0
27.10.2003 11:37

Juggernaut

Re:
Soudu by byli pravděpodobně novináři přítomni stejně, pokud by nebyl konán s vyloučením veřejnosti, což by bylo neobvyklé. Jestli se občané dozví nějaké převratné události prostřednictvím Televizních novin, událostí, Právě dnes, Klekánice, Fakta, Občanského džuda, nebo třeba z Mladé fronty, je přeci úplně jedno, dozví se to stejně, pokud půjde o něco důležitého, nemusí být přímý přenos procesu, to může vytvořit nějaký tlak, ačkoliv politizace se nebojím, soudy u nás nestranné prostě nejsou, nebo se může chtít pan Srba nějakým skandálním odhalením blýsknout před lidmi.
 
Přímé přenosy soudních procesů, to už tu opravdu jednou bylo, jakkoliv s ohledem na technický vývoj se tak může dít jiným způsobem. Přesto vysílání podporuji.
0/0
28.10.2003 13:52

koktal

hlavně, aby to nebyl strach
že něco Srba pustí něco z úst v přímém přenosu, co bude pro politiky nepříjemné
0/0
27.10.2003 11:03

javky

Re:
Zde ještě stojí za připomenutí, že obžalovaný podle zákona nemusí před soudem mluvit pravdu.
0/0
27.10.2003 11:54

pinguinone

je to gauner,stejne mu nebudu nic verit,
ale to kydani blata kolem sebe,proc,ne.Spis to bude fraska typu nepodarilo se predat predvolani at.. a pak bude po peti minutach vysilani reklamy :))
0/0
27.10.2003 15:36

karoten

Není co řešit
Předseda senátu byl písemně požádán - a souhlasil. Chce být ovlivněn titulky....?
0/0
27.10.2003 10:54

JanHolik

Názor pana Klause je nezajímavý...
Prezident Klaus šlápl svým přirovnáním vedle. Nelze přeci srovnávat politické procesy z 50-tých let se soudním procesem člověka a lidí, usvědčených z nanejvýš nebezpečného trestného činu. Chápu, že pan prezident nemá rád novináře i s jejich kolikrát velice nepříjemnými šťouravými otázkami, ale měl by si uvědomit, že se jedná o zasedání soudu, které je veřejné. Nebezpečnost tohoto zločinu je natolik závažná, že je třeba, aby odvolací soud mělo možnost sledovat co nejvíce lidí, kteří se bohužel vzhledem ke kapacitě soudní místnosti nevejdou. Znovu opakuji, že se nejedná o běžný trestný čin, ale o čin jak vystřižený z divokého východu. To by si pan prezident při svém vzdělání měl uvědomit ! Jediný, kdo zatím tuto kauzu politizuje je samotný prezident Klaus! Zřejmě je u něho "přání otcem myšlenky".
0/0
27.10.2003 10:36

Dan 1

Mně se zase nelíbí
názor pana Klause. Zločiny ČSSD, kterého kryl další člen a ministr vládní strany, to je politikum par excellence. Přiřadíme-li adjektivum "politický" samotnému soudnímu procesu, je na vkusu každého z nás. Soudce by byl ovlivněn titulky tak jako tak a jediný rozdíl mezi veřejným procesem a procesem, přenášeým médii spočívá v přítomnosti dvou kameramanů a technika, což zkušeného soudce těžko "rozhodí". Srovnávat to s padesátými lety je nesmyslný argument.
0/0
27.10.2003 10:20

Dan 1

(Měl jsem na mysli
zločiny ČLENA ČSSD, ne ČSSD).
0/0
27.10.2003 10:22

Flat Vamp

.
Tak proc to kritizuje, pan lidový prezident, kdyz nechce, aby se to zpolitizovalo?
0/0
27.10.2003 10:00

Juggernaut

Re:
Má právo na názor tak jako Vy máte právo na ten svůj. Proto.
0/0
28.10.2003 13:55

Tinm

Veřené líčení
Veřené líčení znamená, že je přítomna veřejnost a televizní kamera je prostředníkem mezi veřejností a skutečností....
0/0
27.10.2003 10:00

Duszan

Re: Souhlas
Srovnávání tohoto procesu s procesy z 50 let, kdy prokuratura, "obhájce“ a soudce byli domluveni a všichni jednali proti obviněnému je nesmyslné. Pan prezident měl vždycky nevšední pohled na věc viz: rozkrádání bank a podniku jako česká cesta privatizace, rádoby reformy z 90 let jako pravicová politika, kritika EU a doma třikrát
větší bordel a to EU nepovažují za přiliž dobrou organizaci. V krátké době, po termitech ve Faktech, další jednotná reakce naších politiku na pořad v ČT. Nova JÍŽ NEZLOBI je čas na ČT?
0/0
27.10.2003 10:55

Tinm

Re:
Dobře, ale proč toto píšete mě...
0/0
27.10.2003 11:02

Duszan

Re:Vám patřil pouze "souhlas" ostatní je reakcí na článek :-))
0/0
27.10.2003 11:39

pan_otaznicek

sem se divat nechtel
ale kdyz se to nelibi Klausovi, tak si tu televizi zapnu :)
0/0
27.10.2003 9:42

Alleycat

Jen at to odvysilaji.
Srba uz je beztak dokonale zmedializovany. No a aspon nasi soudci ukazou cele republice, jak je to s jejich pracovnimi vykony.
0/0
27.10.2003 9:07

fleret

je mi srdecne jedno,zda to CT1 odvysila.
tentokrat vsak s prezidentem nesouhlasim.srba,ani jeho nohsledi nejsou m.horakova,nebo h.pika.jsou to zmetci.braneni tv prenosu spociva podle me v tom,ze na pretres by znovu prisel kato-kavan a jini.o srbovi je davno rozhodnuto a jednalo by se tedy pouze o estradu pro divaci za tri sestaci-cssd se tim snazi ziskavat ztracene body.
0/0
27.10.2003 8:52

pepa sádra

jídelníček sestavený cestovní kanceláří Voyager je naší vládní delegací považován za neuspokojivý
premiér Špidla nebude sledovat přímý přenos procesu s Karlem Srbou
0/0
27.10.2003 8:34

jeen

A co jiní?
Čekám, že by se měl ozvat se svým názorem i Pepa z HongKongu, nebo i Lájos Bács (i když ze záhrobí to půjde poměrně obtížně).
0/0
27.10.2003 8:10

rewell

výjimečně
lze souhlasit jak s vládními představiteli, tak i s prezidentem. Bylo by to silné kafe - jako v padesátých letech či monstrprocesech v Číně s veřejnými popravami.
Ale z druhé strany ,  nepotvrdí se náhodou, že ta SSL. je volavka BIS? či nějaké podobné tajné služby? Dále bez komentáře , neboť jsou všude - jak za bývalého režimu, tak za stávajícího.
0/0
27.10.2003 7:49

pan_otaznicek

Re:
1. trest smrti byl na natlak EU u nas zrusen
2. toto neni proces o vlastizrade
0/0
27.10.2003 9:45

Dan 1

Nikoli na nátlak EU,
ale RE.
0/0
27.10.2003 10:11

Hnuson

Divný
jako sportovní přenos. Moc se mi to nezdá a beztak nejsem zvědavej na Srbův ksicht.
0/0
27.10.2003 7:31

1lj

Re:
tak se na to nedivej
0/0
27.10.2003 8:23

jojoj897

se mu ani moc nedivím
jestli si představil sebe na jeho místě  
0/0
27.10.2003 5:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.