Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Mašínové

Bratři Ctirad a Josef Mašínové a Milan Paumer, kteří se v říjnu před padesáti lety probojovali z Československa na Západ, byli dle pětapadesáti procent lidí vrazi. Sedmdesát procent respondentů odmítá považovat je za hrdiny.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jeen

14. 4. 2005 8:12
Taky vám lezou krkem?
Přidej svůj podpis:
(asi to sem nepatří, sorry, nicméně ...)
0 0
možnosti

_m-

14. 4. 2005 8:10
A je to tu zas!!!!!!!!!!!!!!!!!
0 0
možnosti

ss44

14. 4. 2005 2:03
Každá svině má svého řezníka.
Svině za oceánem zde nechali selata.Vyznamenat vrahy  ? To potom každý dnešní vrah může říci,že bojuje za spravedlivější režim a měl by být odměněn ! Tato země je více než absurdistán.Jen tak dál.
0 0
možnosti

Myself

30. 10. 2003 21:34
Vražda zůstane vraždou.
Jakkoliv heroickým výkonem byla cesta bří Mašínů a Milana Paumera do západního berlína s připuštěním boje proti komunistickému režimu jakožto motivace pro přepadení auta s penězi a následnému zastřelení pokladníka (i když i tento skutek nese všechny znaky loupeže), podřezání hrdla svázanému člověku, notabene ještě omámeného chloroformem, zůstane vraždou v jakémkoliv režimu, bez ohledu na "glorifikaci" protagonistů. Jakkoliv mi je ostatní popsané jednání Mašínů a spol blízké a pochopitelné, ve stínu událostí na policejní stanici se vše ostatní vytrácí.
0 0
možnosti

Gaston

31. 10. 2003 14:51
Re:
Ano, Mašínové jsou vrazi. Za hrdiny je může považovat pouze blázen.
0 0
možnosti

Jari111

30. 10. 2003 20:51
Mašínové jsou sobečtí vrazi!!!
Považovat Mašíny za hrdiny je trapný výsměch!!! Nikdy bychom k "sametovce" nedošli, kdyby si každý řekl, že se stejným způsobem prostřílí na Západ. Potom by asi tak půlce šťastlivců to vyšlo a holt ta druhá půlka jen seděla na špatných židlích... V tomto případě jsou dva zmařené životy prchajících a dva zmařené životy obětí. Stály tyto čtyři životy za tři osvobozené? Kdo jsou ti Mašínové?Snad Božstvo?Nikoli, sobečtí vrazi!!!A nic na tom nezmění i pravda, že by stávající režim tehdy změnit nemohli.
0 0
možnosti

bron

20. 6. 2004 11:40
Re:
Kdyby si kazdy rekl, ze se zlocineckymi  komunisty bude bojovat a ne s nimi kolaborovat, nebyla by zadna sametovka. A bylo by to dobre! Dnes by v CR byla od komunistu vycistena a zdrava spolecnost. Jenomze se bavime o zbabelych a s jakymikoliv pany kolaborujicich Cesich, petina z nich voli jeste dnes komunisty z KSCM a dalsi tretina voli komunisty v jinych stranach. Komunisti jsou stale vsude, v parlamentu, ve vladach, na soudech, v policii a armade, v dozorcich radach firem... I v teto diskusi. Chtit po takoveto komunisticke spolecnosti nejake posouzeni hrdinstvi bratri Masinu je pekna volovina!
0 0
možnosti

_m-

30. 10. 2003 10:23
Mám ještě otázku
pro ty, kteří považují Mašíny za hrdiny. Jaký je rozdíl mezi hrdinským odbojem a terorizmem? není to náhodou pouze úhel pohledu? (Kdo bojuje za mou ideologii je hrdina, kdo je proti ní je terorista.) Madla
0 0
možnosti

Hnuson

30. 10. 2003 11:46
Re:
Mno, mám pocit že je to docela dobře rozlišitelné a nemá to s úhlem pohledu nic moc společného. Pokud tedy vyznáváte základní hodnoty jako je např. svoboda vycestovat, svoboda projevu, nedotknutelnost soukromého vlastnictví atd. U mě osobně je terorista ten kdo tyto svobody potlačuje a hrdinský odbojář kdo proti těmto teroristům bojuje. Kam patří br. Mašínové si zařaďte už sama.
0 0
možnosti

Daňový soumar

29. 10. 2003 14:59
Komanči tu rozpoutali válku
a kdo měl kouska cti v těle bránil se takovým způsobem, na jaký stačil. Ve válce platí: Zabij, nebo budeš zabit! Dnes je nelze odsoudit za to, jaké prostředky použili proto, aby získali svobodu. Pro získání svobody jsou všechny prostředky proti tyranovi povoleny. Ať už použili jakýkoliv prostředek, svobodu získali a to bylo nejdůležitější! A pro mně osobně je na nich zajímavé to, že ačkoliv jsou Češi, dokázali se odpoutat z českého stáda pacifistické kolaborace s kýmkoliv a nasadili pro svobodu vlastní životy. Toho je v tomto "národě" schopen málokdo...
0 0
možnosti

_m-

29. 10. 2003 17:08
Re:
Myslím si, že tahle diskuze není o tom, zda a jak Mašíny odsoudit, ale jestli jsou hrdinové. Nechtěla bych tuto při rozhodovat. Je fakt, že situace tady byla složitá a proto je složité i tohle rozhodování, ale já osobně je za hrdiny odboje nepokládám. Je ale pravda, že díky jejich případu jsem se začala jinak dívat i na různé historky a příběhy o partizánech-hrdinech II. světové války. Madla
0 0
možnosti

jarda1

29. 10. 2003 13:39
Vrah je vrah
Podle mě nemůžou být hrdinové, protože jediné co udělali bylo, že se snažili pomoct sami sobě. Nazápad  se prostříleli za sebe a jen za sebe. Není hrdina odboje, kdo zabíjí civilisty - pokladníka, zdravotní sestru, řidiče sanitky, málem zabili mimino. Podpalování stohů JZD - to je taky odboj?   A nadto - každý pokladník, který veze větší částku peněz má u sebe služební zbraň nebo ochranku, to už tak je. Vrah je a zůstane vrahem. Tohle nebyl odboj - nebyla válka, my jsme byli suverénní stát. Kdyby spáchali něco podobného v USA, dostanou elektrické křeslo nebo injekci. Na takové pseudokrajany nemáme být proč hrdí.
0 0
možnosti

Hnuson

29. 10. 2003 14:41
Re:
Byli jsme suveréní stát? .......hmmmmmmm... nejenom o suverenitě máme rozdílné názory
0 0
možnosti

barbudo

28. 10. 2003 9:27
Pro někoho je hrdina Babinský, pro někoho Kajínek.
Je to věc subjektivního hodnocení. Pro někoho může být hrdinou i únosce letadla, který osvobodil stovku cestujících a totalitnímu režimu odejmul letadlo. (Letadlo i nevděčníci se napotvoru většinou vrátili). Pro někoho jsou hrdiny třeba únosci školního autobusu, kteří se pokusili nesvobodě vyrvat pár desítek mladých životů. Pro někoho je hrdinou statečný kapitán Minařík. To si holt musí přebrat každý sám. Jiná věc je, jak se na to dívá zákon. Mašínové byli prvními partyzány války, která nevypukla. Z hlediska zákona tak zůstali zločinci.
0 0
možnosti

Dr No

28. 10. 2003 7:55
Byli to hrdinové
Rozporné hodnocení jejich činů má svůj důvod v jejich ojedinělosti. Pokud by byl ozbrojený odpor normálních lidí proti nastupující bolševické totalitě masový, nikoho by ani nenapadlo považovat takovéto lidi za zločince. Naopak by byli zcela samozřejmě po zásluze oslavováni jako hrdinové. To, že se k nim nikdo nepřidal, není jejich vina a proto jsou hrdiny i tak. 
Mimochodem je zajímavé, kolik lidí je ochotno považovat je kvůli zabití několika pohůnků bolševického režimu za zločince, ale téměř nikdo není ochoten označit za vrahy tu sběř, která masakrovala a týrala po válce německé civilisty. Většina lidí obhajuje takzvané dekrety pana Beneše, kterými, mimo řady dalších svinstev, také udělil generální pardon těmto sprostým a zbabělým vrahům.
0 0
možnosti

demokratic

28. 10. 2003 10:21
Re: Souhlasím s Vámi
SOUHLASÍM S VÁMI !!!
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Írán zaútočil na Izrael. Armáda zachytila většinu střel, pomohli spojenci

13. dubna 2024  20:38,  aktualizováno  14.4 8:54

Sledujeme online Írán vyslal na Izrael desítky bezpilotních letounů a také rakety. Je to odveta za útok na íránský...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Ozbrojenci vtrhli do domu a svázali podnikatele s rodinou, zřejmě šlo o mstu

12. dubna 2024  9:44,  aktualizováno  15:08

Policisté z Česka i Německa pátrají na Domažlicku po ozbrojencích, kteří v noci na dnešek přepadli...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Na začátku byl tajný projekt. Jak vypadá stanice metra, kterou nikdy nejel vlak

14. dubna 2024

Premium Nenápadná plechová vrata naproti Úřadu vlády na pražském Klárově skrývají velké tajemství. Praha se...

Dostálové se ptali na její angličtinu a Farského, zda dá zase přednost stáži

19. dubna 2024  19:15,  aktualizováno  21:09

Nejzajímavější částí debaty kandidátů do voleb v Evropském parlamentu byly otázky studentů, kteří...

Česko vydá na Ukrajinu odsouzeného za vraždu řidiče Sazky, odpykává si 22 let

19. dubna 2024  21:03

Česko vydá na Ukrajinu Timura Treťjakova odsouzeného na 22 let vězení za nájemnou vraždu řidiče...

Rozhazoval výzvy k svržení vlády. Pak se u místa, kde soudí Trumpa, zapálil

19. dubna 2024  20:17,  aktualizováno  20:38

Neznámý muž se dnes zapálil před budovou newyorského soudu, kde se koná proces s americkým...

Exploze v Íránu, podle Američanů zaútočil Izrael. Ten to nepotvrdil

19. dubna 2024  6:17,  aktualizováno  20:36

Ve středoíránské provincii Isfahán se v pátek ráno ozvaly exploze, podle íránských médií se jednalo...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!