Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Špidla: Přenos soudu se Srbou je neetický

Politické špičky popudil záměr České televize odvysílat v přímém přenosu soudní jednání s Karlem Srbou. "V žádném případě se na přenos procesu dívat nebudu," řekl agentuře Korzo premiér Vladimír Špidla. Podle něj je přenos ze soudní síně neetický. Přidávají se k němu i další politici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dan 1

Co je za nesmysl
srovnávat veřejné popravy a procesy se Slánským s TV přenosem soudu se Srbou? Nikdo nikoho nepopravuje a nezdá se ani, že byla obvinění vykonstruovaná, jako byly procesy s "přisluhovači kapitalistů a CIA" v padesátých letech. Za prvé je soud veřejný (to je snad také neetické?) a nevím, proč by měli zájemci jet půl republiky a mačkat se na lavích mezi pochrchlávajím obecenstvem. Za druhé tady nejsou poškozeni jednotlivci nebo instituce, Srbovy kšefty jsme platili my všichni z daní. Za třetí se někteří státní úředníci s překvapením dozvědí, že krást lidem prachy z kapes se může nevyplatit. Týká se to každého z nás a navíc to může mít preventivní účinek. ení to tedy neetické,ovšem půjde-li svědčit Špidla, mohlo by to být neestetické.
0/0
26.10.2003 17:46

2Mac7

Re:
Nesrovnávala jsem ani tresty a ani předměty procesu ( ostatně i v 50. letech asi většina lidí - tedy doufám - nevěděla , že obvinění byla vykonstruovaná ) , jen obecenstvo . Že se někteří státní úředníci s překvapením dozvědí, že krást lidem prachy z kapes se nevyplatí , tak optimistická nejsem. Ostatně o to tu ani snad především nejde.
0/0
26.10.2003 19:09

amos77

Neetický to rozhodně není, naopak by mělo být víc vidět na vše, co se děje ve státní správě
Neetický to rozhodně není, naopak by mělo být víc vidět na vše, co se děje ve státní správě. Myslím, že by nějaký vyšší úředník mohl mít trochu strach z korupce a nočního vysílání TV.
www.KamPoSkole.cz - letošní přijímací zkoušky VŠ i SŠ
0/0
26.10.2003 15:27

zipx

je to v poradku
pokud je soudni rizeni verejne pak neni jediny duvod proc by nemelo byt v tv
0/0
26.10.2003 14:50

Loner

Bude to sranda :)
jsem zvedavej koho do toho Srba jeste zatahne, myslim ze Kato ma stazenej zadek :)
0/0
26.10.2003 13:38

EnergyMann

Špidla je vůl
Co si myslí špidla je přece úplně jedno. A jestli se chceme dívat na přenos rozhodneme tak, že zapneme CT nebo ne. A když se budeme dívat, CT na tom vydělá a příště to bude jinej proces a jinej a bude tu nový zábavní pořad. Vždyť jde jenom o peníze, nebo máte pocit, že někoho zajímá právo??? www.zijeme.cz
0/0
26.10.2003 9:16

fleret

je mi uplne jedno,zda bude,nebo nebude proces
v primem prenosu na TV.s etikou to nema vubec nic spolecneho,pokud se ovsem nejedna o nejaky soukromy mravni kodex s.spidly.Je zrejme,ze s.srba muze na svoji obhajobu pouzit udaju,ktere by do rizeni vtahly dalsi spolusoudruhy,vcetne velesoudruha kato-kavana.primy prenos temer vylucuje manipulaci.a v manipulaci jsme,jak znamo mistry.potom muze s.spidla pozit svych obligatnich vyroku,typu:"nic se nestalo,vse je v naprostem poradku,mate mylne informace,atd."
0/0
26.10.2003 8:17

maret

Re: Přesně
 
  Jo souhlasím, přesně o tom to je, už jsem to několikrát psal taky.
0/0
26.10.2003 14:27

maxAll

maj strach
nechtěj veřejnej proces, protože věděj jaký přemety dělaj.Jednou tam můžou sedět taky ...sra čky bolševický
0/0
26.10.2003 6:18

Guppy

Radši Srba
radši se budu koukat na pana Srbu...než na pana Špidlu
0/0
25.10.2003 19:35

2Mac7

Re:
Neláká mě ani Srba ani Šidla. Ve středověku se konaly veřejné popravy ( diváků bylo dost) , v 50. letech byly z některých procesů přenosy v radiu ( posluchačů bylo dost) a teď bude přenos procesu v televizi ( diváků bude dost). Technika se vyvíjí , člověk nějak moc ne. 
0/0
26.10.2003 14:23

JfV

ČSSD i ostatní
To, že Špidla má obavy z některých možných vývodů soudu, se nedivím. Ve hře je především Kato a způsob práce na vrcholu politiky. A obavy ODS a jiných bývalých i současných vládních stran jsou ze stejného důvodu. I oni jsou namočeni do mnoha podobných kauz, které by mohly vyplavat na povrch a pak je případně podobně řešit. A na to je třeba dohlédnout a zarazit to pro jistotu již na počátku ! Však ono se ještě nevysílá, a mocní na tom pracují. Kéž by se tak činili i jindy...
0/0
25.10.2003 16:09

kodlik

K.Srba- Sociální Demokrat Zemanovi a Špidlovi éry-to je třeba zdůraznit!!!!!!
0/0
25.10.2003 15:55

schali

Čt
Zajimava debata.podle reakci usuzuji ze to byl od CT mistrovsky tah.zrejme se najde velka hromada hnupu podobne jako tady v diskuzu, kteri se na to fakt budou divat.reakce nekterych pritomnych me uzemnily a opet me utvrdily v tom, ze se struktura internetovych uzivatelu k lepsimu nemeni.
0/0
25.10.2003 14:46

GhorX

Re:
Kdybyste raději místo urážení použil argumenty - takhle jako hňup vypadáte spíš Vy...
0/0
26.10.2003 8:34

Montu

Pane premiere,
jednou ze zasad soudniho rizeni je i jeho verejnost. Vy to urcite moc dobre vite, jen mate obavu, kolik spiny se na Vasi stranu povali ze soudni sine, a to jeste v primem prenosu, to je to, co Vam vadi, nebo se snad pletu? Inu, preference vam v dusledku teto televizni podivane asi neporostou. Nezkusite zahrozit CT nejak primo? Co treba koncesionarske poplatky? Parkrat Vam to uz vyslo, ne. :-)
0/0
25.10.2003 14:14

Montu

Pne premiere,
jednou ze zasad soudniho rizeni je i jeho verejnost. Vy to urcite moc dobre vite, jen mate obavu, kolik spiny se na Vasi stranu povali ze soudni sine, a to jeste v primem prenosu, to je to, co Vam vadi, nebo se snad pletu?
0/0
25.10.2003 14:13

Zdenekn

šmoula
Špidlo,Špidlo,kdybys šel do řiti pomohl bys nejen sobě ale všem v tomto státě!
0/0
25.10.2003 12:12

Arne_F

Špidlič má bobky?
Ani se Vladimíru Iljiči nedivím. Bude se tam přepírat hromada špinavého prádla. Srba určitě na někoho z našich politiků s čistýma rukama kydne hnůj, a kdyby to stokrát nebyla pravda, volební preference půjdou kam? Do riti. A z toho má V.I.Š. největšího bobka. A kecy o etice si může strčit tamtéž (viz výše).
 
0/0
25.10.2003 12:03

MMarjanka

Profesor práva
na střední škole doporučil studentům ze studijních důvodů tento přenos sledovat.
0/0
25.10.2003 11:09

GhorX

.
Neetický ? Ten soud je veřejný, pane premiére. To znamená, že na něj může přijít veřejnost.
0/0
25.10.2003 7:24

Pepan11

Neberte te nam SERIAL
Neberte nam nas oblibeny serial Srba, Sabina a hrozen agentu. Jednak skoro nic nestoji, jednak bude mit jeste mnoho pokracovani a prekvapive vyusteni, az nakonec dojdi i na Kata, a jednak je primo v ustave, ze soudy jsou zasadne verejne. Neni nadto, videt to na vlastni oci. Nasi novinari to bohuzel neumi tak podat.
0/0
25.10.2003 0:04

JirkaVanek

Dobytek
I když soudní procesy mají být veřejné, pokládám rozhodnutí České televize přenášet průběh soudního procesu za neetické. Obávám se, že to může poškodit všechny účastníky přelíčení," dodal premiér.
Premiere, ty dobytku !  Proc se nepostaras aby byl soud s Vladimirewm Hucinem verejny?
0/0
25.10.2003 0:02

emilliano

Re:
Souhlasím! To by se děly věci, kdyby kauza Hučín byla veřejná!!! O tom se, to socialistické prase, raději nezmiňuje! Ale veřejný soud, nic jiného to není, i když to vysílá televize, to mu vadí? Proč? Nemůže ovlivňovat rozsudek, celý národ by to viděl!!! Kdežto Hučín si to, za zavřenýma dveřma, pěkně odnese!
0/0
25.10.2003 0:31

drek

skandál !!!
Je to neetické ! Pan Srba je zgruntu hodnej člověk, kterej by ani novinářce neublížil.
0/0
24.10.2003 23:36

stance7

etika
Pokud se chce společnost vyhnout dohadum  o spolitizovani soudnich procesu..Nemuze politik do takoveto veci vubec zasahovat i kdyby se mu zdala sebeodpornejsi ...
0/0
24.10.2003 23:16

Arasken

Špidla je opet vedle
Tak Špidla riká, "soudní procesy mají být veřejné, ale vysílání procesu v TV je neeticke". Ani nevidí tu protismyslnost. V jeho podání je to veřejné jenom pro těch 30 lidi co se vejde do soudní síně.A to nám dela premiera. Ale s Nečasem to není lepší. Nejspíš fakt mají strach.
0/0
24.10.2003 22:48

Smileface

Re:
Ale no tak,jen řekli svůj názor jako ty tu na fóru.I kdyby se ten soud měl konat kvuli počtu návštěvníků v hokejové hale(jak to bylo nedávno na Slovensku) je to lepší než dávat to v TV.To nemluvím vůbec o tom,jak TV bude působit na průběh procesu,stejně jako působí návštěva inspekce na učitele.Důvod tohoto vysílání je spíše soudržnost v novinářské obci,protože mnohé jiné kauzy a soudy tunelářů či lidí co nás všechny pripravili o miliony by mohly byt zajímavější.
0/0
25.10.2003 0:03

emilliano

Neetické je vladnuti socanů
Co si to ten socan Špidla dovoluje? Jak zrovna on může o něčem říci, že je to neetické? On, který zadluží tuto zemi třemisty miliardy korun!!! On, který odposlouchává každého v této zemi? To je neetické. Špidla je lhář a zloděj. On by měl být souzen v přímém přenosu, hned po Srbovi. Špidla je zločinec, který v jedné ruce drží srp a ve druhé kladivo, kterým tluče poctivý a pracovitý lidi. Je to socialistický grázl.
0/0
24.10.2003 22:40

mr-antos

Re:
Jak víte, že odposlouchává každého v této zemi? A i o dalších Vašich výrocích by se dalo polemizovat.........nezavinil taky náhodou povodně a sucho???
Jinak ale taky s panem premierem v této otázce nesouhlasím.
0/0
24.10.2003 22:53

emilliano

Re:
To bylo řečeno schválně nadneseně. Věřím, že rozumný člověk pochopil, jak to bylo myšleno. Počet odposlechů je nejvyšší, v přepočtu na počet obyvatel, z civilizovaných států. Uznávám, že Češi moc civilizovaní nebudou, když trpí takové gaunery jako je Špidla a jeho vláda. Až na pár vyjímek. Komunisty dnes nerozeznáš od socana, kam jsme to dospěli? Dokonce bych věřil i tomu, že zavinil povodně - jako trest boží za akceptaci socialistickejch dobytků. Grebeníček a jeho komunisti jsou vrazi, Špidla je zloděj a lhář. Ostuda této země.
0/0
24.10.2003 23:05

mr-antos

Re:
Tak za to máte dát nějaký smajlík že to nemyslíte smrtelně vážně ;) No a komunisti jsou asi ve všech stranách, tak proč kvůli tomu obvinovat cssd :)) Koho byste volil Vy a proč? No me CSSD nevadi, spis bych uvital, kdyby fungovaly soudy tak, aby se slušný člověk nemusel k soudu bát, že ho finančně zruinuje a nebo že to bude trvat XX let, než se proces ukončí.
0/0
24.10.2003 23:25

emilliano

Re:
Mně ani tak nevadi, že jsou ve všech stranách "komunisti". To pro mě komunisti nejsou, to jsou obyčejní "kabátníci". Pro mě je komunista ten, kterej tomu oddaně věří a snaží se tuto politiku krádeží a vydírání uplatňovat. A to je v současnosti ČSSD. Oni dělají komunistickou politiku!!! Já bych si přál, aby byli řádnou moderní levicovou stranou, ale ne s komunistickejma metodama! Jsem pravičák. Volím programy stran. Chci, aby každému bylo měřeno stejným metrem. Všem! Proč by někdo měl doplácet na flákače bez práce ( nechci urazit všechny nezaměstnané ) a proč by měl platit vyšší daně za to, že je lepší než ostatní a víc vydělává? Samozřejmě, pokud podniká čestně. Špidla je neschopnej a tak krade peníze schopnejm, aby mohl vyplácet neschopný! Jestli prodá Budvar, tak by měl být souzen nejen za krádeže, ale i za vlastizradu!
0/0
25.10.2003 0:13

emilliano

Re:
To bylo řečeno schválně nadneseně. Věřím, že rozumný člověk pochopil, jak to bylo myšleno. Počet odposlechů je nejvyšší, v přepočtu na počet obyvatel, z civilizovaných států. Uznávám, že Češi moc civilizovaní nebudou, když trpí takové gaunery jako je Špidla a jeho vláda. Až na pár vyjímek. Komunisty dnes nerozeznáš od socana, kam jsme to dospěli? Dokonce bych věřil i tomu, že zavinil povodně - jako trest boží za akceptaci socialistickejch dobytků. Grebeníček a jeho komunisti jsou vrazi, Špidla je zloděj a lhář. Ostuda této země.
0/0
25.10.2003 0:02

Smileface

Re:
To si asi děláš srandu,nemám rád politiky,ale vyhráli ve volbách...ale tolik neopodstatněných obvinění a nádávek....FUJ.Kup si panáka antistresa nebo nafukovací panu-máš v sobě moc zbytečně zlé energie a nenávisti
0/0
25.10.2003 0:07

emilliano

Re:
Špidla není politik, ale podvodník! Podvádí, lže a krade. To nejsou nadávky, ale skutečnost. Jak nemám mít zlost?! Ty máš nafukovací pannu, já mám zlost. Mně to nevadí.
0/0
25.10.2003 0:37

stance7

ETIKA?
Jak může člověk jako Špidla kázat o etice!?!!
 
0/0
24.10.2003 22:34

zdenka

Konečně
Nevím, proč tolik emocí. Proces je veřejná záležitost a v tomto případě se nejedná o uklizečku z bufetu a místního bezdomovce. Ale obžalovaný "mával" s  tímto státem. Nejde spíš o strach těch ostatních? To na straně jedné. Na druhé straně, aspoň konečne obyvatelé této země uvidí jak opravdu vypadá trestní řízení, i když jenom odvolací. Plno lidí si myslí, že je to jak v "Americe" a my právníci konečně uvidíme proces jak má podle tr. řádu vypadat. Vzácná to chvilka, protože si všichni dají pozor. Teda na jejich místě bych být nechtěla.
0/0
24.10.2003 22:00

emilliano

Neetické je vladnuti socanů
Co si to ten socan Špidla dovoluje? Jak zrovna on může o něčem říci, že je to neetické? On, který zadluží tuto zemi třemisty miliardy korun!!! On, který odposlouchává každého v této zemi? To je neetické. Špidla je lhář a zloděj. On by měl být souzen v přímém přenosu, hned po Srbovi. Špidla je zločinec, který v jedné ruce drží srp a ve druhé kladivo, kterým tluče poctivý a pracovitý lidi. Je to socialistický grázl.
0/0
24.10.2003 20:57

koktal

Re:
ten chlapec má pravdu
0/0
24.10.2003 21:37

Chodovarka

Žádám o milost pro pana Srbu
Vzhledem k tomu, že tento stát není schopen zajistit spravedlivý soudní proces pro p. Srbu, žádám prezidenta republiky, aby použil využil institut milosti pro p. Srbu.
0/0
24.10.2003 20:44

gloria

Re:
To ale musis napsat do Kancelare presidenta republiky a ne do diskusniho fora iDNES, ty troubo!!...
0/0
24.10.2003 21:43

nejchytrejsi

Re:
OK, davam mu milost, ale bylo to naposled ! prosim bolsevika Krizenckeho aby Srbovi domluvil ze nema strilet priste do novinaru
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Vacala Klaus, v.r. rijen 2003
0/0
24.10.2003 22:29

Chodovarka

Prvně souhlasím se Špidlou
Televizní špičky zešílely.Jsou to Urválkové 21. století. 50. léta se vrací. Srba má právo na spravedlivý proces, nikoli na televizní show. Synové a dcery hysterických komunistických fanatiků z padesátých let chtějí novou inkvizici za dohledu kamer. Ti co ryčí o demokracii, soudům bez TV kamer nevěří. Nechci a nebudu v této zemi již dále přebývat. Pryč s Českou televizí.
0/0
24.10.2003 20:40

Pongo

Re:
Šťastnou cestu!
Srba si milost nezaslouží. Je to prachobyčejný gauner.
0/0
24.10.2003 21:01

whitebeard

Re:
copak, i Ty, stejně jako naši termiti, máš strach, že by Srba mohl veřejně říci na svou obhajobu něco, co by termity poškodilo? Tenhle procec je už tak zpolitizovaný, že je zcela správné ho vysílat živě. To bychom už taky mohli zakázat přenosy z hlavního termitiště a všech vládních a státních akcí. Proces se Slánským se vysílal na podporu totalitní akce, která byla od samého začátku zrežírovaná, máte snad pocit, že i proces se Srbou je zrežírovaný? Po prohlášení politických špiček k záměru ČT ten pocit začínám mít.
0/0
24.10.2003 22:02

Smileface

Re:
Přesně tak,máte pravdu
0/0
25.10.2003 0:11

emilliano

Neetické je vladnuti socanů
Co si to ten socan Špidla dovoluje? Jak zrovna on může o něčem říci, že je to neetické? On, který zadluží tuto zemi třemisty miliardy korun!!! On, který odposlouchává každého v této zemi? To je neetické. Špidla je lhář a zloděj. On by měl být souzen v přímém přenosu, hned po Srbovi. Špidla je zločinec, který v jedné ruce drží srp a ve druhé kladivo, kterým tluče poctivý a pracovitý lidi. Je to socialistický grázl.
0/0
24.10.2003 20:32

hermínka

Termiti mají strach
A když maj strach začnou kousat. Hlavně at se čt nenechá zastrašit politiky kteří se bojej, že vylezou na světlo jejich špinavý čachry. Já to schvaluju.
0/0
24.10.2003 19:06

Tom L.

Re:
jestli hadam dobre zamer dramaturga, tak pocita ze je Srba v primem prenosu zacne potapet jednoho po druhem - otazka je, jestli si Spidlu necha na konec nebo s nim zacne
0/0
24.10.2003 19:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.