Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chanovští učitelé se bojí agrese žáků i rodičů

Ředitel základní školy na mosteckém sídlišti Chanov, kde žijí hlavně Romové, se bojí o své podřízené. Obrátil se proto na vedení magistrátu. Učitelé se totiž podle něj potýkají se vzrůstající agresivitou žáků, ale i rodičů. Zatím nejzávažnější případy se staly koncem minulého týdne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lanýž

Rychlá řešení
Žádný rychlý řešení prostě NEEXISTUJE. Většina cikánů, kteří tady žili před 2.sv. válkou (a byli rozptýlení a "asimilovaní") skončila v koncentrácích. Po válce potřebovali komunisti pracovní sílu do těžkýho průmyslu a přestěhovali stovky rodin ze Slovenska na sever Čech a Moravy  za vidinou novejch bytů a vysokejch platů v dolech a hutích. Postavili pro ně sídliště a izolovali je od zbytku společnosti... Tím to všechno začalo... A teď je chcete zase izolovat? Nesmysl. Myslíte , že se převychovají sami? Že se začnou jinak chovat?? Vychovávat cikánský děti musí hlavně rodiče, ele jak to rodiče mohou dělat pokud ani nemají hotovou ZŠ? Jinými slovy: musíme vychovat jinou generaci cikánů z dnešních (asi ještě nenarozených) dětí a to bude trvat nejméně dvacet let.
PS Řešení typu: vystěhovat do rezervace, zavřít do kriminálu případně zplynovat atp. patří snad do jinýho století
0/0
23.10.2003 16:40

pinguinone

a do te doby
..se mam spokojit,ze je uciteli,uredniku na socialce aop,vyhrozovano smrti,znasilnenim.....
0/0
23.10.2003 17:16

slv

Re: Nesmysl
Jediné s čím lze souhlasit je to, že rychlé řešení neexistuje. Jinak to jsou, zejména co se příčin týká, bláboly bez faktického podkladu. Cikáni se ze Slovenska stěhovali, protože tam pro ně bylo je a dlouho bude podstatně hůř. Ti, kteří sem přišli, tak o ty bylo postaráno, jak o malé děti. Dokonce byla snaha je rozdělit. Ta se někde nepodařila dílem proto, že jejich příliv "příbuzných" a inzerované "návštěvy" skončili trvalým pobytem. Nevím o tom, že by je někdo vážně chtěl jakýmkoliv způsobem likvidovat.
0/0
23.10.2003 17:52

alena.alena

Re:
Jak vychovávat??Tebe snad někdo vychovává, to ty lidi nejsou dospělí?Moje babička byla sirotek a tak se jhí dostalo jen základního vzdělání, pak šla sloužit.Celej život se vzdělávala dál, měla plánovitě jen mou matku a dřela jak kůň a stálo ji to šílený oběti, jen aby jí mohla dopřát vzdělání.Oni nic takovýho nemusejí, škola je zadarmo, mají poradce (mám já snad nějakýho českýho poradce), nejsou izolovaný od světa, když sjou cikáni, kteří do dokázali, proč ne ti ostatní....protože holt to chce, aby taky něco dělali oni sami. A to už je moc práce.Jednodušší je křičet aq natahovat ruku. Pak se ovšem nesmějí divit.
0/0
24.10.2003 8:36

ynternetova fany

Re:
ty mas na mysli PREVYCHOVAT ne vychovat
0/0
24.10.2003 12:30

krysa66

Zajímavé
Je zajímavé jak se spousta lidí v této diskusi rozčiluje na romským etnikem. Požadují lepší policejní ochranu, tvrdší zásahy atd. A to někteří romové pouze kradou, napadají učitele a devastují obecní majetek. Vždyť je to jejich způsob boje za sebeurčení. Oni mají přece právo žít podle svých norem a ignorovat normy okolí. Když jiný stát (Izrael) takto postupuje proti lidem jejichž politikou je fyzická likvidace obyvatel Izraele tak ti samí lidé mají najednou jiný metr. Najednou mizí humanismus a nastupuje agresivita. Proč dopřejte romům jejich životní prostor.
0/0
23.10.2003 15:33

rextor

Re:
Nejsem asi dnes ve forme, ale to jsem vubec nepochopil... Tebou popsane neduhy jsou zlociny a nemaji s bojem za sebeurceni nic spolecneho... Nemaji pravo zit JEN podle svych norem... Jsou to cesti obcane a jako kazdy musi respektovat normy sveho statu a v jejich mantinelech potom muzou zit jak chteji... Neni to dokonale, ale je to jedine mozne !!! 
0/0
23.10.2003 16:00

krysa66

Re:
Pochopil jsi vše.
0/0
23.10.2003 16:27

ynternetova fany

Re:
VAZNE CHCES SROVNAVAT palestince s cikany? vazne?
0/0
23.10.2003 17:21

pinguinone

no Palestinci
,pestuji kozy,coz Cikani nedelaji...
0/0
23.10.2003 17:31

Dan 1

Tak hrubě zaútočit na Romy
by si přispěvatel jistě nedovolil:-)
0/0
23.10.2003 17:34

pinguinone

zase ,ale Palestinci
nenuti sve zeny do prostituce..
0/0
23.10.2003 17:56

iveta80

Re:
Měli by se poslat zpět na Slovensko. Je to plýtvání penězi z kapes našich daňových poplatníků, když se cokoli investuje do cikánů. Oni jsou jiní než my, nikdy je nepředěláme a neměli bychom se o to ani snažit. Jedině odvézt k hranici a popostrčit.
0/0
24.10.2003 6:54

alena.alena

Re:
co to tu povídáš za voloviny? Představ si, že bys třeba emigroval  do Ameriky, nebo do Švýcarska, nebo jinam.A ty  - místo, aby ses naučil řeč, snažil se získat vzdělání , přizpůsopbil se jejich zákonům a nařízením a zvykům, budeš dělat bordel a dožadovat se národního sebeurčení.....jak dlouho bys tam asi vydržel? A jak by s tebou asi jednali.Prošč sakra každý, kdo emigruje třeba so států nebo do Německa považuje za normální, že se naučí anglicky nebo německy, zatímco, když emigruje do Čech, považuje za diskriminační, že se musí naučit česky?!
0/0
24.10.2003 9:35

Blyronx

To by se u nas v USA stat nemohlo.
Tady by je rovnou odstrelili jako v Columbine
0/0
23.10.2003 15:28

wincmen

Re:
columbine je docela kurevskej masakr, ale viděl sem na toto téma perfekní dokumet Bowling pro columbine který ofšem nebyl jen o ní ale  o celé slavné Ú Sé Á.Tam bych si zase příklad moc nebral i gdyž v něktrých věcech bez pochyb.No prostě bordel je fšude s tím nic neuděláme.Du spravit matce kolo ať ju nemusim zastřelit
0/0
23.10.2003 15:40

alpon

Re: Ale ,ale....
Jo v USA akorat negri rozmlatej cely mesto , zabijou par bilejch a nic se jim nestane. Belosi akorat zalezou domu a zamknou se . Viz - Rodney King riots.
0/0
24.10.2003 5:47

wincmen

Ale přestňme kecat
Nicméně bychom se měli sejít spíše něgde jinde a něco s tím dělat.A nesedět u kompu a psát texty který stejně negdo sprudí (jak já) a f podstatě k ničemu nejsou.Bouhžel takoví už jsme.Mám nás rád ale někdy bych nás všechny nakopal do prdele(nejvíc sebe).Bouhžel nás čeká "vykristalizování "po letech degenerace a degradace našich osobností  Ale co bysme neudělali pro své potomky.Esli teda neací budou
0/0
23.10.2003 15:20

Dan 1

To, jak se chová menšina ve společnosti,
je vina většiny. Zakázali jsme jim kočovat, nahnali do ghett a předvítalelné výsledky si sklízíme. Žil jsem s Romy, rozptýlenými mezi ostatní populaci,chodil s nimi do školy a problémy nebyly. Další věcí je, že tento stát neudělal nic proti přílivu opravdu nepřevychovatelných omů z východoslovenských slumů. Je zajímavé, že v záp. Evropě jse se na romský roblém ptal, odpověď zněla: jaký problém?
0/0
23.10.2003 15:17

pinguinone

..ptal jsi se na problem...
asi pred tremi dny bezel porad na nemecke televisi jakkradou cikance deti na nadrazi.. vsechno natocene..,problem je vsude !
0/0
23.10.2003 15:20

Dan 1

měl jsem na mysli Benelux, ne DDR.
0/0
23.10.2003 15:26

pinguinone

zapadni Evropa zacina nekde za Plzni....
vtipalku,..osobni zkusenosti z dederacka nemam,ale Lajosove se zivi vsude stejne....
0/0
23.10.2003 15:31

Dan 1

Pro upřesnění:
celé dnešní rudozelené Německo je pro mě DDR.
0/0
23.10.2003 15:35

pinguinone

zkus to rict v Mnichove..
0/0
23.10.2003 15:49

Kazbunda

Re:
0/0
23.10.2003 16:27

ynternetova fany

Re:
jestlipak vis, proc nemaji v nemecku s cikanama problemy? protoze je hitler vycepoval takovym zpusobem, ze po nich zbyla jen para nad hrncem (v prenostnem i opravdovem slova smyslu)
0/0
23.10.2003 17:18

pinguinone

ale maji take,
uz ten ubytek dohnali...
0/0
23.10.2003 17:32

wincmen

Re:
aspoň neco ti komouši zmákli (samo že vic ).To ale museli chodit do práce!!!!!!!!!! teď je tam nigdo nenažene.
Jasně že není řešení zabít ,izolovat ale jaký teda?Mám plán!!!!Všichni se zbalíme a zmizíme ať si tady dělaj co chcou =).
Ještě neco .Taky za to můžou zákony ale to tady negdo už řešil.
0/0
23.10.2003 15:34

Dan 1

Oni by mnozí i pracovali,
ale kdo by je zaměstnal. Znám Roma, který se ucházel o místo v jedné firmě a tam mu řekli: Co by si o nás zákazníci pomysleli?
0/0
23.10.2003 15:38

Kazbunda

Re:
Ze na ne firma sije nejakou boudu, protoze pravdepodobnost vyskytu poctiveho a pracoviteho Cikana je mensi nez zasah meteoritem. Za takovou povest si ale Cigosi muzou sami.
0/0
23.10.2003 15:47

Dan 1

Přečtěte si, co píše rextor.
Mám s Romy podobné zkušenosti. Předesílám, že jsem vyrůsta v cikánské čtvrti.
0/0
23.10.2003 16:02

rextor

Re:
Souhlas, takove pripady jsou a je to k zbliti... Nic to nevypovida o kvalitach daneho roma, ale o urovni zamestnavatele... Mam stredoskolsky vzdelaneho pritele - roma a on se s takovym pristupem setkal nekolikrat... K pasovce jo to jde, na jiny posty problem. Nakonec nasel praci jako IT technik a zamestnavatel je z nej nadsen - maka hodne, mozna i z pocitu ze musi dokazovat za ostatni, ze nekteri chteji a umi...
0/0
23.10.2003 15:50

Maryman

Re:
Skutečně není v záp. Evropě tenhle problém? Určitě mluvíte z vlastní zkušenosti? Pracoval jsem dlouhou dobu v Itálii (a tu beru jako západní Evropu) a problémy byli taky. Když jsem viděl pár domů kde bydleli tak to samé jako Chánov - špína, hluk a všechno zdemolované. Nároz lidí který jsme tam na ně občas slyšel ani psán nebudu, prože by řádila cenzura.MM
0/0
23.10.2003 16:10

Dan 1

V Itálii situaci neznám,
uváděl jsem případ z Beneluxu, jel jsem s místním podnikatelem  autem, on mi ukazoval prázdný dům se slovy: koukej, tenhle dům po cikánech je volnej, nechceš ho koupit? Proto jsem se na Romy ptal, svým způsobem kočují: barák prý prodají a koupí jiný jinde. Za pár let toho podnikatele, bývalého vojenského pilota a námořníka, téměř umlátili k smrti. Arabové.
0/0
23.10.2003 16:18

GhorX

Re:
To jste uhodil hlavičkou do hřebíčku - pokud vím, jsou cikáni v Evropě menší problém, než Arabové.
0/0
23.10.2003 16:23

Kazbunda

Re:
Neboj, i Arabu se dockame v mire vrchovate, jen co se staneme cleny EU
0/0
23.10.2003 16:26

rextor

Hmmm
Tak skutecne rasistickych tlachu je zde zase dost a dost (nemyslim pozitivne diskriminacniho rasismu - at uz tim myslite cokoliv, myslim zhoubnych kecu o plynu, svinich cernych a ... vsak vy vite...)
Ten clanek byl o necem uplne jinem. Slo o problem jedne skoly v Chanove...
Otazka je to velmi tezka... Chanov je gheto, tedy zaci se rekrutuji ze stejneho etnika, ze stejnych socialnich pomeru - tezko tedy bude vychovne pusobit odlisne se chovajici (vystupujici) vetsina "normalne" socialne adaptovanych... 
Asi jako jedinou cestu bych videl budovani respektu. To ze romove maji respekt (strach)  vuci autoritam, je dle meho nazoru pravda... (policie, urednici, doktori)... Takze nejvetsim problemem je po takovych bezprecedentnich utocich nedostatecna represe. Tady mel byt pokus o obzalovani z vyhrozovani smrti a hafo dalsich deliktu (i kdyby nenaplnili skutkovou podstatu - urcite vyvolaji strach), dale mnohem vetsi financni postih (vim, obtizna ci nemozna vymahatelnost), ale zase: vyvola pocit ohrozeni, problemu a to si to clovek priste rozmysli...
Nejsem pedagog a lidi pracujici v takovem ghetu obdivuji. Urcite bych videl jako jednu z moznych cest, nasazovani romskych kantoru (vim ze nekterym romum kteri dosahly VS vzdelani a dostali se tak defacto castecne z teto komunity se mozna takovy navrat nezamlouva, ale urcite se nekteri najdou a stat by je mel motivovat, aby chteli ucit v takovych ghetech male zaky)...  Vysledek takoveho kroku vidim jasne, autorita romskeho kantora je pro romy urcite vetsi a take motivacni efekt by tu byl nezanedbatelny (mam namysli rom ucitel, vzdelany, respektovany komunitou, jako vzor) ...  Jsou to jen stripky, ale zkuste taky neco vymyslet, misto idiotskych rasistickych kecu !!!
 
0/0
23.10.2003 15:07

wincmen

Re:
je úplně jedno o co šlo ale co je a co nás sere.Já nemám proti nikomu nic.Lesby, gayové,dlohý vlasy (mám) pokud mě neotravuje život.A tak to bylo i u romů do té doby než se nastěhovali do úplně novýho bytu kterej za 3/4 roku úplně zničili a město to stálo víc než rekonstrukce předtím.O chcaní a sraní ve společných prostorách ani mluvit nebudu (wc i koupelnu měli).Jsem hodně tolerantí ale proti romům už ne a gdo za to múže JÁ? bullshit
0/0
23.10.2003 15:13

rextor

Re:
Hmmm tak to fakt nevim co ti mam odpovedet, me zase sere sef, holka a bedar co se mi dneska udelal, ale nic moc k tematu, vid???
0/0
23.10.2003 15:34

alena.alena

Re:
a jsme u toho, co říkám pořád....jsou to oni sami, kdo by se měl snažit především.Kde je sakra jejich inteligence? Buď se snaží  dostat se do parlamentu, nebo dělá, že není. Popřípadě se od komunity distancuje vůbec.Nikdo z nich není ochoten učit za pár korun někde v ghetu, navštěvovat jednotlivé rodiny a vysvětlovat jim, proč mají posílat děti do školy a kčemu jim bude vzdělání - samosebou, že vědí, že se jim všichni vychechtají, neboť jako kapsáři, nebo pasáci si vydělají za den víc, než on za měsíc.
0/0
23.10.2003 15:24

rextor

Re:
Vim ze jsou i jini, cetl jsem o mnoho ruznych romskych iniciativach, nadacich, kde vzdelani romove pusobi a tedy se nedistancovali. Nakonec i ty romsti kantori jsou... Zminoval jsem se o te motivaci: meli by dostavat vetsi platy (nemyslim jen romsti kantori, ale proste kantori pracujici v ghetech...)
" kapsáři, nebo pasáci si vydělají za den víc, než on za měsíc"  to opravdu bez komentare
0/0
23.10.2003 15:37

alena.alena

Re:
no vzhledem k faktu, že ředitelka školy ve Slapech má 7,000,- čistého, tak na tom je takový pasák rozhodně líp.
0/0
23.10.2003 16:04

pinguinone

skoro souhlas,jenom nepis tak dlouhy :)
..kdyz budes osmahle motivovat,a obcas nekdo vystuduje,a bude pracovat , vycleni se z komunity.. a pak mas ste4jne jako u  nigrou cernou elitu,ktera neni u bylich respektovana a u cernych zrovna tak..
0/0
23.10.2003 15:28

Camilus

Re:
Je pro mě novinkou, že romové maji respekt před lékaři , uředníky a policisty .Snad když policista nandá romovi klepeta tak to v něm respekt vyvolá , ale jinak to slyšim prvně. Nic méně jsem mnohokrát slyšel o tom , že uředník , policista nebo lékař na přání Roma podložené výhružným argumentem mhokrat vyhověli bez zjištění argumentů jiných . Ko má pak předkým respekt????? Podle mého názoru jen chybí vůle a odvaha na straně výkonných a zákonodárných orgánů. Jedni se bojí represe ze strany romů druzí obvinění v novinách z rasizmu . Pak my mužem navrhovat co chcem davat podněty a stejně je to na HO...
0/0
23.10.2003 15:40

rextor

Re:
S tim respektem k autoritam se tedy asi neshodnem, ale jinak nehazej flintu do zita... pujde to pomalu, vzdy to bude problem, ale muzeme se radovat z malych krucku k spokojenejsimu souziti... a ze ty snahy jsou z obou stran, ze se leckde dela napr. s romskymi detmi hodne prace a nese plody, to je proste pravda... Hooodne veci by se melo delat lip a efektivneji, ale snaha leckde je...
0/0
23.10.2003 15:55

wincmen

KoRn,Sex pistols - NO WAY
No tak to asi nic jinýho nepomúže,převýchova je nemyslitelná.Leda vymezit prostor tak 10 km čtverečných (raději krychlových zase tag blbý jak si na to hrajou nejsou) obehnat drátem (jako za komoušú hranice) a hlídat bez povolení není cesty ven.A tam je nechat ať si to vyřešej mezi sebou a dokud nebudou výsledky (výstupní test něco jako maturita) tag nikam.          A víte co není cesty ven s tohoto problému do doby než se zde utvoří skupina ,která vezme zákon do svých rukou (osmatřicka s tlumičem a laser zaměř).
JINAK MÁM stejné pocity jako luborec.A nejen v tomto případě.Někdy mám chuť tu bouchačku si pořídit.Prozatím rozum vyhrál ale ....... .Už těch případů v TV bylo dost.A nebo pro sebe.JELIKOZ NEMAME JAKOUKOLIV MOZNOST COKOLIV ZMENIT JAK S CIGÁNY,POSLANCI,USA ,SOUSEDEM CO JE PRDSEDA VASEHO DRUZSTVA ................................................. .Mince má dvě strany a marihuana obsahuje delta-9 tetrahydrocanabinol !!!!!!! naštěstí = )
 
 
p.s. dvě hesla Are You ready?  Nepropadejte žádne naději (první amer. Korn,druhý cz Mňága a žďorp)
hudbě zdar
0/0
23.10.2003 15:06

iuos

krásné romské přísloví
NA KEREHA, NA CHAHA!
0/0
23.10.2003 15:01

pinguinone

udelej dobrej skutek a
preloz to... ( jestli to ma uroven )
0/0
23.10.2003 15:33

iuos

Re:
kdo nepracuje, ať nejí
jestli si to pamatuju dobře )
0/0
23.10.2003 15:46

pinguinone

maly Dezo najde lzicku na kafe a pta se
dedaDeza,co to je.On na to : hooonem to zahodd,te je semeno z lopatyy
0/0
23.10.2003 15:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.