Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Havel se nejspíš dočká renty

Bývalý prezident Havel se asi dočká zaopatření od státu. KSČM sice navrhla zákon o rentě zamítnout, ostatní poslanci - včetně ODS - ji však přehlasovali. Současný návrh, který se vztahuje i na další bývalé prezidenty, počítá s 50 tisíci jako čistým měsíčním příjmem a stejnou sumou určenou na provoz a pronájem kanceláře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Evilman

Souhlasím s rentou pro Václava Havla
Ať má rentu třeba 1 mega měsíčně, ale jen za přepokladu, že z těch peněz nebude dělat aktivity otravující vzduch kecama o občanské společnosti a že nebude šířit blbou náladu. Ať leží doma, chrchlá si třeba pětkrát do hodiny, ale ať už o něm není slyšet.
V opačném případě přeji brzkou perforaci střevních stěn.
Spiteful Evilman
0/0
23.10.2003 15:46

Zahledeny

Re:
...hmm, moc hezký, ty asi pracuješ v kafilérce, že jo.
0/0
23.10.2003 15:55

chamomil

Re:
Jste nemocný. Musíte se léčit. Okamžitě. Jste nemocný. Musíte se léčit. Okamžitě. Jste nemocný. Musíte se léčit. Okamžitě. Jste nemocný. Musíte se léčit. Okamžitě. Jste nemocný. Musíte se léčit. Okamžitě. Jste nemocný. Musíte se léčit. Okamžitě. Jste nemocný. Musíte se léčit. Okamžitě. Jste nemocný. Musíte se léčit. Okamžitě.
0/0
23.10.2003 16:58

Evilman

Re:
Z Vašeho projevu pro změnu usuzuji na stoprocentní zdraví....
Spiteful Evilman
Road Town, Tortola
British Virgin Islands
0/0
24.10.2003 8:31

Dr No

To je jenomzačátek...
Po exprezidentech přijdou na řadu expremiéři, exministři a pak možná ještě exposlanci a exsenátoři (a kdovíkdo ještě..), kdo budou pobírat "zaslouženou" doživotní apánáž v částkách řádově převyšujících příjem obyčejného člověka, který to bude ze svých daní platit.
Je to další potvrzení faktu, že v politice se pohybují pouze nadlidé, kteří nás plebejce nejenom  několikanásobně převyšují svými schopnostmi ale mají zřejmě také zcelá jiné základní životní pořeby a proto by s normálním důchodem nepřežili (o tom, že by si případně ze svých stávajících skromných apanáží mohli něco na důchod našetřit  samozřejmě nemůže být ani řeč).
Co se týče pana Havla - pokud by se daly jeho zásluhy ve funkci prezidenta pro naši zemi nějak vyčíslit, bude to asi dost astronomická suma - ovšem se záporným znaménkem. Proto je zrovna v jeho případě doživotní apanáž skutečným výsměchem lidem, kteří celý život vytvářeli hodnoty a teď živoří se směšnými důchody.
0/0
23.10.2003 11:55

protestant

Nebuďte směšný.
99.9% těch současných důchodců nevytvářelo žádné hodnoty, ale plnilo pětiletky, socialistické závazky, chodilo na veřejné stranické schůze a volilo kandidáty národní fronty. Tomu vy říkáte vytváření hodnot?
Kolik procent těch důchodců se postavilo proti komunistům na stranu morálky a práva? Kolik procent těch důchodců odmítlo jít k volbám proto, že nebyly demokratické. Kolik procent těch důchodců řeklo komunistům že si spoluprací s nimi nebude špinit ruce?
0/0
23.10.2003 12:07

zberanek

Re:
Pletete si ekonomické pojmy s politickými. Jinak k těm 99.9 % - to znamená, že v ČR není jedna slušná rodina?
0/0
23.10.2003 12:58

protestant

Re:
Myslím, že taková byla vždy účast u voleb. Nebo se mýlím?
A z matematického hlediska to znamená, že existuje 0.1% slušných Čechů. Tedy ne nula.
0/0
23.10.2003 13:08

protestant

Náš národ snad už nemá žádnou morálku.
Kdyby přišel nějaký nový Hitler a nabídl nám plná břicha a kapsi, tak bychom snad všichni tleskali. A to jsme národ Husa, Komenského a Masaryka. Oni se musejí otáčet v hrobě.
0/0
23.10.2003 11:12

protestant

Re:
samozřejmě kapsy
0/0
23.10.2003 11:13

Barunecka

Re:
Pravda, je to taky odpoved na otazku, proc maji komunisti dvacetiprocentni preference. Nikdo si uz nevzpomina na fronty, nedostatkove zbozi...Lidi si jen pamatujou, ze at delali nebo nedelali dostavali stejny prachy a ze nemuseli nikomu zavidet. Lidi jsou odporny zavistivci! Pro zavist si nevidi na spicku nosu. Nerozeznaji to dobre a zle. Staci jim, kdyz jim nekdo maze med kolem huby. Chudak Havel, mel se na nas radeji vykaslat. Vivat Havel!!!
0/0
23.10.2003 11:18

ynternetova fany

Re:
vsak on se na nas taky vykaslal. ale nekteri porad jeste veri mytum
0/0
23.10.2003 11:28

Barunecka

Re:
Pche...slecna z tech, co se moc divaji na TV Nova
0/0
23.10.2003 11:31

ynternetova fany

Re:
jen tak pro tvou info: na tv nova se nedivam
 
0/0
23.10.2003 11:45

protestant

Re:
Tak potom čtete Blesk. Protože jinde než v TV Nova nebo v Blesku se takové kraviny nedozvíte.
0/0
23.10.2003 12:48

ynternetova fany

Re:
dekuju za tu slecnu - to uz mi dlouho nikdo nerekl,
ono ani tak moc nejde o to, co clovek cte (blesk nectu, protoze ho sem nedovazeji), jako jestli si umi dat 1 a 1 dohromady
0/0
23.10.2003 17:05

pan_otaznicek

uz toho zacinam mit dost
kazdy takovy prispevek me cim dal vic presvedcuje o povolenem odstrelu prasat a volu
0/0
23.10.2003 10:57

pinkalinka

Re:
Každý má nárok na nějaký svůj názor, proč by měl být totožný s Tvým ?
0/0
23.10.2003 11:08

pan_otaznicek

Re:
evidentne jsi mimo ...myslel jsem tim chovani a nazory politiku ...
 a ti nejsou kazdy...
0/0
23.10.2003 12:46

ynternetova fany

havel, probud se!!!
ty penize by se dobre sikly jako prispevek nekde v socialnim systemu. at jedou do nemocnic a poridi za to nekde detsky koutek! trochu hracek! nebo hajzlpapir, promezame!
kdyby jeste zila pani OLGA, tak by to tak dopadlo.
0/0
23.10.2003 10:34

qoknu

Re:
Zřejmě sem píšeš ze země, kde Havla zbožňují jak je nám to tady prezentováno ?
0/0
23.10.2003 10:46

ynternetova fany

Re:
pisu skutecne ze zeme, kde havla zboznuji
jestli sis nahodou nevsiml, tak jsem proti udeleni prispevku uz i tak zazobanemu individuu, ktere to rozhazi po vetru a sdeli nam, ze dobre reprezentuje nasi republiku
pokud ti to po precteni mych radek nedoslo, pak ti to dam polopate: lepe by bylo ty penize utopit v socialni sfere, mam jako priklad koutky pro male deti v nemocnicich, atd. tam ty penize hrozne chybi. nevazime si svych deti, ale do stareho paprdy, co ma penez jako slupek budeme many cpat horemdolem?
0/0
23.10.2003 11:06

Wosonj

co vsichni mate?
Nevidim duvod, proc by tu podporu dostavat nemel. Porad jeste nasi zemi reprezentuje a myslim si ze podstatne lepe nez kdokoliv jiny v politice.
0/0
23.10.2003 10:19

qoknu

Re:
Hmm reprezentuje. Bez nás podepsal " dopis 8" , kde souhlasil s napadením Iráku. Díky za takovou reprezentaci.
0/0
23.10.2003 10:44

ynternetova fany

Re:
presne tak! havel dela uz v zahranici jenom ostudu. kdyby byl jeste prezidentem, asi by nas do eu ani nechteli. jsme nedulezity, financne zaostaly, narod neschopnych remcalu, a nase reprezentace jede po starem schematu: komousi driv podporovali araby - havel je proti komousum (...) - proto je proti arabum - proto podporuje invazi do iraku
o, ano, samozrejme, kvuli tem tisicum umucenych iracanu  -  ach, sametova revoluce? no to je jenom takovy kec, to by se v iraku nikdy nepovedlo, co bychom to zkouseli? lepsi si splhnout u tech nahore a podepsat dopis... (uz zase?)
0/0
23.10.2003 11:10

protestant

Plácáte tu nesmysly
Havel není proti žádným arabům. Byl jen proti totalitě Sadáma Husajna. Copak jsou iráčani jediní arabové?
0/0
23.10.2003 12:47

ynternetova fany

Re:
aha, a ja myslela ze saddam - jako - podporoval palestince, .... no taj ja nevim, kdyz havel neni proti arabum (palestincum?) jak mohl chtit svrzeni saddama, co araby (palestince?) podoroval (?)...??????
0/0
23.10.2003 17:07

zubnipasta

Náš Váša
Jeden z příspěvků zde poukazuje na to, že vydá Václav Havel a jeho kancelář 250 tisíc Kč měsíčně na své neprůhledné aktivity. To je možná pravda, ale pořád je to naprosto zanedbatelný pakatel proti tomu, co tohle bezprizorní hovado (Havel) stálo náš stát a jeho průmysl. Díky jeho odpoledním čajům s Dalajlámou (nic proti němu), kterých se nechce vzdát a hodlá je pořádat patrně až do své smrti snad každý půlrok, jsme přišli, a bohužel ještě přijdeme, v Číně o investice za miliardy korun. Žádný jiný vyspělý stát, proti němuž jsme jako špína za nechtama a kde má náš státní rozpočet kdejaká velká firma, si něco takového nedovolí, neboť se, narozdíl od toho uslintaného ráčkujícího imbecila, orientuje v reálném světě. A hovořit tady o morálním kodexu celé záležitosti, je asi to samé, jako tvrzení Havla a lidí kolem něho, že v dobách svých alkoholických a feťáckých let s Plastic People, činil takto z důvodu velkého tlaku na svoji osobu. Čili absurdní. 
0/0
23.10.2003 10:11

kestrik

Re: Dokonale vystizeno !
0/0
23.10.2003 10:20

protestant

Typicky český přístup.
Morálka, pravda, vše má jít stranou, když jde o naše kapsy a naše břicha. Jak ubohé. Kvůli našim plným břichům budeme klidně kamarádit s komunistickou Čínou. Vy byste snad i spolupracoval s Fidelem Casterem, kdyby vám to něco vyneslo.
0/0
23.10.2003 11:08

pan_otaznicek

Re:
tahni z teto zeme....jdi na nejakou horu a tam se treba modli, mozna te to uzivi
...radeji prodavat Cine a Kube, nez mit mizernou zivotni uroven, a nafoukle briska z hladu.
 Ale ty jsi asi jeden z tech, co berou 100tisic, jezdi ve sluzebnim aute, pouziva sluzebni telefon, surfuje behem pracovni doby a pise tady o moralce
0/0
23.10.2003 12:49

protestant

Ale, ale.
Že by potrefená husa? Je vidět, že jsem se ve vašem hodnocení nespletl. Byly doby, kdy češi raději zemřeli, než by odstoupily od svých morálních představ. Holt je to už dávno.
0/0
23.10.2003 12:57

zubnipasta

Re:
Nevyčítám vám, že neděláte v průmyslovém odvětví a tím pádem se v této otázce tak úplně neorientujete. Možná, že kdyby vám vzali internet, který jste si doma pracně zapojil a k tomu účelu vynaložil peníze na jeho instalaci, tak byste mluvil jinak. To samé, ale v miliardovém měřítku dělá pan Havel dsetitisícům pracujících lidí na úkor svého zvýraznění a na úkor svého ega. Jednou možná také přijdete na to, že myslet si něco osobně a říkat to jménem národa, je obrovský rozdíl. Já s komunismem nesuhlasím, obyvatel Tibetu je mi líto, ale je to můj názor. Člověk vykonávající funkci prezidenta by měl mít na věc stejný názor, ale po zvážení všech aspektů a dopadů si nutně také musí tento názor nechat pro sebe. Tak se totiž chová diplomat, kterým by měl prezident být. Nemám rád Václava Klause, ale svým přístupem k této otázce (zkrátka nikoliv souhlasit s Čínou, ale nikterak to oficiálně nekomentovat) ukázal, že je to člověk inteligentní a ekonomicky smýšlející. To Havel nikdy nebyl a nebude. Vždy to byl člověk, který vedl filosofické rozpravy za zdmi svého Hradu a mezi lid raději nevycházel neboť by tam našel oponenty.
0/0
24.10.2003 7:44

Camilus

Re: Jeden nevzdělanec
Mam pocit ,že zubní pasta vubec netuší co se temtkrat v Tibetu odehralo .Číňani tam vlítli a brutalně teměř vyvraždili místní neozbrojené obivatelstvo a zabrali stát aby měli víc místa . Nejsem žádnej Havlův fanoušek ale v tomhle si myslim že se zachoval správně . Každej kdo uznavá základní morální hodnoty my dá za pravdu ,že Čína se zachovala stejně jak Hitlerovské Německo a na. Tibet se vysral celej svět protože čína neni Irák je to trochu větší sousto .
0/0
23.10.2003 12:30

zubnipasta

Re:
Milý příteli, kdo netuší, a to naprosto absloutně, jste tady vy. Co se stalo v Tibetu, vím moc dobře. Je to určitě k odsouzeníhodné, ale to nic nemění na tom, že jste vůbec nepochopil směr mého příspěvku a směr hospodářské politiky každé, i té nejdemokratičtější země na prahu 21. století. Nemůžeme a nesmíme si hrát za celý svět na samaritány, když na to nemáme. Proč myslíte, že se od otázky Tibetu všechny ostatní země distancovali, přesto, že nám by vyčetli třeba i Matiční ulici? Proč USA něco nepodniknou? Byť by to bylo třeba jen na diplomatickém poli? Nevíte, tak já vám to řeknu. Čína je v současnosti největším světovým trhem pro všechny zahraniční firmy. Také nám se tam podařilo horko těžko proniknout, ale to, co stojí pět let diplomatických jednání firem spojené s nemalou investicí, je pan Havel schopný rozmetat jediným výrokem. Výrokem, který sice hlásí moralismus, ale který by si mohl z pozice prezidenta či exprezidenta klidně odpustit. Václav Havel si vždy hrál na moralistu, duševního velikána a "světového" prezidenta a osobnost, přitom se mu nepodařilo ani přesvědčit vlastní lidi doma, že není ničím jiným než nemocným člověkem, co zatěžuje státní kasu, hlásí bludy a svým založením je spíše maskovaný primitiv.
0/0
24.10.2003 7:28

ynternetova fany

Re:
co se tyka seznamu VH nezapominej na osvobozovani vrahu z vezeni (vrahu prokazanych a odsouzenych), a udelani amnestie pratelum
takto se humanista nechova, on si z toho udelal dzob a ted se to snazi zachranit blabolenim o demokracii v tibetu! jakapak pomoc? cemupak pomohl? jenom zase vice uslapl do bahna republiku, ze ktere tyje
(a to nejsem prokomunisticky zalozena, ..., jak asi o nem smysleji jeho opravdovi politicti protivnici?)
0/0
24.10.2003 9:26

pinkalinka

Zase závist?
To není o závisti., nepleť to sem, když nemáš jiné argumenty.Ti lidé mají ve spoustě věcí pravdu. Jistě, ať dostává rentu, ale přiměřenou. A proč financovat jeho kancelář, která zřejmě opravdu poslouží jen a jen jeho egu.
0/0
23.10.2003 10:07

protestant

Nebuďte závistiví.
V celé civilizované Evropě odešlíprezidenti rentu dostávají. Proč bychom se měli lišit? Protože jsme necivilizovaní?
0/0
23.10.2003 9:59

kestrik

Re: Souhlasim. AT DOSTAVA RENTU JAKO V CIVILIZOVANE EVROPE.
Ale az budeme civilizovani jako Evropa a at ma rentu jako v Evrope,az budeme mit kupni silu take jako v Evrope. Jinak je to vysmech. I pro jeho charakter.
0/0
23.10.2003 10:10

protestant

Re:
Morálka a civilizovanost se neměří kupní silou obyvatelstva.
0/0
23.10.2003 12:43

aifel

"Václav Havel měsíčně vydá až 250 tisíc ...
... Většinu toho mu zatím hradí různé nadace ..." - nedivím se, že se nechtějí "přiznat", možná by se hodně dárců na "potřebnou věc" divilo, na co že to vlastně přispívají ...
0/0
23.10.2003 9:32

qoknu

Re:
Proto já na žádné nadace nepřispívám. Pokud chci něco dát, tak z ručky do ručky. Dozvědět se, že přispívám na Havlovu kancelář o které nevím na co vlastně je, tak to se mnou zamává dost nehezky.
0/0
23.10.2003 9:36

MMarjanka

Za všechno mluví
výrok ze včerejších zpráv z úst paní poslankyně, že by měl mít prezident nárok na slušný důchod. Jestliže normální důchodce má 7 tisíc důchodu tak je to co  Podle slov paní poslankyně neslušnost  Celý národ bude hladovět aby si bývalý prezident mohl dělat za naše peníze výlety? Až na tom tento stát bude dobře ať vyplácí kolik chce,, ale pokud nemáme peníze na život a zdraví normálních lidí, tak je krajně sprosté zabývat se něčím takovým.
0/0
23.10.2003 9:09

qoknu

Re:
Jasně, že nás považují za pěkný plebs.Podle toho se taky chovají. Mají nás jen za stádo tupých ovcí. Slušný důchod si zaslouží člověk, který poctivě pracoval a vytvářel celý život nějaké hodnoty. Co vytvářel Havel ? A je opravdu sprosté zabývat se tím tolik hodin. Kolik času tomu věnovali ? Nějakým užitečným zákonům se nevěnují vůbec, ty většinou odfláknou, že tím nás stádo tupých ovcí pobaví.
0/0
23.10.2003 9:24

Camilus

Re:
To se ví že sme tupý ovce však koukni co sme si zvolili schodek státního rozpočtu jede nahotu jak startující raketa a co uděláme v dalších volbách zvolíme tu samou stranu . V politice nikdo nepřibejvá jsou tam stále ty samý .A lidi místo aby je vyměnili remcaj. a Proč?? protože na tom nejsme morálně o nic líp a navíc jsme ovce.
0/0
23.10.2003 12:42

pan_otaznicek

parchanti
tolik penez ...to si snad delaji z lidi srandu, ne ?
 jedni zijou z minimalniho platu a tomu mrzakovi chteji davat takovou rentu ... Boze, doufam, ze to vidis a vemes si ho brzo k sobe.
0/0
23.10.2003 9:02

pan_otaznicek

ze by cenzura ?
kde je muj prispevek ? :)
0/0
23.10.2003 9:02

pan_otaznicek

hajzlove to jsou
tolik penez ...to si snad delaji z lidi srandu, ne ?
 jedni zijou z minimalniho platu a tomu mrzakovi chteji davat takovou rentu ... Boze, doufam, ze to vidis a vemes si ho brzo k sobe.
0/0
23.10.2003 9:00

qoknu

Re:
No tak, nemusí to být až tak natvrdo.
0/0
23.10.2003 9:33

Cyclon-B

Ach jo...
Tak on si chudacek sam plati svou vlastni kancelar... Mel bych pro nej super reseni, at ju zavre a nic platit nemusi. Az po nem stat bude chtit, aby mel svou kancelar a jezdil na zahranicni cesty, tak mu to samozrejme zaplati, ale tohle je jeho soukroma iniciativa. A co se ty renty pro byvale presidenty tyce, jak vubec muzou schvalit zakon, ktery ma platit retrospektivne? To znamena, ze kdyby se schvalilo, ze president je natolik vyznacna funkce, ze po jejim obdobi je potreba toho cloveka zastrelit, aby nedelal ostudu, tak muzem oddelat vsechny, kteri tu funkci kdy zastavali, aniz meli poneti co je ceka?
0/0
23.10.2003 8:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.