Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Navigační soutěž stála život otce i syna

Otec se synem, kteří v sobotu zahynuli při pádu letadla Zlín, se zúčastnili navigační soutěže. Jejich stroj se ale zřítil krátce po startu z letiště Nesvačily na Benešovsku. Havárii podle policie způsobila chyba pilota. Soutěž pořádala pro své klienty letecká škola Bemoair.
Fotografie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pjotri

Poznamka redakci
Jeste jsem nevidel, aby pricinou letecke nehody byla navigacni chyba. Navigacni chyba zpusobi jen "zakufrovani", tedy ztratu orientace, po ktere letadlo pokracuje v letu. Neco jineho je chyba pilotaze - napr. tzv "pretazeni letadla", kdy dojde vlivem velkeho uhlu nabehu ke ztrate rychlosti a pokud pilot rychle a ucinne nezasahne potlacenim ridici paky, pak i k padu - treba do vyvrtky. Ale samotna navigacni chyba NEMOHLA byt pricinou nehody.
0/0
21.10.2003 7:12

cqabobr

Jak tu havárii viděli kamarádi modeláři ... (přeposláno ze serveru www.mojehobby.cz)
Nesvacily ... Tak jsem dnes byl s modelem větroně ASW v Nesvacilech ... Vítr byl pořádný - dunělo to alespon 25m/s.  U modelu o nic nešlo, ale některé "kreace" skutečných pilotu byly o ŘÁD MYŠÍHO POŽÍŠKU a vyhazov z letiste .. Byli jsme tam od uz od rana ... vitr vytrvale zesiloval tak, ze byl celkem problem udrzet model i na zemi. Ve vzduchu to ale letalo pekne, nicmene kdyz to z oblohy smetlo i velkeho Zlina, tak jsme toho nechali. Zrovna jsem startoval, tak jsem poprosil kolegu aby mi v tom vetru ero radsi hodil - diky tomu ten pad videl Jaroslav na zivo. Zlin-142 to podfouklo v leve zatacce po vetru, snazil se to srovnat kridelky ale sel do země vyvrtkou a uz to nevybral ... K nehode jsme  vyrazili hned, ale Zlina jsme proste nenasli (zapadnul za horizont) ... Docela me sokovalo ze na letisti si nikdo niceho nevsimnul a vez zjistila ztratu era az za hodinu !!!!! 
Upřímnou soustrast pozůstalým. Je mi to moc líto.
0/0
20.10.2003 16:17

zvo

Proc??
Jsem zvedav, co byla pricina. Vrak nevyhorel, dela to na mne dojem nedostatku paliva.
Je mne lito, ze se to stalo. Jiste se tomu dalo zabranit.
0/0
19.10.2003 22:19

Chátra

Re:
Uprimnou soustrast vsem pozustalym. Kazdeho zivota je skoda :c( Po narazu automaticky hori a vybuchuji jen auta v americkych filmech, nedostatkem paliva to zakonite nemuselo byt, navic Z142 ma ctyri nadrze, kazda ma svuj palivomer, kdyz by ukazoval jeden system spatne, nebyl by problem jen prepnout nadrz...
0/0
20.10.2003 7:18

zvo

Re:
Vysazeni motoru v nejlepsim rezimu stoupani (Pocitam mezi 70 a 80 Kn.) neda dostatek casu na prepinani.  Bohuzel, stoupavy let tesne po startu  se  dnes praktikuje. Stara skola doporucuje  po odlepeni  nechat nabrat rychlost v temer horizontalnim letu a potom pokracovat ve stoupani. Tim se podobna situace da lepe zvladnout.
Jestli tak zmackane letadlo nechytne je jenom zazrak. Mam stale dojem, ze v motoru se nenachazel benzin. Proto ten taky vysadil.
0/0
21.10.2003 0:32

Chátra

Re:
Dalsi duvod by mohla byt zlomena vacka, u LOMackych motoru se to udajne obcas pri akrobacii stava, por. chyba na magnetech nebo palivove soustave. Nepredpokladam, ze by nekdo nezkontroloval mnozstvi paliva pred startem, ikdyz deji se veci...
0/0
21.10.2003 13:05

Bimbac_007

inspektoři z pražského Ústavu pro šetření leteckých nehod
Ten prvni obrazek v galerii, obzvlast vzhledem k titulku, se zas jednou redakci povedl
0/0
19.10.2003 12:40

vidle

Maximalka
Jenom poopravim udaj v clanku - maximalni rychlost zlinu 142 je 333 km/h...
0/0
18.10.2003 22:08

fik4802

Re: Maximalka
333 km/hod je u Z142 maximální dovolená rychlost. Například ve střemhlavém letu. Jako maximální rychlost je u letadla udávaná hodnota km/hod, kterou je schopno dosáhnou v horizontálním letu.
0/0
18.10.2003 23:52

pylot

Vi nekdo neco?
Uprimnou soustrast pribuznym!
Vi nekdo vubec neco? Co se mohlo stat?
A taky bych chtel jeste rict, ze mne celkem hneva to, jak si media vzdy pospisi s ilustracnimi zabery z nejake jine letecke katastrofy... Lamu si hlavu s tim, proc se se v honbe za senzacema novinari nezenou za senzacnima zaberama z letani samotneho, ale jenom z mist, kde se nekdo sesypal. Mozne vysvetleni je, ze hlavni slovo ma diktat trhu: rodina "novaku" chce videt krev, prusvihy atd. a lidi rozmaznuty na silnici uz je proste nebavi. A media to vedi. Delaj "na objednavku"...
Vojta
0/0
18.10.2003 22:08

mesie

Chyba
A mimochodem zritil se otec se synem a ne instruktor... A navic to byl kamos :o(
0/0
18.10.2003 19:48

omarko

Upřímnou soustrast
 Upřímnou soustrast Všem příbuzným a kamarádům
***Pilot ve výcviku***
0/0
18.10.2003 18:34

GhorX

Re:
Je to samozřejmě smutná záležitost, ale nemohu si odpustit - co PŘESNĚ prosím cvičíte, pane pilote Omare Moqhethe ?
0/0
18.10.2003 20:03

krams

Oprava - (a taky jste pěkný bulvár)
Není to Beno air, ale BemoAir.
0/0
18.10.2003 16:06

peli

Re:
Potvrzuji skutečně je to Bemo ,Benešovská Firma.
0/0
18.10.2003 16:28

O.T.

Re:
Omlouvám se, ale policejní mluvčí uváděla Beno Air. Žádal jsem i o spelování názvu. Název ihned opravím, děkuji za upozornění.
0/0
18.10.2003 17:04

ten_a_onen

Re:
Takze pani redaktori z idnesu uz nehlaskuji, ale speluji. Ja jsem myslel, ze se tady jeste porad mluvi cesky. To asi policejni mluvci nepochopila, o co se jedna.
0/0
18.10.2003 17:21

GhorX

Re:
Ale no tak, to nebylo hezké.
0/0
18.10.2003 17:26

pesimista-domaci

Re: Proč by to mělo být hezké?
Stačí když to bude pravdivé. Zvykejte si na pravdu blbouni. Svět není zlatá kukaň, ale tvrdá realita. Kdo lže ten krade platí pořád.
0/0
18.10.2003 20:24

GhorX

Re:
Samozřejmě. Ale ten šroub nebyl dotažený, tak se nedivte.
0/0
18.10.2003 21:18

lopick

Re:
Paneboze tady zemreli dva lidi pri vycviku a vy se tady budete hadat o slovicka!!! Kam ta spolecnost speje...
0/0
18.10.2003 21:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.