Diskuze

Učitelé se bojí o dějepis

Školy čeká příští rok revoluce. Pokud poslanci schválí školský zákon, budou o tom, co a kdy se bude učit, rozhodovat ředitelé. Dějepisáři se toho bojí a sepisují petice. Reformě říkají "Bílá hora". Celé národní obrození se musí směstnat do dvou vyučovacích hodin.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

pinguinone

15. 10. 2003 12:38
neni to jedno
deti chodi do skoly,aby rodicove mohli v klidu chodit do prace,ucebni latka je jenom brainjogging,jedno co se semele.Na konci  stoji stejne genovy produkt....
0 0
možnosti

franta mottl

15. 10. 2003 12:01
narodni obrozeni a podobne voloviny
skutecne do vyuky dnes nepatri, a kdyz, tak skutecne v tom rozsahu max. 2 hodin. Co je zapotrebi, je detem obsahle vysvetlit (pocitam tak 20 vyucovacich hodin) takove pojmy jako kuponova privatizace, kult narcisni osobnosti, pojem zlateho padaku a zejmena probrat dobu temna za doby panovani Klause velikeho. Aby se deti poucily a jiz nikdy nedopustily, aby se neco podobneho v nasi zemi mohlo opakovat.
0 0
možnosti

MMarjanka

15. 10. 2003 11:40
Zvláštní myšlenka...
Buzková chce zavést jednotné maturity bez ohledu na to co je na té které škole důležité (např. u zdravotní sestry je mi dokonale jedno jestli ovládá rovnice o třech neznámých) a jedním dechem chce vytvořit rozdíly na školách základních - kde naopak by měla být jednota - aby žáci a budoucí studenti měli skutečně možnost si vybrat další školu... Vím jaké měl syn problémy při přijímačkách z fyziky (přijímající profesor podle výsledků přesně identifikoval 6 žáků konkrétního vyučujícího ZŠ). Ona snad vážně vymýšlí jen aby jí pořád nevyčítali, že umí pouze stříhat pásky při otvírání škol... ale kam ten národ takto dospěje....
0 0
možnosti

karoten

15. 10. 2003 10:16
Sqělá myšlenka
Ó to je dobře, nejnenáviděnější biflovací, logiku zcela postrádající předměte - upozaď se konečně. Koho mrzí že neovládá královský dynastie včetně správnýho vročení, nechť se touto zájmovou činností zabývá - do Pokladu sv.Anežky se mu vědomosti budou hodit. A není vůbec pravda že znalost dějin chrání před jejich znovuprožíváním, dost možná je to i naopak.
0 0
možnosti

PetrHK

15. 10. 2003 12:15
Re:
Já se zase třeba chci dozvědět co se dělo v dějinách a vůbec mě nezajímaj takový kraviny jako je fyzika nebo chemie. A když už dnes mnoho mladejch neví kdy skončila 2.světová válka, tak po tomhle zákoně už skutečně za pár let nebude nikdo vědět, kdo byl Adolf Hitler.
0 0
možnosti

houba_

15. 10. 2003 10:12
v jakem rozsahu se bude ucit dejepis
ci jiny premdet  mi je v zasde jedno. Co mi ale jedno neni je to, ze se totoponecha na libovuli reditelu skol.
Nyni se MS snazi o statni maturitni zkousky, aby byla jednotna kriteria pro udileni maturitnuch vysvedceni. Proc tedy zaroven rusi jednotna kriteria pro kvalitu vyuky na ZS?? Znamena to, ze zak jedne skoly nebude umet pocitat, ale bude skvely sportovec, protoze reditel je sportak a venoval vice hodin telcvikari nez matikari a zak z jine skoly bude skvely v matice, ale nebude vdet, kde lezi Slovensko, protoze reditel nepovazuje zemepis za dulezity???
A jak potom budou vypadat prijimci zkousky na stredni skol? Budou specificke podle toho, ze ktere skoly ten ktery zak prichazi?
0 0
možnosti

zlý fořt Emil

15. 10. 2003 10:10
Dějepis na škole
Já si dobře pamatuju na dějepis na základní a střední škole ... Vždy se na začátku půl roku probírala otrokářská společnost, dva roky středověk, hodinu se kecalo o Zlaté bule sicilské, 6 (!) vyučovacích hodin bylo věnováno jenom politickým uskupením angažujícím se ve Velké francouzské revoluci (velice, opravdu velice nezáživný popis) ... a skončilo to tak, že celou 2. světovou válku + její příčiny a následky jsme probrali v jedné (!) vyučovací hodině a dál jsme se nikdy nedostali ... Informace použitelné pro člověka žijícího v současnosti a snažícího se pochopit svět kolem sebe nám byly vždy zatajeny, ale zase jsme uměli etrusky, konkordát wormský a jakobíny, jako když bičem mrská ...  
0 0
možnosti

Delirium Tremens

15. 10. 2003 9:32
"Vědecký socialismus je ten nejdůležitější předmět, který se zde učíte !"
Hřímala "svého času" na nás "vyučující" (slovo profesorka mi nějak nejde přes klávesnici) tohoto předmětu ve spravedlivém hněvu reagujíce tak na náš nijak neskrývaný nezájem o jediné povinné přednášky na VUT strojním.
To už se neudrželi ani ti nejopatrnější a rozchechtala se celá přednášková síň. Dotyčná nato v obličejí vyměnila několik barev, přidala pár výhružek, přičemž některé byly i konkrétní.
Tato vzpomínka se mi oživila při čtení reakcí na článek. Problém bude hlavně v tom, že téměř každý vyučující vidí jako nejdůležitější ten "svůj" předmět a to hlavně proto, že případná redukce je přímým útokem na jeho existenční prostředky.
Každý je všemí desíti pro jakoukoliv reformu, která se ovšem nesmí týkat jeho samotného nebo jeho blízkých.
0 0
možnosti

Alleycat

15. 10. 2003 9:17
Historie...
Historie je zaznam (vesmes zfalsovany) o udalostech (vesmes bezvyznamnych), ktere pachali kralove (vesmes padousi) a vojaci (vesmes hlupaci). PS.: Jan Hus je kacir a upaleni si plne zaslouzil.
0 0
možnosti

alena.alena

15. 10. 2003 9:20
Re:
tak to teda ne...jenom za ty nabodeníčka si zasloužil žít...představ si, že bys k "y a i" a k "mě a mně" musel ještě psát spřežkama.No to už by bylo lehčí čínský písmo.
0 0
možnosti

Hrabalinka

15. 10. 2003 9:10
Nejde o předmět, ale o obsah
Podle mého nejde vůbec o to, zda se nějaké předměty sloučí, ale co se v nich děcka během školní docházky naučí. Moje vlastní zkušenosti, i zkušenosti syna středoškoláka jsou shodné: ve školách se příliš podrobně berou "staré" dějiny, a lhostejno zda naše nebo světové, a na to, aby se žáci dověděli něco z dějin novodobých, zejména z období po 2. světové válce, nezbývá čas. Přitom mnohdy jsou pro pochopení vývoje společnosti důležitější, než starý Řím nebo středověk v Čechách.  Pokud se stanoví reálně, co všechno má obsáhnout základní škola, co střední, je úplně jedno,  jestli se sloučí dohromady dějepis, občanka a zeměpis. Ostatně, ony ty předměty spolu opravdu souvisí.  
0 0
možnosti

RadaKa

15. 10. 2003 8:37
Dějepisu je málo!
Myslím si, že dějepis je skutečně podstatným předmětem. V letech minulých ho bylo málo a nyní by mělo být ještě méně? Pravda, za mého dětství se obšírně probíraly události let komunistických a nezbyl čas na tu "pravou" historii našeho národa. Proto možná dodnes stydlivě klopím zraky, neboť nevím od kdy do kdy vládl který český král (a léty se toho z hlavy  vypaří čím dál více). Nicméně znalost histore je nezbytnou součástí duchovní výbavy každého člověka a dějepisu by se mělo přidat.
0 0
možnosti

_m-

15. 10. 2003 9:51
Re:
Mohu se zeptat, kdy to bylo? Za dětství mých dětí (o mém nemluvě) se probíraly dějiny Čínské, Kartágo, Řím, středověk, manufaktury a končilo se kolem roku 1939 (za mě 1918). Snad něco malinko o Ruské revoluci, ale jinak z novodobých dějin světa nic. Až můj mladší syn došel až ke druhé světové válce. Letopočty jsem nenáviděla a nenávidím, ale jak šli králové po sobě a co se za jejich vlády dělo, to si pamatuju do dneška. Možná proto, že za mého mládí bylo na školách běžné to nenáviděné biflování. Madla
0 0
možnosti