Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Předjíždějící auto srazilo tři cyklistky

U Dlouhé Loučky na Olomoucku srazilo auto tři cyklistky. Řidič favoritu předjížděl v nepřehledném místě dva nákladní vozy. Ženy ve věku od 44 do 46 let jely do práce. Dvě mají pohmožděniny, třetí se zlomenou páteří převezl do nemocnice vrtulník. Nemohla hýbat nohama.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ouagadougou

tak jsem se byl projet na kole
o víkendu bylo hezky, tak co - zde jsou moje žhavé tipy pro bezpečnou jízdu na kole:
1. jezdit zásadně za světla, světlo na kole je hezká věc, ale tak jako tak ti dobráci v protisměru posvítí do očí dálkovejma ("co to tam je za divnou motorku? musím si na to posvítit. jé cyklista") a budeš muset pár minut počkat, protože oslepený nevidíš ani bílou čáru na krajnici.
2. jezdit výhradně po méně užívaných silnicích (čtvrtá třída a polní cesty ideál), protože užívat si neustále brutální kravál a smrad z aut je houby relax, navíc každý se snaží míjet cyklistu co nejtěsněji ("jízda zručnosti, hahaha!").
3. ze stejného důvodu doporučuji, kdykoliv zaslechneš zvuk motoru, uklidit se co nejdál ke straně nebo raději zastavit, a je úplně jedno, že na silnici je spousta místa na předjíždění. ("cyklisti se nepředjíždějí, cyklisti se přejíždějí - chochocho - vlastně míjejí").
4. na křižovatkách nechat odjet všechno se čtyřmi a více koly, protože s cyklisty nikdo při přednostech nepočítá ("před toho ušlapanýho šneka se s tou svojí čupr károu ještě v pohodě prošmejknu").
5. a nakonec bych rád pozdravil toho kreténa s dvacetitunovým kamionem, který nemohl, ale opravdu nemohl trochu povyjet ke středové čáře a raději mě málem srazil do pangejtu ("hihihi").
ale fakt bylo krásně, lidi pouštěli draky, pole rozoraný a jablek podél cest, co hrdlo ráčí! pokud toho tedy hrdlo moc neráčí...
0/0
13.10.2003 17:01

Bimbac_007

Re:
A pak ti snad jeste sel rozbit hubu, ze kdyz te zabije, tak ze prijde do kriminalu - stalo se mi jednou na plzenske mezi Zebrakem a Tocnikem, kdyz tam jeste nebyla dalnice.
0/0
14.10.2003 4:25

chroustík

Ačkoliv jsem sám cyklista,
souhlasím s přísnějšími kontrolami cyklistů. Každý z nich, který jezdí jak pitomec bez osvětlení, si kope cestičku do hrobu. Ještě pochopím, když někdo nesvítí vpředu, ale vzadu svítit je nutnost a ještě líp blikačka.
0/0
13.10.2003 13:35

killy

Re: No a vo tom to je....
Když se jede na šichtu je asi ještě skoro tma..... Vpředu v týhle situaci se taky asi mělo svítit...... Když se projede za náklaďákem obec (a 50 se nejede) musí se hned po vyjetí pořádně přiložit pod kotel, aby ten vůl viděl jak zdržoval co na tom,že je to tam nepřehledné?!....(P.S. popuze úplně na okraj: každýmu 10 autu nesvítí jedno světlo nebo svítí jinam, že?)
0/0
13.10.2003 13:45

aklachim

Re:
Nesouhlasím s Vašim tvrzením, že dovedete pochopit, že cyklista nemá přední světlo. Cyklista má být viděn a to znamená, že je nutné mít jak pření, tak zadní osvětlení a pro jeho bezpečnost bude ještě lépe, přidá-li blikačku na  rameno nebo nohu, která směřuje do silnice (nutně to nemusí být pravá strana). 
0/0
13.10.2003 14:51

Bimbac_007

Re:
Predpis, ze nekdo ma byt viden, jaksi neexistuje. A soucasna pravni uprava ani nepredepisuje cyklistum ve predu svitit.
0/0
14.10.2003 4:30

Roumen

Re:
Zda se, ze absence predniho osvetleni ma v situacich, jako je tahle, spise tragicke dusledky...
0/0
13.10.2003 16:25

traveler

řidiči jsou pakáž
cyklisti taky!! Jsem řidič i cyklista, sleduji to z obou stran. Na kole jezdím už jen bočními cestami a jen za světla. Večer (když míjím neosvětlené cyklisty) volám na ně: kup si světlo, hňupe.  To je to nejmenší, co pro ně můžu udělat. Bojím se chvíle, kdy takového chcíplistu přejedu....
0/0
13.10.2003 13:18

nussknecker

na kole jenom sebevrah
Jezdit na kole, kde jezdi auta je sebevrazda. Na silnici mezi Roznovem a Val. Meziricim rocne zahyne nekolik cyklistu, a prece tam porad jezdi, nekteri bez svetel, bez helmy apod. Pritom vede nedaleko stara cesta, na ktere neni skoro zadny provoz. U nas nebyvaji ukazneni ani ridici aut ani cykliste, ale srazku odnese cyklista a ne clovek v plechovem milackovi.
0/0
13.10.2003 13:13

traveler

Re:
Mas recht, vsetinaci (tedy ridici se vsetinskou znackou)  jsou pekni dobytci... hned po karvinacich. Mezi VM a Roznovem bych na kole nejel ani kdyby mi platili...
0/0
13.10.2003 13:20

rascha

Něco málo k události
Nevím, proč mi Idnes příspěvek smazal tak jej zkusím napsat ještě jednou .
Na jiném zpravodajském serveru (aha tady asi chyba - napsal jsem kde) napsali toto:
Tři ženy jedoucí na kole srazil v pondělí ráno řidič favoritu na Olomoucku. Při předjíždění si jich nevšiml a vjel přímo mezi ně. Dvě cyklistky vyvázly s lehkými zraněními, třetí však skončila v kritickém stavu na traumatologii Fakultní nemocnice v Olomouci.
Z čehož podle mě vyplývá, že cyklistky jely vedle sebe, což samozřejmě vyhláška nedovoluje. Nechci se zastávat řidiče, ale pokud má ten nejmenovaný server pravdu, pak si to ty ženy částečně zavinily samy. V každém případě je to tragédie .
0/0
13.10.2003 12:22

hbf

Re:
Vjet se dá i mezi cyklisty jedoucí za sebou, třeba mezi prvního a druhého, z boku, což při předjíždění není až tak úplně nemožné. To za prvé. Za druhé, tady se zase píše o ženě, kterou čelně sejmul jako první, z toho usuzuji, že minimálně tato jela správně ... Známe ale úroveň zpravodajství, čert ví, jak to doopravdy bylo.
0/0
13.10.2003 13:11

alex150

nákladní auta
Také jezdím hodně na kole. Moje zkušenost je, že čím je větší auto, tím jsou řidiči bezohlednější. Velká nákladní auta až na malé výjimky zkoušeji sundat cyklisty mininální vzdálenosti .
0/0
13.10.2003 11:35

jarda17

český řidiči
Sjezdil jsem většinu Evropy a bohužel nikde jinde jsem se nesetkal s tak bezohlednými řidiči aut a hlavně motorek jako u nás. Tady každý debil , jak vleze do auta, si myslí že je něco víc. Jezdím autem i na kole. Na kole jezdím mnohem raději, ale tam, kde jezdí kola spolu s auty či motorkami  se bojim. Nemám rád lidi (zdravé), kteří musí všude dojet smradlavým autem(motorkou) - a že jich je u nás dost. Hlavně že umí vždy vysvětlit, že bez auta by to nešlo.
0/0
13.10.2003 11:24

Pan_Tau

Re:
Pleteš pátý přes devátý, srovnávat motorku a auto může opravdu jen ..PÍP..
P.S. Na kole najezdím ročně cca 6000 km.
0/0
13.10.2003 12:48

frantikprvni

Cyklisti se sebevražednými sklony
 
Zastavte se někdy  v Neratovicích tak kolem půl sedmé ráno když jedou spolaňáci na šichtu to je zážitek. Tak 500 cyklistů z nichž má světlo asi tak deset jedoucí tak jako by měli absolutní přednost v jízdě to je fakt síla, to se musí vidět.
Jinak nechci soudit situaci v místě nehody samozřejmě neznám
0/0
13.10.2003 11:07

Hufo

Re:
jo, mohu potvrdit, na stopky u vojtěcha kašlou a odpoledne když se vracej, tak zase rádi jezděj jednosměrkou za kulturákem, samozřejmě v protisměru a pokuď možno, tak dva vedle sebe. a když jsem je jednou poslal někam, tak ještě držkovali, co si to dovoluju, že oni jsou dělníci ze spolany, tak ať zklapnu.
0/0
13.10.2003 13:12

frantikprvni

Re:
 
Jojo to je naprostá klasika kdyby jim každému co porušuje silniční pravidla dali 200 pokutu tak by na odvoz peněz potřebovali pancéřované auto kam se hrabe kryštof tam platil každej třetí teda podle statistiky tady ba neplatil tak každej padesátej
0/0
13.10.2003 13:17

Hufo

jestli předjížděl v nepřehledným úseku,
kde je nepřerušovaná čára, tak to byl trotlík. se mohl klidně sčuchnout s autem, ke vší smůle tam jeli cyklistky. jinak je to tak 50/50 co se týká prasečin na silnici. lidi co většinou nejezdí na kole, tak se chovaj na silnici jak bezohlední burani k cyklistům a naopak. kdo málo jezdí autem nebo je iq tykve, tak se chová na kole jak prase. jinak bych souhlasil s nějakou akcí kryštof na cyklisty, navíc když je brzo tma. stále jich jezdí bez světel fůra. už jsem potkal i cyklistu na dálnici v levým pruhu jak jel proti mě, v noci, on byl navíc bez světla, minuli jsme se o centimetry, doufám že ho vzduch od auta srazil do svodidel. další neřest je jízda jednosměrkama v protisměru, taky bych tvrdě trestal. na mělnicku je u spomyšle z okresky udělaná jednosměrka kvůli opravě mostu, už jsem tam potkal večer v protisměru 2x cyklistu, jednou neosvětlenýho, 1x motorku a 1x auto. teď už chybí do sbírky jenom náklaďák
0/0
13.10.2003 13:29

Hufo

Re:
kam se to uložilo?  to mělo bejt jinam, holt chyba mezi židlí a klávesnicí
0/0
13.10.2003 13:34

fido7787

cykliste
jezdim na kole (pouze ve dne) i v aute. Uz se mi v noci  take nekolikrat stalo, ze jsem malem srazil neosvetleneho chodce nebo cyklistu, zatim jsem pokazde stacil strhnout rizeni, ale hrozim se toho okmaziku kdy to nestihnu. Neznam ten kraj a tak nevim, jestli je to okrska ve vesnici (kde jezdej na kole skoro vcsichni) ci nejaka rychlejsi komunikace, ale primlouvam se za to, aby aspon na tech rychlejsich komunikacich byla povinnost nejen cyklistu ale i chodcu (pokud jdou po silnici) byt osvetlen.  
0/0
13.10.2003 11:02

Kajetan11

Pražáci, bacha na Valachy !!!
Tohle znate?
Popíšu Vám příhodu, která se mi ještě dnes jeví jak z povedené komedie. Jel jsem /Feli 1.3Mpi/ do Vsetína. Přede mnou jela tatáž Feli, jen jiné barvy a se vsetínskou značkou. Řidič přede mnou jel zhruba stejným tempem,jaké jsem měl naplánováno i já, takže nebyl žádný důvod jej předjíždět. Byl hic, měl jsem pootevřená na 5cm všechna okna /chová se to jak kabriolet :-)/a navíc jsem silný kuřák, takže otevřené aspoň jedno okno mít musím. Zezadu se ozvalo zařvání gum, zablokovaných na asfaltu a pohledem do zrcátka jsem zjistil, že se mi do kufru chce vlepit už zepředu důkladně otuněná oktávka s pražskou značkou. Tmavá skla,ohulené xenony a řev točeného motoru, jen jen vystřelit. Lehkým dotekem na brzdový pedál jsem mu dal najevo, že hodlám zpomalit, ať mě může předjet,když má tak napilno. Sundal jsem nohu z plynu, lehce přibrzdil a vysloužil si zato vzteklé troubení oktávie. Vzápětí-bez blinkru či jiného varování-následovala blesková akcelerace a schytal jsem takovou myšku, že jsem tentokrát musel na brzdu fakt dupnout. Zanadával jsem si-prase jedno pražácký-a jelo se dál. Vzápětí něco podobného řidič oktávie provedl i řidiči Felicie, co jela přede mnou. Vzteklé troubení,myška a jelo se dál. Před námi všemi jel extralongvehikl a toho si netroufl předjet ani pražík, byl to i na něj dost nepřehledný úsek a vehikl navíc valil aspoň devadesát. Sešli jsme se tedy pospolu na křižovatce ve Vsetíně a co čert nechtěl, i na dolním malém rondlíku a poté na parkovišťátku u kulturního domu -mimochodem přes silnici sídlí PČR. Co se dělo pak,mi musela zčásti doplnit manželka, protože já byl smíchy úplně grogy. Pražák z oktávky, mladík cca dvacetiletý, oháklý v Bossu vystartoval z mašiny, kvokl centrál a vběhl přímo do náruče asi pětačtyřicetiletého řidiče Felicie přede mnou, takto Valacha jak Radhošť. Slyšel jsem jen: Ááá,pocem ty sviňo, já ťa naučím, jak sa jezdí! a uvalil mu dvě takové, že se mladík i s Bossem váleli v prachu parkoviště. Mladík vřísk
0/0
13.10.2003 10:58

Kajetan11

Pokračování
Mladík vřískal "pomóóc,přepadení", Valach si ho nevšímal, cosi ještě zavrčel a měl se k odchodu. Nato mladík vyskočil jak čertík z krabičky ze země, přihnal se k Valachově Feldě a začal do ní zběsile kopat. Valach se otočil, pražák poodskočil bokem,aby zas nějakou nechytil. Ten ďábelský výraz ve Valachových očích si budu pamatovat nadosmrti. Pomalu přišel ke své okopané Feldě, odemkl kufr, vytáhl motorovou pilu Husqvarna tak velkou, že jsem tak velkou lištu snad ani neviděl, nastartoval, ani nečekal až se zahřeje /možná jel z práce/ a zručně, bez škrábnutí okolí uřízl pražákovi masivní zadní tuningové křídlo. Zhasl pilu,uložil do kufru a prohlásil: "Třeba ti to včíl tak rychlo nepojede, hňupe" a odešel. Pražák se složil na obrubník a -viděli jsme to oba,já i žena, mám svědka- brečel jak malé děcko, když se mu rozbije nejmilejší hračka. Dodnes -aniž by to okolí chápalo- se s ženou řehtáme jak blázni, když někde zaslechnem motorovou pilu...Jaké z toho plyne poučení či závěr? Nevím, ale to, co ten Valach udělal /ač to bylo bezpečně mimo zákon /,mi bylo velmi sympatické a možná by si Pražáci měli na Valašsku dávat většího majzla, Valašsko je surový, drsný kraj, kde to lidé nikdy neměli ani s prací, ani se živobytím moc jednoduché a i jejich reakce jsou takové přímočařejší :-)
0/0
13.10.2003 10:59

Zicher

Re:
Jojo, Morava, nadherny to kraj, tam se na machrovani nehraje, a kdo prilis machruje, dostane po hube ... DIk za fajn pribeh, poprve jsem se dneska poradne zasmal :o).
0/0
13.10.2003 11:18

karoten

Re: Špica :o)
Fakt bezva story, stála by za zfilmování. Enem ty Pražáky, buď tak mlaskav a piš je s malým p. Všici víme co ten termín znamená, že to není o bydlišti, a venkoncem mluvnicky to nepasuje taktéž. Potkávám jakožto pražák stejný týpky převážně na venkově, cestovat mezi hospodou a gruntem, víš?
0/0
13.10.2003 11:26

Kajetan11

Re:
Na vysvetlenou. To neni muj pribeh. To jsem dostal mailem a rozhod jsem se o to podelit. Nedelal jsem korekturu. BTW: Jsem taky prazak, ale tomu cucakovi to preju.
0/0
13.10.2003 11:29

karoten

Na kolo s papírama
Velice špatný je, že výbava jízdního kola není zákonně povinná, ale pouze policií doporučovaná. Taky proto to vypadá v našich typicky cyklo-kantonech tak špatně. Jezdím na kole hodně, ale chovám se na silnici jako řidič - jsem řidič, a mám upřímně řečeno lepší pocity než v autě. V autě abych pořád hledal kompromis mezi pravidlama a tlakem okolích řidičů, to je dost vyčerpávající. Na kole ctím silniční zákon, s rychlostí problém jaksi nemám a ostatní důležitý pravidla jako např.řazení v pruzích, důsledný ukazovaní PŘED odbočením, osvětlení za sníž.vid.dodržuju. Tvrdím že cyklista by měl skládat zkoušku ze znalostí dopravních pravidel - je to život zachraňující výbava pro každýho kdo chce silnici používat.
0/0
13.10.2003 11:46

Ahasver

Re:
Jojo, motorova pila se vzdycky hodi, nejen v doomovi :)) ale kdyz nekoho poustim pred sebe radsi jednou bliknu pravym blinkrem, za slapnuti na brzdu bych se troubeni a jinejm vzteklejm reakcim vubec nedivil.
0/0
13.10.2003 11:59

Graetar

Re:
V napínavém zápase Valacha a velkolepé reklamní akce Kryštof je to 1:0 pro onoho dobrého muže. Výborná historka!
Začal jsem teď na silnici hrát hru s názvem "dodržování dopravních předpisů, včetně povolené rychlosti". Zjistil jsem totiž, že jsem začal více než je zdrávo podléhat současnému trendu brát povolenou rychlost jako rychlost doporučenou (stydím se, stydím... ). Výsledkem je: 1) větší bezpečnost, hlavně pro ostatní, 2) menší celková únava pro mě (udržet pozornost v rychlosti, na níž není úsek stavěný, je daleko těžší), 3) zajímavé studijní výsledky ze života českých řidičů - na nich by si určitě pochutnali jak sociologové nebo psychologové, tak třeba i sexuologové.
Zkuste to sledovat. Pokud pojedete v úseku, kde je povolena devadesátka, skutečně devadesát, předjede Vás odhadem tak 90-95% aut. Z toho alespoň polovina nepojede stovkou - což se dá ještě pokládat za rychlost v mezích normy - ale 110 km/h a víc. Dalším fenoménem je lepení se na zadek cizího auta, nezřídka doplněné blikáním, troubením, případně ústavičným svícením dálkových světel. Nevím, jaký význam tomu přisoudit, ale možná by odpověď našla posledně zmiňovaná skupina odborníků z předchozího odstavce .
0/0
13.10.2003 12:55

Graetar

Re:
Mimochodem - cyklisti taky dokážou být pěkní exoti. Jak tu někdo psal o neratovické Spolaně - něco podobného se vyskytuje u každé větší fabriky. Je půlka ledna, pět hodin ráno, tma jako v pytli, náledí, mlha, a po frekventovaném kruháči si to hasí banda cyklistů-sebevrahů ÚPLNĚ bez světel, a ještě v trojstupu . Je to naprosto normální jev, i když normální blikačka (lepší než nic) stojí asi pade...
Občas si na našich silnicích připadám jak v Bangladéši, lol
0/0
13.10.2003 13:02

aklachim

Re:
Jen mi nejde do hlavy, kde jsou ti policajti. Urcite je to denodenní jev, tak bych cekal, ze je tam nekolikrat vychytaji a daji poradnou pokutu.
0/0
13.10.2003 14:56

e-moe

jo cyklisti...
nedavno jsem jel po okresce, byla skoro tma, 80 na tachometru - za zatackou nahle predemnou VEDLE SEBE dva NEOSVETLENI dedove na kolech, v protismeru se ritil nakladak, v pravo v prikopu strom - nastesti jsem to tak tak na pul metru od nich ubrzdil,ale kdybych je srazil (moh jsem jet i 90) - jak dokazu, ze jeli vedle sebe? Vazeni, kdo jste jeste nesrazili cyklistu, muzete hovorit o stesti...
0/0
13.10.2003 10:57

fido7787

Re:
no, asi by ti to prisili, bohuzel. Ridic ma predvidat a prizpusobit jizdu atd.
0/0
13.10.2003 11:04

e-moe

Re:
Takze budem jezdit po venkove radsi 60, v nosi radsi 40, co kdyby tam nekde vedle sebe jeli dva cyklisti? Tak to uz muzem vsichni presednout na kola...
0/0
13.10.2003 11:16

Daňový soumar

Re:
Zatím nejlepší nápad, co tu kdo měl!
0/0
13.10.2003 12:08

Vlastys

Re:
Jeď v noci 40 a brzy budeš mít zadní nárazník za sedačkou.
0/0
13.10.2003 13:05

fido7787

Re:
mozna je lepsi si jet pomaleji nez si to potom odsedet nekde v chladku, pak budes mit dost casu na lamentovani o ntom, ze nebyli osvetleni a ze jeli dva vedle sebe. Zabiti ti uz nikdo nikdy neodpare at jsi vinen ci nevinen.
0/0
13.10.2003 13:44

Bimbac_007

Re:
Je to tak. Ti 2 cyklisti spravne nejeli, ale usnadnili ti to tim, ze jeli aspon tech nejakych 15 nebo 20 km/h a tim ti prodlouzili moznou brzdnou drahu. Tam mohlo treba taky stat vozidlo s poruchou, jehoz ridic jeste nestacil postavit trojuhelnik nebo se tam motat nejaky zvire ci opilec nebo ja nevim co jeste. "Ridic je povinen jet takovou rychlosti, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdalenost, na kterou ma rozhled."
0/0
14.10.2003 4:08

antix

jsem taky
cyklistka a do práce jezdím na kole každé ráno. Je tma, takže svítím předním i zadním světlem a ještě mám na rukávě blikačku. Přesto jezdím se strachem. Nejen z aut, ale taky z ostatních cyklistů, kteří se kolem mě jenom mihnou, bez zvonku, bez světel, předjíždějí mě často zprava, skoro si říkám, že jsem asi jediný opatrný a ohleduplný blbec, ostatní jezdí, jak chtějí...myslím, že jak řidiči aut , tak cyklisti si nemají co vyčítat. Jenom, že ti v autech jsou daleko nebezpečnější, když se srazím s cyklistou, dopadnu asi líp. Kolo je podle mě nejlepší dopravní prostředek ve městě, ale neškodila by nějaká "akce Kryštof" zaměřená víc na cyklisty. Než se stane ještě horší neštěstí.
0/0
13.10.2003 10:35

prouki

To je výsledek monstrózní akce Kryšot
Kontrolovat lékárničky, žárovky, řidičáky, apod. nikdy nemohou změnit chování arogantních řidičů.
Je to výsledek neschopného ministra řešit problémy systémově!
0/0
13.10.2003 10:27

jordan23

Trest
Navrhuji nejpřísnější trest. Trest smrti. Sám jsem byl sražen ženou za volantem, která se bavila se spolujezdkyní a odbočovala doleva. Přežil jsem jen zázrakem. V 50 km/h rychlosti jsem narazil jakoby do zdi.
0/0
13.10.2003 10:00

jojoj897

tak tohle je ještě brutálnější, jak srazit 3 policajty
měl by dostat doživotí
0/0
13.10.2003 9:27

pája_

Re:
ano za předpokladu, že cyklistky měly předepsané osvětlení a reflexní nášivky na oblečení
0/0
13.10.2003 9:37

Daňový soumar

Re:
Už jen za to, že je prase a nemá žádnou úctu k životu
0/0
13.10.2003 10:00

duff

Re:
reflexní nášivky na oblečení kde si to slyšel
0/0
13.10.2003 11:29

CJP

Re:
Myslim si, ze dozivoti je maly trest pro pripad s policisty, tady to dopadlo relativne dobre ale je zrejma chyba ridice. Prece kdyz neco predjizdim, tak to poradne overim a i kdyz uz toho cyklistu najednou uvidim - zabrzdim a zaradim se zpet za nakladak. Na druhou stranu je pravda, ze v rannich hodich po silnicich jezdi mraky cyslistu (do prace), kteri vubec nesviti. Jsem zvedav jestli to neni ten pripad.
0/0
13.10.2003 9:39

miroslav.kucera

Re:
No, pokud nesvitily, tak je to hlavne jejich chyba. Kazdy mi potvrdi, ze videt cyklistu nebo cloveka neni prakticky mozne, kdyz proti vam jede za tmy nejake auto. To ale imho nebyl tento pripad? 
0/0
13.10.2003 9:52

aac

Re:
To je pravda, ale to neni tento pripad, alespon podle toho co je v clanku napsane. Podle clanku dotycne autou "predjizdelo" nakladak na neprehlednem miste.
0/0
13.10.2003 10:12

jahol

Re: Nesouhlas
Pokud má vůbec smysl srovnávat něco takového, rozhodně nesouhlasím! Řidič, který zabil policajty byl arogantní recidivista (v dopravních přestupcích) s desítkami záznamů, který jel šílenou rychlostí, silně pod vlivem alkoholu. JEHO bych soudil pro trojnásobnou vraždu.--- V tomto případě je otázkou, jaká byla viditelnost a zda cyklistky měly alespoň osvětlení, když už ne přilbu a taky to, zda opravdu jely za sebou. Řidič ovšem udělal závažnou chybu, pokud předjížděl na nepřehledném místě, ale s cyklistou by se i tak měl dokázat vyhnout, pokud se nedostal až na opačnou krajnici.---Jinak, já osobně, přestože jsem velmi opatrný řidič a nenávidím agresivní jízdu, za jednoznačně nejarogantnější hazardéry v silničním provozu považuji právě cyklisty. Při každé cestě v podvečer nebo v noci jen s úžasem míjím ZCELA neosvětlené magory, kteří se mnou hrají ruskou ruletu, na křižovatce vidím šílence, kteří zřejmě nedokáží řídit kolo jednou rukou ani zastavit a tak se vrhají vlevo bez jakéhokoli předchozího náznaku změny směru, na chodníku mě o centimetry míjejí čtyřicetikilometrovou rychlostí ti, co se na silnici bojí atd atd. Nejsilnějším zážitkem je pak pro mne cyklistická stezka v domovském městě, která na velmi nepřehledném místě protíná hlavní tah městem a kde desítky cyklistů s podivným dojmem absolutní přednosti v plné rychlosti vjíždějí přímo pod kola automobilů.
0/0
13.10.2003 9:59

jahol

Re: stezka
K té stezce - křižuje hlavní tah v místě, kde je přechod pro chodce, kteří svůj díl přednosti před auty mají - znamená to, že tuto přednost má i cyklista, který nesleze z kola a přejíždí hlavní po stezce? Snad proboha ne!
0/0
13.10.2003 10:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.