Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na sídlo Američanů zaútočila dvě auta

Hotelem Bagdád v centru irácké metropole otřásl ohlušující výbuch. Budovu využívají Američané a místní správa. Hotel je považován také za sídlo CIA. Podle mluvčího amerických jednotek zemřelo při útoku šest Iráčanů. Zraněno je kolem 30 lidí. Útočila dvě auta s náloží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

blackshadow

výhled světové ekonomiky
Světová ekonomika v příštím roce nabere tempo a vzroste o 4,1 procenta po letošních 3,2 procenta, oznámil v pololetním výhledu Mezinárodní měnový fond (MMF ). Prognózy zprávy World Economic Outlook zůstaly sice proti jarnímu výhledu beze změny, podstatně se však změnily předpovědi pro jednotlivé hlavní oblasti. MMF totiž výrazně srazil odhad růstu pro Evropu a zvedl jej naopak pro USA a Japonsko. Pro eurozónu snížil fond letošní odhad na pouhých 0,5 procenta z jarních 1,1 procenta. Příští rok mají země eura zrychlit na 1,9 procenta, i když na jaře fond předpokládal oživení na 2,3 procenta. Pro Německo MMF čeká letos úplnou stagnaci a napřesrok oživení na 1,5 procenta. MMF pro USA čeká letos růst ekonomiky o 2,6 procenta proti dosavadní prognóze 2,2 procenta a pro příští rok zrychlení na 3,9 procenta. Pro Japonsko se letošní výhled zlepšil více než dvojnásobně na dvě procenta. Největší ekonomika Asie však zůstane křehká a v příštím roce se její růst opět zpomalí na 1,4 procenta. Hlavní ekonom MMF Ken Rogoff odhady růstu pro  USA označil za "velmi realistické".   
0/0
14.10.2003 7:03

blackshadow

proč USA útočí na jiné státy
...bez americké aktivní angažovanosti ve světě by ambice tyranů neměly žádné zábrany a miliony lidí by žily vydány na milost a nemilost teroristům...  
0/0
14.10.2003 6:10

alena.alena

Re:
jo, to je možný..jen mi vysvětli maličkost..kdepak byli ti zachránci demokracie po 21. srpnu 1968?
0/0
14.10.2003 10:51

fleret

Ted prominte,ale budu hruby a vulgarni
Evropa sere na americany v Iraku/nebudu se divit az se USA vysere na Evropu.Dekuji IDnes za toleranci vulgarismu.
0/0
14.10.2003 2:18

blackshadow

Re:
...Amerika udělala pro Evropu víc dobrého, než Evropa pro Ameriku... nejvíc zklamaly Francie a Německo, tradiční spojenci USA...
0/0
14.10.2003 6:09

baronfonlempl

Spojené státy pokračují v autodestrukci.
Po poledni jsem cestou do Prahy vzal stopaře. Před třemi dny se vrátil z USA, kde šest měsíců "dělal dobrovolně otroka" (jeho slova). Je to absolvent architektury, říkal, že kromě 9500,- USD si veze i dva tenisové lokty z práce na fasádách 12 hodin denně bez jediného dne volna. Nebyl tak nadšen Amerikou, říkal, že je krásná, ale k nebohatým nesmírně krutá. Za jeden ze zdrojů úspěchu USA považuje dobrovolnou otrockou práci cizinců. Tvrdil, že podle jeho názoru se může chytit a dostat se nad úroveň bídy tak jeden z desetitisíc cizinců. Většina jich údajně skončí na periferii měst a dění, chlastají, drogují... Dovolím si ho doplnit - a píší nám sem oslavné ódy na USA, protože přiznat vlastní prohru se neodváží.
0/0
13.10.2003 20:56

Aiki75

Re:
No pokud někde děláš na černo, tak tě vždycky oškubou. Myslíš si, že Ukrajinci u nás stavbach se mají líp?
 Jezdit si do Ameriky vydělat prachy, je nesmysl (pokud nemáš zelenou kartu nebo strýčka majitele firmy, kde budeš dělat.) pokud něco umýš tak se dá vydělat i v u nás.
0/0
13.10.2003 21:13

baronfonlempl

Re:
Ano, souhlasím. Dokonce si myslím, že u nás se dá opravdu dost vydělat, musí se však pořádně makat, nebo pořádně špekulovat. Obojí má své klady i zápory. Příklad: manželka je prodavačkou na pobočce jednoho obrovského českého obchodního řetězce, maká,  poslouchá a má plat vyšší, než je průměrný plat v republice a dvakrát vyšší, než je průměrný plat funkce prodavač. Já s prací nemám zatím žádnou zkušenost.
0/0
13.10.2003 21:34

fleret

Re:
Ten student architektury musi byt totalni blb.Architektura je tak fantasticka zalezitost,ze by tohle i kopance do zadku nemohli zadnemu abonentovi delat architekturu vadit.Protoze se zrejme jedna o dalsi produkt FA pri CVUT,neni se cemu divit.Nejde o architekta,ale o prumerneho ceskeho pitomce,ktery nejakym zpusobem(v CR temer standardni zalezitost),absolvoval nejakou skolu.Kdyby byl architekt,mel by se predevsim pri myti oken take zajimat,a to hlavne o dila F.L.W.,S.M.O.,L.M.V.R.,atd.Mel by predevsim navstvit Frederick Robie House,-Chicago,Illinois,Taliesin West-Scottsdale,Arizona,hlavne pak sen kazdeho architekta Edgar Kaufmann House tzv."Fallingwater",a samozrejme Solomon Guggenheim Museum,New York atd.Jedna se o naprosto prumerneho cloveka,ktery absolvoval nejakou skolu.Tot vse.A navic,proti rade vysoce kvalitnich lidi,kteri studuji na stejne fakulte ma tu moznost myt okna v USA.K tomuto prispevku ti gratuluji a toho ces.stavitele zdravim.To musi byt legrace.
0/0
14.10.2003 2:50

fleret

Re:
omlouvam se,v te prvni vete melo byt neco na ten zpusob,ze by to arch.nemelo vadit.Pritelkyne mi upozornila, ze jsem to nejak zmotal.Jeste jednou se omlouvam.
0/0
14.10.2003 3:20

Scallop

Re:
Rad zduraznujes, jak jsou Americane hloupi. Tenhle tvuj stopar je evidentne priklad hloupeho Cecha - proc teda do te Ameriky lezl ? Jeho navratem se zvedla prumerna inteligence Americanu a snizila prumerna inteligence Cechu ...
0/0
14.10.2003 2:51

citronek

Hulváti Americký
Hele a nestěžoval si ti ten stopař taky náhodou na to jak hrozně sprostý na něj byli na americký ambasádě když po nich podvodem vyzískal vízum na "turistiku"? Oni jsou to fakt hrozný hulváti. Podezíraj úplně nevinný lidi který chtějí navštívit tu krásnou zemi, obdivovat krásy a tak, chovají se k nim hrozně, dokonce někdy je i naprosto bezdůvodně vrátí už od hranic, a za to všechno on si přiveze ušetřenejch mizernejch deset tisíc dolarů ze kterých nezaplatil ani vindru daní! Že se nestydí, ti amíci. Tam si totiž lidi uplně běžně můžou za půl roku práce dát stranou deset tisíc, ba co dím, nacházejí je normálně na ulici, shrabujou je po hromadách, a on chudák na těch mizernejch deset táců musel makat až ho bolely ručičky? NO FUJ!!!!!!!  
0/0
14.10.2003 5:47

citronek

Hulváti Americký
0/0
14.10.2003 5:47

blackshadow

prohlášení nejvyššího představitele USA
„Vedeme ofenzívu proti teroristům a proti všem, kteří je podporují. Nedovolíme žádné teroristické skupině či nezákonnému režimu, aby nás ohrožoval zbraněmi hromadného ničení. Budeme jednat, kdykoli to bude zapotřebí, abychom chránili životy a svobodu amerického lidu. Spojené státy nebudou nečinně přihlížet a čekat na další útok nebo důvěřovat zdrženlivosti a dobrým úmyslům zlosynů. Naše země je stále ve válce. Nepřátelé Ameriky proti nám kují pikle a mnoho našich krajanů stále slouží, obětuje životy a čelí nebezpečí ve vzdálených oblastech. Bez americké aktivní angažovanosti ve světě by ambice tyranů neměly žádné zábrany a miliony lidí by žily vydány na milost a nemilost teroristům.“
0/0
13.10.2003 18:30

Aiki75

Re:
Nezdá se mi, že by tento boj s teroristy byl nějak uspěšný, viz. tento článek.
 To že někdo vlastní ZHN, neznamená, že ohrožuje USA - pokud by USA ZHN nevlastnila, dalo by se to pochopit, ale ma jich zdaleka nejvice.
Blacku, jak by to vypadalo na Zemi, kdyby se stejně jako USA chovali všechny staty.  
0/0
13.10.2003 18:49

Monika 2

Re:
To,ze nekdo vlastni ZHN neznamena,ze ohrozuje USA? V tom mas pravdu,ale otazkou je kdo je ten NEKDO.Co takhle.Jak by to vypadalo na zemi kdyby nebylo USA? Zrejme by uz zadna ta zem ani neexistovala.
0/0
13.10.2003 19:00

Aiki75

Re:
To si nemyslím, jen by tu žilo trochu více Indianů
ZHN vlastní spousta státu, např. Rusko, Čína, Indie, Pakistán atd...  Všimla jsi si někdy, že by Indie, měla obavy ze ZHN jiných státu, že by vyhrožovala Pakistanu, Rusku nebo Číně? A to jsou sousedé, kde ten strach z napadení musí byt o moc větší, než USA, že by byli napadeny Irákem nebo teď nově Iránem to je přes půl zeměkoule, víš?
0/0
13.10.2003 19:09

Scallop

Re:
No to se hluboce mylis. Bez USA by komunismus zvitezil na celem svete, tj. vcetne Ameriky. A Indiani by radostne zakladali sve svazove republiky, umirali ne evropske nemoci a v komunistickych lagrech. Ti, kteri by prezili, by se stali vzorovymi sovetskymi obcany a zadne rezervace by proto nebyly potreba.
0/0
15.10.2003 2:39

Aiki75

Re:
Třeba, by byl komunismus bez Ameriky daleko lepší, než se ukázal. Třeba za to může právě Amerika, že komunismus nedopadl dobře, třeba jsme se mohli mit jako v raji a v každém případě by už od IIWW nebyli žádné války.
 
 Protože by indiáni umírali na evropské nemoci, nebo protože by zakládali svazové republiky tak je raději vyhladili, no máš nazor jako Bu, bu, bu, Bush protože se arabové nechtějí připojit k západní společnosti, protože nechtějí uznávat U.S. "demokracii" tak jim ukážem. Nenapadlo tě třeba někdy, že většina o to vůbec nestojí?
0/0
15.10.2003 18:05

baronfonlempl

Re:
Já se domnívám, že komunismus nejvíce poničil osobně Vladimír Iljič Lenin, začal ho totiž uskutečňovat, čímž se dopustil dvou základních chyb: 1. Kapitál, což je stále přečtení hodné idealistické dílo (na rozdíl od Leninových spisů) totiž mimo jiné v souvislostech rozvádí, že socialistická revoluce zvítězí nejdříve v nejrozvinutější zemi světa a postupně v dalších, podle zvyšující se úrovně výrobních sil. On to začal páchat v snad nejzaostalejší zemi světa. 2. Socialismus musí zůstat pouze jako idea a není možné ho přenášet do reality, protože jeho základní myšlenka je v příkrém rozporu s převládajícími lidskými vlastnostmi. Je to vlastně takové lepší náboženství pro méně úspěšné v kapitalistické výrobní formaci. Lepší náboženství proto, že, jim slibuje ráj již na zemi a před smrtí. V tom všechna ostatní náboženství zaostávají - dobře bude až po smrti.
0/0
15.10.2003 23:05

Scallop

Re:
Takze ze miliony obeti komunismu muze Amerika. Dekuji za explicitni dukaz tveho intelektu. Co se tyce indianu, nepochopil jsi, co jsem psal. Jestli arabove chteji demokracii nevim, ale docela verim, ze je nebavi umirat za Saddamovu slavu. Mas na toto jiny nazor ?
0/0
22.10.2003 22:14

THE-CORNHOLIO

Dobrý skóre kluci arabský
0/0
13.10.2003 17:54

Monika 2

To birhanzel
Co ty tady meles?Ja jsem nikde nepsala,ze na rope neni zavisla USA tak se prosim nauc cist.Taky by se dala polozit otazka takhle.Proc je ropa dulezita pro araby? Pit ji nemuzou jist taky ne jedine co mohou s ropou delat je prodavat ji a samozrejme,ze nejlepsi pro araby (ne jenom pro USA jak ty si myslis)je prodavat ropu za dolar.v roce 1990 kdy Irak napadl Kuvajt OSN zakazalo Iraku prodavat ropu a to komukoli na svete.Saddamovi se to samozrejme nelibilo tak zacal prodavat ropu nelegalne nekterym arabskym zemim jako je napr.Syrie, atd. za ty penize kupoval zbrane a nechaval si stavet palace. Potom si Saddam stezoval,ze pokud nemuze prodavat ropu legalne tak tim padem lide v Iraku budou umirat hlady a z toho duvodu byl zalozeny program tak zvany "ropa za potraviny"ktery funguje uz od roku 1996 a jeho cilem je,aby Saddam nevyuzival prijmu z ropy pro nakup zbrani,ale pro nakup potravin irackym lidem.
0/0
13.10.2003 17:49

tgr

zaregisroval
chybi tam t
0/0
13.10.2003 17:23

blackshadow

projev
...mě a Kamila zaujal projev prezidenta Bushe: "Cílem spojenců je pomoci Iráčanům vybudovat stabilní, spravedlivou a prosperující zemi, která nebude představovat hrozbu pro Ameriku ani pro svět. K dosažení tohoto cíle postupujeme podle jasné strategie"... hmm...  
0/0
13.10.2003 13:19

blackshadow

negativní vliv
...Kamil mi včera řekl, že když se budu víc věnovat diskusím na iDNES než jemu, bude to mít negativní vliv na náš vztah... myslím, že si dělal jen legraci... hmm... 
0/0
13.10.2003 13:02

GhorX

Re:
Domnívám se, že byste neměl Kamila zanedbávat - vzhledem ke způsobu Vaší argumentace to bude dobré řešení pro všechny.
0/0
13.10.2003 14:13

blackshadow

Re:
...v tomto státě existuje svoboda projevu a každý může psát jakýkoliv názor pokud neodporuje majiteli tohoto serveru... nestarej se o mé příspěvky a choď častěji na toaletu ať nemáš pod sebou nepořádek... hmm...
0/0
13.10.2003 18:28

Aiki75

Re:
Tvé příspěvky jsou čím dal horší a čím dal častější, měl by sise nad sebou zamyslet  ...hmmm...
0/0
13.10.2003 18:42

blackshadow

úspěch amerického vojenství
...útok Sppojených států na Irák byl správný... byl odstraněn zločinný genocidní diktátor... za pouhé 3 týdny od začátku války padl Bagdád a do součastnosti ztratili Američané asi tolik vojáků, kolik osob zahyne při nehodě civilního letadla... jedná se o mimořádný úspěch amerického vojenství... před válkou v Iráku se hovořilo o tisících amerických obětech jen při dobývání Bagdádu... realita však je jiná...  
0/0
13.10.2003 6:18

aarghot

Re:
Pro Bushe je kazdej zabitej Iracan uspech - vojak/nevojak. Americka zahranicni politika je zlocinna a budoucnost ji odsoudi a zaradi Bushe mezi Stalina, Hitlera a podobne.
0/0
13.10.2003 9:04

blackshadow

Re:
...mě a Kamila zaujal projev prezidenta Bushe: "Cílem spojenců je pomoci Iráčanům vybudovat stabilní, spravedlivou a prosperující zemi, která nebude představovat hrozbu pro Ameriku ani pro svět. K dosažení tohoto cíle postupujeme podle jasné strategie"... hmm...   
0/0
13.10.2003 9:27

wyma

Re:
přesně tak americká zahraniční politika je založena na vojenské a ekonomické síle, ze které je silně cítiti, že si myslí, že si můžou dělat co chtějí a taky to tak dělají; vědí totiž moc dobře, že si proti nim nic nedovolí;celý svět ví, že útok v Iráku byl aktem agrese, která je dle norem mezinárodního práva považována za zločin (ba co víc, nejtěžší zločin, jaký mez. právo zná) - někteří to odsoudili, někteří ne, ale všichni vědí, že to je protiprávní - bohužel nic se s tím nedá dělat - proto taky tvrdím, ža am. zahr. politika stojí na pozici síly!!!
0/0
13.10.2003 9:37

blackshadow

Re:
 ...podle tvého výkladu se Irák dopustil zločinu (ba co víc, nejtěžšího zločinu, jaký mez. právo zná), když v roce 1990 přepadl Kuwajt a vyhlásil ho za svojí provincii??? Američané Irák opustí až pomůžou Iráčanům vybudovat stabilní, spravedlivou a prosperující zemi, která nebude představovat hrozbu pro Ameriku ani pro svět... hmm...  
0/0
13.10.2003 10:51

Otto16

Re:
Ano dopustil a take za to byl potrestan mezinarodnim zasahem, ktery ho z Kuvajtu vyhnal a nasledne uvalenymi sankcemi
0/0
13.10.2003 11:02

blackshadow

Re:
...útok na Irák a na Afghanistán by se neuskutečnil, kdyby nebyl útok na New York a Washington před dvěma roky... Arabové zaútočili první a afghánský režim ho připravil poskytnutím financí i výcvikovými tábory... Irák podporoval terorismus jiným způsobem - financoval rodiny sebevražedných atentátníků v Izraeli... hmm...   
0/0
13.10.2003 11:13

x-ray-x

Re:
A co kdyby tedy američané místo zabíjení tisíců nevinných iráčanů konečně chytili Husajna a zaútočili ne na Irák, ale na Palestince? Nebylo by to logičtější? I když chtít po současné americké administrativě, aby uvažovala logicky, je asi trošku utopie:)))))
0/0
13.10.2003 11:29

blackshadow

Re:
...Amerika se nebude nikdy řídit tvojí logikou ale podle svých dlouhodobých národních zájmů... s Palestinci se vypořádají Izraelci... hmm...   
0/0
13.10.2003 11:35

x-ray-x

Re:
To je právě ono. Ona totiž ta válka proti terorismu vůbec není válkou proti terorismu, ale něčím úplně jiným. Jsou to prostě útoky USA na jiné státy. A terorismus je jen zástěrkou. Když totiž vyhlásím válku teroristům a prohlašuji, že s teroristy se nevyjdnává, těžko pak můžu navšívit palestinu a jednat s Arafatem, že? :))))))))
0/0
13.10.2003 12:08

blackshadow

Re:
...do Palestiny byli vysláni američtí vyjednavači s cílem dohodnout mírové soužití mezi Palestinci a Izraelci... je pravda, že USA  by zasáhly na kterémkoliv místě světa, pokud by se to týkalo jejich národních zájmů a nemuselo by se tvrdit nic o terorismu... je pravda, že Spojené státy jednají z pozice síly... dělají to proto, protože si to mohou dovolit (největší ekonomika světa, nejmodernější technologie, bezkonkurenční výdaje na zbrojení atd.)... hmm...   
0/0
13.10.2003 12:24

x-ray-x

Re:
Aha. A kdo se tedy ohání válkou proti terorismu? USA ne? Kámo, utíkáš od tématu.. Jo a s tím, že USA jednají z pozice síly, to je snad jasné, ne? O tom vůbec není řeč. Řeč je o tom, že jednat z pozice síly (z historie např. Hitler, Stalin, atd) se zaprvé nevyplácí, zadruhé je to hodně špatné.
0/0
13.10.2003 12:31

pozorujivas

Re:
Jenom by mne zajímalo, kde berete tu jistotu, že 11.9. je nezpochybnitelně dílem "Arabů"?
 
Jednoznačné důkazy neexistují.
0/0
13.10.2003 11:52

blackshadow

Re:
...jednoznačné důkazy neexistují možná pro tebe...
0/0
13.10.2003 12:09

x-ray-x

Re:
Důkazy ještě američané nepředložili. Prohlašují je za tajné. Pokud ti je svěřili, můžeš se o ně s námi podělit? :))))))
0/0
13.10.2003 12:22

blackshadow

Re:
...zeptám se Kamila a pak ti dám vědět... hmm... 
0/0
13.10.2003 12:25

Majkyho_pupik

Re:
To je vyborna logika. Takze na Irak Amici utoci protoze  Al kajda /sidlo- Afganistan/ zautocila /lidmi ponejvice ze Saudske Arabie/ na USA? Ano, presne tak se to prezentuje dle oficialnich zdroju, dle tech neoficialnich a opravdovych je tomu ale urcite uplne jinak. Terorismus je, a bohuzel i bude, podporovan z desitek zemi celeho sveta, tak proc zrovna Irak..
0/0
13.10.2003 12:19

blackshadow

Re:
...irácký režim otevřeně prezentoval nepřátelství vůči Spojeným státům... byl to stát, který přepadával své sousedy (Kuvajt, Irán) a cíleně likvidoval své obyvatele chemickým plynem... další státy jako Sýrie můžou být další na řadě... pokud je položena otázka PROČ? protože je to v zájmu USA... hmm...   
0/0
13.10.2003 12:28

x-ray-x

Re:
Chemickým plynem?  Jo a že Irák prezentoval nepřátelství vůči USA a kvůli tomu na něj USA zaútočily, to si snad děláš legraci, ne? Že by USA, i když se v současnosti chovají jak prasátka, nectily svobodu slova?
0/0
13.10.2003 12:38

blackshadow

Re:
...myslíš, že to byl bioplyn z tvých s*aček?  
0/0
13.10.2003 12:58

Majkyho_pupik

Re:
No tak to jina. Pokud si nekdo dovoli otevrene prezentovat nepratelstvi vuci Spojenym statum, pak musi byt tvrde potrestan, to je jasne  Tady diskuze asi nema smysl..
0/0
13.10.2003 12:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.