Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poláci ocenili Havla za boj se zlem

Bývalý prezident Václav Havel coby první cizinec převzal v sobotu v Olomouci Cenu svatého Jiří, kterou uděluje významný polský katolický list Tygodnik Powszechny. Druhým letošním oceněným byl na olomoucké radnici Havlův přítel z disentu a známý polský novinář Adam Michnik.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

TristanEugen

To co Havel udělal,to by dokázal i každý metař,nebo dojička krav.
 Po zaříznuti Dubčekova obřezaného socialismu v lidské masce,opustilo ČSSR více jak sto tisíc emigrantu.Mezi ními stádo komunistických obřezancu a značný počet agentu STB.A ti se všichni upíchli na Západoeuropských a Severoamerických universitách a dali se s obdivuhodnou energií,do pěstováni Havlova  věhlasu jako největšího dramatika století.V ČSSR se ti komunističtí obřezanci takřka všichni zřekli svého komunistického obřezanectví a snažili se dostat zpět mezi vyvolené.Když se jím to nepodařilo,porodili zvláštní a to politováni hodné hovado kterému dali jméno "Charta 77".Samozřejmě první mezi těmi porodníky,bývalími komunistickými sekýrniky ,poté obřezanci v lidské masce byl samozřejmě Vašek Havel.Načež v exilu začli přímo orgie.Zase začali mezi všemi těmi,kdo se upíchli na universitách svobodného světa.Tudíž mezi komunistickými obřezanci a agenty STB. To bylo vždy vrháni spermií a pěny z nitroděložní tekutiny,když chartisti splodili další "dokument".Radějí ten "dokument" nezvěřňovali aby mohli pištět jaké užásné dílo to je.Nu a tak se dále pěstoval kult budoucího taťuldy a pánbička vlasti. Takže se nemůžete divit,že tím pištěním oblbli všechny své kolegy a ti po vymiškované pseudorevoluci začali tomu nunváři,který tu pseudorevoluci vykastroval dávat čestné doktoráty za to,že zabránil spravedlivému potrestáni všem těm ničemům,kteří tak tu zem zdevastovali a zdevastovali morálně i národ.A vy všichni se ještě  tomu padouchovi klaníte a děláte z něj největšího státníka všech vjeku a všech sjetu ó-ó-ó! Fuj ! Věčná hanba vám!
0/0
12.10.2003 11:07

Dan 1

Není nad konspirační teorie, pane říšský protektore R. T. E. H.
Pokud máte na mysli pana Kato, možná máte kousek pravdy. Ale že by se dokumenty nezveřejňovaly? Víte co to byl InfoCH nebo RFE?
0/0
12.10.2003 11:28

GhorX

Re:
Měl byste s těmi mindráky něco dělat, s takovou brzy dostanete infarkt. Zkuste se třeba něčím proslavit (něčím jiným než převažujícími vulgaritami v každém Vašem příspěvku).
0/0
12.10.2003 11:52

pozorujivas

Re:
Souhlasím s Eugenem... Bohužel.
0/0
12.10.2003 14:37

Dolly B

Mel sem ho rad
Priznam, ze sem VH mel tuze rad. Do valky s Irakem. Jak muze srovnat svoje svedomi s kolonialismem, to nepochopim. Ze by zacal menit svoje nazory?
0/0
12.10.2003 8:00

pozorujivas

Re:
Je to stále stejné, ale v případě Iraku jen mnohem jesněji vyditelné. Během působení vh jsme se stali také kolonií. Cokoliv co zde stálo za řeč je v zahraničních rukou a to co ještě zbývá se pro takovou zn¨měnu bez oddychu připravuje.
 
Hurá!!!
 
Budeme živit někoho jiného!!!
 
vh
0/0
12.10.2003 17:13

Pater Havlasa

polaci mozna
proc ne, ty vo nem nic nevedej.  hlavne ze nedostal zadnou nobelovu cenu. dagmar se uz na to trasla a pekne dostali bodlo ze stockholmu, co?!  jejej, to zas bude smutek a bude se trast a zase rackovat o sto sest. vim kdo je havel, ne?  ctu vltavskou krev (ebigbang.com) a je my to vsecko jasny a nepodlejham temle bulvarnim nesmyslum co lezou do zadku nynejsim rezimum protoze furt jsou v kleci jak vopicaci v zoo pred potopama a nic furt nic nepochopili.
vltavska krev je pro ty co chtej chapat a maj schopnost precist par radek a chtej vedet jak to na tom svete je a nenechaj ze znasilnit jen tak.
0/0
12.10.2003 6:12

Thyronx

Havla ocenil cely svet (krom CR)
Havla ocenil temer cely svet (kdyz nepocitam vladu Kuby)..  jen Cesi mu nedokazali dlouho spocitat jeho duchod. Ve sve slepe zavisti mu navrhovali prumerny duchod ceskeho obcana.Asi ma ten cesky obcn stejne zasluhy na reprezentaci sve zeme jako on. A jestli ma nejake lidske chybicky, - kdoz Vas je nema? Havlovy zasluhy o mir budou (v CR) doceneny az novou generaci. Tou nezatizenou komunistickou minulosti a predsudky.
Vazeni, tem z Vas kteri se pocitate mezi obdivovatele Havla,Vam tato kritika nepatri. Dekuji.
0/0
12.10.2003 1:18

Pongo

Re:
Jestli to také nebude tím, že narozdíl od světa, žil Havel zde a my jsme měli možnost ho poznat přeci jen trochu víc, než z nějaké moralistické přednášky. My jsme měli možnost poznat, jak se chová vůči svým kamarádům, jak se chová vůči národu (příkladem mohou být povodně), jak se choval "nadstranicky", atd. atd. Tohle všechno ve světě neznají.
0/0
12.10.2003 9:21

prchz

Ale ne!
Tu cenu neudelili polsti katolici, ale redakce jakehosi tydeniku. A novinari, jak rikal Zeman, jsou prodejni. Polsti nejsou vyjimkou.
0/0
11.10.2003 22:33

vasnivyctenarIDNES

vsem priznivcum prezidenta Klause a tedy i volicum KSC
Kolik jeste takovych zprav, abyste pochopili, ze Vaclav Havel neni, zadny neknuba, ktery neumi rict "r", ale ctihodna osobnost, jakych mel tento narod ve dvacatem stoleti snad necelou desitku! Komu se to nelibi, nebo spise, kdo je mene chapavy,  ten at se vymlati vsechny zuby, snad bude trochu vnamavejsi. Nebyt idealu, ktere zastavali lide, jako Vaclav Havel, nebo Karel Capek. Jeste dnes bysme byli vsichni ne Gottwaldovi vnuci - jak spiva Karel Kryl - ale jeho otroci!
A ted me muzete kamenovat. Lide jako vy - "klausovci" a komuniste takove veci delaji. Prvni slovz, druzi ve skutecnosti. Jak daleko je od slova k cinu?!!!
0/0
11.10.2003 19:55

vasnivyctenarIDNES

vsem priznivcum idealu, ktere zastava, mimo jine Vaclav Havel
A omlouvam se za ten pravopis, respektive za klavesnici, ktera si dela, co chce..
0/0
11.10.2003 19:59

Dan 1

Nebudu snižovat
předlistopadové zásluhy Václava Havla, ale přece jen, dostat medaili od nějakého katolického týdeníku bych nepovažoval za nic tak mimořádného a prestižního. A už vůbec ne jako záminku k zahájení útoku proti svým politickým oponentům, jak jste toho zneužil vy. No, třeba dostanete taky nějaký metál od iDnes, navrhoval bych udělení titulu Vášnivý čtenář německého tisku.
Řeknu vám, dostat řád od katolíků, obzvlášť polských, oběsil bych se na lustru.
0/0
11.10.2003 20:33

vasnivyctenarIDNES

Re:
tusil jsem, ze budu mit se svym nickem problemy.. vezte ale, ze to bylo jediny, ktery po pul hodine umorneho pokusu zaregistrovat se, prosel..:)
S mnohymi z Vasich pripominek souhlasim! Jiste ale uznate, ze komuniste nejsou politicti oponenti - to tak nejak uz z podstaty jejich ideologie neni mozne. Muzeme je nazyvat zlocinci, nebo nerozumnymi... Priznivce Klause za politicke oponenty povazovat lze. A to presto, ze z pameti P. Tigrida vim, ze V. Klaus sve politicke oponenty nazyva neprateli. Presto si o techto poltiickych "oponentech", kteri jen tezko dokaci konstruktivne oponovat, myslim sve.
0/0
11.10.2003 20:48

pinochet-

Re:
Přečtěte si občas kromě milované tendenční a manipulátorské Mladé fronty Dnes (příznačný název pro obsah) i něco jiného, třeba od Jana Beneše (Váš milovaný Havel mu byl za svědka na svatbě) a rozšíříte si svůj maibstreamovými médii "ukovaný" obzor". Polských katolíků je mi líto, měl jsem až dodnes o nich daleko lepší mínění(jenom jestli to nebude nějaká úzká liberalizující skupina).Nejsou daleko a o Havlově činnosti by měli mít lepší přehled.
0/0
11.10.2003 21:58

protestant

Re:
Ale ale Dane. Vás asi žere, že těch katolíků je v Evropě i na světě několikanásobně více než vás ateistů. Cítíte se nějak jimi ohrožen? Něco vám osobně udělali. Když sečtu katolíky ještě s námi protestanty, tak potom jste vy ateisté zanedbatelnou skupinou obyvatel Evropy. Katolické a křesťanské ohodnocení kterékoliv osoby má větší váhu, než ohodnocení většinou našich politiků a organizací, které mají většinou komunistickou ,nebo alespoň s komunismem smířlivou minulost.  
0/0
11.10.2003 20:55

Dan 1

Znovu vám opakuji, že není podstatné, jak se kdo deklaruje navenek.
Norové jsou "věřící" vpodstatě všichni, do kostela však chodí 4% obyvatel. Většina Evropanů je, co se týká víry, velmi vlažná, ne-li chladná. Co se mě osobně týká, s protestanty žádné negativní zkušenosti nemám. Chcete-li vědět, co mám proti katolíkům, podívejte se třeba sem  nebo do Lidových novin (přečtěte si též komentáře čtenářů). To jen to nejaktuálnější. A nezapomeňte, že svět se neskládá jen z Evropy, obou Amerik a Filipín, takže menšinou jste vy, zbytek věří v něco jiného, jiní jsou ateisty.
0/0
11.10.2003 21:14

protestant

Re:
1. Ptal jsem se co VÁM OSOBNĚ katolíci udělali.
2. Nevím, proč stále měříte vřelost víry frekvencí návštěv kostela.
3. pokud vás zajímají fakta za celý svět, tak pak je to takto (dle CIA Woeld Factbook):  Christians 32.79% (of which Roman Catholics 17.33%, Protestants 5.62%, Orthodox 3.51%, Anglicans 1.31%), Muslims 19.6%, Hindus 13.31%, Buddhists 5.88%, Sikhs 0.38%, Jews 0.24%, other religions 12.83%, non-religious 12.53%, atheists 2.44% (2001 est.)  ...... je vidět, že ateisté jsou zanedbatelná skupina i ve světovém měřítku
4. Podle renomovaného serveru Adherents, který sbírá, a porovnává  množsví světových statistických údajů to vypadá v Evropě takto: Ateistů je zde od 3,2 do 5,6 %, Křesťanů od 75 do 80%, nevěřících od 10 do 14%.
5. Vliv ŘKC je v oblastech světa, kde AIDS řádí poměrně malý  - v Africe kolem 10% a v Asii kolem 3 až 4%.
0/0
11.10.2003 21:44

Dan 1

O statistice už jsme se minule pobavili dosti.
ad 5: nechte té demagogie, prezervativy nechrání jen proti AIDS, ale proti celému spektru sexuálně přenositelných (nikoli tedy jen pohlavních) chorob. A v Evropě je vliv ŘKC velký.
ad 1: Mé osobně udělala to, že jsem na ni kdysi spoléhal jako na sílu, která nám pomůže bojovat proti režimu. Namísto toho Katol. noviny byly plné článků o budování socialismu a ČSL jako jeden muž hlasovala v parlamentu s KSČ. To se dá "křesťansky" odpustit, zapomenout ale těžko a to nebudu rozebírat Pacem in terris a agenty StB (Siostrzonek).
V neposlední řadě jde o politikum. Tady jakýsi městsý stát vydává doporučení vládám sekulárních států, což je nepřijatelné. Doporučovat mohou cokoli, ale jen a pouze dovnitř své komunity prostřednictvím kléru. Tak, jako to děláte vy a neotravujete ostatní. Umíte si představit, že by některý z našich ministrů doporučoval Vatikánu, jak často má Wojtyła chodit na (svatou) stolici? To by byl poprask. Sex je zrovna tak intimní záležitostí a lidé si o použití prezervativu musejí rozhodovat sami. Pokud jste četl závěr článku v BL, tak dodám údaj z BBC: Afrika: 30 mil. nakažených HIV a nemocných AIDS, 15 mil. lidí již zemřelo. A to jsme se jen lehce dotkli jednoho dílčího problému, toho aktuálního, pokračovat bychom mohli zákazem ordinace žen, dalších aspektů sexuálního života atd. atd.
0/0
11.10.2003 22:13

protestant

Re:
Každá část českého spektra za bolševika zklamala. Ne jen katolíci, ale v podstatě VŠICHNI jsme zklamali.
Vaše odsuzování katolíků trochu zavání kolektivní vinnou. Znám spoustu katolíků, kteří s komunisty nikdy nespolupracovali.
ČSL není ŘKC. Dokonce v KDU-ČSL není povinnost být vůbec věřícím.
ŘKC není podle mne městský stát, ale několikamiliardová společnost. A jediný sekulární stát v Evropě jsme my. A na celém světě ještě snad Severní Korea, Čína a Kuba.
Znovu opakuji - počty nakažených AIDS je v Africe hrozný, ale ŘKC tam nemá takový vliv, jak si myslíte a tedy ne,ůže tyto počty ani kladně ani záporně moc ovlivnit.
V čem vás osobně trápí zákaz ordinace žen??? Je to snad vnitřní věc ŘKC.
0/0
11.10.2003 22:49

Dan 1

Kristova noho!!! Svatá prostato!!!
Sekulární stát je stát, který nemá státní náboženství!!! Víte co to je SCV? Městský stát Vatikán, vždyť je to oficiální název státu, jehož hlavou je papež! Jaký vliv je malý nebo velký? Co když se Trujillovými doporučeními začnou řídit evropští katolíci? Člověče, četl jste ty odkazy celé? Mě nešlo ani tak o katolíky jako takové, ti v Pacem in terris nebyli, spíše o jejich pasáky, pardon, pastýře.
0/0
11.10.2003 23:10

protestant

Re:
1.Nevím, proč se obracíte ke Kristové noze?
2.Papež je hlavou nejen státu Vatikén, ale i ŘKC. Havel byl ohodnocen polskýni katolíky, ne Vatikánem.
3.Katolíci se mají hlavně řídit pravidlem nestřídání partnerů. A pak jsou kondomy zbytečné.
4.Když napíšete "katolíci", tak je význam jediný - všichni katolíci.
5. Proč kritizujete zrovna Pacem in terris, když jste sám členem České republiky, která celá (až na pár vyjímek, třeba zrovna p. Havla) s komunisty kolaborovala. Kritizujte tedy celou ČR, všechny Čechy.
0/0
13.10.2003 8:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.