Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

USA chtějí v Evropě rakety proti Íránu

Spojené státy zvažují možnost rozmístit v Evropě protiraketové střely proti případným útokům z Íránu. Ten podle podezření západních odborníků tajně vyvíjí jaderné zbraně a raketové nosiče. Washington nyní zjišťuje, která evropská země by mu to dovolila, píše německý deník Süddeutsche Zeitung.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

blackshadow

izraelský útok na Irán
...izraelská tajná služba plánuje preventivní útok své armády na iránské objekty, které souvisí s jadernými aktivitami... já i Kamil tento útok podporujeme... hmm...
0/0
12.10.2003 17:24

Pilat

vzdut to rikam, na Libavu s nima
Danecku a ty by ses tam mohl prestehovat a delat ten svuj bysnys, nasadit si jarmulku a pocitat chechtaky.....he he he
0/0
11.10.2003 19:44

Dan 1

To víš, že jo, Pilátku, já tam těm amíckeckejm žiďákům
budu prodávat Talmud za 1000 USD/ks. Hlavně, že ty rasista nejsi, viď? Ariel ti vzkazuje, že jestli si budeš dělat srandičky z jarmulek, tak tě tou svou umlátí, hm...
0/0
11.10.2003 19:50

blackshadow

dají je i do Izraele
...pokud USA zmíněné rakety instalují v Rumunsku nebo Bulharsku pro obranu Evropy, není pochyb, že podobné rakety instalují i v Izraeli... nebudou to ale troubit do světa... Izrael představuje pro USA strategického partnera a přítele... hmm...
0/0
11.10.2003 16:13

fleret

domnivam se,ze Americane
na uzemi CR zadnou(jakoukoliv)svoji zakladnu nikdy neumisti.Postoje,jednani a duveryhodnost nasich politiku jsou nevyzpytatelne o armade nemluve.
0/0
11.10.2003 1:14

Aiki75

Jaderné zbraně?
Nějak jsem si nevšimnul, že by v článku byli zmíněny jaderné zbraně, jen jsem četl protiraketový system.
 
  Ještě nechapu proč by měl být umístněn zrovna v Evropě, snad ještě Řecko nebo Španělsko, ale i tak .Nevím jak rychle může mezikontinetální raketa letět, no když přeženu 5x rychleji než zvuk tak pořád mají kluci na leteckých základnách v USA čas na kavu i s obědem, pak klidně sednou do raptoru a nad oceanem ji poslou k zemi resp. ke dnu
 
Podle mne jde jen o to mít důvod k další zakladně. Proč třeba nepožádají Izrael, vždyť jsou jedna ruka.
0/0
11.10.2003 0:20

baronfonlempl

Re: Jako by tady již jaderné zbraně nebyly, milý Aiki 75.
Měla by ona základna být právě v Česku. Jsou tady zkušenosti. Musíme poslouchat, stejně jako před rokem 89, pouze nahlížíme do jiné dírky. Tak nechť sem, laskavě, dají 500000 vojáků s jejich obrovskými platy a konjuktura je opět tady. Nebudou přebytky zemědělské produkce a vůbec ničeho. Vždyť i lehké holky si stěžují, že kromě pár pervézních, zrzavých a pihovatých Němců již není klientela, psal to Týden.
0/0
11.10.2003 0:35

Dan 1

Myslíte to asi ironicky,
ale infrastruktura tady je a dávno zdevastované VVP taky, základny po Rusech atd. Z ekonomického hlediska by to mohlo být zajímavé a bezpečnostní rizika nevidím nijak dramaticky. Navíc by to pomohlo od stressu těm, kteří tady nedávno lkali nad tím,  jak tahle země vymírá:-)
0/0
11.10.2003 0:44

baronfonlempl

Re:
No, moc ironicky to nemyslím. Ony VVP jsou sice zdevastované, vždyť vlastně již sama činnost, ke které jsou určeny, je devastuje. Ovšem jsou a mají obrovské rozlohy s vypořádanými majetkovými poměry. A základny po Rusech? Ty chaloupky a neumělé paneláky, v kterých žili jsou opravdu k nepotřebě (sloužily také pouze jako klamavé stavby, aby si občan myslel, že to je všechno), postavit nové, moderní je máček. Ovšem ony provrtané hory (o kterých občan neví dosud), milióny kubíků betonu, přistávací a vzletové dráhy (kterým chybí pouze nový 8 cm silný finální povrch - odhaduje se asi na desetinu celkové investice) to by dnes stálo stovky miliard Kč...
0/0
11.10.2003 0:56

Dan 1

Myslel jsem spíš pozemky
pro ty základny. Už jsme tu měli SS-20 a je zajímavé, že nikdo ani nepípl a kdo ano, nedopadl dobře. Dneska řvou, protože smějí. A přitom je celá ta věc zatím v rovině teorií a úvah. Co se týká financí, to by asi "zatáhly" USA nebo NATO, a když si představím těch lidí, co by na tom muselo dělat a podívám se, jak jsme na tom se zaměstnaností, ještě bychom mohli být rádi.
0/0
11.10.2003 1:03

fleret

Re:
uvahy se pohybovaly okolo 16 000 civilnich zamestnancu(letecka zakladna).To je pocet obyv.mensiho okresniho mesta.Devky v to nepocitaje.
0/0
11.10.2003 1:17

Dan 1

A k tomu samotná výstavba,
zásobování vším možným, poskytování různých služeb a s tím rostoucí příjmy okolních podnikatelů... Hotový zlatý důl, když už ne pro stát, tak v regionálním měřítku určitě.
0/0
11.10.2003 1:26

fleret

Re:
ano.+ odpocet miliard za nakup novych stihacek,(samozrejme v pripade letecke zakladny) a s tim souvisejici ochrana vzdus.prostoru CR.A nebo jsme opravdu superbohaty stat.Riziko pro CR s tim spojene podle me neprekroci miru rizika,ktere nesou ostatni evropske staty s US zakladnami.Pri stavu nasi armady bych predpokladal spis snizeni a pozitivni ucinek na ni samotnou.
0/0
11.10.2003 1:38

Dan 1

S tím se nedá než dopísmene souhlasit.
Ale počkejte, až se probudí mírotvůrci, tohle si pěkně schytáme:-)
0/0
11.10.2003 1:41

fleret

Re: pro Dan 1
s tim se pocita.Kdyby je vcas nikdo nezarazil,jsou schopni behem 50 let vytvorit "stadovy raj". Pokusy o jeho vytvoreni byly ucineny a jeho prvni faze nabirala na sile nedaleko odtud,v raji rolniku a delniku,v zemi kde zitra znamenalo vcera,obecne znamem jako Svaz sovetskych socialistickych republik.Obdobna orwelovska budoucnost cekala i na nas.Myslim,ze v te dobe byla globalni termonuklearni vymena tesne pred spustenim.
0/0
11.10.2003 1:58

Dan 1

Budou strašit jako obvykle
tím, že by na nás hned začaly létat rakety atd. Je zajímavé, že nejvíce proti zbraním, armádám a válkám protestují silně levicově orientovaní lidé, ohánějí se humanismem a přitom všude, kde se dostali k neomezené moci, vraždili a vyvolávali války s ústy plnými hesel o míru- jako ve vámi jmenované zemi.
0/0
11.10.2003 2:08

Aiki75

Re:
No, ze bych byl levicak tak o tom teda nevím, jinak nevím co máte proti míru , asi je treba fakt další valka, kterou by jste zažili na vlastní kůži (ne že bych ja nějakou zažil ) možná pak budete mít tu správnou radost, budiž Vám dopřána.
0/0
11.10.2003 2:16

Dan 1

Nepochopil jste mě zcela přesně.
Já nemám radost z toho, že jsou a budou války, jen to beru jako smutnou realitu a z toho vycházím. O válce rozhoduje politika, ne vy nebo já.
0/0
11.10.2003 2:20

Aiki75

Re:
V tom máte pravdu, že my o tom nerozhodnem (když nedokáže zabranit USA ani OSN, tak už nikdo), ale jen se divím té Vaší podpoře. Oni takový Bušové by bez Vás taky moc nenadělali - nebyli by zvoleni.
0/0
11.10.2003 2:28

Dan 1

Zní to tvrdě, co řeknu,
ale myslím si, že je "lepších" pár set Iráčanů zabitých americkou kulkou, než statisíce, povražděné Saddámem. Tím nechci relativizovat hodnotu lidského života. Přiznám se, že považuji Bushe za lepšího prezidenta, než byl třeba Carter a kdybych byl postaven před volbu Gore-Bush, určitě bych nevolil toho, co o sobě říká, že vynalezl internet.
0/0
11.10.2003 2:33

Aiki75

Re:
Salám byl magor (je), který nemá co dělat na této planetě, natož u moci, ale myslím, že k jeho likvidaci i s jeho režim nemusí být použito agrese (války). Co se týče zavražděných obyvatel, mimo 80letech a chem. Alího - to byli američané a Salám jedna ruka, tak se obavám, že za posledních 5 - 8 let k vyvražďování obyvatel nedocházelo. Dohled OSN by to asi nedopustil. Takže důvod k agresi byl asi trochu jinde.
0/0
11.10.2003 2:46

Dan 1

Nenapadá mě jiné řešení, než užití síly
Bylo třeba odstavit nejen Saddáma, ale i Udaje, Kusaje a velké ryby z Baasu. K odstraňování kritiků režimu docházelo do poslední chvíle, vzpomeňte jen, co se dělo zpočátku, když jednu oblast spojenci dobyli a udělali tu chybu, že odešli. Saddámovci povraždili obyvatele, kteří osvobození vítali. OSN už dopustila věcí... To ani raději nepřipomínejte. Nebýt zásahu, tikrítský rodinný klan by byl u moci ještě desítky let. Teď se Iráku otevírá možnost obnovy ekonomiky, poškozené sankcemi OSN a má všechny předpoklady, aby s pomocí ostatních států prosperoval.
0/0
11.10.2003 2:58

fleret

Re:
no,myslim,ze kdyz dojde k vymene raket(mam na mysli rakety opatrene jadernou boj.hlavici),budeme letat povetrim vsichni bez rozdilu a naposled,vcetne "mirotvurcu".Proto jsem pro maximalni prevahu supervelmoci a prevenci,aniz bych byl nejakym valecnikem.Porad si ale myslim,ze plati:"Zabili jste nam Ferdinanda,tady mate pres drzku".Postoje nekterych evropskych statu,volicich nekonecne "presvedcovani" bandy megalomanu,aby prestali a upustili od nasili a ohrozovani jakekoli zeme,nejak nechapu.
0/0
11.10.2003 2:25

baronfonlempl

Re:
Schytáme, ovšem to mně nebude tak vadit. Domnívám se, že je potřeba se vždy chovat podle nastavených podmínek a v jejich rámci se snažit vytěžit maximum - vždyť snad o tom je ten trh, který já jsem osobně nechtěl, je však zde. Pravda a láska nikdy nemůže (zcela objektivně a logicky) zvítězit nad lží a nenávistí. To si může myslet a prohlašovat nenapravitelný snílek a idealista, který neví o dějinách lidstva vůbec nic, zdůrazňuji - vůbec nic...
0/0
11.10.2003 2:04

Dan 1

A ani dobro bohužel vždy nevítězí nad zlem,
Takže musíme být připraveni na každou eventualitu, ostatně historie lidstva je především historií válek a nebude tomu jinak. Nevěřím sice, že by si Írán cokoli dovolil, ale tím lépe - byl by to kšeft bez rizika.
0/0
11.10.2003 2:14

Aiki75

Re:
Nemyslíš, že by bylo rozumnější, kdyby války nebyly? No Írán si asi fakt nic, nedovoli, hlavně teď, když mají sousedy USA. Jen nechapu - byl by to kšeft bez rizika. To jako, že by si dovolil?
 
 Pokud tím,ale myslíš to, že budou prachy z toho jak tu budou strašit Amíci to beru, to by byl dobrý kšeft.
0/0
11.10.2003 2:24

Dan 1

Už jsem vysvětloval,
že žádný militarista nejsem a tím kšeftem myslím pochopitelně to druhé.
0/0
11.10.2003 2:28

baronfonlempl

Re:
Domnívám se, že právě ony zvraty v řízení naší armády, chaos, z laického pohledu naprosté nesmysly, něco napovídají. Že v armádě je chaos, tupci, trubci a kde co jiného, také vím, 22 let jsem byl jedním z nich. Ovšem, zase taková telata, jak to nyní na první pohled vypadá, tam nejsou. Vím přesně o pěti vojenských posádkách, které byly, každá za stovky miliónů, zrekonstruovené, nyní jsou zakonzervované a velice dobře střežené, tam by jste neukradli ani kohoutek na záchodě. Také vím o požadavku na umístění 2 pozemních divizí, 2 leteckých základen a jedné raketové základny NATO na našem území...
0/0
11.10.2003 1:40

Dan 1

Tolik útvarů?
To je slušné číslo. Jsem zvědav, jak se k tomu postaví politici, tohle schválit by asi příliš populární nebylo.
0/0
11.10.2003 1:46

baronfonlempl

Re:
Tolik svazků, útvary jsou prvky svazků, těch bude tak asi pětkrát až šestkrát více, tedy 25 až 30...
0/0
11.10.2003 1:56

Dan 1

No dobře, dobře,
ale stejně si myslím, že kvůli té avizované ekonomické injekci se Bulhaři a Rumuni budou moci přetrhnout a nabídnou cokoli, aby to bylo tam. Navíc Klaus se nechal před časem slyšet, že tu cizí základny nechce, což nebyl zrovna šťastný výrok.
0/0
11.10.2003 2:02

baronfonlempl

Re:
Venca Klaus je podobné tele, jako Venca Havel. Z jejich působení se bude tato kotlina vzpamatovávat ještě tak dvacet let...
0/0
11.10.2003 2:07

fleret

Re:
hlavne se bude vzpamatovavat z dlouholeteho pusobeni uplne jine formace,ke ktere tihle dva nepatri.
0/0
11.10.2003 2:10

baronfonlempl

Re:
To nemáte přesně vybalancované. Z oné úplně jiné formace (oba víme nesporně z které a domnívám se, že se nám oběma obecně nelíbila) se bude část světa opravdu ještě dlouho vzpamatovávat. Nepatří sem však zcela území současné České republiky. Tato kotlina ani v té době příliš nestrádala a v řadě směrů těžila ze situace. A to právě nedokázali udržet pitomečkové u moci po 17. listopadu 1989 - od Vency Havla až poŠpidlu. A vo, vo, vo to jde...
0/0
11.10.2003 2:30

fleret

Re:
V tom se zasadne neshodujeme.Kdyby nebylo tak pozde,spis casne z rana,mohli bychom jasne formulovat prislusne otazky a tim dohledat alespon uchazejici odpoved.Snad.
0/0
11.10.2003 2:59

fleret

Re: panove koncim.
diky za pokec.
0/0
11.10.2003 3:04

baronfonlempl

Re:
Také děkuji a jdu spát, zítra lovíme rybník.
0/0
11.10.2003 3:22

Aiki75

Re:
Jo tahle diskuze se mi libila, byla na urovni i kdyz jsme se ve vsem, jen jsem mel malo casu. Kdyz uz vyuzivam firmy, musim i pracovat  
0/0
11.10.2003 4:45

Aiki75

Re:
No jo vždyť to pišu, jen jsem zapomněl na vydělky těch našich lehkých holek. No, ať to sem dají, alespoň se bude BlackyShadow s Kamilem, Alesem25 a jim podobnych cítit bezpečněji. Ja sice vubec, protože logicky budeme první na řadě a to už je rozdíl zlikvidovat střelu na Rakouskem nebo nad mořem, nehledě na to, že čas na zjištění, zaměření a zlikvidování už bude bez kafíčka a prdelky se budou svírat, aby to vyšlo na první pokus. 
0/0
11.10.2003 0:45

baronfonlempl

Re:
No, teoreticky, podle toho, co momentálně tlachají od přírody přihlouplí amíci o Iránské hrozbě, bychom potom měli být první na řadě. Oprávněně se však domnívám, že ono "Iránské nebezpečí podle Jirky Bušů" bude stejně fiktivní, jako Irácké. Takže prdelku bych tak nesvíral...
0/0
11.10.2003 1:02

Aiki75

Re:
No, ona nemusí být zrovna jaderná. On muže Bu, bu, bu, Bush udělat Bu, bu, bu i na Iran, když už tam má vojáky no a ti automaticky bouchnou nějakou jejich základnu.
0/0
11.10.2003 1:12

Aiki75

Už se na nás chystají
Mrkněte sem, už na nás míří
0/0
11.10.2003 0:59

baronfonlempl

Re:
Hotel vypadá dobře, poprosím strážce rodiného pokladu o uvolnění peněz a poletím se tam asi podívat na vlastní bulvy. Umím však pouze Rusky, to však možná bude stačit. Stejně - nastávající konflikt Rusko + Čína proti USA stejně asi proběhne přes Tichý oceán a my tady budeme jako za pecí...
0/0
11.10.2003 1:09

fleret

Re:
zrovna tak se muzes mrknout na New York Live Cam.24 hod. nonstop.Poznas ze zaberu zda na nekoho Americane miri?
0/0
11.10.2003 1:25

baronfonlempl

Re:
Je nesporné, že nepoznám. Je dokonce pravděpodobné, že se tam také podívám (pokud strážce rodinného pokladu uvolní peníze) ještě před mnou avizovaným koncem slavné "americké demokracie. To nepůjde tak rychle, abych to nestihl před tím, než se tam podívám s okupačními vojsky Ruska a Číny. A s ruštinou tam asi také vystačím, vždyť se odhaduje, že 11% USA již vlastní Rusové.
0/0
11.10.2003 1:52

fleret

Re:
ano.Rusu je vsude dost.Je jich opradu dost.
0/0
11.10.2003 2:08

FARAbO

Re: Aiki75
problem je v tom ,ze v tu bodu bude raketa uz dost blizko....a tudiz i hodne vysoko. PS Raptoru jim jeste moc nelita.....
0/0
13.10.2003 12:05

Aiki75

Re:
Pokud bude dost vysoko, tak pouziji B2 a střelu Fenix.
P.S. Ja vím že B2jek litá ještě míň, jinak zvýšit počet letadel je v jejich zájmu a myslím, že to výjde levněji než základna.
0/0
13.10.2003 18:24

baronfonlempl

Nadstandartní nabídka:
Domnívám se, že česká holka, to je extra potvůrka, kterou by jste, vážení přitroublí američtí žoldáci, ocenili. Také jsou zde k dispozici trochu tmavší holky, jak říkáme my znalci "o dva stupně teplejší, o lžíci sádla mastnější.
0/0
10.10.2003 23:59

baronfonlempl

Vážení američtí lumpové,
učiňte mně vládcem České republiky (to je pro vás maličkost, převraty umíte) a já vám dám k dispozici super prostory na území České republiky, které byly specielně vybudovány nejen pro rozmístění protiraketových střel, nýbrž i samotných raket středního a delšího doletu. U jednoho prostoru dokonce bylo předloni dobudováno zázemí, které by se i vašim náročným žoldákům líbilo - i záchody jsou na čidla a v mramoru. Cena by nebyla velká - 1 miliarda USD ročně na dřevo a závazek, že budete odebírat od místních dodavatelů vše potřebné pro zabezpečení vojsk. Za stejnou částku a stejný závazek vám nabízím dvě až tři letecké základny. Přesné plány prostorů dodám před jednáním.
0/0
10.10.2003 23:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.