Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nehoda na hodiny zablokovala trať

Rychlík směřující z Brna do Bohumína se krátce po páté hodině srazil s wartburgem na železničním přejezdu v brněnské čtvrti Holásky. Na místě zemřel řidič auta. Lokomotiva auto smetla na nechráněném přejezdu a táhla ho zhruba čtyři sta metrů. Srážka ochromila provoz na trati asi na tři hodiny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

1_130_202_135

Už aby to přišlo!
Příjde brzy den, kdy ve volbách zvítězí silná levicová strana, která už dávno ví, jak takovým nehodám zakroutit krkem... Jen se zamyslete, jestli by se něco tak zrůdného mohlo stát třeba před 15 lety!!!
0/0
10.10.2003 20:26

hovnival-

@@
Je neuveritelne, ze i nyni, na podzim, vetsina ridicu nevenuje zadnou pozornost spadanemu listi. Za vetsinou podobnych nehod (srazka vlaku a automobilu), je prave nepozornost ridicu a spadane listi. Zejmena je-li mokre, je velke nebezpeci nehody. Automobil najede na listi, ktere je velice kluzke, dostane se do smyku a automobil se stava neovladatelnym. Vcera jsem kolem tohoto prejezdu, kde se stala nehoda uvedena v clanku, projizdel. Opodal jsou vzrostle listnate stromy - lipy, javory, buky. Vsude byla spousta listi, i na kolejich. Samozrejme, ze toto listi nikdo neodklizi. A zejmena na kolejich hrozi nebezpeci, ze listi se vzdusnymi turbulencemi, ktere vznikaji pri pohybu vlaku, dostane do brzdove hridele. Pak se muze zablokovat brzdovy system nebo dokonce i privod do turbo brzdy. To je velmi nebezpecne, v takove situaci muze dojit k velke tragedii.
 
0/0
9.10.2003 21:17

delta-foxtrot

Re:
Pane kolego, pro pána krále co je to za nesmysl, nebo za špatný vtip- brzdová hřídel, nebo turbo- brzda, nemá to náhodou šlapohyb, který máš možná v kůlně za domem? Ovšem pochybuji, že by s hřídelí, coby brzdou něco zastavil, s turbobrzdou možná, potom si jí dej honem rychle patentovat, jistě je to světový unikát! Bohužel nic z toho vlaky nemají a špalkům kdejaký lístek neuškodí...
Mimochodem, vzpomínáš na své výroky v diskusi o srážce tramvají v Braníku vloni? Podobné termíny jako stacionární tažná brzda, nebo jinak nazvaný zrychlovač (nevím už teď jak) jsou taky Tvoje myšlenky... Či vtipy?!
0/0
9.10.2003 22:49

hovnival-

Re:
nejedna se o vtipy. Bohuzel stale dochazi k mnoha tragickym nehodam. Vy jste zrejme odbornik na vlaky ci tramvaje, ale presto stale podcenujete nebezpeci spadaneho listi. Jeden list dokaze zablokovat cele rizeni. A o existenci hridelove turbobrzdy se  tu snad nebudeme dohadovat....
0/0
9.10.2003 23:01

delta-foxtrot

Re:
Já měl ale na mysli Vaše termínování resp. nové názvy různých součástí! Nic nepodceňuji, já vlakama nejezdím, autem vždy takovou rychlostí, abych zejména s ohledem na náledí, spadané listí, mokrou vozovku a jiné ztížené adhezní podmínky dokázal bezpečně zastavit s ohledem na vyhlášku i na přejezdech- bílé světlo 50 km/h, žádné- 30 km/h, 50m před přejezdem, je to dobře ošetřeno. Jediná brzda, působící na hřídel může být mlčky pojmenována "motorová"- elektrodynamická brzda, ale oficiálně není hřídelová a turbo jedině tehdy, bude- li u motoru TDi zblázněné Turbo a poběží i při zpomalování na zařazenou rychlost, což ale také není oficiálně "turbobrzda"!
0/0
10.10.2003 0:48

delta-foxtrot

Re:
... a mělo by to okamžitě do servisu!
0/0
10.10.2003 0:50

chole

Re:
Vase teorie jsou sice zajimave, ale musim ric, ze jsem vcera v tom vlaku byl a videl jsem a na ta ceste ani na kolejich nebyl ani listecek, takze nevim nevim ...
0/0
10.10.2003 8:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.