Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vítejte v dětském světě. Zapalte si

Týden proti rakovině, který v úterý začal, varuje před následky kouření. Cigaretový dým však stoupá i na místech, kam chodí hlavně děti. V centru Prahy, poblíž Františkánské zahrady, nově otevřeli "dětský svět". Nese název Teta Tramtárie, k mání jsou skluzavky, divadélko, hračkářství i knížky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kafy

Neřešitelné ...
Tenhle problém se nedá řešit zákonem. Je to jenom otákou slušnosti lidí.
Že kuřák neví proč kouří může napsat jenom nechápavec, sle dost zabedněnej. Kouření je požitek, příjemné (pro kuřáka) zpestření všedního dne. To že se cigára začali spotřebovávat dost konzumě je jiná věc.
V podstatě souhlasím s kleki petrou. Jako sou bezohlední řidiči, tak jsou i bezohlední kuřáci. Já jsem také spadl do toho bahna cigaretového konzumu. Poslední dobou si trošku uvědomuju dopady tohoto počínání na mé zdraví. To je neoddiskutovatelný fakt.
Fakt je také to, že člověk musí mít nějaký ten nešvar, aby si vůbec uvědomil že žije. Někdo celej hin do peněz a je schopen pracovat 20 hodin deně, někdo pije.
Snažím se změnit přístup k cigaretám tak, že cigareta bude společenská událost, tak jak to bývalo. Dva lidé se sejdou, sednou si, nalijí něco dobrého a při diskusi vykouří cigaretu. Je to rozhodně distingovanější a přijatelnější obraz než lidé narychlo šlukující před autobusovou zastávkou. Pokud se budeme vychovávat ve střídmosti pohledu na příjemné zlozvyky, zjistíme, že kouření nebude takový problém.
Ale volba řešit každy lidský nedostatek zákonem, jen odrazem lhostejnosti lidí, kteří se tváří, že to s námi myslí vážně.
Proto, lidé kuřte, ale s rozumem. Pokud si zapalujete cigaretu bez rozmyslu a po vykouření si ani nevzpomenete na to, že jste právě měli prožít příjemný okamžik, máte problém.
Tyhle písánky jsem vztahoval na kouření, ale všeobecně by dle mého názoru měli platit pro jakékoliv lidské počínání ....
0/0
25.11.2003 12:16

Aryn

tabak
cigara sou na prd. Zajimavy je ze zadnej kurak nevi proc kouri. Nic to nikomu nedava. Tabak pouzivam jedine na smotnuti speka
0/0
19.11.2003 9:41

djdave3

kuraci raus !
vsem kurakum rozkopat ty zhulene drzky ...
0/0
18.11.2003 9:18

Mirek Bushín

de facto neexistuje řešení
Sami kuřáci ten smrad necítí  - nejlepší by bylo uzákonit, že každá cigareta musí být povinně napuštěna esencí takového smradu, ze kterého by se kuřáci poblili, ještě než by si stačili v hubě zapálit.
0/0
14.11.2003 10:53

hisaak

Nechteji diskriminovat kuraky? A co diskriminace nekuraku?!
Mam prece pravo na cisty vzduch a ne smrad netolerantnich lidi!
0/0
7.10.2003 22:35

Kondomlisa Pinguinova

Re:
pravo na cisty vzduch? ve kterym zakoniku to stoji?
0/0
14.11.2003 9:44

Barunecka

Lidstvo hloupne
Jak je videt, zakony uz budou na vsechno... napr. takovy zakon zakazujici smrad - to je pro mnoho lidi dulezite - kdyz nekdo pachne v tramvaji, tak to preci odpuzuje a lidi pak jezdi auty a znecistuji zivotni prostredi :-) Nebo zakon zakazujici obezitu, chlastani a blby kecy. Neni to ono???
0/0
7.10.2003 13:42

pinguinone

zakony jsou pro blbce
a bezohledne lidi.Protoze slusny clovek normalne nesmrdi,kdyz uz neleze do tramvaje...
0/0
7.10.2003 17:50

cjv

Nekoureni
Jiz delsi dobu nechodim na obed do restaurace, radeji chodim s kolegy do jidelny, i kdyz tam vari hur, ale alespon mi tam nikdo nekouri pod nosem do jidla. Kdyz se zacne zakon o nekoureni v retauracich dodrzovat, rad se tam vratim. Myslim ze takovych lidi je mnohem vice, takze neverim moc tomu ze by se to majitelem restauraci nevyplatilo - naopak, namisto zakourenych robosu by jim tam chodilo vzdelanejsi lide, kteri by jim logicky dali zarobit mnohem vice....
0/0
7.10.2003 11:10

pivec

Re:
Tu logiku nejak nechapu. Myslel sem ze cim vzdelanejsi tim setrivejsi. Ale co, zkuste se vykaslat na zakazujici zakon, zacnete podnikat, zalozte nekurackou restauraci a vydelavejte. Preji mnoho krasnych zazitku
0/0
7.10.2003 11:38

pinguinone

Re: ironie neni na miste
,ze to jde,ukazuje Mekac ( i kdyz ho zrovna nemam v lasce ).. zaprdena , zaflusana kuracka hospoda si nekurakcke oddeleni nemuze dovolit, podnik,ktery mysli do budoucna ano...
0/0
7.10.2003 11:45

pivec

Re:
to neni ironie, ale realita. Mam proste teorii ,ze zakony jsou k nicemu. Lidi sami si musi tvorit prostredi pro zivot. A pokud nekurak prestane chodit do zaplivane hospody a bude jich hodne, tak hospoda skrachuje. A nekde tady niz sem psal o nekurackych restauracich ktere funguji i bez zakona. Ostatne nesnasim jidlo v tempu a tak Mekace nenastevuji. A nevolam pritom po zadne zakonu, ktery zakaze namlety maso v rohliku.
0/0
7.10.2003 12:47

_m-

Re:
Skoro se mi chtělo souhlasit, než jsem narazila na poslední větu. Máš recht. Zakouření chodí jenom ti nevzdělaní a špinaví roboši, šup s nima do pajzlu, my vzdělanci (já se mezi vás s dovolením taky počítám - mám 1 a kousek VŠ) jsme přece samí nekuřáci a "herešt" lidi s vysokými platy, my se pánům restauratérům vyplatíme víc. (Mimochodem, slovo herešt používala moje babička jako pejorativní náhradu slova nóbl - nevíte někdo z čeho to mohlo vzniknout?) Madla
0/0
7.10.2003 13:08

pinguinone

Re:
asi Herrschaft ..
0/0
7.10.2003 17:45

_m-

Re:
No prosím, a do mě tloukli němčinu 8 dlouhých let, a tohle mi nedošlo. Ď :-))) Madla
0/0
7.10.2003 18:29

alena.alena

Re:
ahoj Madlo.Taky nekouřím, nemám ráda kouření u jídla..a zejména pak popelníky plné vajglů....ale když si chci popovídat s někým , kdo kouří, tak to nějak musím překousnout.Doma zapaluju svíčky, jinak se snažím o posezení na zahrádce nebo u okna. Tyhlety metody ode  zdi ke zdi..jakože napřed kouřej všichni a pak aby se někdo bál si zapálit, jinak by ho dav zlynčoval..to se mi taky nelíbí.S tou hospodou jsi mi připomněla situaci v Hospodě U Taterů...tam když jdeš v zimě a někdo náhodou otevře dveře, tak máš pocit, že ta hospoda hoří, protože se z ní vyvalí mračno dýmu. Ale zas je tam bezva atmosféra (čímž nemyslím vzduch)..která by tam bez těch, co kouřej, nebyla..tak nevím.Jinak zákazy většinou považujou lidi za impuls k jejich porušování.
0/0
14.11.2003 8:35

vandor

Re: bravooooo
 ja te nepoznavam. A navic s tebou souhlasim. 
Staci prejit do jine diskuze a jde to. Ze by to platilo i na ynfu? Neverim, radeji ji o tom nerikej .  
0/0
14.11.2003 8:44

alena.alena

Re:
já jsem taková pořád, pokud nekvokáš a neurážíš mě, tak je všechno v pohodě.V opačném případě si servítky neberu. A co máš proti Fany, to je opravdu hodná holka, takovou mít, tak olízneš všech deset. Je to vysokoškolačka, má tři děti a umí všechno. V podstatě staví ten barák ona...já bych tě chtěla vidět, frajere.
0/0
14.11.2003 8:53

Kleki Petra

Re:
Přiznávám, jsem kuřák. Souhlasím, že zákon opět, jako již mnohokrát, nic nevyřeší. Místo vybírání pokut nastane maximálně pobírání všimného. Přesto bych chtěl trochu pootočit tento příspěvek: Já, když si chci popovídat s někým, kdo nekouří, tak to musím překousnout. Nikdy, opakuji NIKDY nekouřím v jedné místnosti s nekuřáky (pokud o nich samozřejmě vím) a NIKDY NEPOCHOPÍM, jak si nějaký mamlas a ignorant dokáža zapálit v jedné místnosti s dětmi. To, že jim kazí zdraví, je jasné. Ale navíc v nich vytváří dojem, že tak to má být, protože tak je to správně. Takový člověk je u mne, i kdyby měl IQ od 150 výš, prostě jen debil. Tak, to jen tak od kuřáka. A vůbec, jdu si před barák zapálit. Čus!
0/0
14.11.2003 8:50

Kleki Petra

Re:
... mrzne tam, ale dobře mi tak!
0/0
14.11.2003 9:06

ckc

děti mají koutek
....a já jsem sám  voják, ponožky zelené, v duši černo ... 608 111 889
0/0
7.10.2003 10:56

to teda ziram

nevodte je tam
tak tam ty svoje deti proste nevodte. nebudou mit obrat a dojde jim to
0/0
7.10.2003 10:48

pivec

Re:
Presne tak. Proc se tady vse resi zakonem?? Jestlize se mi neco nelibi tak to nenastevuji. A majitele restauraci pote sami zacnou zrizovat nekuracke zony a cele restaurace pro nekuraky. Ostatne v Pardubicich sem si vsiml dvou nekurackych restauraci a bylo tam vzdy narvano,tak proc ne? Obycejna otazka poptavky a nabidky. Jsem kurak a do nekuracke restaurace jsem nikdy nevplachl. At to nekuraci udelaji stejne proti kurackym a trh sam nabidne moznost. Na zaver: "Zakazane ovoce nejvic chutna",zakazme koureni absolutne a zacnou kourit opravdu i male deti!!
0/0
7.10.2003 11:04

novoluni

Re: celoplosna diskriminace kuraku je to prave
Pivec, to je dost debilni nazor, typicky pro kuraky. Situace u nas je naprosto katastrofalni. Misto totalni diskriminace kuraku, v tzv. civilizovanem svete naprosto normalni, se u nas diskriminuji nekuraci. Proti kurakum temer neexistuje obrana, zkus nekdy nejakeho pozadat, aby v tve nepritomnosti nekouril a nebo byl alespon natolik ohleduplny a nefoukal ten kour primo na tebe. Mam mezi kuraky nekolik pratel, vesmes velmi hodnych lidi, ochotnych kdykoliv pomoc, ale co se koureni tyce, neznam vetsi sobce.
0/0
7.10.2003 13:27

Barunecka

Re:
Dojemne...uz jsem si utrela slzy.
0/0
7.10.2003 13:44

pinguinone

Re:
nekdo Ti kouril pod nos ?
0/0
7.10.2003 17:48

hisaak

Re:
Bohuzel, barunecko, je to tak. Argument "kdyz tam je smrad a vadi vam to, tak tam nelezte" nema smysl, protoze je spousta situaci, kdy clovek do smradu proste musi. Ted hned se mi vybavily dve: 1. Jizda vlakem domu. Jinak jet nemuzu. V nekurackych kupe je smrad od kuraku, kteri maji sve udirny 5 metru vedle. CD diskriminuji zdrave a nefetujici lidi! 2. Jedina blizka restaurace, kde muzu v poledne jist a je zakourena nikotinovymi fetaky. Nastesti resim jen prvni problem, protoze muzu chodit do nesmrdici restaurace. Hodne lidi, ale tohle stesti nema. Jinak vsiml si nekdo, jak kuraci kolikrat opovrhuji jinymi zavislostmi? Treba "marihuanu - to svinstvo" by nikdy nekourili. Nemusim asi rikat, ze nikotinovi fetaci jsou (co se tyce zavislosti) na tom podstatne hur nez hulici travy ...
0/0
7.10.2003 22:47

martynca

Presne tak!!
Absolutne souhlasim!!! Momentalne jsem v Australii a tady neni dovoleno v zadne restauraci ani hospode ci klubu kourit! A jde to! Kdyz si lidi chteji zapalit, musi holt jit ven a neotravuji kourenim lidi v mistnosti. Nestane se tu, ze by vam nekdo pri obede kouril pod nos. Kdyz jsem byla v Cechach, kourila jsem skoro 3 roky..Jakmile jsem prijela sem, okamzite jsem prestala, protoze tady nejsou kuraci tolerovani a lidi se na ne divaji skrz prsty, nechteji se s nimi bavit, protoze samozrejme smrdi. A nerikejte, ze to neni pravda, protoze je! Sama to vim a jsem rada, ze ja uz jsem se toho hnusneho zlozvyku zbavila! Jsem absolutne pro zakaz koureni v restauracich!
0/0
14.11.2003 7:41

iuos

nadpis
první, comne napadlo po přečtení nadpisu bylo : tak už si všimli, že kouří i desetiletý děti? ale asi ne - jen se řeší, že  dětem vadí, když jsou s rodiči v zakouřený restauraci - to je jasný, že jsou nas*aný - vždyť si před rodiči nemůžou zapálit
0/0
7.10.2003 8:48

birhanzel

Kouření
Stát by měl kouření jednoznačně podporovat, už kvůli neustále se snižující porodnosti a tím i úbytku populace v produktivním věku. Člověk, který se v dobrém zdraví dožije penze je pro ČR neperspektivní. V zájmu státu je, aby zemřel co nejdříve po dosažení důchodového věku a neodčerpával tak finanční prostředky pro jiné. Zkrátka, aby si toho moc neužil. Argumentace, že případná léčba nemocí v důsledku kouření je naivní, výdaje na zdravotnictví jsou mnohem menší než příjmy pojišťoven z povinného zdravotního pojištění. Příjmy státu z cigaretové daně jsou rovněž nezanedbatelné. Děti se už v útlém věku mají učit jakým způsobem směřovat svůj život tak, aby byly pro stát užitečné, aby jim nikdo jednou nevyčetl, že tu jsou jaksi navíc, že mají ciferník už dvakrát přetočený. No a nejlepší školou je příklad. Apeluji na dospělé: voďte svá dítka do zakouřených hospod, sem tam jim dejte cvaknout ne jenom piva ale i něčeho tvrdšího, ukazujte jim, jak správně šlukovat aby požitek z cigarety byl co největší. Vtloukejte jim taky do hlav, že drogy jako jsou pervitin, marihuana, čikuli, toluen, heroin, atd. není to pravé ořechové, že škodí zdraví, že stát z toho nemá žádné výhody. Jenom drogy úředně posvěcené jsou zdravé a tedy i důstojné moderního muže a ženy.
0/0
7.10.2003 6:32

paolore

Re: Střílet důchodce?
Kdo nebude alespoň 20 let kouřit, bude po dosažení 67 let věku (popř. upraveného podle odchodu do důchodu) donucen spáchat eutanazii, aby nebyl přítěží pro stát.
0/0
7.10.2003 8:22

svobodny obcan

lidska bezohlednost
Normalni lide tj. nekuraci maji pravo byt neobtezovani kuraky. Navic si myslim, ze i kurak se rad naji v nezakourenem prostredi.
V Cesku jsou lide bezohledni - na ulicich v autech, kuraci v restauracich.
0/0
7.10.2003 5:45

Thyronx

Neandrtalci: Co je vlastne jasne v CR?
Jasne je, ze deti mohou kourit uz od 1.tridy a nikdo jim v tom nemuze a ani nechce zabranit.Prodavacce ktera jim proda cigarety ci alkohol se nic nemuze stat - "nikdo nezna kompetence".Policie je k nicemu. Co si myslet o narodu ktery prohuli sve nizke platy a doprava to i malym detem? Nizke IQ.
0/0
7.10.2003 0:53

Aylik

Re:
Zato policie v USA je tak dokonala, ze umoznuje hromadne vrazdy studentu a ucitelu strednich skol jejich spoluzaky, Ty debilku.
0/0
7.10.2003 8:39

flotsam & jetsam

Re:
Vážený tvore,
Vaše odpověď mi připomíná ten starý vtip "...a Vy zase v Americe mlátíte negry".
Nejste trochu mimo mísu?
0/0
7.10.2003 9:40

Doktor Zvěd

Re:
Ty si ale dement, vid? Co sem tahas USA? Tady de prece vo to, ze v CR se schvali zakon a nikdo ani nevi, jak ho aplikovat( popr. jeho sankce ). To je bordel! V USA maj jiste svy problemy, ale vo ty tady prece vubec nejde!
0/0
7.10.2003 9:42

Aylik

Re:
Samozrejme, ze o to nejde, ale zrejme nevis, kdo je to Thyronx...
0/0
7.10.2003 9:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.