Diskuze

Srážku se svatebčany zavinil strojvůdce

Za páteční nehodu na přejezdu v Praze 5, kdy se srazil vlak s autem ze svatební kolony, je odpovědný strojvůdce. Nedbal totiž červeného světla semaforu. Na přejezdu se tak nespustila signalizace. Strojvůdce se nejprve ke svému pochybení ústně přiznal, později však odmítl podepsat písemné přiznání.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

bow

7. 10. 2003 12:16
Bílé světlo ?
Nikde se nepíše, jestli na přejezdu svítilo bílé světlo. Řidič se musí přesvědčit, zda nepřijíždí vlak. V praxi se to provede tak, že se nejdříve podívá na světelný semafór. Pokud svítí červená, nesmí na přejezd. Pokud svítí bílá, dostává infornaci, že vlak nejede. Pokud nesvítí žádná, musí se přesvedčit tak, že se rozhlédne vlevo a vpravo na trať. Červené světlo nesvítilo. Z výše uvedeného vylývá, že pokud bílé světlo svítilo, srážku zavinily ČD. Pokud bílé světlo nesvítilo, srážku zavinil řidič.
0 0
možnosti

pavel1234

7. 10. 2003 13:19
Re:
Zeptejte se někde na funkci bílého světla na přejezdu.
Je to tak, že bílé světlo svítí pokud v přibližovacím úseku (cca 500 m vpravo i vlevo od přejezdu v závislosti na povolené rychlosti)není jakékoliv drážní vozidlo ovlivňující kolejové obvody.
Tzn. když svítí je vyloučeno aby jel vlak.
Když nesvítí může se stát i tato nehoda.
0 0
možnosti

Kokes1

7. 10. 2003 1:35
Článek lže 2
Po nehodě se dráhy ve spolupráci s policií zoufale snažily dokázat, že závory byly spuštěny (asi 5 minut po nehodě je skutečně spustily a komplikovaly práci záchranářů). Tvrdili, že nejsou žádní svědci, i když je přejezd těsně vedle restaurace a svědci byli. Ten šmejd inspektor ČD se dokonce snažil svalit vinu na řidiče toho auta. Když jim tahle lež nevyšla, hodili to na strojvůdce. Což je nesmysl - závory se spouští právě průjezdem vlaku - a ten vlak jel z opačného směru, než je nádraží. Prostě zanedbaná údržba a bordel ve státním podniku České dráhy. Takže zkrátka lžou stejně, jako lže vláda...
0 0
možnosti

pavel1234

7. 10. 2003 13:21
Re:
žádný inspektor ČD,a.s. už neexistuje. Právě kvůli těmto nehodám. 
 
0 0
možnosti

Kokeš

7. 10. 2003 0:58
Článek lže 1
Bydlím kousek od toho přejezdu a u nehody jsem byl.
Ten přejezd je na hlavní ulici a jezdí přes něj i MHD. Je asi 1km od nádraží, ale vlak přijížděl z opačného směru. Řidič vůbec nemá šanci na koleje vidět, protože po pravé straně (ze směru vlaku) je vysoká zeď až k drážnímu tělesu. Vlak může spatřit až ve chvíli, kdy má volant na úrovni první kolejnice a žádné zrcadlo tam není. Závory nebyly spuštěny a červené světlo nesvítilo.
0 0
možnosti

Pavel07

6. 10. 2003 21:32
článek je nesmysl
závory automaticky stahuje zabezpečovací zařízení (při závorách ve stanici výpravčí postavením vlakové cesty)
0 0
možnosti

nowas

6. 10. 2003 21:43
Re:
no a prave prejezd byl pri stanici, zadna vlakova cesta nebyla postavena, zavory byly nahore a navest na stuj. co je na tom nesmysl ?
0 0
možnosti

Qeebee

6. 10. 2003 21:09
???
Nedbal totiž červeného světla semaforu. Na přejezdu se tak nespustila signalizace. Co je to za blabol. Copak stahovani zavor zavisi na tom, jestli masinfira ignoruje nejaky svetlo?
0 0
možnosti

Péťa.

6. 10. 2003 22:11
Re:
Chápu to tak, že přejezd zřejmě nebyl na trati, ale ve stanici a uzavíral se tedy postavením vlakové cesty výpravčím nebo signalistou na stavědle. Z toho, že svítilo na návěstidle (nikoli na semaforu, to jen iDnes vymýšlí nové názvosloví, semafory jsou na křižovatkách ve městě) červené světlo, plyne, že vlaková cesta postavena nebyla a neměl tam co dělat vlak. Je pravda, že by to mohlo být zabezpečeno lépe.
0 0
možnosti