Diskuze

Dětí se rodí stále méně

Češi mají do budoucna špatné vyhlídky. Pokud se bude rodit tak málo dětí jako nyní - tedy méně než sto tisíc za rok - bude mít tato republika podle demografů do padesáti let o polovinu méně obyvatel. Tedy: jen pět milionů. Porodnost klesá v Česku tak strmě, že hůře na tom je v Evropě už jen Arménie.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

to teda ziram

9. 10. 2003 18:14
1,17 ditete???
na jednu zenu tedy pripada 1,17 ditete? paklize se do toho pocitaji i nasi snedi spoluobcane, pak je to tedy horror!!!
jedno nechapu, porad se v tom clanku mluvi o zenach, delajicich karieru - nejak jsem si nevsiml, ze by se to v cechach hemzilo manazerkami, sefkami vseho typu, majitelkami firem...
je to slovo "kariera" jen jinym slovem pro makat do zedreni, aby se nasetrilo trochu penez na "luxus" typu dovolena u more (musime preci jet, kdyz sousedi a kamoska jeli taky, ne?) dela karieru prodavacka, ucetni, nebo sekretarka???
 
0 0
možnosti

to teda ziram

8. 10. 2003 16:23
pridat!
pridat mladym rodinam (materskou) a to tak, ze dosahne zivotniho minima (jinak vyplaceneho nasim snedsim spoluobcanum ze socialni kasy)... zenske se proste musi vyplatit mit deti, jinak to asi nepujde.
pokud bude rodicovstvi i nadale brano jako samozrejma vec, brzo jako narod skoncime a za sto let budou ve svete premyslet, z jakeho kontinentu to vlastne ti snedi cesi prisli...
0 0
možnosti

alena.alena

9. 10. 2003 10:55
Re:
no, kdyby cikáni brali jen přesně to co ostatní, tj. 30 procent podpory v nezaměstnanosti, přídavky na děti jako každej, žádný vánoční a jiné příspěvky, žádný nárazový sociální výpomoce (a že oni narážejí permanentně), bylo by na  slušnou mateřskou, navíc bych dala hlavně velký úlevy na daních pro pracujícího rodiče.V případě např. 5 dětí by mohli být lidé osvobozeni od daní vůbec.Pro cikány je toto nezneužitelné, neboť nepracují a ze socky se daně neplatí.A ti co pracují a platí daně jsou v pořádku a tuto výhodu bych jim ponechala.Nakonec slušný lidi vychovají slušný lidi, a je jedno jaký jsou barvy.
0 0
možnosti

xaxkx

8. 10. 2003 12:11
děti
Já zásadně nesouhlasím s tím,aby dítě mělo maminku Janu a tatínka Petru-tetičku a obráceně. Co je to za vzor pro dítě, které nejvíce vnímá od narození do 6let věku, v té době se formuje jeho povaha, rysy, vlastnosti.... To není normální vzor rodiny a že se ti dva stejného pohlaví milují?OK-to ať se milují, je jim to přáno, ale  ať se to nedává za příklad dětem. Ani rozvedená manželství nejsou dobrým vzorem pro děti, ale funguje tu alespoň to NORMÁLNÍ "žena- muž".I když - zvlášť pokud ten druhý,druhá jsou nenormální a blbnou, nemá to na dítě kladný vliv-hodnotí nové partnery , hlavně a jedině před dětmi a tak...Ale zase pokud ten nový partner je spolehlivý, tak dokáže zcela vyplnit roli toho pravého rodiče. Co se týká mateřské, je to fakt bída,ale nemyslím si ,že to by měl být důvod, nemít děti. A kariéra?Na tu je čas později. Já mám 5letého syna, pracuji, buduji kariéru a to je mi 25let. Necítím se být neschopnou a nezodpovědnou matkou i přes můj věk. Bohužel manželství.... , ale i přes to jsem dokázala a dalo to moc práce a dává stále , vybudovat synovi nový domov. Pomalu se zotavuje z problémů...bohužel, to se stává....ale musím říct, že je to normální kluk.Dokonce se mi podařilo vybudovat zázemí a domov a syn rozhodně nestrádá.
0 0
možnosti

alena.alena

8. 10. 2003 12:49
Re:
nojo málokterej chlap dokáže  spolknout fakt, že má doma schopnou ženskou..... to nemyslím jako invektivu, ale stereotypy jsou zadřený hluboko.Domnívá se, viz. jeden z přízpěvků níže - že jeho autorita je odvislá od toho, že on rodinu živí.Když tomu tak není, ztrácí půdu pod nohama a neví si rady.Kope kolem sebe ze strachu, že ženu a potažmo rodinu ztratí, že k tomu za čas skutečně dojde.
0 0
možnosti

to teda ziram

8. 10. 2003 11:29
to alena.alena
sorry, uz jednou to mam nekde dole... omylem
 
myslim ze ne, urcite by spousta zenskych radsi zustala s ditkem doma, nez se plahocit do prace a dite zanedbavat. jenze ono se z tech penez opravdu nevyzije. kdyz maji vysoky najem, tak maji smulu. z jednoho platu to neutahnou. je zvlastni, ze se tu najednou vyrojilo tolik lidi, co nabada zenske k aktivite, k agresivite, k seberealizaci v praci... nejak mi to pripada stare casy, (nastesti uz pominule), kdy zenska MUSELA jit delat, jinak na ni bylo pohlizeno jako na prizivnika...
dneska je to uplne stejne v bledemodrem, jenom se zenske do prace neposilaji statem, ale tentyz stat se stara o to, aby kdyz zustanou doma s deckem, nemely co do huby...
0 0
možnosti

alena.alena

8. 10. 2003 12:08
Re:
pořád to na mě působí dojmem, že někdo dělá všechno pro to, aby lidi rozeštval...jo "rozděl a panuj" tak se všichni ženou jak oslíci za mrkvičkou, nekoukají napravo, nalevo, každej, kdo by je zdržel je veřejný nepřítel č.1 - generační rozpory byly vždycky a jsou nutný, protože mladý lidi  jsou radikálnější, výkonnější, jsou nezatížení předsudky a stereotypem  a mají větší představivost...starší zas mají zkušenosti a vymyšlený systémy, které šetří čas a umožňují mladým, aby měli na čem stavět a nezačínat pořád znovu a znovu od začátku.Vždycky to fungovalo a lidstvu to prospívalo.Proč se najednou někdo snaží, aby spolu jednotlivé skupiny lidí přestávaly komunikovat a vznikaly mezi nimi rozpory? Komu tohle může prospět? Já to nevím, ale mrazí mě z toho v zádech.
0 0
možnosti

to teda ziram

8. 10. 2003 9:23
ad priessnitz
nevsiml jsem si, ze by se lesbam branilo, aby mely deti! paklize deti chteji, tak je maji. pouze se jim brani ve snatku, coz je podle me dost podivne.
lesbou se clovek pry rodi, rozhodne to neni neco, co by bylo nejakou nemoci, tak proc setrvavat v nasem ateistickem state na davnych cirkevnich ustanovenich??? tito lide nikomu nic neudelali, kdyby meli deti, tak je urcite mohou vychovavat stejne dobre (nebo spatne) jako ostatni. jiste, je urcite procento muzu, kteri visi na jehle a fetuji, ale to urcite nejsou zrovna ti, co touzi ve skupine homosexualu po miminku!
0 0
možnosti

alena.alena

8. 10. 2003 9:28
Re:
no domácnost s dětmi vedenou dvěma ženami znám na vlastní kůži. Dlouhá léta jsem žila v jedné domácnosti s dětmi a svou matkou...a lesbičky rozhodně ani jedna nejsme...a děti jsou v pohodě.Tak proč by to nemohlo fungovat?
0 0
možnosti

priessnitz

7. 10. 2003 16:55
Děti všem
Jak čtu článek a příspěvky, zejména těch, co nadávají lidem, kteří nechtějí mít děti, tak mě v této souvislosti napadlo: když je málo dětí, proč se tak strašně brání gay nebo lesbickým párům, aby nějaké měly nebo si je osvojili? Ti po nich kolikrát touží celý život a současné zákony jim to zkrátka neumožňují. Možná by bylo dobré, aby si zákonodárci ujasnili, co je přednější.
0 0
možnosti

to teda ziram

7. 10. 2003 18:35
Re:
nepij tolik!
- je malo deti
- kdyz je tak malo deti, tak proc je nesmeji osvojovat lesby a teplousi?
???
???
doslo?
0 0
možnosti

Al Ladin

7. 10. 2003 15:28
Jak tak čtu příspěvky
S mnohými příspěvky souhlasím, s některými ne. Jedno mi tu ale chybí. Jaké je z toho východisko? Naši vládu napadlo pozvat do země cizince. Možná že dokážou zachránit náš sociální systém, každopádně je to cesta ve stopách Sybilina proroctví (Čechů zbude tolik, že by se pod plachtu formanského vozu schovali). Co udělat pro to, aby lidé nebyli tak sobečtí, že si nedokáží kousek toho pohodlí odepřít? Pro průměrného občana je víc než jedno dítě skutečně sociální problém. Sociální program funguje tak "skvěle", že se mladí lidé raději nevezmou, aby dostali od státu větší sociální dávky. Proč je nemohou dostat stejné úplné rodiny? Dětské oblečení a vybavení je tak drahé, že je většinou dražší, než obdobný kus pro dospělého. Proč nedokáže vláda toto zboží subvencovat? Pro občana s nadprůměrným příjmem je dítě zatěží ze společenského hlediska (pokud se alespoň trochu dítěti věnuje): omezení společenských styků - čas po práci a o víkendech je třeba věnovat dítěti. Tím člověk v dravém kolektivu ztrácí pozici. To nejdůležitější je ale následující - dítě MUSÍ někdo porodit a celodenně o něj pečovat. Milé feministky, zapomeňte na to, že tu roli přehrajete na muže. Fyziologicky jsou na to lépe vybaveny ženy. Navíc si nedovedu představit, že by žena poté co 9 měsíců pod srdcem nosí své děťátko tohle předala manželovi - a starej se. Kariéra a miminko nejdou dohromady. Je mi líto kariéristek, ale člověk je tu proto, aby byl, ne proto, aby dělal kariéru. Co dodat závěrem? Nelíbí se mi, že mám ze svých daní přispívat na blahobyt lidí, kteří se za svého aktivního života nedokázali uskrovnit a vychovat děti. Když už "honili kariéru", tak si mohli našetřit. Proč je mají živit děti těch, co se uskrovňovali (a často žili na pokraji bídy)?
0 0
možnosti

alena.alena

7. 10. 2003 15:42
Re:
nikdo přece nechce, aby muži rodili, nebo kojili děti...ale občas je pochovat, pohoupat a pomazlit se s nima, to by snad zvládli. Na každý krabici sunaru je návod, jak ho připravit ....do kojenecké láhve se naleje pomocí trychtýře. Plenky jsou umělý, dětská výživa se dává lžičkou.Vhodnou teplotu na koupání zjistíte tak, že do vaničky ponoříte loket - když to není ani horký, ani studený, je to ono....takže zákjlad máte, a maminka vašeho miminka může jít k e kadeřnici, nebo na aerobik, nebo si zaplavat, nebo s kámoškou na kafe.Vrátí se v dobré náladě, odpočinutá, osvěžená, nebude na vás vrčet a nebude mít řeči, když půjdete prozměnu na pivko nebo na fotbal.Já nechápu, co je na tomhle feministickýho nebo složitýho.Dítě je obou, tak se o něj můžou starat oba.Dítě to určitě ocení.
0 0
možnosti

Auiam

7. 10. 2003 12:59
Muži nechtějí děti a na nich to v době mateřské bohužel celé visí
V době mateřské je žena s děckem / dětmi zcela závislá na partnerovi, protože nemá vlastní příjem. Pokud za příjem nepovažuji mateřský příspěvek, který padne na nejdůležitější potřeby pro dítě. Potřebuje, aby ji někdo živil. Ten někdo je obvykle manžel. Kolik chlapů je ochotno dát celou SVOU výplatu na základní životní potřeby rodiny a přidat k tomu ještě veškeré úspory? A ještě poslouchat dětský řev a manželku, které třetí rok doma s dětmi bez možnosti kontaktu s okolím už pomalu hrabe? Vždyť jsi děti chtěla - já to celé platím a ty jsi pořád s něčím nespokojená? Znám mnoho lidí ve věku od 25 do 32 let, je to moje generace. Kamarádky většinou děti chtějí a jsou ochotny i leccos překousnout. Jejich partneři mají ale ještě fůru času a děti pro ně priorita nejsou. Kdo má víc peněz, ten v českých domácnostech velí. A víc peněz mají v českých domácnostech muži, čím vyšší vzdělání, tím je rozdíl v platech větší, to je moje zkušenost. Některé moje známé si pořídily dítě i bez souhlasu svých partnerů - prostě si to zařídily. Byl to fakt hukot, moji vzteklí, podvedení, zneužití kamarádi. Brečet za mnou chodili všichni. Nedivím se nárůstu počtu svobodných matek! Ony děti prostě narozdíl od svých partnerů chtějí a jejich partneři se na tom odmítají podílet. Pro tyhle dámy vede cesta jedině přes vlastní finanční nezávislost.
0 0
možnosti

alena.alena

7. 10. 2003 13:47
Re:
Zneužití???To ony je znásilnily????Jak si lze "pořídit " dítě bez sapolupráce partnera????
0 0
možnosti

alena.alena

7. 10. 2003 8:15
jmenujte mi jakékoli obdpbí
v lidských dějinách, kdy nějaká šťastná doba, vhodná k plození dětí byla.Nikdy!Jestli se tu a tam našlo pár slušnejch let...jinak to většinou stálo za.....Takže tohle všechno, co tu píšete je pouhý alibismus. Ale jestli fakt děti nechcete...nemějte je.I pro děti je lepší, když budou u někoho, kdo jim nebude celej život vyčítat, jak se pro něj obětoval a kolik ho stály.Vy jste patrně přišli na svět bezbolestně a na své rodiče jste vydělávali již v kolébce...proto si vás mohli dovolit.Vy holt máte smůlu.No, ale třeba se vám to vrátí jinak.Nezoufejte.
0 0
možnosti

to teda ziram

7. 10. 2003 10:22
Re:
100 % souhlas!!!
diskutujici se tu deli na dva tabory:
my starsi, co deti mame (male, vetsi nebo odrostle) a tudiz vime, o cem tu mluvime
ti mladsi, kteri (soudim podle nazoru) jsou sami skoro jeste deti (jev, ze ktereho me mrazi - dneska jsou totiz lidi "detmi" jeste v 25 letech!!!), co by nejradsi porad od zivota BRALI a nejsou absolutne ochotni neco DAVAT!!!
tihle chudackove jsou tak zahledeni sami do sebe, ze je vubec ani nenapadne, ze je to vpodstate jejich povinnost, neco z te pece a starani, ktere s nimi meli jejich rodice, dat dal, svym detem. vina neni v tom pripade v nich, ale v rodicich, co je vychovali takovymi mentalnimi zaostalci...
vzdycky me nadzvedne, kdyz vidim nejakou mladou kocku, co je sice bezvadne upravena, ma nejnovejsi typ bot kalhot a saticek, ale absolutne nevi, jak funguje pracka (a sype treba prasek a kondicioner do te same prihradky v naivnim presvedceni, ze si to ta pracka nejak prebere) a to ve veku 23 let...  o jinych pro zivot cloveku potrebnych kvalitach ani nemluve
0 0
možnosti

JohnUSA

6. 10. 2003 21:26
deti
jedinym smyslem zivota je zivot sam, jedim ukolem kazdeho zivocicha je rozmnozit se a zemrit
0 0
možnosti

karoten

7. 10. 2003 9:56
Re:
Tak jest. Můžeme to popírat, bránit se, tyčit si jiný cíle....to je ale tak všechno co se s tím dá dělat. To nenaplnění bolí, je v podvědomí a nedá se vypnout.
0 0
možnosti