Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Havel je mezi favority na Nobela

Nobelovu cenu za mír by letos v Oslu mohl převzít Václav Havel. Tvrdí to agentura AFP. Odvolává se na experty, kteří ho považují spolu s brazilským prezidentem da Silvou a papežem za žhavé kandidáty. Pětičlenný Nobelův výbor vybral laureáta koncem září ze 165 nominovaných jednotlivců a organizací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Filosof-Rudolf

Ubozí čecháčkové !
Přečetl jsem si několik zdejších příspěvků a opět mě nezklamali různí závistiví ubozí malí čecháčkové svým hloupým zlostným projevem. Pro ně bych měl pár poznámek.
1. Nobelovu cenu udílí Královská švédská akademie věd a má přísná pravidla, kdo může navrhovat laureáty cen. Cenu nakonec uděluje 5-ti člená komise a je  to jen její rozhodnutí, komu jí udělí.
2. Pokud výše uvedená společnost pro někoho nepředstavuje dostatečnou autoritu, má na to právo. Ale nechť tedy nekomentuje její rozhodnutí způsobem, který je hrubý a urážející a naučí se tolerovat právo takové společnosti Nobelovu cenu udílet.
3. Pokud výše uvedená společnost pro někoho představuje dostatečnou autoritu, nechť respektuje její rozhodnutí a věří, že výběr byl proveden pečlivě a uvážlivě.
4. Ať souhlasíte či nesouhlasíte s V.Havlem jako kandidátem, uvědomte si, že Nobelova cena je prestižní a celosvětově uznávanou. Tudíž i "pouhá" nominace je pro ČR významnou událostí a může přispět ke zvýšení prestiže ČR ve světě.
____________________
Způsob, jakým se tu někteří projevujete, je skutečně ubohý. Jen závidíte ... Je mi vás líto ...
0/0
6.10.2003 10:45

jarda1

Dodatek
S výjimkou Nobelovy ceny za mír - tu uděluje norský parlament. Ale bohužel nutno říct, že Nobelovu ceny za mír občas dostane kdejaký opilec a žvanil.
0/0
6.10.2003 11:33

qoknu

Re:
A taky ji dostal Arafat.
0/0
6.10.2003 12:59

to teda ziram

Re:
nemam ambice dostat nobelovku za mir
nemyslim, ze by me nekdo v budoucnu navrhl na nobelovku za mir
tudiz nemam potrebu ji nekomu zavidet, protoze je mi nobelovka za mir totalne ukradnuta...
a je moje osobni mineni, ze si ji zaslouzi jini NE HAVEL (ten uz vubec ne)
0/0
6.10.2003 13:27

jarda1

Havel a Gándhí(resp.jeho cena]
To se sešli dva. Gándhí se svým stupidním učením zničil Indii. Za Angličanů byla Indie kvetoucí zahrada, zemědělská velmoc. Byl to Gándhí, kdo hlásal likvidaci továren a návrat k domácí rukodělné výrobě, kdo prohlašoval za nemorální moderní průmysl, zemědělství a medicínu a kdo napadal i protihitlerovskou koalici s odůvodněním, že "je nemorální se bránit zlu". Tuhle snůšku stupidit by nedal dohromady ani notorický opilec. Je známo, že i Indie se od něj nakonec odklonila (Nehrú). Jak může někdo jeho stupidity uznávat? To bychom došli daleko - asi až do středověku. To snad nechceme. Havel je zrovna takový. Ještě že skončil s prezidentováním. Už byl s tím svým humanismem protivný.
0/0
6.10.2003 9:45

pesimista-domaci

Venca Veškrna můj vzor
Až budu někdy potřebovat ze sebe udělat vola, zavolám mu. Kulisák, hochštapler a odchovanec gestapa (ne nadarmo jej houpali na kolínku) mi nemůže imponovat i kdyby měl cenu Járy pytlíka. To, že s nobelovkou je spojena nejen medaile, ale taktéž kupka prašulí, které rozdá neb má dost mi je jedno. Momentálně má asi víc, takže mně to nesere. Nejsem závistivej. A nejsem blbej, na rozdíl od někoho. Čau kluci.
0/0
4.10.2003 20:31

pesimista-domaci

Re:
Sviňa klávesnice, správně je? Momentálně mám asi víc.....
0/0
4.10.2003 20:33

GhorX

Re:
Mohl byste mi prozradit, kolik Vám je let ?
0/0
4.10.2003 20:43

pesimista-domaci

Re:
IQ nebo peněz? Je v tom trošku rozdíl. Podle toho, co předvedl jako první muž republiky bych si dovolil tvrdit, že IQ určitě.  O penězích se ve slušné společnosti nemluví a pro informaci je mi 42 let. Naučil jsem se číst a psát v několika jazycích a naučl jsem se používat vlastní rozum na rozdíl od mnoha jiných. Svůj názor nesvádím na novináře. Za prvé neznám nikoho jako opravdu poctivého novináře, za druhé nevěřím novinám, které jsou majetkem skupiny s níž kritizovaný jedinec kamarádí. Obecně, nejen Havel.
0/0
5.10.2003 20:57

Zahledeny

Re:
..hele, a co takle nějaký argument, víš co to je ?
0/0
6.10.2003 13:43

budejovice

Re: souhlasím s tebou
a ještě dodám, že novináříčkové se opravdu snaží ! že např. získal v září prezident Klaus prestižní ocenění v USA a blahopřál mu písemně Busch o tom je pěkně klídek po pěšince ......
0/0
5.10.2003 7:47

Dan 1

0/0
5.10.2003 15:43

chelsea fan

Re:
Přesně tak!!!! Třeba Pan Profesor Prezident taky dostane Nobelku za ekonomii. Už jenom za tu kuponovku by si ji zasloužil.
p.s. nechápu proč mu blahopřál zrovna Anheuser Busch
0/0
5.10.2003 18:11

pesimista-domaci

Re:
A co takhle zavést Cimrmanovu cenu za blbost. V prvním kole bychom odléváním medailí zaměstnali celé Vítkovice. Problém je v tom, že třeba Velký Privatizátor by jich dostal asi víc, než by jich unesl. 
0/0
5.10.2003 20:59

Kazbunda

Havel je spravny kandidat
Vzdytr Nobelovu cenu miru dostali i taci pasaci jako je Arafat. kdyz ji muze dostat terorista, tak proc ne Havel. jen mi porad nejak nedochazi co zvlastniho udelal pro mir.
0/0
3.10.2003 21:55

1_130_202_135

Re:
Chichi, ty ho asi nemáš rád, viď? No já vlastně taky ne!
0/0
4.10.2003 17:06

Bimbac_007

Re:
Arafat ji dostal v dobe, kdy se plne zrek terorizmu a spolu s Rabinem pro mir v oblasti udelal hodne. Ze dnes nebrani terorizmu v mire, jak by to snad nekteri ocekavali, ma 2 duvody. Prvni je Ariel Saron, ktery ma na nej nesmiritelnou osobni zast a jakykoliv prostredek je mu dobry k tomu, aby Arafata zdiskreditoval a konec koncu zlikvidoval, i kdyby se tenhle promenil snad v boha samotnyho. A nejschudnejsi cesta k dosazeni cile je pro nej soustevne provokovani palestinskeho terorizmu. Ten druhy duvod je ten, ze Arafat je jeden a palestincu, ktery tehle Saronovej utoku na jejich cest, dustojnost, majetky a zivoty maj plny zuby, jsou statisisce. Kdyby proti nim tvrde zakrocil, tak ho prestanou poslouchat uz vubec a misto nej nastoupi nekdo, s kym bude na dohodu nadeje nulova. Jakmile prestanou Saronovy provokace, nastane velmi brzo klid.
0/0
4.10.2003 18:56

GhorX

.
Přeji mu ji, a snad má i šanci. Naprosto nechápu, proč by měl dostat Nobelovu cenu nejvyšší představitel církve - jeho jednání hodnotím jako lehce nadprůměrné a s jedinnou vyjímkou standardní, nutné a nezbytné pro hlavu církve v současné době. Pan da Sylva je "težší váha", alespoň podle mého dojmu. Uvidíme.
0/0
3.10.2003 19:50

to teda ziram

Re:
uplne jednoduche, ale ty to asi nechapes:
nobelova cena za mir, (by se mela udelil) tomu, kdo se zaslouzil o mir. NE VALECNEMU STVACI, DRAMATURGOVI, UPLATNEMU VECNEMU OPONENTOVI HAVLOVI
ale jak uz tu bylo trefne receno, dostal ji i arafat, tak je to uz snad jedno.
doufam, ze ji nedostane
o nobelovkach je znamo, ze nominaci udeluji take nositele cen, a jestli ma mezi nima nejakeho pritelicka, co se nechal podmazat.....................
0/0
4.10.2003 7:58

GhorX

Re:
Nejspíš se, vážený pane, lišíme v názoru, co je to mír. Pokud Václav Havel souhlasil s invazí do Iráku, udělal to pravděpodobně proto, že mu situace v Iráku silně připomínala situaci u nás v 50tých letech. Likvidace režimu sadistického diktátora vojenskou silou podle mého názoru JE významným přínosem pro světový mír. Račte si připomenout konsekvence míruchtivosti v Mnichově v roce 1938. Dále se domnívám, že k udělení Nobelovy ceny za mír nutně nepředpokládá, že budou mít kandidáti tvorbu míru v popisu práce, takže fakt, že je Václav Havel dramaturg ničemu nevadí. Zda je úplatný nevím, nikdy jsem o úplatcích spojených s jeho osobou neslyšel. A že je věčný oponent - víte, to, že někdo nesouhlasí s politikou ODS ještě neznamená, že je vůl, pokud samozřejmě navrhuje politiku jinou. S Václavem Klausem (v té době personifikací ODS) nesouhlasilo mnoho osobností, nejčastěji odborníků na státní a nadnárodní ekonomii. Výsledky práce ODS jsme zažili v době demise vlády Václava Klause.
0/0
4.10.2003 9:36

to teda ziram

Re:
situace pripominala tu nasi v 50. letech -
to je fakt, taky jsme nemeli tu moznost si podrobit cely svet, tak jako ji nemel saddam. situace byla ovsem resena jinak nez u nas v 50. letech, ze??? na nas se kazdy vy.... . zadny vyvoz demokracie se k nam nekonal. diktator nikomu nevadil!!!!!!!!
 
konsekvence mirumilovnosti v mnichove 38 -
nemecko bylo tehdy vyspela, vyzbrojena zeme. to, ze proti nemecku nikdo nezakrocil, neznamena vznik duvodu ke 2. sv. v. ... hitler byl nazhaveny na svetovladu uz predtim!!!!
irak byl letos vsechno jine nez vyspela vyzbrojena a kohokoliv ze sousedu ohrozujici zeme. proto je nabiledni, ze mirove snazeni by (narozdil od mnichova a nemecka ve tricatych letech ) nikomu neublizilo!!!
 
VAZNE jste neslysel o uplatcich??? tak asi nezijete v CR. a co propusteni (amnestie) vrazi????
 
0/0
4.10.2003 10:12

GhorX

Re:
V 50tých letech nám nikdo nepomohl především proto, že naše předpokládaná situace byla proti jiným možným řešením poválečných mocenských dohod v době jejich uzavírání akceptovatelná. Později by jakýkoliv pokus vojenského řešení vedl k další světové a pravděpodobně nukleární válce. Rozdíl je také v tom, že zatímco u nás byl diktátorem vojensky velmi silný Stalin, v Iráku byl diktátorem osamocený a vojensky zdevastovaný Hussain. Domnívám se, že hlavním důvodem pro likvidaci jeho režimu byla snaha zabránit jeho růstu. Mírové snažení totiž bez jakéhokoliv efektu trvalo 12 let. Dále, slyšel jsem o vysokých úplatcích, přijatých lidmi, kteří pro tehdejšího prezidenta milosti šetřili - neslyšel jsem o jediném případě, kdy by měl být příjemcem úplatku on sám. Osobně si nedokážu představit, že by nějaký přijal, velmi krátce po první inauguraci se stal velmi bohatým člověkem.
0/0
4.10.2003 13:13

to teda ziram

Re:
v Iráku byl diktátorem osamocený a vojensky zdevastovaný Hussain.
Domnívám se, že hlavním důvodem pro likvidaci jeho režimu byla snaha zabránit jeho růstu
vidite jak si protirecite? povedlo se jim ho embargem zdevastovat, takze vlastne cilem agrese do iraku bylo zamezit jeho rustu??? no, alespon je to dalsi originalni duvod , proc byl napaden irak. jsem zvedav, kolik jich jeste z usa prijde
 
0/0
4.10.2003 14:06

GhorX

Re:
Sedím u počítače v Praze... Izolace a embargo Lybie mělo podle Vás jaký úspěch ? Kaddáfí se "vyplatil" a čeká ho světlá budoucnost, především díky laskavým a sklerotickým vůdecům OSN. To, co jsem napsal, nevidím jako oxymoron.
0/0
4.10.2003 14:16

Bimbac_007

Re:
Nazval bych to spis mirovym radobysnazenim.
0/0
4.10.2003 18:34

martin.fara

Re:
..a navíc se, milý příteli, lišíš i od těch lidí, kteří tě považují za vola :-)))
0/0
4.10.2003 13:21

GhorX

Re:
Hmm, mohl byste napsat, k čemu se vyjadřujete ? Díky absenci mozku v hlavě designera tohoto webu to totiž není jasné. Děkuji.
0/0
4.10.2003 13:28

to teda ziram

Re:
on to nevi presne on jen tak placa...
0/0
4.10.2003 14:10

Péťa.

Re:
To máš pravdu, je to hrůza, ale jestli Ti mohu poradit, dej si kurzor na to "R" u jeho zprávy a roluj kolečkem nahoru a až se objeví zpráva s "R" vlevo od kurzoru, tak to je ona.
0/0
5.10.2003 15:39

fleret

kdyby se udelovali N.ceny za nejvetsi blbost
myslim ze by CR byla dvornim dodavatelem kandidatu.
0/0
3.10.2003 19:07

lukinoo

hmmmm
Dobře mu tak hajzlovi.Může si za to sám.
0/0
3.10.2003 17:12

Joao

Získat tuhle cenu je velká čest!
Zejména když jí získal i Arafat!
0/0
3.10.2003 16:46

the_mole

dejte
s Vénou už konečně pokoj
0/0
3.10.2003 16:14

Dusja & Marusja

Vendula
Já se nedivím - Nobel je v rukou USA a  Havel je za posledních pětatpadesát let jediný nekomunista, který to v Čechach dotáhl v politice dál než na šibenici. Tohle musí imperialista nějak ocenit
0/0
3.10.2003 16:11

hamin

Když už má Nobelovku i Arafat, Mandela nebo Castro, tak proč ne Havel?
0/0
3.10.2003 16:05

Niedal

Re:
Vážně jsem netušil, že Castro dostal nobelovu cenu :-) Asi za ekonomii nebo snad za fyziku? Možná napsal nějakou krásnou báseň ... hňupe! Než něco vypustíš, tak si to dvakrát rozmysli!
0/0
3.10.2003 17:11

obcansky jouda

ČR
No jasně, úspěch Čecha ve světě a už se pomlouvá, nadává, nepřeje, závidí. Česká kotlina holt pořád zůstává zaprděná a zamindrákovaná. Komunismus stále hluboko v nás a bohužel nadlouho :-(
Long live VH   Vivat Tigrid, Masaryk
 
0/0
3.10.2003 16:02

to teda ziram

Re: MOC SI FANDIS!!!
nemyslis, ze kdyby bylo na co, tak by byla na to vetsina cechu HRDA ze VH dostane za neco nejakou cenu???
jenze v pripade VH uz VIME co je to za PTACKA...
cim vic se bude ometat verejne ve svete, tim vetsi ostuda!!!
0/0
3.10.2003 16:56

Armin von der Heide

Re:
sám seš ostuda.
0/0
3.10.2003 17:27

to teda ziram

Re:
jo?
vopravdu?
ses nakej informovanej
0/0
3.10.2003 17:36

Bimbac_007

Re:
Tak se trochu popis. Treba pozname, ze radsi navrhneme tebe.
0/0
4.10.2003 15:33

to teda ziram

vaclav havel na prodej!!!
svetova novinka,
vaclav havel na prodej v e-bay!!!
k nahlednuti zde :
a jak vidime, nikdo se tu o toho "svetoveho" politika moc nedere...
0/0
3.10.2003 16:59

Bimbac_007

Re:
Ze v e-bay 4 dny pred koncem nikdo nenabizi je normalni. Krome toho doba kultu osobností vseobecne je uz trochu za nama. Dnes tyhle veci malokdy maj vetsi nez osobni hodnotu pro toho, kdo ten autogram sam ziskal, at je to kdokoliv. A pak jsou taky fetisisti, ty koupej z tyhle oblasti zas cokoliv.
0/0
4.10.2003 15:47

to teda ziram

Re:
ale ze nejde na odbyt, i kdyz ma u sebe spidlu!!!
vidis, a ja "myslel" ze je ve svete tak strasne oblibenej
0/0
4.10.2003 18:21

demokratic

Re: Pan Václav Havel už tu Nobelovku měl mít dávno...
Pan Václav Havel měl mít tu Nobelovku už dávno ! Je to jeden z nemnoha Čechů, kteří by na to měli, a na které je většina národa hrda - i dle výzkumů popularity - neboť jsou všude ve světě natolik známí, že ať se komanči vztekají sebevíc, nic na tom nemohou změnit...A vůbec mě nepřekvapuje že pár zdejších bolševiků a estébáků zde tradičně kydá ten svůj hnůj, aniž by se třeba jen trochu styděli za to, že panu VH nesahají ani po kotníky, a přesto (či právě proto ?) jej (a většinu nekomunistického národa, t.j. zbývajících 82 %) zkouší urážet... Ale psi štěkají a karavana jde dál...(od vás, od Asie, směrem zpátky do Evropy...)
0/0
3.10.2003 20:42

Pilat

Re: kdybych Havla neznal z Ceska
tak se o nem toho na americkem kontinente moc nedovim, jinak asi  mu to priklepnou, "kazdemu  po zasluze"........:o)
0/0
3.10.2003 21:36

Bimbac_007

Re:
Jeho velka doba uz je pryc a je vseobecne znamy, ze prumernej American ma na takovyhle veci obzvlast kratkou pamet, pokud uz vubec neco z mimoamerickych oblasti zaregistruje. Myslim, ze zaber z obrazovky, kde CNN ma na pozadi mapu Evropy, kde Ceska republika je oznacena jako Switzerland, je vseobecne znamej i napr. to,  ze pro Americany Swiss a Sweden je totez.
0/0
4.10.2003 16:10

to teda ziram

Re:
mas asi dost utvrzeny nazor, kdyz to pises barevne a prokladas rozcilujicima se smajlikama.
nemyslim, ze ti moje ujisteni bude neco platne, ale jak si vysvetlis toto:
spousta lidi nema rada havla stejne jako komance. pro spoustu lidi stoji na podobne urovni. to je rana, co ???
0/0
4.10.2003 10:15

Bimbac_007

Re:
Velka cast lidi, co nemaj radi Havla (pokud to nejsou komousi, co maj spatny svedomi jen si na nej vzpomenou), jsou zavistivci, kteri nemaj radi nikoho, kdo dokazal neco, co oni sami nedokazali. A ten zbytek jsou povetsinou ti, kteri za bolsevika slepe papouskovali ty hnoje, co na nej kydali komunisti a ted se nemuzou smirit s tim, ze nekdy hlasali neco, co nebyla pravda.
0/0
4.10.2003 18:12

TristanEugen

Re:
 Proč a kdo že je na toho nunváře hrdý.Kde jsi přišel k přesvědčení,že nad ním je hrdá většina národa?A co to má společného se závisti,ten odpor k Havlovi? Havla jsem nesnášel nikdy a už od roku 68 se podívují nad tím,co námahy si dáva několik desítek lidí,mezi ními agenti STB,aby s Havla udělali vynikajíci osobnost. Jistě,tu Nobelovky si zaslouží za to,jak zabránil potrestáni komunistických zločincu.Západní Europu a to nejen University ovládají lwevičáci z šedesátých a sedmdesátých let.Tak těm je ten pokrytec a lhář sílně milí.
0/0
4.10.2003 11:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.