Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlak najel do kolony svatebčanů

V Hlubočepích v Praze 5 se srazil vlak s autem. Ve felicii se zranily tři ženy a muž, kteří jeli na svatbu. "Nákladní vlak vlekl vůz asi sto metrů," řekl iDNES mluvčí záchranky Marek Uhlíř, který na místě zasahoval. "Jedna žena je zraněna velmi těžce, další dvě mají středně těžká zranění."

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Martin Pavlík

Přejezdy
Vubec nezalezi na tom, jestli na prejezdu zavory jsou nebo ne. Dulezite je, jestli blika ci neblika bile svetlo. Jestlize neblika, musim to brat tak, ze je veskere zabezpeceni mozna nefunkcni a pristupuju tak k prejezdu jako k prejezdu oznacenem jenom vystraznym krizem. Docela dost pochybuju o tom, ze vlak projel a pritom bile svetlo blikalo. Jsem asi magor, ale jestli ten prejezd vypada tak, jak se tady popisuje, tak by me na nej nikdo nedostal. Ad vina CD: CD by asi urcite meli mit nejak vyrazne lepe vyresen system informovani o nefunkcnosti prejezdu a ne to resit az tak, ze jim nekdo rekne, ze to nefunguje a oni tam prijedou a opravi to. Kdyz o tom uz vi, tak postupuji celkem zodpovodne: snizi rozkazem rychlost vsech vlaku jedoucich pres uvedeny prejezd na 10 km / h a nuti ho houkat jak na lesy. Problem je opravdu jenom (to "jenom" je velka chyba) v tom, ze casto nevi, ze jim to nefunguje, a to proc nefunguje je hoooodne casto, ze jisti lide si velice radi prividelavaji prodejem medenych dratu a nevahaji je brat odkudkoliv. Ucastniku nehody je mi samozrejme velice lito.
0/0
5.10.2003 16:46

Martin Pavlík

Re: oprava gram. chyby
...... CD by asi urcite mely mit ...
0/0
5.10.2003 16:49

Kokes1

Re: Prosím neblbněte
Bydlím kousek od toho přejezdu a u nehody jsem byl. Tak zaprvé: když řidič k tomu přejezdu přijíždí, má po pravé ruce kamennou zeď až k drážnímu tělesu, Vlak má šanci spatřit až v okamžiku, kdy má volant na úrovni první kolejnice - dřív ne. Žádné zrcadlo tam není. Musí se spoléhat na závory, jinou šanci nemá. Ostatně proto je tam závora přes celou šíři vozovky a nedá se téměř ani obejít. A teď vy chytrolíni: ty závory nefungovaly a červená světla nesvítila. Bílé nejspíš ano! Ten nešťastný řidič neměl vůbec žádnou šanci a jenom štěstí, že tam neprojížděl autobus. Asi 5 minut po srážce se ty závory náhle spustily - dráhy si dělaly alibi. A poté, co přijel inspektor ČD se s policií všemožně snažili dokázat, že závory byly spuštěny. Jejich smůla, že těsně u přejezdu je na druhé straně restaurace a svědků bylo dost. Ovšem oni ty svědky odháněli!!! Vina je jenom a pouze na Českých drahách a navís se nám snaží lhát. Stejně jako vláda. A ten šmejd inspektor se to ještě pokouší hodit na toho řidiče, i když ví, že to není pravda a že ten chudák neměl žádnou šanci. Na místě těch postižených bych ČD zažaloval alespoň o 100 milionů a musel bych vyhrát. A navíc by si někdo z ČD šel hezky sednout.
0/0
7.10.2003 2:07

jirka02

Státní dráhy mají pořád přednost
a to je v pořádku. Snaží se však mít i pořád pravdu a to už v pořádku není. Jestliže po kolejích na chráněný přejezd přijíždí vlak, mají být primárně spuštěny závory a svítit výstražné světlo. Pokud tomu tak není, jsou hlavním viníkem nehody ony. Jistě, řidič i tak měl dávat pozor. Ale svalovat vinu na něj je ze strany ČD drzost, která by měla být patřičně ohodnocena!
0/0
5.10.2003 15:11

rasista

A je tady ještě jedna potíž - češtináři...
zakázal bych jim vstup do diskuzí. Nic jiného totiž nedělají, než opravují hrubky - někdy ovšem taky blbě - a tím pak zabírají cenní místo, chterého je tady na iDnečs takčitak málo. Nikdy jsem češtinu neměl rád, tak 3-4, a přesto jsem vystudoval a dnes se mám docela dobře na rozdíl od češtinářů. Good Bye
0/0
5.10.2003 10:18

puvodni_jouda

Re:
prymitife
0/0
5.10.2003 11:23

GhorX

Dokumentace
Napadá mě, nemohl by někdo udělat fotodokumentaci toho přejezdu ? Myslím záběry z pozice řidiče, aby bylo jasné, zda je vůbec možné ten přejezd přejet tak, aby řidič nemusel porušit svoje povinnosti. Obávám se že po "novinářích" v tomto plátku něco jako snahu po dopátrání se příčin nehody nelze očekávat.
0/0
4.10.2003 13:38

sufus

Re: dokumentace
Pár fotek je i tady:
Sice je to asi 100m za přejezdem, ale to okolí trati odpovídá situaci těsně vedle přejezdu, hlavně ta zídka. Mimochodem, dvě spolujezdkyně na zadních sedadlech byly fakt pěkný. Tak jim přeju,aby se z toho bez následků dostaly.
0/0
4.10.2003 20:54

jirha

Doprava a doleva
Když se budovali dráhy a přejezdy přes ně, jezdili v čechách jen koně kde každý slyšel že vlak jede. Civilizovaný svět to pochopil a železnice s přejezdy přebudoval. My budeme nadále státního molocha podporovat na opravu budeme kašlat a hledat viníka budeme všude jinde než kde sedí.
Pokud:
a) nepřebudujeme železnice tak aby byly v zisku,
b) nepřebudujeme silniční a železniční síť tak aby nikoho neohrožovala,
c) nnenaučíme se vzít na sebe odpovědnost za to co děláme,
d) nebudeme mít policii která bude pracovat na minimalizaci rizika,
tak budeme nadále umírat zbytečně na silnicích a železnicích (a železničních přejezdech) a nedočkáme se toho aby byl trestán ten který být trestán má.
0/0
4.10.2003 12:09

petr z plzně

Re:
TADY NĚKDE BUDE PRAVDA,DRÁHY BY SE MĚLY POSTARAT O VIDITELNOST U PŘEJEZDŮ A ŘIDIČI BY SI MĚLI UVĚDOMIT TO, ŽE VLAK MÁ PŘEDNOST.
0/0
4.10.2003 23:42

Grossák

Re:
OK, souhlas. Ale jak to myslíte v bodě A? V zisku může být osobní doprava jako celek jen za cenu dotací. Snad si nemyslíte, že se na ní dá vydělávat? Nevydělá snad nikde na světě, ale vlády jí dotují, protože vědí, že je to levnější, než když se lidi nebudou mít jak dostat do práce nebo budou ucpané silnice, atd.
0/0
5.10.2003 15:15

Barclay

Zajímavé je v onom vyjádření inspekce:
"Ve vzdálenosti 15 metrů od křížení kolejí se nesmí zastavit a stát (vyjma případů, kdy se blíží vlak). Řidiči u železničního přejezdu také nesmějí použít dálková světla, přičemž zákon zakazuje i použití potkávacích světel v případě, že by mohla ohrozit protijedoucí řidiče." To by ovšem znamenalo, že pokud nevidím přijíždějící vlak, nesmím zastavovat (třeba abych si poslechl na kolejích, jestli se neblíží z dálky) a v noci bych raději měl před přejezdem zhasínat světla, abych nikoho neoslnil (např. u přejezdu u Černošic je to přesně ten případ). To je šaškárna... Asi bych poslal inspektory, kteří by bez ohledu na typ přejezdu změřili vzdálenost výhledu řidiče na obě strany, spočítali rychlost vlaku a zkontrolovali, aby měl řidič kamionu s přívěsem čas přejezd přejet, dokud vlak nevidí. Asi by museli spoustu přejezdů ČD uzavřít :-)
0/0
4.10.2003 1:29

rasista

Ona njvětší potíž je v tom,
že vlak je veliký a železný, opravdu věřte mi veliký a železný. Je ale na světě spousta pitomců, kteří to neví.A tak jedou a jedou a jedou a myslí si, že mají přednost. A mají, ...ale na krchově. S popzdravem Práci čest se s pozůstalími loučí Váš milovaný Rasista
0/0
3.10.2003 22:52

pražák_schweiz

Re: Neměl byste se jmenovat spíše "rasYsta"?
To jen pro to, že se onen nešťastník má loučit s "pozůstal Í mi"! Pane "ras Y sto"!!!
0/0
4.10.2003 16:55

cejkis

:(
Doufám, že až zase zastavím u přejezdu a rozhlédnu se, zda něco nejede, tam na mě zezadu bude nějaký debil troubit, že zdržuju.
0/0
3.10.2003 22:47

Jufik

x
Nezlob se, ale ja to nechapu. Proste pokud nekomu rupnou nervy a vjede na cervenou do kolejiste, tak VEDOME riskuje. Takze pokud ho neco srazi treba z druhe strany, tak mi ho teda vubec neni lito, protoze si to zavinil sam. Stejne nechapu, kam 90% ridicu tak specha?! Ja na prejezdu, kde blika cervena, budu stat klidne hodinu, protoze radsi dojedu pozde a zivej, nez vubec a mrtvej. Ale nechci moralizovat, je to kazdyho vec a ma na to pravo se zabit na zeleznicnim prejezdu.
0/0
3.10.2003 19:06

pesimista-domaci

Re:
Vlak nesmetl svatebčany. Smetl idiota na přejezdu a ten vzal jako mitgepack ostatní . V Praze? Taky dobře.
0/0
3.10.2003 21:45

pražák_schweiz

Re: ONA "BLIKALA" ČERVENÁ A ZÁVORY BYLY STAŽENÉ???
0/0
4.10.2003 16:58

to teda ziram

kdo je asi tak na vine?
strojvedouci, ktery na tak kratke vzdalenosti zastavit uz nemuze, nebo blbec, co je linej se kouknout jestli nahodou nejede vlak?
0/0
3.10.2003 18:30

micronimus

pryč s ČD
pryč s dráhama, stojí za prd, jsou drahý, špinavý , zpožděný , nikdo s nima už nejezdí a pořád tahaj prachy z rozpočtu a ještě maj blbý kecy .
ZRUŠME JE !!!!!!!!!!!!!!!
0/0
3.10.2003 18:13

Grossák

Re:
Konečně někdo chytrý!!! Ano, pojďme zrušit železnici. Stojí nás spoustu peněž a těch sto nebo kolik miliónů lidí, který za rok přepraví, můžou cestovat třeba autem nebo autobusem!!! A pak postavme spoustu dalších silnic, širších a ještě širších, budou sice mnohem dražší, ale ten pocit, že zrušíme ty dráhy, ten za to stojí. A připravme si další miliardy na každý rok, abychom měli z čeho odstranovat škody na životním prostředí, které napáchá silniční doprava, taky na údržbu silnic, na léčení zraněných a zaopatření mrzáků po nehodách. Stavme obrovká záchytná parkoviště na okrajích měst, abychom v jejich centrech mohli žít. ATD, ATD. A nakonec zjistíme, že ta naše zpožděná špinavá  dráha, co sežere ročně tak 5 miliard z rozpočtu na dotacích (které ostatně pobírají i jiní dopravci, třeba autobusy), je vlastně moc dobrá. A že i když neumí hospodařit, tak díky ní ušetříme. A taky nám možná dojde, že větší investice do zatraktivnění železnice (tratě, nádraží, vozový park), jsou výhodnější, než ji rušit.
0/0
5.10.2003 15:18

Honza_J

Re:
Konečně někdo další, komu došlo, že bez železnice to sice jde, ale ... udusili bychom se ve smradu a v betonu.
0/0
6.10.2003 13:59

frantikprvni

ČD
 
Tak když jsou ty pravidla takhle bezvadný tak jsem pro zrušení chráněných přejezdů.
U nás js scela běžné že vyjede motorák z nádraží a začne blikat přejezd, jenže před ním je ještě zastávka na náměstí a tam strojvůdce prodává lístky když se tam sejde 20 lidí tak se u těch závor dá scela zbytečně stát 15 minut a potom se lidi diví že čas od času někomu rupnou nervy a projede na červenou :-( i když to samo není správné ale v tomto případě se to dá pochopit,ta zastávka je asi tak 100 metrů od přejezdu a je na ní vidět, jedná se o jednokolejnou trať tam si je člověk opravdu jistej že nic jiného nepojede :-))
0/0
3.10.2003 17:26

Biermann

Re:
Tak chtel bych videt, jak nekde strojvedouci prodava listky. Nepletete si to nahodou s tramvaji? Tam to ridic dela, ale na draze nikdy strojvedouci listky neprodava. Navic neznam trat, kde by se listky prodavaly pri vstupu do vlaku. Listek vypisuje vlakvedouci za jizdy.
0/0
3.10.2003 22:18

Berg1

Re:
Na spoustě lokálních tratí prodává strojvůdce lístky místo průvodčího. To aby se ušetřilo,hlupáčku. To je legrace, jak tu kdekdo plácá. Holt na fotbal a dráhy je v Čechách každý odborník...
0/0
5.10.2003 5:44

dusza

vrazy ČD
Drahy se nikdy nepriznaji k zlocinu  ,§§§???!!!! Ktery pachaji uz leta jsou to vrazi §§ ???!!!                                                                                                                          ,
0/0
3.10.2003 16:39

pesimista-domaci

Re:
A Ty jsi ženský pohlavní orgán.
0/0
3.10.2003 21:47

Honza_J

Re:
To můžeš říct o každým řidiči
0/0
6.10.2003 14:00

vince_black

Klasika ...
jak už je v tomhle státě zvykem ... házet vinu na někoho druhého. Aź už se řidič rozhlédl nebo nerozhlédl - už jste viděli, že by u nás někdo někdy přiznal chybu a řekl "ano ... byla to naše chyba, litujeme". Ale to ne, každý radši řekne že to byla chyba někoho jiného.
Železničních přejezdů, kde dobře vidíte jestli nejede vlak, až když stojíte čumákem v kolejích, je spousta, já sám jsem přes spoustu takových přejížděl a kdyby tam zrovna jel vlak třeba jen šedesátkou, tak nevím.
Je mi líto že kvůli šlendriánu ČD (podobné je to i se sefamory, stačí poslouchat dopravní zpravodajství, kolik jich denně nefunguje) měli všichni pokaženou svadbu a Ti z toho auta budou možná mít následky na celý život, ať už psychycké nebo zdravotní.
 
0/0
3.10.2003 15:26

alegorie

Draha smrti
Kreteni. Tak drahy jsou zase z obliga. Signalizace jim vecne nekde nefunguje. Vzdyt uz kvuli tomu bylo tolik nehod, az to pekne neni. Me osobne se stalo, ze zamestnanec drahy zastavil ze ctyrproudove silnice jen tri a ja byl zrovna v tom ctvrtem. V zatacce nebylo nic videt a on stal pred kamionem. Jen jsem projel, tak mi za zadkem projela lokomotiva. Takze tak nejak to na draze funguje.
0/0
3.10.2003 15:12

GhorX

Re:
A nebylo Vám podezřelé, že vedle Vás stojí tři pruhy ? Mimochodem, kde v ČR je čtyřproudá silnice s železničním přejezdem ?
0/0
3.10.2003 16:06

L.L.

Re: Konečně
Tak jsem rád, že jsem konečně potkal kreténa, který se osobně přiznal, že porušuje zákon.Ještě by bylo super, kdyby se přihlásil na PČR a odevzdal tam řidičské oprávnění.Pokud je mi známo, jízdní pruhy u železničního přejezdu mají stejný režim jako pruhy u přechodu pro chodce. Zastaví-li vozidlo v jednom jízdním pruhu, musí zastavit ostatní vozidla v ostatních pruzích, včetně vozidel v protisměru.Nechtěl bych vidět situaci, kdy místo lokomotivy by procházela maminka s kočárkem a nějaký kretén by ji nabral na kapotu.Viděl jsem již hodně nehod, ale tohle bych vidět opravdu nechtěl.Takže, ostatní kreténi nechť následují příkladu a jdou se taky přiznat. ( .. je vás na cestách opravdu hodně.) P.S. Kde je ten zmíněný čtyřpruhý nechráněný železniční přejezd? 
0/0
3.10.2003 17:30

Gottwald

tohle ještě dopadlo relativně dobře, zato
Kdyby tam jel autobus MHD, tak by to bylo dost zajímavý
0/0
3.10.2003 14:57

DaveQStone

Jina fotka ?
Kdyz jsem pod tento clanek psal prispevek poprve tak k tomu clanku byla jina fotka. S nejakou svetlou Fabii a Lokalkou. To si tam iDnes hodi fotku jakou maji v archivu dokud nedostanou tu pravou ?!?
0/0
3.10.2003 14:04

matesakoid

DRAZNI INSPEKCE?!?!
Sakra, ale ted uz jsem vazne dost nastvany - jak dlouho bude jeste inspekce CD delat z ridicu blbce?!?! Hlubocepsky prejezd je z Barandovske strany chraneny  slusne zarostlym valem, pres ktery je videt presne ve chvili, kdy je auto prednima kolama uprostred koleji! Prave z toho duvodu jsou tam dane zavory a jestli nekdo, ze je to ridicova chyba, tak je vul!
0/0
3.10.2003 14:01

georgemn

A jeste...
Jestli jsou na prejezdu oznacenem krizem jako nechraneny ZAVORY mely by se demontovat, aby necinily dojem, ze je prejezd chraneny temito zavorami. Myslim, ze by to zabranilo mnoha problemum a moc penez by to by to stat nemohlo, jestlize si lidskeho zivota cenime alespon na miliony... Do draznich predpisu by to bylo treba zapracovat jako POVINNOST.
0/0
3.10.2003 14:01

..:: JBart ::..

Ale lidi....
Při pročítání toho všeho co je zde od Vás napsáno mě napadla jedna věc... Všichni tady nadáváte na české dráhy, na město že někam postaví značku, na policii že nic neřeší, na vlaky že jezdí rychle a na pána boha že na nás z vejšky sere... Zamyslete se... copak by se podobné věcy stávaly, pokud bychom se chovali na silnici jako lidé??? Začněte (začněme) jezdit normálně a pak nadávejme... Pak budeme mít právo...
0/0
3.10.2003 14:00

bystrouska_01

Re:
Prosimtě, že řidiči jezdí jak hovada, to je pravda.Ale tady je konkrétní případ, kdy tam závory byly a nesklopily se. Když je takhle nepřehledný přejezd, tak myslíš, že by mělo každé auto zastavit a řidič vystoupit z vozu, aby se přesvědčil že nejede vlak? Myslim, že tam od toho jsou právě ty šraňky. Tak čí je to chyba, že nebyly dole? Toho že nejezdíme jako lidé...?
0/0
3.10.2003 14:19

Mirdalek

Re:
Jiste mohl pro bezpecnejsi prujezd neco udelat i ridic, ale na druhe strane ceske drahy take mohli udelat neco pro to, aby snizili riziko stretu - ale NEUDELALI pro to vubec nic. (Ten prejezd je nejspise dost neprehledny a v tom pripade by meli mit ceske drahy za povinnost zajistit bezpecnost - stejne jako tuto povinnost maji ridici - nekdy mozna jenom jedna znacka nestaci - ridici mohou byt zmateni zvednutymi zavorami a prejezd muze byt tak neprehledny, ze kazdy prujezd je vzdy rizikem)
0/0
3.10.2003 14:21

Superťuhýk

Fotogalerie
Prohlédl jsem si pečlivě fotogalerii k příspěvku. Bohužel nikde není znázorněno to, co by diskutující nejvíc asi zajímalo - jaký výhled měl řidič, když se blížil k přejezdu?
0/0
3.10.2003 13:59

DaveChat

Re:
To ti muzu rict. Mizerny - znam to tam. Dokud jses v bezpecne vzdalenosti od koleji, je videt tak sotva 30-40m.
0/0
3.10.2003 14:50

Mirdalek

Chyba je na obou stranach
Nestačím se divit co si české dráhy dovolí. - Ani náznak, že by ČD přiznali alespoň částečně svoji vinu. Ano - řidič má jet přes přejezd jistě opatrně - to je svatá pravda. Ale není také náhodou pravda, že pokud jsou na přejezdu ümístěny závory a výstražná světla, tak by to mělo fungovat. (o kolik by se asi snížila pravděpodobnost střetu, kdyby vaše zařízení sůdruhovja a požírači našich daní fungovalo tak jak má ???) - Ty závory tam nejspíše měly svůj význam - asi to místo nebylo tak přehledné - možná že by pomohlo snížení rychlosti vlaku před špatně fungujícím přejezdem. Ale to by člověk chtěl asi po zaměstnancích CD příliš. Bohužel jsem skeptický, že někdo bude potrestán  za to co se stalo - i kdyby to dal někdo k soudu, tak běžný občan nemá proti takovému molochu dotovanému státními penězi šanci - CD maj jiste kvalitni pravniky a o kvalitě rychlosti a nezavislosti ceskych soudu by se mozna taky nechalo trochu polemizovat......
p.s. Zajímalo by mě, co se musí stát aby nezávislá  komise českých drach uznala vinu českých drah.(když nefunkčnost  závor a signalizace k tomu nestačí)
 
0/0
3.10.2003 13:52

ouagadougou

Re:
jestli jsou právníci českých drah stejně kvalitní jako zbytek drážních zaměstnanců, tak bych do toho soudu šel. to se nedá prohrát.
0/0
3.10.2003 15:22

georgemn

Přejezd...
Je mi tech lidi i ridice lito, presto musim konstatovat, ze pokud je zeleznicni prejezd oznacem krizem, je NECHRANENY. Pokud nesviti nebo neblika bile svetlo je jasne, ze signalizace nepracuje. O to opatrnejsi musi ridic byt. Bohuzel asi doplatil na jizdu v kolone. Neni to poprve. Mozna ze prvni ridic mel dost casu na prejeti. O nekolik vterin pozdeji uz to tok byt nemusi.....
0/0
3.10.2003 13:46

matesakoid

Re:
tenhle prejezd je uprostred mesta, ma svetelnou signalizaci, ma zavory, je mezi domem a kamennnym valem, totalne neprehledny a denne pres nej prejede tak 700-1000 aut a kazdych deset minut autobus na Barrandov
0/0
3.10.2003 14:15

DaveChat

Re:
Presne tak. Navic je naprosoto zdemolovanej a musi se pres nej jet krokem, jinak clovek rozmlati auto. Autobusy tam celkem pravidelne drhnou.
0/0
3.10.2003 14:53

Castor

.... a co tak ???
Navrhuji udělat všude nadjezdy :-)). A na náklady ČD. Stejně už mají maňas jako prase :-)
0/0
3.10.2003 13:14

zarach

Kdo ten přejezd zná,
tak ví, že proto, aby viděl aspoň na padesát metrů do zatáčky musí strčit čumák až na koleje. Ráno ve špičce tam jezdí každé 4 minuty narvaný autobus, který ten rozbitý přejezd přejíždí asi 10 vteřin. Vlak rychlostí 50 km/h ujede za oněch 10 vteřin cca 140 metrů, tedy s přehledem vyrazí ze zatáčky a odsekne 50 cestujících ze zadní části kloubového autobusu. Myslel jsem, že od toho je tam ta závora a červený světla. Jak se zdá opak je pravdou. V tom případě by tento přejezd měl být okamžitě uzavřen, protože bezpečně prostě přejet nelze.
0/0
3.10.2003 13:11

DaveChat

Re:
Naprosto souhlasim. Drazni inspekce zas bude delat vsechno proto, aby to bylo na ridice auta.
0/0
3.10.2003 13:35

Castor

:-)
Alenko, jsi kapku "mimo mísu". Nefungovala :-)
0/0
3.10.2003 13:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.