Diskuze

Čapek: Kinský si pravdu kupovat nemusí

Na dotazy čtenářů iDNES odpovídal advokát Františka Oldřicha Kinského Jaroslav Čapek. Šlechtic se v Česku domáhá vydání rodového majetku za 40 miliard korun. I proto musel Čapek čelit mnohdy nevybíravým dotazům. "Nemyslíte, že je odporné si pravdu kupovat za peníze?" ptal se jeden ze čtenářů. Jeho odpovědi najdete ZDE.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Lavan

6. 10. 2003 10:36
Právo, Právo.......
Tady totiž nejde o sympatie, ale o právo! Právo, právo, právo!!
Bravo, kolikrát ještě??
 Rozhodne soud a my si počkáme, ja ale (snad, doufám) nepochybuji o rozsudku; o tom jak tento (jednoduchý) případ dopadne.
0 0
možnosti

jirka02

5. 10. 2003 15:39
Pokusím se jenom uvažovat
     Tatík Kinský možná s Němci spolupracoval. Nevím. Důležité je kdy. Před zákazem SdP, nebo po? Pokud před zákazem, byla to československá parlamentní strana a není důležité zda se nám líbila nebo ne (mně určitě ne), ale spolupráce s ní nemohla být trestnou a to dokonce ani ex post. Proto mladému Kinskému, jako dědici,  a tehdy malému dítěti, by nebylo možné po válce zabavovat majetek podle Dekretů presidenta republiky. Tady totiž nejde nejde o sympatie, ale o právo!
0 0
možnosti

Lavan

3. 10. 2003 19:26
Co napsat?
Těžko psát a přesvědčovat přesvědčeného a neoblomného obhájce p. Kinského. Proto se omezim na jednoduchou moc konstatovaní bez dalšího vysvětlování: Otec současného nárokovatele byl příznivcem německych nacistů - majetek byl Kinským proto zabaven a když ne naprosto odůvodněně bez jediné formalní chybičky (což není důvodem k vydání), tak zcela určitě naprosto POCHOPITELNĚ.
Dějiny jako takové (ne tedy pouze české po 2. sv. válce (!) znají praktiku zabaveni majetků nepřátelům státu, což němečtí nacisté a jejich přátelé, sympatizanté, zajisté byli.
A proboha, nehrajme si na HRU maturita českého soudnictví nebo dospění našeho soudnictví, to nemá s tímto JASNÝM případem vůbec nic společného. 
0 0
možnosti

demokratic

3. 10. 2003 21:10
Re: To není věc sympatií, ale úcty k právu
Tady přece nejde vůbec o to, kdo je nám sympatičtější a kdo méně, zrovna tak jako nesmíme být ovlivněni výší majetku, o který se jedná... Podstatné totiž je, zda je to po právní stránce korektní...(Od jaké výše majetku bychom totiž museli měnit své právní postoje ? - "Už je to za moc, tak to mu nedáme, i kdyby jsme měli vymyslet nový zákon..."?) Také (pokud vím, a mohou to vědět všichni, kteří umí číst a jsou schopni vnímat argumenty protistrany...) tak fakta říkají, že i kdyby se prokázalo, že otec pana Kinského s nacisty opravdu kolaboroval (což se zatím jednoznačně neprokázalo), tak zemřel myslím v roce 1938, takže mu (jakožto nebožtíkovi) nemohl po válce kdokoli (ať už kolaboroval či nikoli) cokoli konfiskovat, neboť u mrtvých to jaksi nejde... A současnému panu Kinskému, který majetek (jako devítiletý) během války normálně a řádně po předkovi zdědil, to po válce také nemohlo být konfiskováno, protože a) byl české národnosti a b) bylo mu tak málo let, že i kdyby chtěl, tak kolaborovat s nacisty nemohl... Jestliže mu přesto bylo znemožněno se svým majetkem nakládat, rozhodně to není "chyba" "mladého" Kinského...
0 0
možnosti

4omega

3. 10. 2003 17:09
Pane Kinský...
..... pokud máte, jak sám říkáte, tak silné vazby na český národ a celou zemi, nechápu, proč neumíte česky?
 
Připadáte mi jako ta hraběnka ve Švejkovi... "ceski vojak, tobri vojak".
 
I ta oproti Vám uměla alespoň tohle....
 
Jinak se náhle úplně odvazujete od celé historie Vašeho rodu, ačkoliv si vždy zakládal na jeho histotii jako celku.... jste obyčejný prospěchář, který mluví zrovna tak, jak se mu to hodí. právo může být na vaší straně a je-li to tak, ať Vám vaše statky vydají, jestli z nich budete ale mít radost, o tom pochybuji.... uvidíme, on to Boží soud jednou rozhodne spravedlivě......
 
 
 
0 0
možnosti

4omega

3. 10. 2003 12:53
Kdyby měl Goebels nebo nějaký kolaborant v Německu syna...
 ....a ten dnes ještě žil a jeho táta mu za svého života, když byl kluk malý, odkázal nějaké panství v Německu, myslíte, že by měl tento syn odvahu žádat německé soudy o jeho vydání????
 
Pane Kinský, jděte někam..... to není věc práva, ale morálky....
0 0
možnosti

alena.alena

3. 10. 2003 13:33
Re:
pokud ovšem tatíkovi nebyl majetek, jakožto válečnému zločinci zabavem, pak logicky neměl co odkazovat
0 0
možnosti

RobWarrior

3. 10. 2003 12:41
co pan Kinsky chce
bojim se ze  jde panu Kinskemu jen o penize. Rikal v TV ze se napul citi byt Cechem ale v interview mluvil cizi reci, cesky asi ani neumi - opravdovy Cech. Pokud mu soudy neco daji tak to zpusobi lavinu dalsich zajemcu o majetky. A co minulost Kinskych? Spolupracovali s nacisty nebo ne? Jestli jo tak nema narok, doufam...    
0 0
možnosti

demokratic

3. 10. 2003 12:30
Podívejte se na on-line rozhovor s panem JUDr. Čapkem
Podívejte se prosím na on-line rozhovor (ZDE) s panem JUDr. Čapkem, odpovídá věcně a rozumně...(Takže ač jsem o něm dosud nic nevěděl, docela mu začínám fandit jako zjevně DOBRÉMU právníkovi...)
0 0
možnosti

Conscience

3. 10. 2003 8:21
To vám fakt nedochází, jak vám bavorská junge fronte heute láme do palic nehoráznosti?
Šlo o německý majetek a ten po německem rozpoutané totální vyhlazovací válce byl zabaven ve všech zemích protihitlerovské koalice.
Narozdíl od těchto zemí jsme od německa nedostali žádné reparace za válečné škody - 90mld USD.
Po 60 letech zlomek totálně nasazených škemrá  o odškodnění - to prý kvůli studené válce...
A rodiny popravených - a to zaplatili fakturu za pobyt ve vězení včetně nákladů na popravu - můžou ostrouhat.
Studená válka ale nabránila odškodnění bývalých vojáků wehrmachtu - neodsunutých sudetských němců (čechy, kteří zbyli po mnichovu v sudetech po zkušenostech s odbojem do wehrmachtu nepovolávali).
0 0
možnosti

Pilat

3. 10. 2003 18:39
Re: totalne nasazeni?
0 0
možnosti

PC

3. 10. 2003 7:16
maly kolaborant
V 1938 roce otec Kinskeho umrel a behem valky jeho syn majetek radne zdedil. Pak se prokazalo, ze sestilety Kinsky kolaboroval s nacisty. Kdyby se to tak bralo, jak se mohl Havel stat prezidentem?
Samozrejme netvrdim, za maly Havel kolaboroval, kdyz si pod stolem hral s triletymi nacisty :)
0 0
možnosti

demokratic

3. 10. 2003 12:18
Re: Mýlíte se buď z nevědomosti či ze zlého úmyslu...
Ať už se mýlíte z nevědomosti či ze zlého úmyslu, tak vězte že:
1. V popisu předků Václava Havla (či dokonce jeho samotného) přijímáte argumentaci (a nevím zda z hlouposti či zdárnou  bolševickou infiltrací, neboť oni to tvrdili padesát let a tvrdí dosud) že snad Havlovi předci a příbuzní údajně (což je nehoráznost tvrdit !) kolaborovali s nacisty... Naopak je známo (a po válce to dosvědčili dokonce i někteří méně podělaní komunisté) že Havlovi nejen že nekolaborovali, ale dokonce pomáhali některým lidem před totálním nasazením např.  tím že je (třeba fingovaně) zaměstnali... To že se na ně lepili nacisti (jako na každého, kdo něco znamenal), a to že s nimi (chtě nechtě) museli jednat, je podobné, jako kdyby se někomu vyčítalo, že  v době komunismu jednal s nějakými blbci na úřadech, na škole, na vojně, či v soukromí, protože i tehdy byl leckdo u nich... Ale to samo o sobě kolaborace není... Kolaborace je AKTIVNÍ PODPORA...
2.Jinak s vámi souhlasím, že pan Kinský patrně majetek řádně zdědil, a prokáže-li se to, jistě by mu neměl být upírán, protože opravdu jako malý kluk mohl těžko kolaborovat s nacisty, aby mu tento majetek mohl být konfiskován...
0 0
možnosti