Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tygr napadl školáka, který ho dráždil

Samice tygra ussurijského z ostravské zoologické zahrady tlapou zranila třináctiletého chlapce. Školák z Havířova na školním výletě minulý týden přelezl zábradlí a zvířata dráždil. Skončil v nemocnici, kde mu lékaři museli zašít rány zhruba padesáti stehy. Pak ho propustili do domácího ošetřování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zluta-rozinka

Dva názory
Voďte tygry na vodítku a s náhubkem.
Voďte hlupáky na vodítku a s náhubkem.
 
0/0
3.10.2003 11:27

Filosof-Rudolf

Jiné dva názory
Nezavírejte tygry do klece
Hlupáky nechte hlupáky
0/0
3.10.2003 11:37

lenoska

Tygřík
Aspoň si vzal kluk ponaučení a už ho to znova nenapadne . To je přece normální, že když dráždíte třeba psa nebo kočku bude se bránit. Takže to nemusí být jenom tygřík v kleci. Možná ,že kdyby ho chytla stará tygřice tak by mu uřafla ruku ...........měl sakra štěstí !
0/0
3.10.2003 9:41

Filosof-Rudolf

Re:
Ponaučení měl dostat snad už dříve ...
0/0
3.10.2003 9:54

alpon

Ta mladez....
Zatracenej parchant si nic jinyho nezaslouzil. Ja jsem byl snad jeste horsi.
0/0
3.10.2003 7:41

pohranicnice_Jasanka

měla po něm hrábnout ta stará tygřice
Jak to, že ve 13 letech nechápe, že nemá dráždit tygra v kleci? Zasloužil by, aby ho rodiče doma ještě seřezali. Já ty učitelky obdivuji, pověsit si dobrovolně na krk bandu 13 letých spratků a  ještě za takové peníze.
0/0
2.10.2003 15:39

to teda ziram

kolik ze je tomu klukovi let???
 kolik je mu let? 12 ? 13 ? co delali dotedka jeho rodice, kdyz holomek ani nevi, ze se nema lezt k divokym zviratum a drazdit je???
byt po mem, nedostal by po vyzdraveni par facek jenom fakan, ale i mama a tata
0/0
2.10.2003 15:16

2Mac7

napadení ?
V článku se píše , že jednak chlapec tygra dráždil a jednak to mladý tygr považoval za hru. Tak jaké napadení ? Novináři snad neumí česky ?
0/0
2.10.2003 15:01

Yaroukh

Re:
umi, ale pro ne je lez dennicm chlebem ... a protoze zraneni pri hre a napadeni jsou dve ruzne veci, zde se o lez rozhodne jedna
pokud mluvil Zeman o techto "novinarich", mel pravdu (ale do politiky at uz rypak nestrka - jemu podobnejch tu mame i tak dost)
0/0
2.10.2003 15:06

jaymzz

Re:
napadeni = utok, napadl = zautocil. cesky se nauc hlavne ty sam...
0/0
3.10.2003 1:28

2Mac7

Re:
Jenže tygr neútočil, naučte se chápat smysl psaného textu. 
0/0
3.10.2003 9:10

jaymzz

Re:
obavam se, me chapani psaneho textu je v poradku, spise a s udivem mne prekvapuje psany text tvuj. ja nevidim na volbe slovesa zautocil ci napadl nic spatneho, neb z daneho kontextu je patrne, ze slo o reakci zvirete na nejaky podnet, nikoli o utok za ucelem uloveni potravy. byvse nepritomni cele udalosti se tu pak muzeme donekonecna dohadovat o tom, jaky vyraz by byl nejspravnejsi a kazdy si tu svou 'pravdu' obhaji. 
0/0
4.10.2003 6:41

iuos

nadpis
všimli jste si, jak idnes změnila nadpis? nebo mi už hrabe?
0/0
2.10.2003 14:37

MaryN

Re:
Nehrabe ti , bylo tam předtím "Tygr v ZOO napadl školáka".
0/0
2.10.2003 14:42

iuos

Re:
uufff. díky
0/0
2.10.2003 14:48

MaryN

Další bojové plemeno
Máme další bojové plemeno! Chce to další chytrý zákon, tentokrát na držení tygrů...
0/0
2.10.2003 14:37

bosch

moralisté
Vážení přispěvovatelé z nižších pater (této diskuze). Nevím, pokud máte děti, víte, že stát se něco může hned. Pokud děti nemáte, stačí zavzpomínat na své školní časy a určitě si vzpomenete na dost případů, při jejichž vzpomínce nevěříte, že jste něco takovýho mohli provést a vyvázli jste se zdravou kůží. Do háje! Život je i o tomto, nejen o moralizování, jak se má kdo chovat a co je správné. Mějte s tím klukem trochu soucitu. Ano, neměl tam co dělat, může za to sám, ale byla to prostě klukovina, nic víc a nic míň. Tečka.
0/0
2.10.2003 14:33

traveler

Re:
Mám dítě, a už ve dvu letech ví, že na zvířata se nesahá. Dokonce ani na naši kočku, která je 6x starší než on a mohla by se naštvat ... Kluk udělal blbost a zaplatil za to adekvátním způsobem, ale kdyby to byl můj potomek, po vyzdravení by dostal ještě pár facek. V tolika letech už musí rozpoznat důsledky svého chování...
0/0
2.10.2003 14:55

bosch

Re:
Sebejistota zřejmě neschází, spíš soudnost, že stát se to může každýmu. Trochu mi to připomíná reakci pejskaře, který tvrdil, že pes, který pokousal dítě byl dobře cvičený - a přece. A Váš dodatek, že by kluk ještě dostal pár facek? Zas je to jen plácnutí od zelenýho stolu a jestli je myšleno vážně, je to smutný.
0/0
2.10.2003 15:05

Dotry

Re: Souhlasím s ostatními.....
se zdravím rozumem. Ve 13 letech by měl už vědět, co může a co ne. A rozhodně nesouhlasím s názorem ,že se tohle může stát každýmu. Možná každýmu, kdo je pořádně natvrdlej nebo opžděnej. Jinak si to totiž nedokážu vysvětlit. Mě by taková hloupost nenapadla snad ani v šesti letech.
0/0
3.10.2003 10:35

Yaroukh

Re:
Myslim si, ze by moralizovalo mene lidi, kdyby jich tolik nemelo pocit, ze mladezi chybi tvrda ruka ... A ze to je porad vetsi "cochcarna" se snad prit nebudeme; "cochcarna" v tom smyslu, ze za spoustu nepravosti nenasleduje nejaky ten pomyslny "poilcek" (ve skole napr. opravdovy). Na prikladu USA vidime, jake ovoce mnohdy nese recept na vychovu spocivajici v jednani s detmi jako se sobe rovnymi. A hodne lidi ma pocit (a pramalou radost z toho), ze se neco podobneho blizi i k nam.
Kdyby ten spratek stouchal napriklad klackem do me, co bych mu mohl udelat? Mohl bych mu dat facku, ktera by v tu chvili byla tim nejefektivnejsim resenim (i pro nej)? To sotva ... A tak to neni jenom ve skolach; pravidla jsou nastavena spatne, spolecnost neni schopna primerene "odmenovat" prohresky.
Pak se napriklad stane, ze za neco, co je pro normalniho cloveka NAPROSTO NEPREDSTAVITELNE se nedostane zadneho skutecneho trestu. Ted mam po ruce cerstvy pripad, kdy dva cikani prepadli matku kolegy z prace; chteli ji obrat o tasku, ta se ji nepustila, v dusledku toho upadla, a zlomila si klicni kost. Mluvim ale o samotnem aktu prepadeni/loupeze - pro me je naprosto nepripustna i jenom predstava, ze bych neco podobneho udelal, ale kdyby jednoho z tech zmetku nekdo chytil, co se mu stane? Dostane podminku nebo mesic-dva v zarizeni, kde si neuzije ani tolik, kolik vojak ZVS v obycejnem prijimaci. Je to snad neco, co by ho od pristi podobne akce mohlo odradit? Zapracuje na jeho podvedomi nejak takova zkusenost? Proc by mela? Nic tak spatneho se mu prece nestalo.
Prinejmensim do 15. roku zivota by mel clovek nad sebou citit opravdovou autoritu; ktera, kdyz na to prijde, by mela byt vynucena i fyzickou silou (to se totiz pamatuje nejlepe) ...
0/0
2.10.2003 15:03

Pishkworka

Re:
souhlas
0/0
3.10.2003 9:29

alena.alena

Re:
mám dvě děti - syny, není již dospělé -  a vím, že už jako maličké jsem je musela poučit, že se to či ono nesmí.Prostě nesmí.Když děťátku půl hodiny vysvětlujete, že  nesmí lítat po silnici, že ho může něco přejet...tak nepochopí o čem mluvíte, když mu včas plácnete jednu přes zadek, tak si to zapamatuje.Já vím, že je teď móda jednat s dětma jako s dospělejma---aklle problém je v tom, že dospělí nejsou, nemají znalosti a zkušenosti....ty musí nejprve získat.Kdyby mu hygienu  milující rodiče včas pořídili kočku, psa, nebo aspoň morče, věděl by,že zvíře se dráždit nemá a pokud ano, dokáže ho bolestivě ťafnout.Což je daleko mírnější varianta, než když ho rafne tygr.Výsledek a zkušenost jsou stejné.Pokud za dítě nesu odpovědnoust, pak mě bude poslouchat, až bude dospělé , pak ať se pere třeba se lvem.
0/0
3.10.2003 9:50

THE-CORNHOLIO

fšicky se pletete
V ZOO se natáčel další díl seriálu Smradi 4.Bohužel, tento díl skončil podle amerického scénáře happyendem.V dalším díle dostane bude tygr převezenej do Ameriky a tam dostane provaz.
0/0
2.10.2003 13:57

fackar

Re:
Máš recht, tohoto napadení využijou i při natáčení nových dílu Nemocnice na kraji města, primář Sova tam toho kluka bude šít s ledovým klidem jemu vlastním:-))
0/0
3.10.2003 8:12

betulka7

darebak jeden
No dostal hoch za vyucenou a to mel teda stesti ze si tygrik myslel ze je to jen hra. Rada bych vedela proc tam lezl? to je opravdu k neuvereni co ty deti napadne, nebo deti, spis pubrtaky, ze?
0/0
2.10.2003 13:44

bosch

titulek
Líbí se mi níže uvedený titulek ŠKOLÁK NAPADL V ZOO TYGRA. Jinak je to bežná tragédie, nehoda, která se občas stává. Kluk machroval a neuvědomil si nebezpečí, to se stává. Nevyšlo mu to, to se taky stává.
0/0
2.10.2003 13:43

pjotri

.
Z toho hajzlika vyroste urcite velice schopnej a fundovanejbiolog, nebo neco podobnyho, nac je ta skola zamerena. Takovej se jednou muze uchazet o misto v ZOO. Ja bych takovyho kretena hnal svinskym krokem. Na stesti mu v ksichte zustanou stopy - aspon doufam - a tak si mozna leckteri sefove vzpomenou ze nekdy pred X lety nejakej tygrik poskrabal jednoho ostravskyho priblblika.
0/0
2.10.2003 13:41

Armin von der Heide

Re:
Ty blbetchku, je to dítě. (btw: udivuje mne, odkud zná lopata slovo biolog)
0/0
2.10.2003 13:46

Jackie_

Re: dítě?
Ve třinácti je to ještě dítě který neví že nemá lézt do tygří ohrady, jooo? No tak to tedy musí bejt opravdu pěkně tupý dítko...
0/0
2.10.2003 14:00

davidi

Re:
no zažil jsem podobný příběh sám - kamarád na základní škole taky potrhal tygr v ZOO - on ho chtel vyfotit bez mříží, tak prostrčil ruce do klece a tygr mu po nich skočil. Učitelka byla odvezena spolu s nim do nemocnice, aby se probrala z utrpěného šoku. No nic vše se zahojilo a on pak jeste prodával tu fotografii za komunistickou stovku. Dnes je z něj spořádaný občan a vzorný otec, tak nevím s tím míněním o tupých děckách. Prostě řekněte, že vás v životě nikdy nenapadla pitomost, kterou by jste pak raději vzal zpět.
0/0
2.10.2003 14:09

Yaroukh

Re:
protoze se poucil; kdyby podobna pouceni neexistovala (ale lidske spolecenstvi jich uz samo o sobe schopno temer neni), buhvi jak by ho dospivani zformovalo ...
0/0
2.10.2003 15:09

alena.alena

Re:
to dítě je dost starý, aby pochopilo, že když něco dělat nesmí, tak porostě nesmí.To jako vleze příště před jedoucí lokomotivu, aby uvěřilo, že to nesmí dělat? To se mu ještě stalo málo, být  ZOOlogickou tak žaluju jeho rodiče pro zanedbání povinné péče a výchovy...neboť svému dítěti včas nevysvětlili, že nesmí hladit tygra.A fyzickou a pschyckou újmu tygra  jim dám k úhradě.
0/0
2.10.2003 14:06

houba_

Re:
vy jste ale blba
0/0
2.10.2003 14:56

Yaroukh

Re:
leckterej papousek toho svede vic nez ty, houbo
0/0
2.10.2003 15:07

houba_

Re:
nektere vyroky neni treba obsahle komentovat
zkuste si vsak precist prispevek aleny.aleny : zanedbani povinne pece. Sorry, ale takouvou hloupost jsem jiz dlouho necetl
0/0
2.10.2003 15:49

Yaroukh

Re:
no ja tu druhou pulku prispevku aleny.aleny pochopil jako nadsazku (nechci ovsem nikomu vnucovat, ze to nadsazka JE - cert vi :o)
0/0
2.10.2003 17:50

alena.alena

Re:
je to nadsázka, pochopitelně...ale některý lidi holt  hůř chápou
0/0
3.10.2003 9:53

foxy2

Paradox
Az se kluk bude za par let chlubit pred holkou, ze ty jizvy ma od tygra, tak mu neuveri. Dobre mu tak.
0/0
2.10.2003 13:41

cvoque

nebudte zli
Nechapu, proc vsichni prejete tomu chalpci to nejhorsi. Vzdyt on si jen hral, stejne jako si hral ten tygr. A ze mu nechybela kuraz, aby vlezl do tygri klece? Za to ma muj obdiv a zazitek, kterym se moc lidi pochlubit nemuze.
0/0
2.10.2003 13:23

DeDust

Re:
Jasne, jako to vykaleny pako, myslim ze z FTVS, ktery onehda vlezlo k usurijcovi v prazsky ZOO. Jen s tim rozdilem, ze ten uz o tom vypravet nebude. Tygr se nazral, ale mladas tak nejak celej nezustal :))
0/0
2.10.2003 13:57

alena.alena

Re:
hrál???To on nemá rodiče, kteří by mu vysvětlili, že s tygrem si prostě hrát NESMÍ a proč?  Ty tomu říkáš kuráž? Jántomu říkám pitomost.Co kdyby se tomu tygrovi něco stalo?Tygrů je málo, nedisciplinovanejch pubertálních spratků jsou mraky.
0/0
2.10.2003 14:09

jars94

Vidím to taky tak
V íce než na obsah článku jsem byl zvědav na reakce čtenářů. Přátelé, potěšili jste mě. Očekával jsem, že zblblí jalovými řečmi politiků a reakcemi sdělovacích prostředků na ně, budete psát, že by učitelka doprovázející žáky měla odstoupit. Nestalo se, a jsem rád. Vaše reakce jsou takové, jaké si článek zaslouží. A já se k nim rád připojuji. Víc nemám co dodat.
0/0
2.10.2003 13:12

Haaja

Tygr
se zachoval velmi rozumně a toho primáta nesežral. Je vidět, že myslí na zadní tlapy. Jinak by měl velké oplétačky s tlupou primátů s injekcema a puškama, hájících právo zvědavých primátů nedívat se už nikdy na tygra - vraha mláďat.
0/0
2.10.2003 13:10

lion_1

Chybný název článku
Doporučuji autorovi článku, aby změnil název na : Tupý školák napadl tygra. Jinak dotaz pro ředitele zoo: Má tygřík sponzora ?
0/0
2.10.2003 13:06

Hanes007

Re:
tak tak, měli by toho školáka vozit po všech školách v republice jako odstrašující příklad pro všechny uličníky
0/0
2.10.2003 13:08

bonecek

a co na to poslanci?
Není na čase navrhnout zákon o chovu tygrů?Kdyby měl tygr náhubek,popř byl veden na vodítku a měl na nohou rukavice nebo boty určitě by se to nestalo.Vždyť ten ubohý chlapec mohl dopadnout ještě hůře!! :-)))))))
0/0
2.10.2003 12:52

kango

no a ted si predstavte, ze by ten kluk drazdil pitbula
to by byly jiny komentare, ze jo. roztomilej tygrik je razem hrdina, ale zlej a hnusnej pitbul je taky selma, tak ma pravo obcas nekoho aspon pokousat.
0/0
2.10.2003 12:51

vhonzl

Re:
Jses docela mimo: tygr byl v ohrade s ceduli neprelezat, nedrazdit...kdyz pokouse pitbul nekoho ve sve ohrade kam mu dotycny vleze nebo na dvorku s cedulu pozor pes, tak je to O.K. a at ho treba sezere, ale neco jineho je, kdyz pokouse nekoho na ulici nebo na detskem hristi...
0/0
2.10.2003 13:01

MaryN

Re:
Hm, to jo, ale jestli dráždím psa na hřišti nebo na dvorku... nevidím v tom rozdíl..
Z vlastní zkušenosti se svým psem vím, že děti se absolutně neumí chovat před psem. Nedávnos emi stalo, že chlapeček začal před mou ovčandou skákat, dupat´... přiběhl k ní a skákal před ní. Matka stála opodál a smála se...místo toho aby děcku dala na prdel nebo mu vysvětlila, že tohle dělat nesmí.
Já měla psa samozřejmě na vodítku a měla náhubek...
0/0
2.10.2003 14:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.