Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Gross chce prověřit všechny úředníky

Ministr vnitra Stanislav Gross chce mít možnost kontrolovat statisíce úředníků, zda neberou úplatky. V novém plánu navrhl, aby všem úředníkům mohl být zkontrolován majetek a mohli na ně být nasazeni provokatéři. Svoji protikorupční analýzu má Gross vládě předložit do konce října.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

brick_top

jinde
v jinych zemich uz dloho zajety a funkcni system - ze by konecne i u nas heureka !
0/0
2.10.2003 11:52

CuoreSportivo

Stando Stando
za mašinou by ti to slušelo více. Jseš neschopnej a nemáš na to. Tak to prosímtě pochop. Vyděláno máš, tak se zkus zase chvíli živit poctivě.
0/0
2.10.2003 11:32

cwack-off

gross
je v sedmim nebi konečně našel spůsob jak legalizovat fízly provokatéry, doufám že pánové budou fasovat erární manžety, aby měli kam psát poznámky- teda ty co uměj číst a psát.
0/0
2.10.2003 10:41

4omega

Jak znám český národ, dopadne to takhle.....
Ti, co budou úředníky provokovat, budou brát od těch úředníků, na který něco najdou, úplatky za to, že to na ně neřeknou. A aby na to ti odhalení úředníci měli peníze, budou obyčejné občany na úplatcích ždímat ještě víc
 
Tak děkuji......
0/0
2.10.2003 10:00

Pa_St

jeden uředník - jeden chlívek za 500
Když si to vynásobíte počtem úředníků a počtem chlívku, tak jsme u sumy jako Diag Human, takže nevím, co řešíte.Krade se všude. Jen ten kdo má víc krade ve velkém.... Nedivím se, že u nás pořád platí a bude platit ještě dlouho heslo. "Kdo nekrade, okrádá svoji rodinu..." Páni poslanci by pak měli zavést zdanění takovýchto vedlejších příjmů...
0/0
2.10.2003 9:55

cactus

brzy
kecy prdy kuličky,bude to jen nástroj politickejch stran:),a gdyž cytěj rybičky za 1000 a ne ty zastupitele za miliony!:)
0/0
2.10.2003 9:53

bublifuck

Docela by mě zajímalo...
Jestli má vůbec pan ministr zameteno před vlastním prahem??? Copak je už zapomenuto pochybné chování jeho manželky s bezplatně půjčeným autem? Ale, ne Standa to je přeci čestný člověk, ten by se niky do žádné špíny nenamočil!!!  
0/0
2.10.2003 9:43

Náton

Re:
A proto je tu opozice aby řekla (pokud chce bojovat s korupcí) - prověrky mravní integrity úředníků ano, ale i ministrů a jejich rodinných příslušníků a na první místě šikovné servírky paní Grossové!!!!
0/0
2.10.2003 9:51

4omega

Re:
.. já bych provedl prověrku mravní integrity i u pár opozičních poslanců. Třeba u pánů Tlustého, Langra a Kotta bysme se asi docela divili
0/0
2.10.2003 9:56

4omega

Jak to dopadne?
Ti, co budou úředníky provokovat, budou brát od těch úředníků, na který něco najdou, úplatky za to, že to na ně neřeknou. A aby na to ti odhalení úředníci měli peníze, budou obyčejné občany na úplatcích ždímat ještě víc
0/0
2.10.2003 9:58

CuoreSportivo

Re:
Jo máš pravdu. Takže se nám ty úplatečky pěkně zacyklí a budeme se nakonec podplácet všichni. To bude pr..l.
0/0
2.10.2003 11:34

Dusja & Marusja

Vendula
Trošku odbočím, ale jenom trošku. Jsem velice zvědava, ža si přijde pan Šťáva z Diag Human pro svojem miliardy, a vláda mu je dá, jak se k tomu postavíte? Budete se patrně ptát: "Proč dávat peníze někomu, když nemusím a navíc to je člověk kterého honí Interpol?" Odpověď  našich zastupitelů bude ve stručnosti znít: "V smlouvě je jasná kouza o neprojednávání problému se třetí stranou, prostě to tak je jiný postub by byl nezákonný a nesprávný." Bude to samozřejmě obaleno do spousty "právničtiny" a spousty řečí, kterým nemůže ABSOLUTNĚ nikdo rozumět. Tohle všechno vyšumí a přešumí a pak se s vekou slávou zavře na deset let úředníček, kterej dal Pepíku Strakovi z Praskoles za 500Kč razítko povolující stavbu chlívka pro kozu o týden dřív...
0/0
2.10.2003 9:32

bosch

ubohost
Je to ubohý a trapný jako vláda sama. Něco takovýho nemůže projít. Kdo by majetkový poměry prověřoval, kde by vzal pravomoce? Vznikl by nový Úřad na prověřování úředníků? A vůbec, co je komu po tom, že si třeba úředník koupí nový auto? Bude se někdo šťárat, kde si vzal třeba liesing, u které banky si vzal půjčku, nebo jestli manžel dostal firemní vůz? To je dost nehorázný a ponižující. Navíc, pokud by už úředník měl bokem, mohl by podplatit i úředníka kontrolujícího - a co by stálo peněz vůbec něco takovýho zřídit. Navíc nejhorší korupce začínají od vlády a jdou dolů přes ministerstva. O dění dole rozhodují zastupitelstva, starostové = politické strany. Proti nim kontrolující úředníček nemá šanci. Ten by mohl vyskakovat tak na úřednici na přepážce nebo za stolem, která na matrice zapisuje svatby a úmrtí za plat 13000. Škoda se vůbec rozčilovat, když si takový nesmysl člověk převede do praxe. To by byla nová tajná služba - "a my na vás víme, že.... tak co s tím provedeme....." TRAPNÝ, TRAPNÝ, UBOHÝ.
 
0/0
2.10.2003 9:05

Náton

Re:
K těm autům, asi by např. úředník finančního úřadu neměl jezdit autem za milion, protože na to nemá plat, a jestli podniká manželka a vykazuje zisky a jaké, se ví. To platí ostatně i pro další úředníky. Je to opravdu diskutabilní, ale jak bys bojoval proti korupci ty??? Nijak, protože to nemá cenu?
0/0
2.10.2003 9:14

bosch

Re:
To je příliš složitý na to, napsat něco pořádnýho v pár řádcích. Předně jaký úplatky. Veřejný soutěže, zakázky prací pro firmy - tady je to na politicích a víme, jaká je politická morálka, politická kultura a zodpovědnost politiků (od starostů, místostarostů a zmiňovaných členů zastupitelstva nahoru). Pak jsou to malý úplatky - policie - tady se vždycky chceme vykoupit z nějakýho prohřešku. Ono vždycky policajt řekne, že může dát pokutu dva tisíce a je na vás, jak se z toho dostanete. Kromě bodů, musí být daný sazebník. Jízda na červenou 1000, předjíždění přes plnou 1000, nedání přednosti na přechodu 500 atd. I pak se jistě dá leccos, ale je to složitější. Neudělovat pokuty v hotovosti nemá smysl, protože když dám policajtovi třeba 200, tak mi poklutu prostě nepředepíše. Dál se píše o katastrech. Zase dáváme, abychom byli dřív než jiní. Tady taky musí být daný: pět dnů 1000, měsíc 500 atd. jako u pasů. No prostě je to na dlouho, dá se, ale musí se chtít a navíc musí chtít ti, kterých by se to nejvíc dotklo - politiků. A je to i v lidech, kteří dávají proto, aby byli zvýhodněni, nebo si to aspoň myslí. Úředníkovi, když starosta řekne "udělejte to tak" nemá na vybranou. Má říct ne, to není správný a odejít na úřad práce?
 
0/0
2.10.2003 9:36

CuoreSportivo

Re:
Jo máš bohužel pravdu. Ale vláda potřebuje odvést pozornost veřejnosti od finančních machinací (pardon - nesprávně vynaložených finančních prostředků) přímo na ministerstvech, které nedávno zveřejnil NKÚ.
0/0
2.10.2003 11:40

frantaklika

Re: Prošlo
 plno jiných p-í-č-o-v-i-n, tak proč ne tahle?????
0/0
2.10.2003 22:17

Akis

no to je fór
Mám pocit, že stát pod vedením téhle vlády v poslední době postupně utahuje smyčku - méně prostoru pro to, aby se člověk sám rozhodl a postaral, protože stát to zvládne za něj. Tentokrát buzerací úředníků, kteří budou muset zveřejňovat své majetky. No, snad k tomu nedojde, protože tak by se legalizovala šikana části občanů této republiky. Správná je úvaha, kdo bude kontrolovat kontrolóry. Nebo to budou takoví Mirci Dušínové, kteří za celý život nepromluvili jediné sprosté slovo? A úvahy o tom, že majetek úředníka, který si žije nad poměry, by měl zkontrolovat jeho nadřízený? Lidská závist je strašná věc, a tady se jí dává prostor. To aby každý chodil do práce v ošuntělé teplákovce, aby nebylo podezření, že si žije na vysoké noze? Ten přístup je naprosto špatný, v tomhle případě souhlasím s Topolánkem a ODS - snížení byrokracie = zmenšení prostoru pro korupci.
0/0
2.10.2003 8:46

Náton

To je objev
Čéče, příčina je jasná, tragicky nízké platy u opravdu dobrých úředníků a nízké u těch ostatních. Netýká se soudců, státních zástupců, celníků ani policie, i když poslední dvě kategorie nemají platy nijak extra vysoké. A přestou berou i soudci, hlavně v Praze ve velkém. Jestliže budou mít i nadále např. berní úředníci platy nižší než je průměr státní správy, těžko čekat, že nebudou černým daňovým poradenstvím připravovat stát o erární příjmy, či dokonce na daňových kontrolách přivírat za obolus oči nad daňovými úniky, úředníci úřadu práce nad černou zaměstnaností, snad na katastrálních úřadech jim už zápisy mimo pořadí zatrhnou.
0/0
2.10.2003 8:43

xaeris

Prověrky pro prověrky
Úředník, člen místní samosprávy, poslanec, policista, atd., který JEDNOU vezme úplatek, a projde mu to, už NIKDY dále nebude rozhodovat v reálné hodnotě svého platu a funkce, nýbrž bude jen víc a víc natahovat ruku.Občane PLAŤ!!! 
0/0
2.10.2003 8:42

CNR

Výsledek akce "Čisté ruce"...
Na žebříčku vnímání korupce se Česko už roky posouvá směrem k poslednímu Bangladéši. Zatímco v roce 1996 náleželo republice dvacáté páté místo, loni klesla na dvaapadesáté. (Citace z článku)
A Špidla řekne, že to tak určitě není a že to není důvod komentovat to.....jako obvykle...
0/0
2.10.2003 8:41

Kajetan11

tuky tuk
No super. Mame tu problem. Urednici berou uplatky. Misto toho, aby se premyslelo a resilo, co ten problem zpusobuje a odstranila se pricina, tak se umele vytvari dalsi korupcni prostredi, abychom mohli nekoho nachytat. Jako kdyby maminka polozila pred dite na stul obed a pytlik bonbonu. A kdyz to dite sahne prvni na bonbony, tak dostane na zadek, protoze sladkosti ma jist az po obede. Myslite, ze takovou vychovou vyroste z toho ditete normalni, moralne uvedomely obcan?
0/0
2.10.2003 8:32

František Koudelka 4.Kyju

Nechte je zbláznit se
Já bych to zkusil přes Karfíka, ten už najde cestu jak je poslat Chocholouškovi, je pravda , že mě nedostali, ale měl jsem na mále a teď maj prej lepší Arnošty.
0/0
2.10.2003 8:23

Kirken

Kdo ohlídá hlídače samé?
No to je fór, Standa prověřuje úředníky... A kdo bude prověřovat jeho? Když proflákl, že jeho žena - podnikatelka (bývalá číšnice z pralamentního bufáče) vydělává víc než on, snad každý pochopil, že si přes živnosťák manželky legalizuje vedlejší černé příjmy. Se Standou v čele proti korupci! Chachá...
0/0
2.10.2003 8:10

Hnuson

Re:
Nezáviď...holt je to moc a moc šikovná holka a určitě ke svému majetku přišla jenom svojí neutuchající podnikatelskou pílí. Stanouš je přeci starý poctivák a půl národa se v něm vzhlíží. Ten není žádné křivárny schopný!
0/0
2.10.2003 8:21

frantaklika

Re: Hmm
Mě by spíš zajímalo kam na ty průzkumy chodí a kterej pitomec má rád Grosse?
0/0
2.10.2003 22:23

sapiens

proč účedníky ? kontrolujte poslance, radní a starosty !!!
to jsou ti, kteří rozhodují v samosprávách o veřejných zakázkách, ve kterých se zbytečně utápí miliony, které jsou v rámci různých provizí směrovány jinam. Tady je ta škodná ! Úředník, který vládne razítkem je mravencem proti starostům, radním a poslancům, kteří rozhodují o milionových zakázkách, prodejích, převodech atd.. Úředník je na městě či kraji až ten na kterého ten průser ti pánové nahoře případně svedou a většinou musí jen marně přihlížet, jak si páni radní mastí kapsu a schovávájí to za blaho města. Ne nadarmo se v K.Varech na radnici tiše klade radním a poslancům otázka "Jsi tak blbej nebo podplacenej ?", když prodávájí rusům nemovitosti za 10% jejich hodnoty a veškeré zakázky města, o kterých  rozhoduje rada jsou neuvěřitelně předražené :o) zdůvodnění se vždycky najde. Úředníky si kontrolujte na ministerstvech kde nejsou potřeba  v samosprávách rozhodně nemíříte do černého, ale totálně mimo - pouze tím posílíte pozici volených zlodějů - howg
0/0
2.10.2003 8:07

rewell

a kdo
bude prověřovat a kontrolovat všechny  poslance a senátory, jejich asistenty, členy vlády, jejich náměstky, soudce, státní zástupce atd. atd. - ryba vždy smrdí od hlavy.
0/0
2.10.2003 7:42

Pavlingotoit

Jenom můj názor
Můj názor je ten, že se může dělat cokoliv, ale vše bude k ničemu. Dnešní společnost už je korupcí, lobingem a kamarádkšeftem prorostlá a já bych řekl, že už tato situace je pěkně zabetovaná. Toto je jev dnešní spolelčnosti a je tragické, že člověk se musí s tímto problémem vyrovnat a naučit se v takovém prostředí žít. Na plán ministra Grosse bych jenom řekl, hlavou zeď neprorazíž! ! !
0/0
2.10.2003 7:09

bonecek

dotaz
Může mi někdo laskavě vysvětlit co to je konkrétně žít si nad poměry.Kdo stanoví hladinu nebo hodnotu normálního "poměru"?
0/0
2.10.2003 7:03

jmeno_pro_chaty

Re:
Hladinu stanoví úředník, který u vás bude provádět kontrolu. Hladina bude tak vysoká, jak nízká bude částka kterou dostane v obálce do kapsy.
0/0
2.10.2003 7:25

Hnuson

Re:
hihi...dost dobrý
0/0
2.10.2003 8:23

Thyronx

I udelat ridicak je u Vas projekt..
Udelat u Vas ridicak je projekt na peknych par mesicu a balik penez.Ridici se uci nesmyslne blbosti a presto kazdych 7 hodin mate na silnici mrtvolu. V USA je pro nove ridice 2 tydenni kurz skladajici se z jizd s ucitelem ktery ma nervy v poradku a cena je smesna. Ridicak potrebuje v USA kazdy jinak se nedostane do prace,k lekari a ani si nenakoupi. Jezdi tu stari i hodne pres 80 let a presto ze nikam nespechaji,nikdo jim za zadkem netroubi. USA je pohodova..u Vas ? V CR si vlastnich zivotu ani zdravi nevazite. K cemu je mi v aute lekarnicka? A na co musim znat jak pracuje "ctyrtakt?" Totez na vsech ostatnich skolach.
0/0
2.10.2003 1:57

Andula_z_hor

Re: stop
nekdy uz me s tim mektanim o statech opravdu lezes na nervy....:-(
0/0
2.10.2003 2:15

Andula_z_hor

jojo sliby, chyby
docela jsem se pri cteni pobavila, co vy?
0/0
2.10.2003 2:16

KRISHOT

Re: amerika
To přesně vystihuje to, že američané jsou úzce specializovaní.Jeden umí jenom to svoje a nic jinýho ho nezajímá.Když pak čech přijede do ameriky nestačí se divit jak mají třeba v autoopravně jednoho člověka na opravu kol, jednoho na opravu stěračů, dalšího na motory a dalšího jenom na převodovky atd.Tohle všechno svedou jedny zlaté české ruce. A ty si myslíš, že je to špatně?
0/0
2.10.2003 6:47

Ufounek

Re: ???
thyronxi, nevim co si o tobe mam myslet. bud si provokater, nebo nesoudnej. zatim snad vsechny prispevky ve forech ktery sem od tebe cetl byly v duch "tady v americe je vsechno nejlepsi, co vy to tam u vas delate..." pominu li fakt ze kdyz delas americkej ridicak tak jedna z veci ktera je v pravidlech silnicniho provozu je ze kdyz uvidis bouracku tak nemas zastavovat protoze muze bejt naraficena a nekdo by ti mohl neco udelat (proto asi nepotrebujes lekarnicku v aute :-)), tak jsem od tebe jeste necetl jedinej konstruktivni nebo relevantni nazor. jediny co pises je ze v cechach sou blbci a americani sou nejlepsi.
0/0
2.10.2003 8:21

Thyronx

Gross je idealista, ODS to mysli podstatne lip.
Mene razitek,predpisu a podpisu.Povoleni ke stavbe je u Vas proces a svazek papiru s mnoha razitky..
Jen si proBoha neberte priklad z USA.K povoleni k tak malym vecem jako je postaveni plotu,kulny,terasy,sklaeniku,pristavbe mistnosti k domu... potrebuji 24 hodin a $50.- nakreslim jim to tam do planku ktery mi daji tuzkou na miste.Povoleni mi do 24 hod poslou domu.Podplacet nemusim nikoho.Povoleni ke stavbe domu je slozitejsi a trva i cely mesic.Presto to vyridim v pohode.Celou radu povoleni vcetne toho na dum,si vyridi sama firma ktera prace vykonava.Jen odkyvnu ci neodkyvnu cenu. To bude i u Vas za nejakych 50 let.
0/0
2.10.2003 1:51

Ufounek

Re:
nechci ti brat iluze, ale na maly stavebni upravy nepotrebujes v cechach povoleni, mas pouze ohlasovaci povinnost. a co se podplaceni tyce, az budes brat ve svych padesati letech dvanact tisic korun hrubyho mesicne, rad vemes nejakou tu korunu za razitko.
0/0
2.10.2003 8:25

Danuška Herianová

Ahoj
úplatky a korupce jako jsou v kapitalismu za nás nebyli.
0/0
2.10.2003 0:28

dedek47

Re: Běž domů Ivane nebo Dano
Nevím jestli jsi tak mladá,nebo hloupá,nebo oboje.Úplatky a korupce za komunistů nebyli???
0/0
2.10.2003 0:55

mac007

a co skoly?
A co skoly? podle vseho staly taky za kulový, protoze jinak by korupce a uplatky nebyly!!!!!
Nez neco napises, tak si to radsi 100krat po sobe precti a uz nebudes psat takove blbosti
0/0
2.10.2003 1:15

bojka

Re: milá Danuško
nevím, kdo Tě učil pravopis, ale shodu přísudku s podmětem bys snad znát mohla. Jinak: za komunistů, které zde vychvaluješ, jsem musela dát čtyři stovky bokem prodavačce, abych dostala blbý kolo, na které jsem si vystála třikrát 6 hodin frontu. Tak to vidím na tři možnosti: buď jsi mladá a víš o tom kulový, pak nevím, proč se k tomu vyjadřuješ, nebo máš mizernou paměť, nebo jsi Ty či Tvoji rodiče patřila k tzv. nomenklaturním kádrům, kteří tyto problémy neměli. Moje babička chodila stát frontu na maso už v 5 hodin ráno.
0/0
2.10.2003 6:39

Jiri666

Re:
Nejsi ty náhodou ta komunistická kráva, co tady všechny svýmï nesmyslnými kecy z totálně zmagořeného mozku jenom otravuje a nasírá? Kdyby tě tak chtěli zavřít za propagaci komunismu, ty rudá nulo. Škoda, že je teď na Idnesu cenzura, nemůžu přímo napsat Danuško, ty jsi .... (první tečka je P, druhá tečka Í, třetí tečka Č, čtvrtá tečka A)
0/0
2.10.2003 6:56

Hnidopich

Re:
Prosím vás neblázněte - to myslíte že může být někdo takový id*ot? Zcela jistě si paní či slečna Danuška jen z ostatních střílí a dobře se baví reakcemi.
0/0
2.10.2003 8:32

Kajetan11

Re:
Obavam se, ze takovych idiotu je tu az prilis. Jinak by jsme se za tech skoro 14 let uz nekam dostali.
0/0
2.10.2003 8:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.