Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policie o případu smrti novorozence mlčí

Policie už má výsledky pitvy a zprávu lékařů, které by měly vnést jasno do případu úmrtí novorozence v olomoucké fakultní nemocnici. Policisté ale odmítají o průběhu vyšetřování cokoli říci. "Informace o případu nebudeme zveřejňovat, dokud případ neuzavřeme," řekla policejní mluvčí Jitka Dolejšová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MMarjanka

No to je dobrý,
tomu se pak říká objektivnost, když se o tom může psát, může se diskutovat, může se přemýšlet co asi pan doktor udělal špatně a najednou se nebude nic zveřejňovat! Proč?
0/0
2.10.2003 13:48

amia

Re:
Trochu mi to připomíná AKTA X...
0/0
2.10.2003 14:01

m-p-k

Nešťastná náhoda?
Hovoří se o tragické náhodě. Případ jistě je tragický, proč by však měl být náhodný? Ta žena byla prý diabetička a podle prvních zpráv mělo dítě větší rozměry (i když pozdější zprávy tento údaj vyvracely, jak se v našich médiích často stává). To jsou dva rizikové faktory, které byly dobře známy předem. Člověk nemusí být zrovna odborník, aby mu bylo jasné, že tragédii bylo možno předejít včasným provedením císařského řezu. 
Kdysi bylo zvykem u rizikových případů tento způsob doporučovat. V posledních letech se však kritéria pro doporučení císařského řezu nějak záhadně zpřísnila. Například vícečetné těhotenství, poloha plodu koncem pánevním, silná krátkozrakost, úzká pánev nebo jiné ortopedické problémy jsou sice i nadále teoreticky považovány za rizikové faktory, ale důvodem k doporučení císařského řezu nejsou. Přitom porod takto postižených žen bývá těžký, zdlouhavý a mnohdy nechá dlouhodobé následky (například psychické) i na dítěti. 
To, co se nyní stalo v Olomouci (a není to případ jediný, pouze je natolik drastický, že pronikl až na veřejnost) není žádná náhoda. Je to jen přirozený následek tohoto nového a nesmyslného trendu.  
 
0/0
1.10.2003 15:57

zvo

Na koho asi..
se obrati ti co si delaji srandicky, vyhrozuji, odsuzuji, i ti, co jsou "uprimne" zdeseni, az jim potece do bot? Staci se rosvihat v aute na motorce na kole i tisice jinych moznosti muzou dovest rozumprdu v pristich minutach, hodinach nebo dnech k potrebe  lekarske pomoci. A ta musi fungovat Okamzite! Mne i vice lidem se pomoci dostalo. Jsou situace, ktere se nedaji s nicim vyvazit.
0/0
1.10.2003 10:38

dvoudenni kefir

Re:
ano, to je prave to, v takove chvili bychom se radi obratili na nekoho, kdo felcarinu skutecne studoval, v oboru se vyzna, a cloveku muze pomoct ne proto, ze za to dostane x tisic kc, ale proto, ze je to jeho zivotnim poslanim.
kdyz se budou podobne kiksy doktorum tolerovat, muze skutecne delat tohle povolani uplne kazdy bridil, ktery si nekde zaplatil diplom... a my splaceme nad vydelkem, az budeme jednou neco od takoveho pana "doktora" potrebovat...
0/0
1.10.2003 13:11

zvo

Re: Je mozne,
ze se v nemocnicich pohybuji tak zvani zdravotnici jeste z dob betonovych hlav, kteri si sve kvalifikace zaslouzili cervenou knizkou. I to je mozne.
Jedna li se o zdravotnika s tisice zdarile vykonanymi porody za sebou, tak predpokladam, ze kvalifikace a zkusenosti maji svou uroven.
Proto se mi nezda, ze v jednom pripade by takovy zdravotnik musel byt soudne stihan. Je to ocividna hovadina.  Vubec, ze by policie musela byt zrovna tam pritomna, kde by ji clovek nejmene ocekaval. Jeste vetsi hovadina! A to kapitalni.  Jiste ma policie vic uzitecne prace a pripadu k vyreseni.  Kazdy to vi a pri trochu soudnosti musi se mnou souhlasit.
Nemluve o justici. Ta soudi reprezentanty KSC, kteri maji absolutne prokazatelne vrazdy na konte! Kde jsou vysledky. Nikde. Jako pripad Grebenicek. Zase nikde!!
Proto se mi nezda, ze by se jeden pravdy dovolal. Jedna li se o doktora s byvalou cervenou knizkou bude z toho nic, na druhe strano jedna li se o nas pripad je to nespravedlive. Podle meho.
 
Az se napravi jedna kapitola, tak se muze otevrit jina. Ne obracene!
0/0
1.10.2003 16:50

dvoudenni kefir

Re:
nesouhlas...
"tento pripad neni znam ani z odborne literatury" rikaji experti, co by se v tom meli vyznat...
chapes??? to nebylo jen nejake to klopytnuti, tam se asi stalo neco zavaznejsiho, co se normalne nedeje, i kdyz se pri porodech casto neco "popsuje"... neco, co se pry jeste NIKDY nestalo (nebo to nebylo nikdy zaznamenano)... treba za to ten zdravotnik nemuze, ale jestli chteji, aby mu nikdo nenasazoval psi hlavu, tak at dovoli napsat jak to bylo...
jenom jestli ono by to zverejneni vsech konkretnich udaju spis neprokazalo tu vinu zdravotnika...
0/0
1.10.2003 17:12

zvo

Re.
Souhlasim s Vami, ze odborna literatura timto tematem prilis zabyvat nebude.
Ucebnice ridicaku se take nezabyva eventuelnimi nehodami.
Chapejte, ze pripad v novinach, jakkoliv podan dela automaticky zdravotnika a nekoho v jeho tymu vinika. To se mi nelibi. Kdo vi co je pravda! V tuto chvili nikdo. Vse slo prilis rychle. To mne na veci vadi. Prokaze li se vina, tak prosim. Muze se o tom bez problemu psat. I v Blesku.
0/0
1.10.2003 17:49

blackshadow

zcela vyjímečný případ
...včera jsme s Kamilem dlouho do noci diskutovali a shodli se na tom, že jde o zcela vyjímečný případ... hmm...
0/0
1.10.2003 10:12

amia

To by mě fakt zajímalo,
jestli se tedy vůbec někdy informace dostanou na veřejnost - když už tu nešťastnou událost pustili do éteru, tak by nám taky mohli sdělit, co bylo příčinou. Nebo se počítá s tím, že na to všichni zapomenou?
0/0
1.10.2003 8:26

blackshadow

nešťastná náhoda
...pravděpodobně se jedná o nešťastnou náhodu, které se nedalo zabránit vzhledem k poloze dítěte před porodem...
0/0
1.10.2003 8:14

dvoudenni kefir

Re: ZMIZNI !
ty tvoje prostoduche srandicky tu nejsou na miste
0/0
1.10.2003 10:04

blackshadow

Re:
...pokud užíváš pravidelně léky, neměl bys je vysadit... hmm...
0/0
1.10.2003 10:13

dvoudenni kefir

Re:
 leky neuzivam, a dikybohu jsem zdrav... tvoje srandicky taky normalne nekomentuju. ale i kdyz si tu hrajes na teplouse a mas pocit, ze jsi "in", mel by sis uvedomit, ze az se jednou ozenis, budes mit deti, a ze se ti to muze prihodit taky... trochu piety pro to mrtve nemluvne, zmiz delat svou trapnou srandu jinam.
0/0
1.10.2003 13:09

blackshadow

Re:
...já si na nic nehraju... s Kamilem to myslíme vážně... moje příspěvky nejsou ironické ani sarkastické... když nekomu utrhnou hlavu, je to tragédie...
 
0/0
1.10.2003 13:15

dvoudenni kefir

Re:
jo jo... ty a kamil...
0/0
1.10.2003 17:13

svobodny obcan

zasadni chyba v clanku
Velice mylne pisete:
Při vytahování plodu z dělohy se dítěti utrhla hlavička.
Spravne to ma byt:
Při vytahování plodu z dělohy lekari utrhli diteti hlavu.
-----
Muj otec vzdycky rikal: Samo se nic neudela.
 
0/0
30.9.2003 20:42

dvoudenni kefir

pokus o ututlani nebo priznani viny?
vysledky pitvy uz jsou na stole, protokoly s aktery jsou sepsany... pred verejnosti se ale o tom vsem bude fundovane mlcet...
je to pokus o ututlani celeho pripadu (kdyz se o tom nebude mluvit, tak na to za chvili vsichni zapomnenou?) nebo priznani viny?(proste NEMUZEME rict, ze doktor byl namol (???)
kazdopadne takovyhle postup jen rozviri debaty a domnenky... a ja budu zase PRVNI kdo jeci "prava se nedovolas"
0/0
30.9.2003 20:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.