Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V autech umírají děti bez pásů

Nad Mladou Boleslav se vznesl vrtulník záchranky. Bylo úterý večer a právě havaroval favorit, ve kterém jelo kromě řidičky pět dětí. Dvě dívky a jeden chlapec bojují o život, další dvě děti byly zraněny středně těžce. Nehoda ukázala, jak málo jsou české děti v autech chráněny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

brunic

tak dnes mi uletěli tři draci-mám pech...
0/0
26.9.2003 17:57

priessnitz

VZKAZ MMARJANCE
Teda MMarjanko, to by mě fakt zajímalo, když jste na tom tak strašně bídně, jak je možný, že tady celej den surfujete jak barevná???
0/0
26.9.2003 17:19

MMarjanka

Re: Možná to leckoho překvapí,
ale co je podmínkou k surfování? Mít poč doma? Nebo se dá zajít ke kámošce, která má internet? Ono je vždycky jednoduchý rovnou odsoudit místo uvažování... Prostě je na netu, tak určitě má peněz dost . Proč čecháčkové uvažují zkratkovitě? Pak z toho logicky vyleze nesmysl... Když si půjčím videokazetu, taky to neznamená,, že mám doma video, ale jsem domluvená s kámoškou, že si zkoukneme v pohodě film...
0/0
27.9.2003 15:38

priessnitz

Re:
To jsi koukám u kamarádky celkem často :-) Ne já šmahem neodsuzuji, ale připadá mi divně, že když je na tom někdo tak bědně, jak jsi tu vykreslila, má přístup k nětu ..
0/0
27.9.2003 21:24

houba_

Re:
vase kamaradka i vas zamestnavatel z vas musi mit radost
0/0
27.9.2003 22:37

MMarjanka

Leo-na
Vrátím se ještě k tomu, jak mi bylo hezky zpočítáno kolik projezdí manžel autem - nenajezdí 100 km za týden ale 25 - 50, za celý rok to činí cca 2500 - jsou to cesty do práce - pokud se tam nebo zpět potřebuje dostat když nejedene ten tolik tu někým vychvalovaný autobus.... Pokud ví, že tam i zpět se dostane autobusem jede s ním.... Máme auto ne jako rodinný luxxus, ale jako jednu z potřeb...
0/0
26.9.2003 9:49

dvoudenni kefir

o tech pouzitych sedackach...
 vite, nekdy mam pocit, ze ty "odborne" clanky o pouzitych sedackach, co maji byt jako silene nebezpecne, jsou placeny z penez vyrobcu sedacek... ono totiz je jedna vec vyrobit kvalitni vec, co dite v aute ochrani... to se da zvladnout...
jak ale zaonacit, ze si lidi kupuji porad dalsi a dalsi sedacky??? nejlepe pro kazde nove dite jedna nova sedacka... ano, presne tak.. proste se lidem rekne, ze pouzita sedacka je nebezpecna...
nechapu ovsem, proc je sedacka najednou nebezpecna, kdyz s ni nebylo bourano????????
0/0
25.9.2003 14:50

Le-ona

Re:
1) jak vis, ze s ni nebylo bourano??? nepoznas nic a pritom muze byt odolnost vyrazne narusena 2) unava materialu se tomu rika, proto.
0/0
25.9.2003 15:59

GhorX

Re:
Výrobci ale neuvádí, že je děti v jedné rodině nemohou "dědit" po sobě, podle věku. Tak jak to je ?
0/0
25.9.2003 19:49

_m-

PWS
Stárnky jsou ve výstavbě, přesto jsem přečetla, co se dalo a něco jsem si ještě našla. Myslím si, že jsem si se svými dětmi a jejich postiženími užila dost, ale tohle je opravdu síla. Ale přesto jsem nepochopila, proč musí jezdit celá rodina. Nemoc se může projevit později, nebo jí v jisté míře trpí i ostatní děti? Dá se o tom ještě něco najít? Madla
0/0
25.9.2003 12:57

Martin Kostera

Re:
Ano, ty stranky jsou "beta verze"... V pripade PWS je bezpodminecne nutne, aby na spolecne akce rodin s takhle postizenymi detmi jezdila cela rodina. Vzdycky je tam nejaky doktor(dietolog, endokrinolog, genetik, atd. atp.) ktery se nam pokousi radit. Je nutne aby to slysela cela rodina(deti si z toho sice moc neodnesou, ale viz dale), protoze se cela rodina musi prizpusobit svym jidelnickem a navyky k potrebam cloveka s PWS. Diskutovana rodina i moje rodina ovsem mame problemy s hlidanim deti a nekdy to proste nejde jinak, nez ze musi jet cela rodina. K doktorovi jezdit je podobne, taky se vrele doporucuje, aby u kontroly apod. byla cela rodina, takze kdyz muzu tak si beru dovolenou. Holt musim znacnou cast dovolene na tohle venovat. Ostatni, zdrave deti zprostredkovane trpi tim, ze nemuzou dostat kdykoli cokoli jako normalni dite, protoze to dite s PWS prece nic nedostane. Nemuze. Drzi dietu uz od prvniho roku zivota. Je to tezke... http://www.google.com/search?hl=en&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=prader+willi+syndrom&btnG=Google+Search
0/0
25.9.2003 13:11

_m-

Re:
Díky. Nevím, jde-li na tomhle něco léčit, ale držím palce, aby se problém alespoń minimalizoval. Madla
0/0
25.9.2003 13:14

MMarjanka

Martine,
asi jako jediná tady jsem se dívala na ty stránky(zapomínáš v linku psát poslední l v html) a to teda je děs.... Vím co je za problém mít dítě, které má cukrovku a zároveň musí držet bezlepkovou dietu.....Tady je to asi ještě horší....
0/0
25.9.2003 12:42

bluetake

vysoka cena ? UBOHE KECY !!!
vytaci mne, kdyz ctu, ze sedacka je draha, kde na ni mam vzit, dite z ni brzy odroste a dalsi bla,bla,bla..... Ale na nejmene 2 mobilni telefony v rodine a jejich drahy provoz , na to mate vsichni,ze.Bez mobilu by jste nebyli IN.....na boty za 2-4 tisice take mate,na casto nesmyslnou elektroniku si vesele pujcujete desetitisice, casto si mnozi pujcujete i na dovolenou do Chorvatska (v kancelari jeli prece vsichni, jak bych vypadala,kdybych nejela i ja...) na splatky se take najdou penize,ze.A co ty plne kose v supermatketech, ktere obsahuji casto zbytecne predrazene a nepotrebne blbosti ? Dale-do auta si koupite potahy, koberecky a ruzne zbytecne doplnky, misto aby jste chranili zdravi svych vlastnich deti a koupili jim sedacky. ZAMYSLETE SE NAD SEBOU !!! Sedacka pro dite neni o penezich ale O PRIORITACH !!!! Ja bych ji koupil ,i kdyby byla 3x drazsi a nevahal bych. Moje dve deti je maji,naucili se poutat zcela automaticky a potesili mne, kdyz nedavno ta mladsi napomenula babicku, ze se nepripoutala a ze nemam jeste jet......Opakuji - JE TO O PRIORITACH a o vychove a vlastni zodpovednosti !!! Kdyz vydim na silnici v aute ,jak v na zadni sedacce sedi dve nepripoutane deti a maminka nebo tatinek trima v ruce mobila a ruckuje po volantu,div si nezlame ruce, tak bych takovym rodicum ZAKAZAL RIDIT, zabavil ridicak na neurcito a jeste bych jim dal par facek. Ze jsou oni BLBI a nezodpovedni, to je skutecne jejich vec, ale ze svou blbosti ohrozuji zdravi svych vlastnich deti, to je neomluvitelne a zadny argument o penezich a jine duchaplnosti na tom nic nemeni. Deti za blbost svych rodicu nemohou
0/0
25.9.2003 12:07

MMarjanka

Re: Bluetake
Jen velmi, velmi nerada se uchyluji k napadání ale si absolutní magor Spousta lidí, kdyby na tom byla jen z polovičky tak jak tu předvádíš, tak koupí sedačky i sousedovic dětem........ Poněkud si tu pleteš pojmy s dojmy a když už chceš někoho urážet, zkus nejdřív zapnout mozek (máš ho doufám!)!
0/0
25.9.2003 12:22

bluetake

Re:
Vazena MMarjanko. Nevim, cim jsem si vysluzil vase osloveni "magor" (dokonce cervene a s vykricnikem ale pokud ma slova o blbosti rodicu berete ,jako urazku, pak soude podle vasi reakce padla ve vasem pripade na urodnou pudu........Pokud jste na to spatne, pak nemate na auto, pokud na auto mate, pak je na vas, co je pro vas dulezitejsi, zda bezpecnost vasich deti nebo cokoliv jineho . Zduraznuji slovo COKOLIV...... Vy vydite problem v penezich na sedacku ,jak v prioritach. V tom je zakladni a jediny rozdil mezi nasimi nazory.Vy hledate duvody, proc to nejde, misto aby jste hledala jediny duvod,aby to slo...... Zrejme jsou vam penize milejsi,nez zdravi vasich deti, kterych je mi skutecne lito.....Nezbyva,nez opakovat, ze deti za blbost svych rodicu nemohou. Vice nemam co dodat, protoze jste jen potvrdila starou lidovou pravdu - "blb nikdy nepochopi, ze je blb, protoze je blb".... jen je nestestim, ze na blbost toho blba casto doplaceji nevinne a bezbranne deti......... Jste-li toho schopna, zamyslete se nad sebou, verte, ze kdyz ne vam, tak to vyzname pomuze alespon vasim detem.....nebo si radeji koupite novou kabelku ?..........
0/0
25.9.2003 13:26

GhorX

Re:
Na 100% souhlasím (až na děsivé "vydite"). Kdyby to šlo, budou si kupovat tihle šetřílkové auta bez brzd a bez světel. Vím, že často nemají ani na ten mobil a další zbytnosti, ale pak prostě nemají vozit děti autem. Tečka.
0/0
25.9.2003 19:54

MMarjanka

Re: Právě proto jsem tu již několikrát psala, že jezdím s dětmi vlakem,
pokud je to jen trochu možné.... Je krásné vykládat o prioritách a o tom, ti nablblí šetřílkové vyhazují peníze za debilnosti, jenže až se budete potácet na hranicích životního minima, tak pak mi začněte teprv vysvětlovat, co to je vyhazování peněz. Psala jsem, že děti jsou v autě opravdu jen když není zbytí.  Většina národa kupodivu nedosahuje ani na průměrnou mzdu. V oblastech s takovou nezaměsnaností jako je u nás za posledních pár nikomu nikde nikdo nepřidal... Ono je to pak prostě tak, že vám k vašemu zoufalství nezbyde než se smířit s tím, že je to stejné riziko, jako když vás z chodníku srazí přiopilý řidič...  Teď se tu například ruší pohotovost - já sem na tom dobře - mám 500 metrů od domu nemocnici, ale co Vejprty? Když v 19.35 je autobus do Chomutova a pak v šest ráno?  Problém s tím jak se dostat na pohotovost mají i Jirkováci a to Chomutovským málem koukají do oken... A ještě jedna věc - to označení nebylo za názor na potřebu sedaček - Leo-na psala totéž, ale formou se kterou se dalo diskutovat - ne to co jste předvedl vy. Jen pro  upřesnění - nejsem nezaměstnaná ani já ani manžel... Dva tisíce za boty si nemůže leckdo dovolit ani pro celou rodinu dohromady - natož pak sám na sebe... Nikdy jsem nepovažovala peníze za hlavní věc v životě, ani dnes ne, ale když jste v situaci, že proto, že si jste finančně na spodních příčkách jste pro spoustu lidí (majících byť jen o tisícovku víc) vhodný leda k odstřelu začnou vás takto  formulovaná napadání lehce vytáčet....
0/0
26.9.2003 9:27

Le-ona

Re:
P-R-E-S-N-E   T-A-K. bluetake pise jako normalni clovek, ktery si uvedomuje, co je v zivote dulezite.
0/0
25.9.2003 12:48

Niebelung

Re:
Souhlas
0/0
25.9.2003 13:00

dvoudenni kefir

Re:
absolutni souhlas
0/0
25.9.2003 14:35

Le-ona

pro dnesek se loucim...
No, pratele, jsem rada, ze jsme si tak pekne popovidali... rekla bych, ze za par let (5-10?) uz budou takove diskuze zbytecne a nikoho ani nenapadne, ze by dite mohlo jet bez sedacky. Me osobne, co mam dite, se podarilo behem te doby presvedcit dalsich cca 3-5 rodin s detmi, kteri vubec nad koupi sedacky neuvazovali... A najedou jim to pripada normalni, nechali si udelat do zadu bezpecnostni pasy, starsim detem poridili sedaky a cerstve narozene miminko vezli uz z porodnice v kolibce (mam samozrejme namysli autosedacku). Tohle povazuji za svuj osobni prinos k tehle otazce.
0/0
25.9.2003 11:54

karoten

Mějte svý děti rády i rádi!
Dělím se o zkušenost. Sedačky užíváme v autě bez výhrad od narození dětí, vystřídali jsme jich už 5. Z tý první oba potomci rychle vyrostli - byla polystyrénová a stála 700 tuším. Nepodařilo se mi ji prodat - žádnej zájem ačkoli byla bez vady. Dále provozujeme podsedáky. Mám zkušenost s drahejma značkovejma i "levnou" sortou z hypermarketový nabídky. Oboje vydrží max.3 roky provozu (ani zdaleka denního), u značkovýho sedáku za 1200,- odejde potah, rozpadne se prostě a výstelka z molitanu se sype jako výtrus z muchomůrky. Náhradní koupit NELZE. To platilo o slovutný firmě Britax, stejně tak o nějaký holandský kterou mám doteď. Jedině ušít vlastníma silama novej....prodám levně, má snad MMarjánka zájem? Sedák za 5-tikilo se hrubě nevyplatil, naposled se prachobyčejně pod 7mi letým klukem prolomila díra, asi mizernej plast - ovšemže s atestem E v kruhu. Vydržel od jara. Ale bez sedaček děti NEVEZU. Předloni se mi povedlo obrátit auto na střechu, byla ledovka a já se dodneška stydím že ji podcenil (jde to neuvěřitelně snadno), ale všichni jsme byli připoutaní a viseli hlavou dolů bez jakýhokoli zranění! Podotýká že škoda na autě byla rozkošnejch 111000,-Kč.
0/0
25.9.2003 11:05

MMarjanka

Re: Nejde o zájem...
Někde o hodně níž jsem psala o tom, že to je o nemožnosti pořídit auto, do kterého by se daly autosedačky umístit......
0/0
25.9.2003 11:11

houba_

Re:
dneska si snad muze poridit auto prakticky kazdy, kdo pracuje. Nemusi to byt vzdycky nove a vzdy luxusni. Napr. takove felicie se prodavaji uz od 100k
0/0
25.9.2003 11:38

MMarjanka

Re: No každý ne, i když pracuje...
Víš jak jsou placené např. prodavačky na malých městech? Když má 6 tisíc tak už je nejlíp placená v okolí - a je to o tom, že buď aspoň tady za těch šest a nebo na podpoře .......
0/0
25.9.2003 12:00

houba_

Re:
tusim, ze je to tak nejak,
osobne dojizdim do prace denne 100km tam a 100km zpet :)
0/0
25.9.2003 14:18

karoten

Re: Omlouvám
Za nepozornost - nečet všechno. Je pravda že instalovat pásy do starýho auta lze jedine pirátsky. Neměl jsem v úmyslu Vás naštvat víc než jste. Přesto by to možná stálo za úvahu, lepší pás co se třeba utrhne než žádnej pás. Já myslím že tu 105ku (?) taková nezákonná instalace rozhodně nemůže degradovat.
0/0
25.9.2003 12:33

barbudo

Re:
Š105 už snad od druhé série měly montovány úchyty pro pásy i vzadu. Automechanik ví, kde je hledat (na sloupcích jsou pod čalouněním, ale díry jdou nahmatat). Kdysi jsem si zadní pásy taky montoval. Za pár stovek originál z Moravanu.
0/0
25.9.2003 14:41

Le-ona

Re:
Vase deti meli od narozeni sedacku za 700??? Moje melo Chicco "kolibku" za 3 tis. (dneska uz se da sehnat pod 2 tis.) Pak jsme ji dali znamym (ale dala se prodat za 1,5 tis.) V roce jsme mu koupili Concord Fixmax za 3,5 tis. Uz ji ma pres 3 roky (najede s ni rocne cca 10 tis. km). Za rok z ni nechame pouze podsedak. Potah uz je sice lehce osoupany, ale da se sundat a je pratelny. Je mozne, ze mu do dvanacti budeme muset koupit jeste jeden podsedak (cca 1 tis.), ale tim se dostaneme na celkovy pocet 3 (a 500 Kc/dite/rok). Mozna bude problem v tom, co kupujete. My na levne veci nemame a jak videt, tak drahe to zase neni.
0/0
25.9.2003 11:13

MMarjanka

Re: Takže logicky, když ušetřím ročně 500
budu mít na autosedačku - jen mi z ní to dítě zatím vyroste..... Museli byste nejdřív opravdu zažít co to je mít málo, ne co to je myslet si že mám málo... To je totiž obrovský rozdíl.....
0/0
25.9.2003 11:21

Le-ona

Re:
Ne, tak to logicky neni... auto taky musite zaplatit najednou max. v nekolika letech behem leasingu a pak uz vam jenom "starne". Vy byste zase musela zazit az se vam nebo vasim znamym stane oskliva nehoda a jedno z deti zustane na vozicku (ted nevim jestli je to lepsi nebo horsi pripad - v lepsim pripade docasne) a jeho lecba vas bude stat nekolik tisic mesicne a jenom budete doufat, ze zase bude chodit.
0/0
25.9.2003 11:30

2Mac7

Re:
Nemáte na autosedačku pro dítě a na benzín do auta máte ?
0/0
25.9.2003 21:01

karoten

Re:
Jistěže od narození tak úplně ne. Tehdy jsem to řešil převážením v "lodičce" hlubokýho kočárku na zad.sedadle. Byla pevně opřená a klopená proti směru jízdy. Bylo to riziko, ale na chicco jsme opravdu ale opravdu neměli. Sedačka o který jsem se zmiňoval začala sloužit jak dítě bylo schopný spolehlivě sedět. A taky nečtete moc pořádně - cena a značka není žádná záruka trvanlivosti. Hodně štěstí.
0/0
25.9.2003 12:43

Le-ona

Re:
Chapu, ze porizovat autosedacku pro prvni rok ditete je dost nakladne, protoze pak je potreba koupit jinou, nicmene z hlediska bezpecnosti je to nezbytne. Male dite je mnohem zranitelnejsi. A uz jsem videla "kolibky" v hypermarketu za 1200 Kc. Byly sice desne, ale asi tak 1000x bezpecnejsi nez lodicka z hlubokeho kocarku. *** A jinak ctu docela dobre - dobra znacka, jak uz to byva, je obvykle zarukou kvality. Jinak by neexistovalo neco jako znackove a neznackove zbozi. Smulu muze mit kazdy. Ale od toho tady mame 2-letou zarucni dobu, ze.
0/0
25.9.2003 13:21

extravert

Práva dítěte
K těm, co žehraj na to, že nemají na autosedačku: pokud dospělý jezdí jako prase, je to jeho rozhodnutí. Pokud vlezu do auta k člověku, který jako prase jezdí, je to moje rozhodnutí. Pokud ale dáte volně ložený nemluvně na zadní sedačku, tak těžko může říct "já s tebou nejedu, jezdíš jako čuně".
0/0
25.9.2003 10:36

rudlanka

Re: rodič
Rodič je zodpovědný.Dítě za to nemůže.Chraňme životy našich dětí!!!!
0/0
25.9.2003 10:45

bosch

ještě jednou
Ještě jednou - příspěvek mi skočil dolů jako RE. Ceny dětských sedáků pro větší a sedaček pro malé nejsou vysoké, pokud se koupí od někoho, v bazaru nebo přes inzerát. Děti odrostou a co pak s nimi? I vy, kdo tvrdíte, že jsou drahé je pak můžete prodat dál. To jsou věci, které se nezničí a kolují mezi lidmi. Ještě k NUTNOSTI jet celá velká rodina současně. Většinou jde o pohodlnost. A pokud je to opravdu nezbytné, je tu autobus, vlak nebo musí pomoct někdo další s autem. Jsme v době, kdy je každý zodpovědný za sebe. Stát nebude řešit vaše bydlení přidělením většího bytu, nebude vám přispívat na větší auto. Když se rozhodnete mít více dětí, musíte počítat s většími výdaji a ne natahovat ruku pro pomoc - to jsem ale někde jinde.
0/0
25.9.2003 10:36

Martin Kostera

Re:
2 problemy. 1. kdyz kupujes "ojetou" sedacku, tak nevis v jakem stavu je. Viz vzdalenejsi pribuzny, ktery zjistil, ze koupil pres inzerat popraskanou autosedacku. Nova je drazsi a nejake univerzalnejsi pro vetsi rozpeti vahy jeste vic. 2. Vtipy o busech a vlacich vypravej na vesnicich, ale bud pripraven rychle utikat...:-D
0/0
25.9.2003 10:41

hafan2

Re:
...kdyz neco kupuji - tak si zjistim, jak dana vec vypada a v jakem je stavu - a jestli to neudelam tak je to ma chyba - takze vas pribuzny se mel prvne podivat , jestli sedacka neni popraskana a pak za ni mel dat penize!
0/0
25.9.2003 11:50

Martin Kostera

Re:
Zacinam mit takovy pocit, ze jste natvrdly. Jak chcete zjistit skrytou vadu materialu vzniklou pouzivanim? Nebo snad mate rentgenove oci?
0/0
25.9.2003 11:56

MMarjanka

Re: I já ještě jednou
Podle časopisu D-test - jsou levné autosedačky podle Státní zkušebny někdy až životu nebezpečné. Odborníci nedoporučují kupovat použité autosedačky, protože už byly namáhány a jsou opotřebeny a nesplňují požadavky na bezpečnost. Vady na nich nemůsí být vůbec vidět! A o autobusech a vlacích jsem níže psala též. Mám to vyzkoušené - jsou místa kam se o víkendu nedostanete ani za pomoci zkombinování vlaku s autobusem..... Jsou místa, kam skutečně autobus jezdí - ale ráno tam a odpoledne zpátky....
0/0
25.9.2003 10:49

Le-ona

Re:
taky jeste jednou... takze chytry clovek si z toho vezme ponauceni a nekupuje "levne" ani pouzite autosedacky (ledaze by byly od znameho - tj. proverena kvalita, puvod i to, ze nebyla bourana). hloupy clovek si z toho taky vezme ponauceni a nekupuje je vubec, protoze "stejne jsou to vsecko smejdy".
0/0
25.9.2003 10:58

bosch

Re:
Levné, stánkové neznačkové sedačky bez atestu bych taky nekoupil, ale použité kvalitní sedačky? To mi uniká, co by jim mohlo být, co se jim mohlo běžným používáním stát. To mají dobu trvanlivosti jako tavený sýr? Spotřebujte do.....? A téma autobusů a vlaků? Ano nejezdí jich tolik a tak často, jak bychom chtěli, ale jezdí a jezdí třeba do sousední vesnice, kde je vlak. Vím co je to vesnice, znám Znojemsko a Břeclavsko a všude něco jezdí. Sama píšete, že ...o víkendu ... a jsme u té NUTNOSTI vozit celou rodinu.      Už ale bylo diskuze dost. Zákon stejně používání sedaček nezaručí (jako používání pásů, dodržování rychlosti, respektování semaforů, zákazu vjezdu etc. etc.) JE JEN A JEN NA ZODPOVĚDNOSTI RODIČů. Já mám dvě děti, které sedačku užívaly bez protestů a jsou dál zvyklí se na zadních sedadlech připoutávat vždy.
0/0
25.9.2003 11:03

MMarjanka

Re: No moment... právě žže o víkendu...
Nebo snad proto, že žijeme na spodní hranici příjmů nemají moje děti právo na to aby sem tam něco viděly? Dokonce je nemůžu v sobotu vzít ani do divadla do okresního města (cca 25 km) protože posllední autobus zpět jede v 19.25 a poslední vlak ve 20.10 a to je naše město 16-ti tisícové - ne vesnice....... Budete pak vyčítat chudým, že jsou kulturní barbaři???? 
0/0
25.9.2003 11:09

Le-ona

Re:
porad odbihate od tematu... tady jde prece o bezpecnost deti... k cemu bude, ze budou kulturne vzdelani, kdyz bude nahoda blbec a skonci na vozicku... to jim radsi par tech divadelnich predstaveni odpustim a koupim sedacku a dalsich par let je vozim mnohem bezpecneji.
0/0
25.9.2003 11:18

MMarjanka

Re: Vrátím se dočista na začátek...
nejdřív musím mít auto, do kterého se dá sedačka připevnit....... Až budu mít na nový auto, nebude problém ani mít na sedačku..... Tam to totiž celý vzniklo... A do toho divadla nejezdíme, právě proto, že tam není spojení a autem nechceme, protože bysme museli po E13 - a to vám je chuťovka co na ní někteří řidiči dokážou předvádět.....
0/0
25.9.2003 11:24

Le-ona

Re:
a to je ten problem... ze za soucasne zivotni urovne si spousta rodin bezpecne auto nemuze dovolit. coz ale neznamena, ze lze delat kompromisy a koupit si "mene bezpecne a bez sedacky", protoze na lepsi neni. dovedete si predstavit, ze by se nedelaly technicke kontroly, protoze spousta lidi nema na to, aby udrzovala auto v technicky zpusobilem stavu???
0/0
25.9.2003 11:34

MMarjanka

Re: My ho teď nekupovali,
kupoval ho muž, dřív než poznal mně..... . A jezdí jen proto, že se věnuje sám údržbě.....
0/0
25.9.2003 12:02

Le-ona

Re:
Aha... takze auto vam "spadlo z nebo" a bude "jedzit vecne". V opacnem pripade asi setrite na dalsi a stejnym zpusobem se da setrit i na sedacky. Veci totiz nepadaji z nebe ani nefunguji vecne.
0/0
25.9.2003 12:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.