Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rodiče v Česku týrají 20 000 dětí

Bití, sexuální zneužívání, týrání hladem a psychické vydírání v Česku ročně zažívá dvacet tisíc dětí. Zhruba padesát z nich "péči" svých rodičů nepřežije. "To jsou jen oficiální údaje. Obáváme se, že na řadu případů se vůbec nepřijde," upozorňuje ředitelka Nadace Naše dítě Zuzana Baudyšová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dr No

Dvojí metr?
Kdepak jsou ti citliví lidé, kteří propadají hysterii, když dítěti ublíží pes a kteří se hned domáhají přísnějších zákonů (t.j. ještě většího šikanování) pro chovatele psů?
Desítky dětí, většinou surově a promyšleně utýraných ČLOVĚKEM !!!, nechávají pány novináře i poitiky zcela v klidu, ale když nedejbože nějaké zvíře náhodou ublíží ČLOVĚKU !!!!, je to hned námět na palcové titulky, návrhy nových zákonů a dokonce prezidentská prohlášení....
 
0/0
23.9.2003 21:54

per1

Nemate deti, tak mlcte!
Jinak jsem zastance volne vychovy s vyjimkou spravne rany ve spravny cas. Nasim detem pokud zlobi to nejdrive vysvetlime. Vetsinou to pochopi, proc se neco nema delat a pokud to udelaji znova, tak holt je lepsi zavcas zasahnout nejlepe na pozadi.
Aspon v okoli jsou rodice, co jsou s detmi cele odpolede a venuji se jim. Ale dite vzdycky napadne nejaka blbost :-)
0/0
23.9.2003 15:21

micronimus

když se čísla vycucají z prstu
to je tak, vezme se nějaká organizace , pokuď možno zahraniční (už kvůli jisté objektivitě ale hlavně proto , že nemá o místních poměrech ani šajn) a této organizaci se zadá průzkum. Vzhledem k tomu, že u nás se na čísla o týraných dětech zvysoka kašle a nikdo je nedokáže prokazatelně evidovat (???) vznikne z toho pro danou organizaci velký oříšek který se dá rozlousknout pouze tak , že se čísla vymyslí. Řekněme Velká Británie, vezmeme hrubý domácí produkt, počet obyvatel, počet dětí , průměrný příjem a zjistíme z toho, že na tom přeci nemůže být hůře než nějaká zapomenutá Česká republika. Prásk a máme poměrem určeno že pro ČR to musí být 20 000. Že nemáme dostatek informací, že o tom nic neví učitelé, dětští lékaři, sociálka a dokonce ani policie ? To je přece fuk, čísla potřebujem a basta.
0/0
23.9.2003 12:50

PavliStiep

Re: na každém šprochu pravdy trochu
Tak trochu se mi zdá,že víc než vymyšlená čísla si tady u nás lidé nedokážou přiznat,že by to mohla byt pravda.Proč to nepřiznat,už jen tim,že si to přiznáme uděláme aspoň nepatrný krok  k nápravě
0/0
23.9.2003 16:10

micronimus

Re:
lidé si to dokáží přiznat , ne že ne, ale problém je v tom , že zveřejněná čísla jsou značně nadhodnocená a posouvají zcela nezodpovědně ČR na chvost pomyslného žebříčku v týrání dětí. Pak to vypadá , že je každé 100 dítě týráno a to není pravda. Pak to dopadne úplně stejně jako s romy. Pár se jich nedostane za hranice a rázem je z toho mezinárodní skandál a ČR je zařazena automaticky do skupiny zemí s nedodržováním lidských práv. A to se to týká když to hodně přeženu , několika stovek lidí. A to je jenom pro to že si někdo nedokáže připustit že velké země jako Německo, Francie a Velká Británie by na tom mohli být hůře.  Všechno je to jenom špinavá politika.
0/0
23.9.2003 16:32

Thyronx

Velke nebo male.. 6-8-10nebo 14 let..jsou to DETI!!!
Dite je dite a je jedno kolik mu je let,zije ve svem svete ktery je uplne jiny nez tech dospelych.
Deti casto potrebuji nasi pomoc a staci jen nekolik malo minut aby byly spokojene.My jim casto nedavame ani to. Deti nekdy primo volaji o pomoc a dospeli je neslysi.Nechavaji je resit sve problemy po svem a pak kroutime hlavou nad tim,jak si dite vezme zivot kvuli spatnemu vysvedceni.. DETI PREMYSLI JINAK NEZ DOSPELI - CHAPETE TO????
Cesko patri k zemim s nejhorsim chovanim k detem. Netyka se to zdaleka jen rodicu ale zejmena socialni pec o deti tedy STAT!!! , JUSTICE a POLICIE. Ani u jedne z tech statnich instuci nema dite zadnou vaznost,zada prava,a zachazi se s nim jako s odpadkem spolecnosti.
Priklady? Muzete je cist skoro denne, Pokousane znetvorene deti,prejete ( i policistou) odvrzene na pokraj spolecnosti. Nikdo o ne nema zajem casto ani vlastni rodice.A staci tak malo.......jste spatna spolecnost,a nechtel bych mezi vami zit.
0/0
23.9.2003 8:58

zalozak

Re:
Hele thyronx - vrat se do sveho raje a chvili sleduj zpravy nebo cti noviny (ne jen sportovni stranky). Pak se muzes vrati a moralizovat.
0/0
23.9.2003 9:06

iveta80

Re: pro Thyronxe
Nestačí málo. Naše společnost nedbá na to, aby se žilo rodinám s dětmi dobře. Dobře se žije pracujícím bezdětným lidem, kteří jsou zdraví. Život žen a zvláště žen s dětmi se stále zhoršuje. Asi potrvá mnoho let, než se tato situace zlepší - snad se toho dožijí naše vnoučata.
0/0
23.9.2003 12:14

zluta-rozinka

Média
Média ovšem budou raději sledovat, kolik dětí je zardoušeno psy než vlastními rodiči. Neradi si kálíme do vlastního hnízda.
0/0
23.9.2003 8:41

Rossiny

Re: doufám že ne, ale ...
pravda je, že nám tady psi klidně rdousí děti a nic se majitelům nestane, kdežto pokud snad někdo zabije své dítě, doufám že ho najdou a odsoudí. I když u nás je možné snad už vše.
0/0
23.9.2003 8:58

zalozak

Myslim ze obcas michame hrusky s jablkama.
Uchylky vynechme ty jsou trestne v kazde civilizovane spolecnosti. Stejne tak souhlasim ze nasili na diteti ve smyslu fyzickeho ci dusevniho tyrani (ktere zahrnuje take ocernovani partnera a pouzivani ditete jako prostredek k vydirani) je neomluvitelne o tom asi neni sporu.
 
Ovsem otazka vychovy s pripadnym pouzitim fyzickeho trestu je pomerne choulostiva. Takzvana moderni vychova "svobodneho" ditete ktere muze celkem cokoliv totiz spise zavani neochotou, a casto neschopnosti rodicu se venovat vychove jako takove. Protoze vychovavat znamena se starat a to bere cas. Mnozi protagoniste volne vychovy si berou falesny priklad z takzvane asijske vychovy a pouze desinterpretuji skutecnost – tradicni asijska vychova neni volna ani omylem jen vychazi z presne definovane hierarchie rodiny ktera ovlivnuje natolik chovani clenu rodiny ze i male dite pochopi sve misto pomerne samo a snadno. Navic od 5 let se spise praktikuje vychova prikazy a ocekava se naprosta poslusnost. Tak jako tak to neni aplikovatelne u nas.
Za zivota mimo CR mam ono pochybne stesti videt mnoho praktickych aplikaci one volne vychovy a vidim prevazne nevychovane deti ktere maji pozdeji extremni problem se zaradit do spolecnosti ktera je vsechno jen ne volna. Oni nakonec totiz ten kopanec dostanou a to pekne tvrdy – jen to nebude vychovny pohlavek rodice ale rana do hlavy "kanadou" prostrednicvim reality zivota.
V roli rodice jsem si prozil i situace kdy mirny fyzicky trest za neakceptovatelny prestupek byl tezko nahraditelnou realitou – a spise nez kritiku bych rad videl ony hlasatele volnosti a kritiky resici stejnou situaci s uspesnym vysledkem.
0/0
23.9.2003 7:53

dvoudenni kefir

pro vsechny, co propaguji americkou vychovu a americky styl...
hlavne ty, barrow, ty si asi poctes...
vase anitautoritarni vychova (dle psychologu - uz i vasich - je to pouze lenost provadet jakoukoliv vychovu) vede ke spouste nasili... vase deti neumeji rozeznat dobro od zla, protoze jim nikdo za provedene zlo nic neudela... skoly pretekaji zbranemi, obcas se tam strili... ne, dekuji pekne... nemate nas co poucovat... mimo jine je "u vas" tedy v zap. svete vysoka uroven domaciho nasili... stejne jako u nas
u nas se ale nestavaji pripady typu: decka hazeji cihly z mostu na auta jedouci po dalnici a bavi se tim, ze zabiji matku dvou malych deti
snad nejnovejsi pripad o kterem vim: v kukuricnem poli se schovavaji "deti" a "hrajou si" tak, ze na okolojedouci ridice hazeji rajcata. pote, co jeden ridic zastavi a vytahne kulovnici a zacne na ne strilet a jednoho z nich zastreli, se zjisti, ze tomu je 23 let... shrnu to - pekna vychova, pekna paka
0/0
23.9.2003 7:49

NeOVA

Re:
Pausalizujete, to neni dobre. Myslim, ze uplne tvrda ruka doma neni dobra a ze u nas hodne chybi nektere zakony, nebo alespon system prace s detmi, diky kterym by i dite ziskalo vetsi prava, nez jen absolutni poslusnost.USA bych zrovna k pomerovani s nami nebral, je to tak odlisna zeme, kulturou, velikosti, je lepsi se radeji porovnavat s nekym blizsim, nekde v Evrope. Ale, a v tom souhlasim, takova ta volna vychova jako USA a GB tak to vede k prapodivne situaci,kdy decko je doma sef. Nemam vlastni deti, ale mam zkusenost se starosti o decka z ruznych zemi.Poznal jsem, vesmes teenagery, z USA, GB, Kanady,Ruska,Francie,Korea,Nemecko, Francie,Spanelsko...Dobry mix. Ale muzu rict, pro mne, a a take pro ucitele, byly absolutne nejhure ovladatelne deti z USA a GB. Vedeli, ze v nejhorsim pripade si budete stezovat u rodicu, a ti si pak v ramci detskych prav s nimi tak maximalne muzou sednout, psychologicky pohovorit, coz detem projde jednim uchem tam, druhym ven....A ze to je vsechno co rodie muzou. To je si myslim hodne spatne, meli jsme dokonce pripad, kdy se jeden klucina k vuli necemu na druheho vrhnul s basebalovou palkou...proste tyhle deti nejak nemely zabrany a cit pro hranice chovani...nebyly jakoby schopny respektovat vubec zadnou autoritu,byly vice agresivni a mene tolerantni.Proste opak prisne autoritativni vychovy.Ta zase z lidi muze ychovat snadnoovladatelne jedince,neprubojne typy, ktere maji trauma ze sveho otce ktery je bije. V nemecku treba opousti ten styl volne vychovy, a chteji zpatky k trochu pevnejsimu vedeni....Jak to vidim ja? Myslim, ze nekdy je potreba diskutovat, nekdy neni nad jednu vychovnou pres zadek.
0/0
23.9.2003 8:35

Rossiny

můj názor
dle vašich příspěvků soudím, že je Vám pod 26 let nebo nějak kolem. Nepatřím k těm, kteří by doma vychovávali metodou mlať a pak se ptej, ale to neznamená, že se nesnažím vychovávat své dvě děti možná přísně, možná dle názoru někoho jiného ne moc přísně. Prostě jsme s manželkou za jedno v tom, že dítě potřebuje mantinely, které nesmí překročit, aniž by to nemělo následky. ( za 11 let života dcery ode mne dostala cca 3x na zadek, naposledy asi před 2 lety. Klukovi je 5 a tam musím občas dát  "jednu" přes prdelku taky. ) Jestli totoněkdo považuje za týrání, tak jeho asi nemydlili vůbec a pak chudák spadnul štěstím na hlavičku. Uznávám, že dítě může mít jiný názor a pokud to nepřekračuje tyto mantinely, dovedu ze svého i ubrat, ale aby se z mých dětí stal fracek, kterému se rodiče bojí cokoliv říct či mu něco zakázat nebo naopak - nakázat - , to prostě nedopustím. Aby se pak někde toulali jako bezprizorní? To je raději budu "mydlit" preventivně. A ti, co sem tahají tzv. zkušenosti ze západu chci připomenout, že západ není pupek světa a že tam mají svých prob¨lémů dost. Ono se totiž lépe ukazuje na jiné. Ať si ale zametou před svým prahem. V žádném případě !!!! se zde nehodlám zastávat dobytka, který neváhá pohlavně zneužít malé dítě nebo magora, který dítě pálí žehličkou. Hovořím pouze o jednom aspektu výchovy.
0/0
23.9.2003 7:14

alenaalena

Re:
souhlasím s tebou, jsou zásadně proti mlácení dětí, ale občas jim jednu vyšít na zadek není zas tak od věci.Děti prostě potřebují řád.Musejí vědět co smějí a co nesmějí.Řád a pravidelnost jim dodává jistotu.Ráno se vstát musí (pokud nejsou nemocné) nasnídat se musí, do školy musí, učit se tam musí, dělat úkoly musí.Celej život buou mít povinnosti a starat se.V okamžiku kdy začnou pracovat už jim nebude stačit, že sebou  praští o zem a začnou ječet.Hrozí jim všude nebezpečí.Zvlášť teď.Samosebou jsem proti buzeraci, ale když nařídím dítěti, aby bylo v šest doma, tak tam BUDE. Pořídí-li si zvíře..tak ho MUSÍ krmit, napájet, nevo i venčit....učí  se tak odpovědnosti za  se be i za druhé .Koukat na roční dítě, jak si hraje s kudlou hraničí  se zločinem....lepší je kudlu mu sebrat a plácnout ho přes zadeček. Hned si zapamatuje, že na tohle sahat nesmí.
0/0
23.9.2003 8:49

Leto_Atreides

Výborně, lépe bych to neřekl...
0/0
23.9.2003 9:45

Benzin Petrolejovič Naftěnko

???
Pán Bůh stvořil Adama a Evu. Bohužel si to zapoměl patentovat, proto to dnes může dělat každej blbec.
0/0
23.9.2003 7:02

dvoudenni kefir

Re:
diky, ten je fakt dobrej
0/0
23.9.2003 7:40

barrow

rodice v cesku tyraji 20 000 deti
na druhou stranu resi a doporucuji,radi,jak to maji delat jinde ve svete.Bude lepsi,kdyz se budou starat o svuj hokej,fotbal,pivo a panelaky.Bylo by lepsi,kdyby se opravdu starali o deti jak maji a ne o to jak si pocina USA.Jak rikam-pivo,fotbal,Jager a panelaky.To vas bohate vytezuje.Jeste snad tak nejaka chalupa,nebo zahradni chata z nakradeneho materialu-borci.
0/0
23.9.2003 0:20

zalozak

Re: Barrow ty jsi opravdu kus hoveziho...
lepe receno pekny blbec.
Predevsim ten clanek uz stylem napsani smrdi pouze novinarskou touhou po senzacich. I kdyz je skutecnost  ze se  v cechach najde urcite procento rodicu tyrajicich sve deti velice alarmujici a jiste by se pro odstraneni tohoto problemu melo delat co nejvice (coz neznamena ze si na to musime udelat ministerstvo!) tak proti tve zemi zaslibene je CR co se statistickych cisel tyce opravdu velmi slaby odvar.
On se ten svaly nahrazovany nedostatek mozku totiz projevuje ne jen v zahranicni politice ale i v takzvanem domacim nasili v kterem USA stale vedou (alespon v tzv. civilizovanem svete) 
0/0
23.9.2003 2:38

Pilat

Re: v pripade barrow souhlasim
ten zbytek v tom clanku je bohuzel pravda. Je to jen spicka ledovce. Rodicem se zadny clovek nenarodi. Krivdy, chyby, spachane dospelymi v nasi vychove se prenaseji celkem automaticky jako soucast nasi vychovy. Proto je nutne a je na kazdem z nas se vzdelavat a ucit seze svych vlastnich cyb a chyb druhych. Dite je strasne krehka nadoba. Socialni sluzby v Cesku jsou zatim absolutne v plenkach. Pristup k vychove a obrane prav deti, telesne a dusevne postizenych je naprosto nedostatecny a nerozvinuty. Pochopit problematiku USA musel bys procestovat staty nebo Kanadu take by mohlo pomoci Rusko. Ohromne vzdalenosti osamele komunity, indianske reservace atd. Presto se na tom poli dosahuje dobrych vysledku. Mohu rici , ze Kanada je v tom nejdal. Zaverem : Jako rodic, je nejtezsi si priznat chybu. Dite v rodine je rovnocenny partner, zalezi na jeho nazoru.
0/0
23.9.2003 3:41

fire73

Re:
Diky! Skoleni na tema " Dite v rodine je rovnocenny partner, zalezi na jeho nazoru" by melo byt povinne pro vsechny pary, zamyslejici zalozit rodinu. Podobne jako autoskola pro ty, kteri chteji jezdit autem. Takovej "ridicak na decka". Obavam se, ze vetsina rodicu v teto zemi 1000x casteji pronese vetu "Ja jsem tvuj FOTR, ty budes poslouchat co JA reknu a drzet hubu! Je ti to jasny?!? A BEZ DISKUZE!!" nez by byli ochotni vubec pripustit, ze jejich dite muze mit vlastni nazor. Bohuzel tak pristupuji rodice v CZ casto i ke svym dospelym detem -- vysledkem jsou vtipy o tchynich typu "Co tu pani tlucete do tech rukou, vzdyt' se neudrzi a z toho balkonu spadne!" - "To je moje tchyne" - "A ze se potvrora drzi, co?!?"
0/0
23.9.2003 5:34

antix

Re:
Když já ještě chodila na základku (to už je hodně dávno), byl nepovinný předmět " Rodinná výchova." Pamatuju se matně, bylo to asi jen pro děvčata, ale aspoň něco bylo. Po revoluci se šmahem rušilo ve školách všecko, co jenom náznakem připomínalo "totalitu", a tak se zrušila třeba i docela užitečná civilní obrana s tím úžasným výsledkem,  že dnes nikdo nedovede poskytnout první pomoc, a o rodinné výchově si taky můžeme nechat zdát. K civilní obraně se zase pokorně vracíme, odvoláváme, co jsme odvolali a slibujeme co jsme slíbili... je v tom  chaos. Sexuální osvěta a rodinná výchova není totéž. Hlavně, že děcka umějí s počítači. Můžou si ho zapnout, až bude po letech jejich mimino počurané, třeba tam najdou radu... Je to všecko nějak ode zdi ke zdi a nelíbí se mi to.
0/0
23.9.2003 7:53

fire73

bludny kruh
A pak se divime, ze je u nas tolik agresivnich ridicu!! Kazde zlo, ktereho se na nas v detstvi dopusti rodice, spoluzaci nebo neuroticke ucitelky, a proti kteremu jsme byli bezbranni, se nam ulozi do "blackboxu" jako program, ktery se drive ci pozdeji aktivuje a bude chtit zase "ven". Formy muzou byt ruzne - agresivita za volantem, chuliganstvi na fotbale, nasilnictvi na zenach, sikanovani slabsich spoluzaku atd. atd. A tak to jde porad dokola. Jak z toho ven? Uvedomit si, jak nam kdo ublizil, a uz to neopakovat.
0/0
23.9.2003 0:19

Bimbac_007

Re:
A kdyz se to domysli jeste kousek dal, tak se clovek nedivi, ze se tu moh takrka 50 let drzet statni rezim zalozenej na poslusnosti vynuceny pohruzkou nasili.
0/0
23.9.2003 5:17

fire73

Re:
VELMI spravna a VELMI trefna pripominka!!! Mohli bychom jeste pokracovat na tema "polistopadova poptavka ceskych volicu po silnem vudci". To neni samozrejme pouze ceske specifikum -- Vladko vyhral volby taky 2x nebo 3x, ze :-(
0/0
23.9.2003 5:24

iveta80

Re:
Stále slyším 50 let minulosti, dejte s tím už pokoj. Dnešní mladá maminka má problém, jak uživit sebe a dítě. Když má štěstí a dostane školku a najde jakoukoliv práci, přijde většinou domů s dítětem večer tak utahaná, že když dítě začne zlobit, tak mu namlátí, co se do něj vejde. Ona to nezvládne, dítě to odnese. Nebylo by vhodné začít u kvality života mladých maminek než kritizovat to, že dítěti namlátí, protože už to všechno psychicky nevydrží?
0/0
23.9.2003 11:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.