Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi jsou líní, řekli v anketě čtenáři

Pivo či památky, to je bohatství, které v Česku hledají cizinci. Mnozí z nich ale považují Čechy za xenofobní. iDNES společně se Správou českých center zjišťoval, co si myslí sami našinci. Čtenáři se domnívají, že českou pověst kazí hlavně korupce a kriminalita a nejvíc jí prospěl exprezident Havel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pegaska

Výběr
Trochu jsem se na tu anketu dívala a nějak jsem se nemohla ztotožňovat s žádným z těch tvrzení... Ono je jednoduché vmanipulovat lidi do nějakých tvrzení, když není na výběr... Ale svatá pravda, s Čechy je často mnohem horší jednání než s Moraváky, to teda jo.
0/0
2.10.2003 13:45

4omega

Re:
0/0
2.10.2003 14:45

alena.alena

Re:
no jak s kterými, miláčku ... tedy, to oni Moraváci nejsou Češi....to máte fakt v občance a v rodným listě napsáno "národnost Moravská"?
0/0
3.10.2003 8:16

4omega

Podle mne naše negativní vlastnosti jsou....
1. závistivost
 
2. neochota řešit skutečné problémy a místo nich vymýšlet zástupné jednoduché problémy
 
3. nedostatek sebedůvěry
0/0
2.10.2003 9:49

Muad

Re:
Souhlas na 100%
0/0
2.10.2003 12:16

Pater Havlasa

cesi liny??? kdepak!!!
to teda ne!  cesi liny nejsou.
tady kdyz se vyrojej z autobusu kdyz je sem cedok vozi furt aby si zabehli na vez a tak, tak to kmitaj jak kudlanky nabozny.
smejdej po obchodech a kazdou vecicku v rukach panecku objizdej az ji bud oblejskaj nebo jim zmizi v kapse.
pak hned rejdej kde jako maj ty levny bundy ale jidlo to ne.  to misto toho jdou na chodnik a tam si normalka pred autobusem vohrejvaj na primusu vajcka jak pod stanem na machaci.
 
a lidi na ne cucej a prodavaci, ze jo, strach a vyndavaj cedulky "nekrast" a rolety padaj po cely samselize.
 
no proste co cech to hmatak a kdepak nakej linej.  to snad az v cesku. to jo!!!!!
to zas pak lezej po kanapi a ani se nehnou do pristi dovoleny az si zase rodinka vyrazi na drobne kradeze nekam na zapad.
 
do prace chodej aby se nereklo a taky se vyspat protoze doma to nende. tam dcera taha chuligany a vexluje s nima az do rana a otec pod novinama ne a ne si zachrapat jak se patri.  manzelka taky furt jen komanduje a pak covek nema kam zdrhnout protoze ten 1+1 je taky ale vynalez!   a tak vzdycky zmizi v putyce a tam si polehava po stole a lemca a lemca a necha si dolejvat az ji chyti a pak teprve muze dospat.   reknu vam ze teda jste to ale chatra chatrava.
0/0
1.10.2003 23:24

NeOVA

Re:
Inteligentni nazor...jestli Vy nebudete jeden z nas taky:)  odpovidalo by to....
0/0
2.10.2003 12:21

Dan 1

Pátere Mamlaso,
na váš názor jsme už měsíce netrpělivě čekali. Ještě KrakonosCDN a Ing. Benda a sestava v0lů je kompletní (Mašek už se tady občas vyskytuje).
0/0
2.10.2003 14:28

THE-CORNHOLIO

češi jsou líní
a hloupí.Konečně jste napsali pravdu o naší vládě, parlamentu a senátu.Díky
0/0
1.10.2003 13:44

cipis 2

mimo mísu
Nejhorší vůbec za poslední léta bylo, že jsme měli prezidenta, který byl stále mimo mísu a bylo to čím dál horší. Ať si ho chvilku užijí v Portugalsku - i s Dášenkou!
0/0
1.10.2003 8:40

amos77

Je těžké takto generalizovat, přesto bych si dovolil jednu generalizaci.
Je těžké takto generalizovat, přesto bych si dovolil jednu generalizaci. Největší problém lidu ve zdejším kraji je jejich liknavost či ochota řešit problémy. Deset let víme, že soudy nefungují, že se tady tuneluje  či tunelovalo, že jsme nejhorší řidiči na silnicích, že policie je zkorumpovaná, že jsme nikdy neměli ve vládě skutečně pravicou vládu, že regulace nájemného je diskriminační, že je těžké býti cikánem v Čechách, ale stejně pořád neznáme?, nemáme?, nechceme? jednou pro vždy tyto problémy vyřešit.
 
www.KamPoSkole.cz  - letošní přijímací zkoušky VŠ i SŠ
0/0
1.10.2003 4:31

amos77

Je těžké takto generalizovat, přesto bych si dovolil jednu generalizaci.
Je těžké takto generalizovat, přesto bych si dovolil jednu generalizaci. Největší problém lidu ve zdejším kraji je jejich liknavost či ochota řešit problémy. Deset let víme, že soudy nefungují, že se tady tuneluje  či tunelovalo, že jsme nejhorší řidiči na silnicích, že policie je zkorumpovaná, že jsme nikdy neměli ve vládě skutečně pravicou vládu, že regulace nájemného je diskriminační, že je těžké býti cikánem v Čechách, ale stejně pořád neznáme?, nemáme?, nechceme? jednou pro vždy tyto problémy vyřešit.
www.KamPoSkole.cz - letošní přijímací zkoušky VŠ i SŠ
0/0
1.10.2003 4:30

svobodny obcan

nejhorsi ceska vlastnost je sebemrzkacstvi
Nejhorsi ceska vlastnost je sebemrzkacstvi, prehnana sebekritika a prehnana sebereflexe a nedostatek hrdosti a sebevedomi
Ti Cesi, kteri cestuji nebo pracuji v zahranici, vedi, ze se nemame za co stydet a ze velice hrdy nemecky narod neni ani o trochu lepsi nez my - rozdil je jen v te hrdosti.
0/0
30.9.2003 23:22

Pavel M

Re:
Přesně tak a k anketě bych řekl jen toli, že podle možností, pro které bylo možná hlasovat, bylo naprosto jasné, jak to celé dopadne.
0/0
1.10.2003 9:43

alena.alena

nemyslím si,
že češi jsou lepší, nebo horší než kdokoli jinej...já nevím, kdo  pořád vytváří tyhle sebemrskačský teorie a kdo z toho má úprospěch.Podívejte se na Němce...to je hrdej národ.....a že by se mohl držet trochu zprátky....kdykoli se někdo odváží pípnout, že všecko, co dělali, nebylo zas až tak košer...tak se těžce urazej.Nemyslím si, že je tu větší procento buranů, závstivců, rasistů a asociálních živlů - než kdekoli jinde.
0/0
26.9.2003 13:12

TristanEugen

Jsou i horší národy.
 Rozhodně si nemyslím,že Češi jsou závistiví.Přece když se jím nelíbí,jakým způsobem někteří "podnikatele" přišli k stamilionům korun,tak to přece nemá nic společného se závisti.Já mám Čechům za zlé,že s prospěchářství,zištnosti a chamtivosti jsou schopni a ochotni vlézt do řitního otvoru i maličkému komárovi.Mám jím za zlé,že jsou pokrytečtí a rádí lžou a a nechtějí za své špatnosti nést zodpovědnost.Že oni za nic nikdy nemůžou,že to vždy ten nebo ti druzí.Že všechny své špatnosti svalují na jiné a skučí,že oni jen musí a zachraňují atd.A o ten řev o českém rasismu se zasloužíl převším někdejší zuřiví trockista Uhl a synek z dobré bolševické rodiny Mlynář.Nebýt zásluhy těch dvou,tak by nikdo v Europě i nějakém českém rasismu nevěděl.Rozhodně Češi nejsou o nic větší rasisté jak je ve světě obvyklé.Za nejhorší šmejd považují české vlastence,označují je za vlastenčíky nebo hajzlvlastence kteří se vyžívají v překrucováni a vymýšlení historie.
0/0
26.9.2003 11:53

pozorujivas

Re:
No, co si myslíte je jedno, protože je to právě taktika análního jeskyňářství, která umožnila malému a bezvýznamnému národu přežít staletí trvající turbulence v centru Evropy.
0/0
30.9.2003 18:30

Ataturk

...
""Co podle vás v současné době nejvíce škodí reputaci České republiky v zahraničí?"" Takže všem těm pokrytcům, kteří hlasovali pro rasismus a xenofobii vzkazuji: Problém není v těchto věcech (v takové USA je mnohem, mnohem hůř), ale v jejich neustálém omílání prostřednictvím těch, kteří si na tomto stále asi atraktivním tématu chtějí udělat kariéru a zajistit si hluboké korýtko. ČR je zemí lidí různých, malých velkých tlustých hubených bledých snědých atd., lidí s nejlepším smyslem pro humor na světě a nechutí k lemplům, kteří ždímají státní pokladnu. O koho jde je jasné, jmenovat ale nebudu - to bych byl rasista a xenofob a kdoví co ještě a to se nesmí! Tak!
0/0
25.9.2003 13:07

pražák_schweiz

Svejk:"Lidi jsou ruzne, vetsinou blbé"
Není rozdílu mezi národy! Jeden vyniká tak, druhý jinak. Ten první má jiné slabiny a neduhy nez ten druhý. Ale mají je stejne, i my Cesi. Dá se ale ríci, že z ca.12tisíc ceských a slovenských emigrantu po 1968 se jich ve Svýcarsku pres 90% uplatnilo a rada z nich vynikla i nad "domorodci". Základem jim byla znalost jazyka a vzdelání! S podivem se muzete dovedet, ze docent vysoke skoly neovládá jediný cizí jazyk!!  Jak asi získával svou kvalifikaci a co mohl takový "vedec a pedagog" prednáset studentum? Naucit se mohl cizím jazykum, i v dobe komunistické vlády kazdy (i kdyz to casto nemohl nijak vyuzít).
Jen jednu nedobrou vlastnost clovek v Cesku potkává na kazdém kroku: ZÁVIST a opet ZÁVIST! A také názor: "My jsme my a zadek patrí do kalhot"!
Nejsme ani horsí ani lepsí nez ostatní národy, ale mohli bychom být jeste lepsí!!!
Snad jen poznámka redakci: To nejste schopni mít program s diakritikou, aby príspevky nebyly s hieroglify?
0/0
24.9.2003 17:09

pozorujivas

Re:
ĚŠČŘŽÝÁÍÉěščřžýáíéúůÚŮ
 
Chyba je na Vašem příjmači...
0/0
30.9.2003 18:32

Lenka - Londyn

vzdyt my si za to muzeme sami...
NAzdar lidi, uz je to nekolik dni od vzniku tohoto clanku a v prispevcich je porad vice negativnich nazoru nez objektivnich. Hele, my preci vime, kdo jsme a co dovedem a to ze to nekdo neumi ocenit... nejsme preci male deti a pres takove nesmysly se umime prenest, nebo ne?
Vzdy jen cizincum pripomente, kdo vynalezl kontaktni cocky, Semtex (nebo to bylo TNT?), nejlepsi radar, vlakno z nej se vyrabi damske puncochace, kdo ma nejlepsi desetibojare (super hosi, jen svetu ukazte jak jste zdatni a vsestranni), kdo ma nejlepsi hokejovy tym ( ja vim ze ted to za moc nestoji, ale kdyz se to vezme hloubeji do historie, tak si vedem velice dobre!), fotbaliste, Martina NAvratilova, chytre (ci vypocitave?) a pohledne holciny ( Vsechny ty nase supermodelky a Ivana Trump) nase filmove uspechy (za poslednich 10 let 3x nominovani na Oskara) a kdo prvni prisel se slovem ROBOT.... to je umlci...
0/0
24.9.2003 15:10

guara

Re:
Ano,je toho daleko vice ale(bohuzel)je to nejak v zapomeni.Cestuji po celem svete a vim ze vsude jsou Cesi zadani a vi se o nich.Jsou velice chytri ale bohuzel i velice vychytrali.Ale o Cesich se vi ze jsou tak lini ze budou premyslet a premyslet aby se nenadreli az prijdou na to jak na to.Ja si ale nemyslim ze je to lenost.
0/0
30.9.2003 21:36

hajanen

Smradek
V tehle debate je krasne videt, kdo sedi doma na p....li a kdo vi, jak to vypada venku a jaci jsou tam lidi. Po par tydnech v Americe cloveku zacnou cesi lezt na nervy s tim, jak si na vsechno umi akorat na vsechno stezovat (a sebe samotneho pochvalit), ale zmenit neco k lepsimu se jim samotnym nechce . Proste SMRADEK, ALE TEPLICKO. Ze by Cesi vynikali sikovnosti, no kdyz jinak nedate...
S Dvorakem je to opravdu asi tak, ze znamena vic nez VH. ALe v praxi- kdyz uz tady nekdo vi, kde je CR, ze je tam nejaka Praha atd, zna dve veci- pivo a VH.  Ze kazdy nevi kde to je, to je asi tak- Kdo vi, kde je Minnesota a jake je hlavni mesto? MN je asi 3x vetsi nez CR...
0/0
23.9.2003 22:59

hovnival-

Re:
ted se na tebe snese spousta nadavek...........  ale v podstate mas pravdu...
0/0
23.9.2003 23:41

bombak

Re:
Jednou jsi vyjel z republiky a už je z tebe světaznalec.  Amíci, Korejci, Brazilci, Španělé atd. si snad nestěžují? To je my Češi jsme tak nespokojeni?
Možná se stýkáš s lidmi, kteří o Dvořákovi nikdy neslyšeli, proto nezobecňuj.
0/0
24.9.2003 11:11

Pavel M

Re:
Lidi jsou co se týče základních vlastností všude stejní. Stěžují si i závidí v každé zemi na celém světě. Stejně jako tady i všude jide jsou lidé přející i nepřející, spokojení i nespokojení. A ač je to smutné, skutečně je víc cizinců, co znají Havla než těch, co znají Dvořáka.
0/0
24.9.2003 12:54

pozorujivas

Re:
Tak tak tak...!
 
0/0
30.9.2003 18:34

hajanen

Re:
Nevyjel jsem jednou, ale to je jedno. Nerekl bych, ze se stykam s hloupymi lidmi- vlastne jsem v miste, kde je vzdelanost hodne nadprumerna (objektivne). Presto je to tak, jak pisu- maximum znalosti o CR je Praha a VH. Nekteri se tvari soucitne "u vas je to tezke, co" a evidentne netusi, kde CR je, pripadne v duchu mysli Balkan nebo Kavkaz. Najdou se i vyjimky (vedi o Palachovi apod. vic, nez my dva dohromady), ale to jsou cizinci nebo znalci.
Co se tyce te nespokojenosti- fakt to tak je. Clovek to nevnima, kdyz je doma, ale kdyz jsi venku, za chvili to vidis. Nemyslim, ze jsou takovi vsichni. Ale vis sam, ze takove veci se navenek vzdycky zobecnuji. Jiste nejsou vsichni taxikari zlodeji, ale staci jeden z deseti a uz jsou za zlodeje vsichni.
Ted me napada, jestli to neni tim, ze u nas rozhodne porad JE NA CO SI STEZOVAT
Ale to je vsude stejne. CR je rozhodne v top 10% zemi s nejlepsi zivotni urovni, ale Cesi to proste nevidi a mysli se, ze se maji spatne. Spatne se ma ten, kdo nema ani pitnou vodu a to je 1/3 vsech lidi na zemi...
0/0
25.9.2003 0:39

Šmejky

Re:
Neřekl bych, že Minnesota je 3x větší než ČR, ale to je jedno. Spíš patřím ke kritikům české populace, ale "Atributy, které svět spojuje s ČR " se mi moc nezdají.  S tolika lidmi jsem se nesetkal, aby si vzpomněli na nějakého Havla (nedivím se, kolik znás zná třeba bývalé nebo nynějíšího polského prezidenta). Samotná existence české republiky je stále více známa jako bývalé Československo. Ale známost Prahy je opravdu velká a to ne jenom pro svoji historii a kulturu. Dokonce Ti, kteří toto město navštívili před několika lety plánují další návštěvu. A pokáždé, když se v Praze objeví jsou mile překvapeni že kvalita služeb je rok od roku lepší a že i jazykové znalosti se mohu srovnávat s jinými státy. S nizkými cenami si nejsem zse tak jist, ale určitě návštěva Prahy příjde na míň, než návštěva Londýna, či Paříže. S kriminalitou budou asi všichni turisté souhlasit.  Mnoho turistů se setkalo s ukradnutou pěněženkou a podobně, ale také řada turistů hovoří o tzv. obchodní kriminalitě - tím myslí vysokopražské turistické přirážky jako je placení v restauraci, taxi, atd. Ale i to se myslím časem zlepší. Další nemalou popularitu sklízí české pivo a holky, ale to už je o něčem jiném. Závěrem, myslím že Praha a Česká republika vůbec, i když není tak velká jako Minnesota nebo jiný Amer. stát, má daleko větší lákadla pro turisty a proto je vyhledávaná.   jen tak dál.
0/0
30.9.2003 19:47

Toli

Správná otázka ...
by měla být: "jak se k cizincům chovat, když jsou v ČR", a ne "proč jsou tady, když se jim tady nelíbí". 
 
Jestli máme postoj: "když se jim tady nelíbí, tak ať vypadnou", bráníme řešení jakýchkoli problémů. Žil jsem roky na Slovensku, takže přesně vím, o čem píšu.
0/0
23.9.2003 16:05

alenaalena

Re:
já nic takovýho neříkám, jen chci vědět, co je přimělo  tu žít...proč si nevybrali jinou zemi, která je k nim přátelštější.
0/0
23.9.2003 16:22

alenaalena

Re:
já se k nim chovám slušně, jsem vždy ochotna poradit, nebo pomoci, je-li to potřeba...přesně tak se  chovali i oni ke mně, kdykoli jsem někde byla.A vím, že většina lidí - nejen u nás - je slušná. A většina cizinců - alespoň z těch, se kterými jsem přišla do styku (a že jich bylo) si nestěžovala.Přileja-li jsem já někam, snažila jsem se též chovat slušně a přizpůsobit se místním podmínkám...pokud jsem něco nevěděla, tak jsem se zeptala...vždycky se někdo ochotný poradit   našel.Když jsem jela do Maďarska - tak jsem si koupila slovníček a konverzaci a snažila se se naučit pár slov....a nehudrovala, že Maďaři mluví jen Maďarsky.Nakonec jsou v Maďarsku, mají na to právo.Já byla v té zemi ( a neječn v té) hostem a podle  toho jsem se chovala. Hrozně mi např. vadí ty tance co dělá USA kvůli vízu....dobře, je to jejich země, mají na to právo..a já ho můžu, nebo nemusím akceptovat.....v takovém případě tam prostě nepojedu.To nemá nic společného s nacionalismem nebo rasismem...prostě je mi dáno najevo, že tam nejsem vítána, tak tam nelezu.Nebo vy snad chodíte na návštěvu k lidem, kteří o vás nestojí?A to je podstata mého dotazu....to, jak se kdo cítí, je více méně objektivní.Proč tedy někdo - kdo se tu necítí dobře a pociťuje vůči sobě otevřené nepřátelství (nebudu diskutovat o tom, zda k němu on sám nezavdal příčinu) v té dotyčné zemi zůstává.Nic mu přece nebrání odejít někam, kde mu bude lépe.To není snaha někoho vyhazovat, ale snaha dobrat se příčin těchto stížností.Nevychovaný burani jsou všude na světě ,a to v přibližně stejném procentu.Na Slovensku jsem sice nežila, ale občas jsem tam pobývala - a nemůžu si stěžovat. Asi jsem měla kliku na lidi.A já jen chtěla, aby mi ten pán, co si stěžoval jen odpověděl, jinak je mi fuk, jestli tady žijenebo ne. To je jeho soukromá věc. Jen jsem chtěla vědět, proč to tedy dělá.Jinak k cizincům se většinou chovám stejně jako ke komukoli jinému. V tom to asi bude.I cizinec je pouze homo sapiens.
0/0
24.9.2003 8:59

pozorujivas

Re:
Jste na návštěvě a proto co si myslí místní obyvatelstvo je závazné. Dont you like it? Choice is yours but do not expect that we are going to change the way we think and live. You are just loosing your time with complaining...
0/0
30.9.2003 18:25

Monika 2

*
Madelaine Albrightova by mela pravidelne cist diskuze na IDNES.Myslim,ze by rychle zmenila nazor na cechy.
0/0
23.9.2003 15:57

Monika 2

Nesmysly
Z výzkumu také vyplynulo, že cizinci o Češích smýšlí převážně dobře. "Češi jsou inteligentní, dovedou dobře pracovat, jsou dobře vychovaní a mají dobré vzdělání," míní například bývalá ministryně zahraničních věcí USA Madelaine Albrightová. Tak to jsem se zasmala.
0/0
23.9.2003 15:49

hovnival-

Re:
bohuzel vetsina cechu si mysli, ze Cesko je stredem sveta a vsichni ostatni jsou hlupaci. cesi dokazou radit vsem a vsemu rozumi. bohuzel tomu tak neni.
0/0
23.9.2003 21:12

Pavel M

Re:
Samozřejmě tomu tak není, ale to neznamená, že jsou tady lidé hloupější nebo třeba méně pracovití, než jinde. Nechápu, proč si taková spousta lidí myslí, že co je za hranicemi (tedy na západ od nás), je automaticky lepší. Je to absolutní blbost.
0/0
24.9.2003 13:01

Pavel M

Re:
Jestli jsi líná, nevychovaná a nevzdělaná neznamená, že jsou takoví i ostatní.
0/0
24.9.2003 13:03

alenaalena

no, zatím jsem jen tu a tam
slyšela nářky , jací jsme netolerantní, xenofobní a rasističtí parchanti.Ale dosud mi nikdy nikd z ublížených cizinců, nezodpověděl dotaz, proč to vlastně snáší. Kdo ho k něčemu takovému nutí.Proč je v zemi, která se k němu chová tak mizerně.Proč není někde, kde k němu budou laskavější a vlídnější.Já nikoho nevyhazuju, jen se chci zeptat PROČ?! 
0/0
23.9.2003 15:11

euroedmus

Re:
Proc? Tak to jste pripominate mne pritelku - kdyz jsem nastvan s toho, ze nejaky magor mi rekne nejaky sptany veci v obchodu protoze on ma fotbalek na tv v 8 a proto chce co nairyhle dostat domu, a na mne jemu nezalezi, tak ona mysli ze nadavam vsichnim cesi a proto rozceluje se a krici - PROC jste tady, jedte domu! Kde je dom? Dom je ten svet, a vsichni lidy maji pravo bydlet tam kde oni chteji (i kdyz bochuzel to ted moc nejde). Proc jste chcede do Nizozemska, Azie, Londonu, NYC? Protoze chcete poznat neco noveho, novy lide a kulturu. Tak to teda cizince pekne poznavaji. A to neni jen v Cechah, ale kazdy cizinec rekne, ze to tady je moc a ze to je tezke najit zemi kdybych lide byli tak zly na cizince. Ja mam rad tu zemi, mam pritelku, mam zajimave prace, mam klid a jen snazim se trosku poznat tento svet. I vadi mi kdyz pokusim se mluvit cesky v obchode, ale delaji tak ze mne ne rozumi (i kdyz vsechni ostatni rozumeji). Nebo vadi mi ze chovaji se ke mne sproste jen protoze jsem cizinec. A takovy veci reknou vam spoustu lide. Ale ne rikam ze Cesi jsou sptany lide - mlady lide jsou velme prijemny a uz vic jako evropane. Ale te stary.....
0/0
23.9.2003 17:14

alenaalena

Re:
jo milej pane, starýho psa novým kouskům nenaučíte...tyhle lidi byli sprostý na každýho celý léta.Jsou nevrlý, neochotný a věčně naštvaný, nemá to co dělat s tím, že jste cizinec.Mám takovou sousedku a můžu vám dlouze vyprávět. Už mi zabila dvě kočky.Prostě ty lidi takový jsou.Už je nepředěláte.To byste je musel jedině zabít.No a to nejde.A třeba fakt nerozuměj..jsou to lidi kteří se nikdy žádný jazyk neučili...znám paní, která má potíže rozumět slovensky....já tomu nevěřila, ale je to fakt.Nemůže za to.Já celej život zápasím z matematikou a vidím číslo a dělá se j mi špatně.Svoje vlastní telefonní číslo vám neřeknu, protože si ho nepamatuju....třeba  je to podobná mozková disfunkce, nevím. Zkuste být vy sám trochu vstřícnější. Když budete lidem říkat, že jsou zlí nesnášenliví burani, tak se k vám i tak budou chovat.
0/0
24.9.2003 9:13

euroedmus

Re:
Cizincy vetsinou nikde nevypravy neco takoveho pred cesami. Samozrejme ze ja se nekde reknu ze nekdo je zly (jen se muzu to reknout pritelke, ona mne neverila, ale ted uz to pochopila kdyz videla na vlastny oci jak to jde s cizincami tady v Cechah). A ne budeme mluvit jen o americanah nebo anglicanah, cizincy jsou taky s Azie, Skandinavie, Pobaltsky Staty, Spanelsko nebo Rusko. Ja jen ne chci abych nekdo rekl "Posrany cizinec" kdyz udelam nejaku chibu - napriklad byl jsem na Hl.Nadrazi a jeden chlap dal tasku do vlaku a jsme tam byli taky. A on odosel, nic ne rekl. My chteli jit do jineho kupe ale cekali kdyz se vrati ten chlap pro veci. Kdyz jsme videli  ze uz jde spatky, tak sli do jineho kupe vedle. A vite co rekl ten chlap? "Posrany cizince, nechal tady veci proc jste ne koukali na ni? Jste cizince vsihny stejne." A porad nadaval ze jsme cizince, ale ne vedel ze mluvime cesky taky. Reknete - tak takovy jsou vsude. Ale fakt potkas jih tady vsude - v televize porad ukazuje jaky jsou cizince, otevrite casopisy - co tam napsano? Cizince, cizince, cizince. Hm. Ja jsem nikde necetl tolik o cizincah jako v Cehah:))) asi tady to je topic number one - ale vubec lide zapomnili, ze jsme vsihny lide. A delame chiby neprotoze ze jsme cizince nebo tupy cizince - ale protoze nekde jsme musime naucit se zit spolu a tolerovat jiny kulturu, chovani, a tak dale.
0/0
24.9.2003 13:08

alenaalena

Re:
asi žijeme každý v jiné zemi, nebo co. Noviny mám opřed sebou, na televizi koukám denně a o cizincích ani slovo. nEVYDRŽELA JSEM TO A VOLALA JSEM SVOJÍ KAMARÁDKU, KTERÁ JE Z aRGENTINY...A ONA TVRDÍ, ŽE JE TU ŠŤASTNÁ A CHCE SE TU USADIT. Tak nevím.Které noviny to vlastně čtete?Moje kamarádka z Holandska sem jezdí každý rok...a taky nic.Asi se každý pohybujeme někde jinde.
0/0
24.9.2003 13:49

euroedmus

Re:
pocekejte...ja taky nic nerekam...ale jste nepochopili co jsem se napsal - cizincy nikdy cizinec to nerekne ceham:))))) protoze to nebude tolerantne. Za sebou mam v prace ted anglicana aholku s australie. Kdyz mame zamknuty dveri, tak vim co ciziny mysli o "tolerantonsti" lidy tady. Nic spatneho ric nechci. Bochuzel, to trvalo moim znamym dlouho abych manzelki nebo priteli citili co to je netolerantny a arogantny:) asi cesi to nevedeji protoze nikde nic nezazili v jinyh zemih. Taky cizincy maji nazor ze cesi mysli ze estli nikdo je cizinec, to oni musi neco dokazat - jako ze jsou fajn, pomahaji, a tak. Jen musime byt sami sebou a nic vic. Nechci uz o tom bavit se. Svuj nazor napsal. Mam rad Cesko, investoval tady penize, mam Cesku cholku (a uz budeme za chvilku zenit se), mam tady dum. I kdyz cesi nejsou tolerantny, mi to nevadi. "Zijeme tady. Proc vam to vadi?" Pomatujete si to?  
0/0
24.9.2003 17:37

euroedmus

Re:
Jo, o novinah. Otevrite Metro dnes (zdarma v metru) na page 2. Co tam napsano? A kommentar? Krase, jo?:))))) "Priliv cizcu..." :)))
0/0
24.9.2003 17:41

euroedmus

Re:
sakra, asi neumim psat v cestine. prilis chodne chib. chtel jsem se ric - "Priliv cizincu..." Clanek na page 2. A to ted jen otevril.
0/0
24.9.2003 17:44

euroedmus

Ale jste to nepochopili:)
Vazene pratele, jsem cizinec a samosrejme ze chtel vedet jak to tady s anketou dopadne. Bochuzel, chodne jste tady mluvite o jazyk, coz je docela fajn, ale zapomnili jste o tom co bylo na prvnem meste  - nam, cizincam, VADI ze jste netolerantne, v kazdem jste vidite cizince, jste velme neprijemne co tika lide ktery pochazi s jiny statu. Kdybych jste mneli zajem tak cetli bych anketu na www.expats.cz kde cizincy odpovidali na otazku (prekladam) - Souhlasite ze jsou lide v CR neprijmny a netolerantny k cizincum? A 76% reklo ANO! Tak to tady v tom chlanku napsano taky, ale jste myslite na jazyk. Spoustu moih znamyh studuje cestinu jako ja, a navic vsihny ted chteji vystudovat rustinu, protoze muzeme najit velme dobru prace kdyz mluvime anglicky a rusky. Nemcina taky je plus. Francuzstina neni i kdyz jsou pysny na ten jazyk - Francie je velme mala a francuzki spis mluvi ve francuzskih firemeh. Ale chtel jsem dat svuj nazor s toho co jsem se dozvedel s toho chlanku - lide nejsou tolerantny k cizincam a nemaji rady! A to jde tady vsude - v restaurace, v pronajmu byta a tak dale.
0/0
23.9.2003 14:55

euroedmus

Re:
přístup k cizincům, xenofobie, kvalita služeb - a to je 3 s 5!
0/0
23.9.2003 14:59

alenaalena

Re:
odkud vlastně jste? Ale to je vedlejší. Řekněte mi, je-li to tu tak hrozné a my tak nesnesitelní - a nesnášenliví - proč tu jste? Co vás tu drží...přece vás nikdo na světě nemůže nutit žít v tak netolerantním státě.
0/0
23.9.2003 15:00

Lenka - Londyn

anglani
Hele, nemeli bychom prestat si stezovat - to je to co my dovedem nejlip  - a myslet na ty skvele pobyty v Irsku, kdy se Irove s nami nebudou mluvit cesky a presto je za to neodsuzujeme a mame se tam tak bajecne, ze se nam odtamtud nechce... Kdo byl v Irsku, da mi za pravdu, ze se tam citil jako doma. Take spousta Iru, co navstivili CR mi potvrdili, ze se u nas citili jako doma. Dokonce i v jednom Irskem clanku v novinach zacinala uvodni veta...'neni v Evrope blizsich narodu nez jsou Cesi a Irove...'  A presto nemluvime stejnou reci...
 
 
0/0
23.9.2003 14:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.