Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlík uťal trolej, trať stála hodiny

Na koridoru mezi Chocní a Pardubicemi nejezdily mezi 14. a 18. hodinou vlaky. Rychlík Eurocity, který tu běžně jezdí až 140kilometrovou rychlostí, strhnul trolej. Musel zastavit. "Do Pardubic ho musela dotáhnout dieslová lokomotiva," řekl iDNES mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ondoň

s. tiskový mluvčí ČD lže jako když tiskne
Jel jsem "rychlíkem" 1541 a stáli jsme 3 hodiny v poli a k cíli jsme dorazili s 4 hodinovým zpožděním. Tak jakýpak výpadek dvě hodiny. Jsme zvědav jak budou ČD hradit časové ztráty cestujících. Možná, že ČD křivdím a že mají zaregistrovanou novou časovou jednotku hčd, hodina českých drah. hčd=120 min
"S ČD vzhůru do Evropy !!!"
Navrhuji postiženým cestujícím vstoupit do stávkové pohotovosti a bojkotovat ČD. Jezděte autobusy !!!
0/0
22.9.2003 9:41

Tuleň Tulivý

ČD lžou
Jel jsem v pátek domů do Brna Expresem 571 Brněnský Drak, měli jsme necelé 4 hodiny zpoždění!!!! Většinu jsme si toho odstáli v polích mezi Pardubicemi a Kostěnicemi. Byl jsme v Brně těsně po půlnoci, fakt paráda.
0/0
22.9.2003 8:27

karkulizna

vrrrrrm
projel vlak, na strese Tom Cruise, v ruce sekyrku, udelala smik a pretal kolej.. a pak vlak vjel do tunelu a vrtulnik to uz nezvladnul.... takhle to bylo
0/0
21.9.2003 11:43

ALKIN

Informace
Takže po shlédnutí fotek na
http://zelpage.goo.cz/ je to už jasné, kde se to stalo (určitě ne mezi Zámrskem a Chocní, jak tvrdil tiskový mluvčí) a co se stalo. Přesto si myslím, že taková téměř banální nehoda (sice v nejnevhodnější době a nejnevhodnějším místě), neměla způsobit takový zmatek a docela by mne zajímalo, jaké důsledky to bude mít pro odpovědné pracovníky na drahách. Podle mě totálně selhalo vzájemné předávání přesných informací a jejich vyhodnocení a včasné odklony postižených vlaků.
0/0
20.9.2003 20:49

arankak

Z pohledu postiženého
Jako jeden z cestujících(rychlík 601) musím říct, že se mi nezdá, že ČD situaci zvládly dobře. Náš rychlík stál dvě hodiny, spolu s dalšími třemi rychlíky, ve stanici Uhersko(a předtím půl hodiny v Moravanech). Ve vedru jsme už neměli skoro nic k pití a neradi jsme zjistili, že v žel.stanici jim neteče pitná voda. K dispozici byla tedy pouze předražená voda v jídelním voze a když dorazila "pomoc", ceny se přesně shodovaly s těmi ve vlaku. A to ani nemluvím o zmizelých klíčích od záhodů.
Proto bych doporučovala zeptat se spíše postižených(hlavně třeba maminek s dětmi). Naftovou lokomotivu jsme ani neviděli a nemluvím o zmatených zprávach od průvodčích a dalších zaměstnanců drah. Oznámili, že odjedeme za 5min-nic. Pak tedy za 30-a stáli jsme hodinu a půl.
A ještě jedna věc. Asi dvě a půl hodiny byla přetížená mobilní síť-kolik asi uvázlo lidí a jak to operátoři zvládli?
Náš vlak dorazil s pětihodinovým zpožděním-to je pár minut?
0/0
20.9.2003 16:49

krobot

Re: čd
osobně jsem cestoval vlakem R 1521 V uhersku jsem stál od 16 hod do 20 hod.Podle mne čd absolutmě situaci nezvládaly a snažily se nesmyslně ukidnit cestující špatnými informacemi a nechtěly přiznat že pobyt ve stanici bude delší.jen za zajímavosti jem po příjezdu do Uherska volal na nádraží do Chocně a řekli mi že odjedeme do 30 min ale jely jsem až za 4 hodiny.nejvíce mi vadilo že průvodčí ani výpravčí v Uhersku nic něvěděly nebo nechtěly přiznat situaci.Pokud má někdo foto stojících vlaků v Uhersku ne jíné z této události prosím zašlete mi je emailem.
0/0
20.9.2003 18:41

Poborskiii

Aktuální informace
Aktuální informace o dění na železnici, včetně této nehody a to i obrazem hledejte na:
0/0
20.9.2003 16:12

visnery

i já:)
Přítel ke mně(Studénka vedle OStravy) včera dorazil z Prahy v pul devaté, měl přesně v pět! Takže ČD to trošku s těmi několika minutama nedali!!! 3,5 možná pro něj jsou minuty, ale pro někoho nikoli, hlavně to potěší když na něco spoleháte...
 
0/0
20.9.2003 7:15

p_u

objektivní zpravodajství iDNES
Za 1. - nehoda se stala na Brandýském zhlaví stanice Choceň (v bývalém tunelu), což patří pod traťový úsek Brandýs nad Orlicí - Choceň, resp. už v žst. Choceň
za 2. - trolej nebyl stžena ve vysoké rychlosti ale maximálně tak v rychlosti 60 - 40 Km/h protože vlak brzdil do výhybky, protože přejížděl na druhou kolej.
jen tak dále ...
 
p.u.
 
0/0
19.9.2003 23:46

mipol

Re:
No, ani ne tak objektivní, jako spíše přesné. Velmi se mi líbí to "ilustrační foto" . Schválně, nevíte někdo, co to je za stroj? Takový se v ČR určitě neprohání.
0/0
20.9.2003 0:01

aramis2

Re:
Ahoj Mipole, podle zbarveni a architektury skrine bych rekl, ze se jedna o nejaky italsky stroj, ovsem teoreticky by se mohl "prohanet" na zminovanem useku CD v prip., ze by jel napr. do Velimi na testy, coz je ovsem blbost, ale jinak v Italii vetsina elektrifikovanych trati ma napeti 3000V, stejne jako tento usek u CD.
0/0
20.9.2003 6:43

ALKIN

Re: Tak jak to je?
Tak jak to je ve skutečnosti? Staly se dvě nehody nebo jenom jedna. Pokud ano, proč mluvčí ČD tvrdí, že to bylo na úseku Choceň - Zámrsk a vy, že  přímo v Chocni ? Podle těch ohlasů a délek zpoždění se dá soudit, že asi máte pravdu, protože Zámrsk se dá objet přes Hradec poměrně jednoduše. Pokud je to pravda, tak nevím, co ten mluvčí ještě u ČD dělá.
0/0
20.9.2003 10:16

Wikan

Re:
Vlak, kterym mela moje holka odjizdet z Usti nad Orlici, ma odjezd 18.02 a do Chocne dorazil zhruba ve 21:35. Takze taky myslim ze se to stalo pred Chocni. 
0/0
20.9.2003 12:36

thom78

pár vlaků z IDOSu
R601: 307 minut, R623 Becva: 227 min, R703 Sohaj: 292 min, R708 Galan: 160 min. Údaj z cca 21:50
0/0
19.9.2003 22:10

Wikan

Re:
R 708 GALÁN      Břeclav > Praha-Smíchov Informace ze stanice: Choceň Pravidelný odjezd: 18:11 Skutečný odjezd: 19. 9. 2003 20:32   Zpoždění:  141 min.
0/0
19.9.2003 20:50

mipol

Re:
Pche, to je prkotina, R 1521 má teď v Krasíkově +350...
0/0
19.9.2003 22:06

MachineHead

Re:
To je taky hezký!!Mě bratr teďka psal že jeho vlak do Hranic na Moravě má spoždění asi tři hodiny a stále se šine... jo a pak taky psal něco o kreténech...
0/0
19.9.2003 22:24

cestujici

skutečná zpoždění
Pan mluvčí hovoří o "několikaminutových" zpozděních a "asi půlhodinovém" zpoždění inkriminovaného spoje. Zde je realita krátce po páté hodině odpolední podle serveru idos.cz: EC172 Vindobona (inkriminovaný spoj): 149 minut zpoždění. Expres Ex140 Detvan: 104 minuty. EC 170 Hungaria: 62 minuty. Rychlík R622 Bečva: 75 minut. Expres Ex120 Košičan: 67 minut. Katastrofální a především docela pravidelná zpoždění na určitých spojích (nejen na těch jedoucích přes budovaný koridor na Ostravu) by neměla být tímto způsobem zatajována v případě nehody. Sam vlaky zbožňuji a jsem rád, když na ně někdo přesedne z auta. Častá zpoždění však považuji i přes stavbu koridorů za neakceptovatelná.
0/0
19.9.2003 17:40

Kral Ja Prvni

Re:
Mi to neda, taky uz jsem par zpozdeni zazil, specialne na trati Praha=Olomouc=Ostrava. Ale vcera jsem jel do Brna naprosto presne a zpatky do Prahy jsme prijeli o 13 minut driv. Dost me to prekvapilo, tohle prece nemuze nahnat ani rada 350, ktera nas tahla, to by musela jet mnohem rychlejc nez planovano skoro vsude. Takze jsem usoudil, ze zpozdeni zpusobene vylukami pri stavbe koridoru alespon nekde zakalkukovali primo do jizdniho radu a kdyz se pocet vyluk snizil, zacalo dochazet ke zrychleni.
0/0
19.9.2003 18:31

Loxly

Re: skutecna zpozdeni
Podle soucasne informace spoj Sohaj stale (19.22) stoji na miste ackoli by mel byt za 15 minut v Otrokovicich.
0/0
19.9.2003 19:23

kratam

160km/h
160ti kilometrovou rychlostí se na ČD jezdí už docela dlouho, ale jen na koridech a jen vlaky EC. Co se týče pendolina má sice mouchy, ale to je u nových souprav zcela obvyklé a není třeba se tím jakkoliv znepokojovat.
0/0
19.9.2003 17:27

runner11

Proč reklama?
Podle toho co vím, tak trat v tom miste by za urcitych okolnosti 160 snest mohla. Co se tyce lokomotivy tak ta co tam jela by to dala urcite. Horsi to bude ale s predpisy. Jestli nenastala jakakoliv zmena v tom miste za poslednich 14 dni tak by se tam melo jet 140. Jinak myslim ze v clanku ktery prezentuje dvou hodinove spozdeni a uthnutou trolej, by stejne takova reklama byla k nicemu!!!
Bey all... mimochodem 160 bude jezdit asi jen miliardove pendolino...ktere jak se na internetu muzete docist neni tak zdravo jak se na novy vlacek slusi...
 
0/0
19.9.2003 16:50

Kral Ja Prvni

Re:
No jel jsem vcera EC 76 Johann Gregor Mendel do Brna a na jednom miste, kdyz mi prislo, ze uz dlouho jedem nejak dost rychle, jsem vytahl stopky. Nameril jsem presne 160. Nebylo to zadne Pendolino, ale ceske vagony tazenou slovenskou gorilou rady 350. Takze tech 160 uz se fakt jezdi.
0/0
19.9.2003 17:02

MachineHead

Re:
Ehm a jak si zjistil jakou dráhu vlak ujel za ten čas co si stopoval???
0/0
19.9.2003 22:29

daliking

Re:
No kilometry jsou na trati na tabulkách na trakčních stožárech!
0/0
19.9.2003 23:00

Poborskiii

Re:
Ale 160 km/h se skutečně již jezdí několik let, bohužel jen vlaky  EC tažené loko řady 350 resp. 371, které mají zařazeny vozy s magnetickou brzdou (není to úplně přesné vyjádření), ostatní jezdí max. 155 km/h. Ostatní vlaky tažené loko ř.151 by mohly také 155, ale většinou mají zařazen alespoň jeden vůz, který má omezenu rychlost na 140 km/h - obvykle oddílový vůz 1. třídy řady Aee.
0/0
19.9.2003 23:14

Abitur

České dráhy si platí reklamu?
Až 160Km/h rychlost?  (Stejně jel maximálně 120Km/h)
0/0
19.9.2003 16:12

FRI-GO

Hurá jsem první
to se dějou wjecy !!!
0/0
19.9.2003 15:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.