Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

UNICEF: Česko je na špici v týrání dětí

V zemích, které se honosí přívlastkem vyspělé, umírá ročně kvůli týrání a zanedbání 3,5 tisíce dětí. Takový je výsledek výzkumu, který si mezi 27 nejvyspělejšími zeměmi nechal zpracovat Dětský fond OSN. Česká republika se přitom v žebříčku s počtem týraných dětí drží velmi vysoko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

alenaalena

Byla jsem svě+dkem toho,
jak mladá maminka, zastánkyně nenásilné výchovy, která dosud své dítě neuhodila, šla s mimnkem v kočárku a asi čtyřletým synkem (kterého vedla za ruku), po ulici. Najednou se jí kluk vytrhl a utíkal.....volala na něj ať okažmitě stojí, ale kluk volal "proč?" a letěl dál. Auto naštěstí mělo dobré brzdy a zastavilo na místě.Matka doběhla ke klukovi a zřezala ho jak koně.No, teď vzbouřím spoustu nevole...ale pořád si myslím, že lepší pár na zadek, než mrtvé dítě (nebo šeredně pochroumané).Taky bych dala krk na to, že kluk už teď mámě neutíká.Jsou prostě situace, kdy není na dlouhé vysvětlování čas a kdy je nutno okamžitě poslechnout.Můj starší syn začal běhat v deseti měsících, chtěla bych vás vidět, jak desetiměsíčnímu miminu psychologicky vysvětlujete, proč nesní lézt na kamna, nebo s hrát s kudlou.Jakože malé děti, zvláště pak chlapci, jsou od narození sebevrazi. 
0/0
22.9.2003 9:00

Bimbac_007

Neni to jen na tom, jestli rodice tyraj deti.
Je to vubec vec pristupu k jednani s lidma. Dospelemu tak hned nekdo jednu nevrazi, protoze ten by mohl mit silu a vratit to hned i s urokama. Nebo i jinak by z toho mohlo byt popotahovani. Ale nikde v zahranici jsem nezazil, aby lidi na sebe tak stekali kvuli blbostem, at uz v rodine nebo cizi, jako v tehle zemi.
0/0
20.9.2003 2:50

honcomp

Odsuzuji
jakékoliv týrání dětí, ať už psychické či fyzické. Za týrání dětí považuji i nezájem rodičů, tak jak je to psáno na http://www.kudlanka.cz/7952_item.html . Nestačí najatá chůva a kamarádi, dítě chce  milující mámu s tátou. Ale zase ne extrém i opičí láska může být týráním...
0/0
19.9.2003 11:22

priessnitz

Vzkaz pro týrající rodiče
Existuje i alternativní zábava, která nikomu neublíží - třeba SM-salóny
Ubožáci
0/0
19.9.2003 9:06

Lukáš 1

U nás jsou dané výchovy dětí
Prostě pohlavek i když nic neudělal .klasika..a je to dobře...i to dítě to pochopí až bude velké že byl pouze usměrňován, pamatuji si, že sem to taky tak měl a určitě se zato na tátu nezlobím.... když vidím ty hady z ameriky a dalších států jak systematicky likvidují své spolužáky nebo snad dokonce půlku své třídy postřílí... tak je mi z toho blitno... u nás platí a platit bude tvrdá ruka...a ta zabírá.... neříkám šikana nebo mlácení..to určitě ne... ale prostě škoda každé rány......
0/0
19.9.2003 8:39

macape

Rodiče-slaboušci
Přeci nebudu ukazovat sílu na slabším dítěti, ať si každý změří síly se svým rovným. Tresty za týrání dětí by měly být větší, musejí se především upravit zákony, aby okolí mohlo pomáhat slabšímu jedinci. Když obecně proti někomu zakročím, tak nakonec můžu být sám potrestán, že jsem mu třeba něco neúmyslně způsobil. Nejdříve ať pracuje naše právnická šlechta v čele s Rychetským na odpovídajících zákonech, které by bojovali proti násilí.
0/0
19.9.2003 7:03

dvoudenni kefir

Re:
to okoli, o kterem se zminujes, je lhostejne, je mu jedno, jestli dite beha po ulici plne modrin a ma trikrat do roka zlomene nohy-ruce. to okoli si rika, co me nepali, nehas...
i ja jsem mel kdysi souseda, co vesel za trest dvouleteho kluka hlavou dolu z balkonu... i ja jsem nezakrocil pravne... jenom jsem mu rekl, ze slabsi natury by ho uz davno udaly... veseni prestalo(tedy na verejnosti prestalo), ale i ja se dodnes citim vinen, ze jsem je neudal. proste jsem tehda nechtel mit polizanici s honenim po policajtech kvuli vypovedim, nebo po soudech, nemluve o naschvaly delajicim sousedovi...
podle me by se melo zavest, ze udani na tyrani deti muze dat i neutral, tj. clovek, co chce zustat v anonymite...
0/0
19.9.2003 9:48

bondy_

Re:
Zrovna si rikam, pro jsi ho neudal anonymne, a to jak na socialku, tak na policajty: minimalne by mu kapku zneprijemnili zivot, tim, ze by se o nej zacali zajimat, treba by se krotil.
0/0
19.9.2003 10:39

Andula_z_hor

skoda rany, ktera padne vedle
ono asi zalezi co si pod pojmem <tyrani> kazdy predstavuje. na zapade uz dat diteti pres prdelku je forma <tyrani>, takze o cem je vlastne rec ? navic deticky to uz dnes moc dobre vedi, ze se na ne nesmi sahnout, hlavne ve skolach. ne nadarmo se rika, skoda rany, ktera padne vedle. a ono to nekterym neuskodi  hlavne ovsem zalezi na rodicich, o tom zadna
0/0
19.9.2003 4:32

cicvar

Tak a dost
Kdyz sem jako dite udelal pruser tak sem si to schital od taty jako nikdo kdyz me v 8 letech privedli domu policajti (za komancu) tak me tata malem zabyl,ale ja si to pamatuju a uz se to nikdy nestalo a dneska v dobach bezpravi co se tice vetsiny sveta byste chtely abych za to ze moje dite treba neco ukradne tak abych mu rekl ze to nesmi a tim to skoncilo jo tak to ne ,ve skolach ucitelum malo platej a samo ze na to pak ti ucitele kaslou a decka si delaj co chtej v dnesni spolecnosti se vsichni honej jenom za penezma a nemaj na decka cas a to je velmi spatne a samo rodice za to muzou nejvic ale to neznamena ze kdy dite zbyju tak me to dite uda na policajty jako je to v F u c k USA kde zrovna ziju a ti smradi muzou vsechno anic se jim nestane to je ta elita sveta co bude tvorit dejiny .Ja jen doufam ze se toho nedoziju .
A ti co tvori takove zakony bych nastehoval do cernych ctvti aby vedely proc je vetsina sveta rasisticky zalozena
a multy kulturni narody bych zakazal je to bordel neskutecneho kalibry viz USA!!!
NaZDAR
 
0/0
19.9.2003 2:51

kuny

Re:
No, tak ty ses taky celkem drsnej :-)))...
0/0
19.9.2003 3:49

dvoudenni kefir

Re:
neni drsnej! ma normalni pohled na svet...
to, co se deje s "vychovou" deti v usa, nema obdoby... usa-americani si to delaj jednoduchy, aby se nemuseli s parchantama zlobit, tak parchanti muzou cokoliv... rika se tomu poznavani zivota pomoci chyb...
bydlim v zap. evrope, kde se na to lidi divaji jinak. taky vim o pripadu, kdy dva americti vyrostci ( v nemecku se to stalo, byly to deti tam bydlicich americkych vojaku) hazeli z mostu cihly na auta, jedouci na dalnici... par jich minuli, pak cilili dobre a ZABILI matku dvou malych (3 a 5 let) deti... jejich rodice je hajili, ze to spratci uz nikdy neudelaji, ze uz ted vi, ze je to nespravne... otevira se mi kudla v kapse!!!!!!!!
0/0
19.9.2003 9:55

mecháč

Re:
koukam ze te tata rezal este dost malo...zajimalo by me co si nosil domu z cestini kdyz napises zabil s tvrdym i...troubo
0/0
19.9.2003 10:31

alenaalena

Re:
tedy z tebe musejí mít v tý Americe opravdu radost...no a jestli ovládáš anglickou gramatiku stejně dobře jako českou, tak není o čem mluvit.Jen nechápu, proč vlastně v té Americe jsi, proč nejsi v nějaké jiné - možná disciplinovanější - zemi.Asi máš prostě jen smůlu, že Hitler tu válku projel.
0/0
22.9.2003 8:44

Matej42

SLOVO DO PRANICE
Jsem presvedcen, ze kazdy, kdo tento problem zlehcuje (vyroky typu "Deti jsou rozmazlene", "Rezat ,rezat, rezat", "V jinych zemich je to jeste horsi", apod.), nese cast viny. Kdyby se pachatelum techto krutosti dostalo jasneho spolecenskeho odsouzeni (jako je tomu treba u pedofilu), tak by se situace urcite vyrazne zlepsila. Deti (at uz jsou jakekoliv) jsou prece ta nejcennejsi vec, kterou na tomto svete mame ... nebo ne?
0/0
19.9.2003 0:11

dvoudenni kefir

Re:
nesouhlasim: nejde o KRUTOSTI, ty at jsou zakazane a postihovatelne...
ale nejsou halt vsechny deti stejne, nejsou vsechny lehce ovladatelne, nejsou vsechny deti andelicci... kdyz nesmis na dite sahnout (pohlavek) nebo kdyz jsi dokonce zastance antiautoritarni vychova (viz muj prispevek vyse), tak nemas sanci s nekteryma detma hnout....
a urcite jim necinis dobro tim, ze z nich vychovavas spratky, co se nedaji zaintegrovat do spolecnosti, protoze se nikdy nenaucili akceptovat, ze se clovek musi podridit celku, kdyz chce byt celkem vniman jako prinos...
zeptej se, co si o tom mysli psychologove!!! schvalne!!!
0/0
19.9.2003 9:59

michallll

Nejen tedy psi jsou významní.
Možná právě oni slouží jako šifra pro hlubší problém.
Možná skrze pokusná zvířata se dostaneme i k jádru problému. Pes nesmí být věc, tedy asi někdy i  bývá.
Tak asi i děti mají málo úcty a respektu. Konečně nás neživí, kdybychom je měli místo důchodu, asi bychom si na nich praktičtěji dávali záležet. Být týrán v důchoďáku je snesitelné, být v důchodu u svých dětí by bylo horší.
Čas nejde zpátky. Přesto je dobré si změny uvědomovat.
Michal, Libčeves
0/0
18.9.2003 23:23

Bimbac_007

Re:
"Konečně nás neživí, kdybychom je měli místo důchodu, asi bychom si na nich praktičtěji dávali záležet." To je jadro problemu, ze si lidi neuvedomujou, ze jednou budou na svy deti odkazany a ze ty s nima budou zachazet jednak podle toho, jak vidi, ze oni zachazeji se svymi rodici a jednak podle toho, jak oni zachazeli s nimi. Kdyz jsou rodice ve svy starecky nemohoucnosti na svy deti nekdy zly, je to smutny, ale ty deti jim to odpusti, kdyz vedi, ze tomu tak nebylo vzdycky. Jinak jen vidi bezvychodnost situace a podle toho s nima pragmaticky a bez jakyhokoliv soucitu jednaj - a jak je to kruty, ti rodice za to muzou podekovat jen sami sobe. "Skoda rany, ktera jde vedle". Je pravda, ze me jako dite bili pomerne zridka, tuhle vetu jsem ale slychal casto a netusil, ze jsou rodiny, kde se deti ani nebijou ani netyraj psychoterorem (jak krasny takovy psychoteror bez fyzickeho nasili, diteti se nezkrivi ani vlasek na hlave ) vubec.
0/0
19.9.2003 2:17

dvoudenni kefir

Re:
psychoteror je horsi nez pohlavek. svoje deti pohlavkuju, ale snazim se vyvarovat psychoteroru. kdyz udelaji neco zleho, tak se jim to vymsti, a to kratkodobe, v podobe neprijemne reakce z me strany. je na nich, jestli se ta situace bude opakovat...
psychoteror je tyrani, ktere je neomluvitelne...
0/0
19.9.2003 10:04

franta mottl

ma to ekonomicke duvody
nezamestnani rodice (Ostravsko), stress v praci a strach o misto (Praha) pusobi na celem svete stejne. Napr. v byvalem vychodnim nemecku kde je nezamestnanost pres 20 % je podobna situace. Nezbyva nam, nez se podekaovat u pana profesora a dnes musim take rici, ze ta necinna soc.dem ma take svuj podil. Reforma spolecnosti (ucta pred zenami - matkami) a pred starymi lidmi by zmohla hodne. Pan profesor minil, ze na to staci McDonald. jak se muze i nekdo tak vzdelany mylit, ze.
0/0
18.9.2003 22:26

Gosudar!

divny
Vzhledem k obrovskym rozdilum mezi jednotlivymi zememi to spis vypada na nezvladnutou metodologii vyzkumu. Navrhuji poskytovat uplne informace, nebo radeji zadne.
0/0
18.9.2003 22:16

svobodny obcan

uroven iDnes je uboha
Opravdu zmatecny a zbytecny clanek. Nerika nic o statistikach, o tom jak se lisi v ruznych statech a ktere socialni skupiny tyraji deti.
Statistika by mela byt rozdelena podle narodu. Urcite se jinak chovaji ke svy detem cigani (a obecne socialne slabi, casto zavisli na alkoholu) a jinak cesi.
0/0
18.9.2003 21:56

ouagadougou

Re:
článek bez odkazu na statistiky je opravdu na prd, ale neodpustím si poznámečku: trochu z toho čouhá představa, že nám milým čechům kazí průměr ti hnusní, agresivní cikáni. holt češi jsou holubičí povahy, akorát že speciálně městský holubi jsou pěkný svině a klidně se požerou navzájem.
0/0
19.9.2003 10:36

Yaroukh

27 statu
27 statu - to je vskutku reprezentativni vzorek panecku ... To je zase jednou nafouknutej clanek, co, redakce iDnes? Z cca 200 statu si vezme UNICEF na musku 27 nejvyspelejsich. Chtel bych videt, jak by s meritky, ktera na tech 27 statu aplikoval, pochodil UNICEF u zbylych 170 statu. :o)))) To by bylo teprve "legrando" ...
Takze relax ...
0/0
18.9.2003 19:25

pragos

ČR? PODIVNÁ SPOLEČNOST
CO LZE ČEKAT OD SVĚTOVĚREKORDNÍ  ATEISTICKÉ SPOLEČNOSTI ? DALŠÍ A DALŠÍ PRŮSERY, ZE KTERÝCH SE NEVYHRABEME...
0/0
18.9.2003 18:37

nowas

Re:
Co je spatneho na ateisticke spolecnosti ? A pis malejma, kdo to ma po tobe cist.
0/0
18.9.2003 18:49

Šmejky

Tebe doma týrali, viď.
0/0
18.9.2003 18:50

Yaroukh

Re:
:o)))))) tak to vazne zabolelo; zvlast kdyz si clovek vzpomene na to sexualni zneuzivani ze strany knezich ... to sis nejspis na$ral do vlastniho hnizda
0/0
18.9.2003 19:22

dousak

Re:
také jsem věřící a nijak mně to neomezuje v tom, abych když moje dítě něco špatného provede (ne blbost, závažnější věc, ajko například rvačka mezi sourozenci, ätp.) nebo vypustí něco hnusného z huby (tomu se pak nedá říkat ústa - například pošle rodiče kamsi nebo o někom prohlásí, že je to ...) tak dostane na prdel nebo facku. Je to rychlé vyřešení problému a dítě si to pamatuje, že to pak nesmí opakovat. Domnívám se, že je to lepší než nějakej psychorozhovor po 2 hodinách od problému, kdy dítě už neví, o čem je řeč a hlavně nechápe, proč se s ním takhle bavím. Když řeknu, že má jít spát a neposlouchne, co vyřeším nějakým 2 hodinovým rozhovorem? Nic! Dostane jednu na prdel a maže na kutě a spí během 5 minut. (mám děti ve věku 5 a 7 let).
0/0
19.9.2003 8:37

Bimbac_007

Re:
Kdyz se tomu neda rikat usta, tak je to huba. A co je to, kdyz se tomu neda rikat prsty?
0/0
20.9.2003 2:58

Superťuhýk

Zase poloviční informace
Nedověděli jsme se, když už se někdo namáhal dělat tak přesnou statistiku, k jakým sociálním skupinám patří ti, kteří své děti týrají.
0/0
18.9.2003 18:32

iuos

jóó děti
pracuju na bezplatný lince a s klidným svědomím můžu říct, že děti spíš týran nás - a to je "jenom" infolinka - nemluvím o poplicajtech, záchrance nebo hasičích - tam bych je střískal jak koně, za to, že tam volaj bezdůvodně (o tom, že jsou sprostý jak dlaždiči se ani nezmiňuju). ale to je tím, že na ně rodiče nemají (nebo si nechtějí udělat) čas
0/0
18.9.2003 18:24

pragos

Re: TĚŽKO S TAKOVÝMI VYSPĚLÝMI NÁZORY
PRACUJEŠ NA LINCE... tak si neber toto do huby.
0/0
18.9.2003 18:39

iuos

Re:
no a? každej slušnej člověk pracuje. nebo ne? a protože pracuju na bezplatný lince, tak se mám cejtit méněcenej? a co je na názoru, že rodiče se nevěnují dětem špatnýho? je vidět, že jsi nepracoval na infolince- každej, dko tam někdy dělal ti řekne, že dnešní děti jsou pěkný nevychovanci
P.S. a to jsem si chtěl u vás koupit veterána. vzhledem k tomu, že tam asi pracují stejní drzouni jako ty, tak se podívm jinde
0/0
18.9.2003 18:52

Yaroukh

Re:
pragos nejspis taky maka na lince - nekde v tovarne u pasu ... nebo je to cerno)(nik?
0/0
18.9.2003 19:28

Šmejky

???
Jestli je týrání bráno také nezájem rodičů o své děti tak chápu proč jsou USA na špici. Jestli je to myšleno jako řezání a mučení, tak jsem to nepochopil. Rodiče se ve Státech bojí sáhnout na dítě, aby nešli před soud. Dokonce v některých státech je to tak že otec nemůže vykoupat svoji třeba 4-letou dcerkou. 
0/0
18.9.2003 18:15

Enulka

Re:
To jako aby na neni zrejme nemohl pachat harrasment. Nejsem pro to, aby nekdo deti triskal, ale decku mezi peti a deseti lety dat dlani pres zadek kdyz uz neni opravdu jine cesty (a to jako ze nekdy opravdu jine cesty nez mirneho nasili u nekterych deti neni), tak to celkem beru. Ale musi to byt opravdu vyjimecne, za vazny duvod a pokud je ditko opravdu nenapravitelne. Deti nevychovavaji jenom rodice, ale taky skola a komunita. Nejvetsi problem je, ze nekteri rodice sve ditka nezvladaji v nizkem veku a tak pak spise deti tyraji rodice (hlavne psychicky, a najdou se i takovi, kteri ve trinacti zrezou matku...) Je ovsem fakt, ze u nas remen a facka jako vychovna metoda bohuzel stale  prevladaji...Co se USA tyce, s nezajmem rodicu o deti naprosto souhlasim (jsem tu ted jako au-pair). Nejdriv si je s prominutim udelaji, ale pak uz se staraji jenom o prachy a na deti s.........
0/0
19.9.2003 1:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.