Diskuze

Mopedy a kola porazily v Praze auta i MHD

Vedení města se rozhodlo, že přesvědčí Pražany, aby nejezdili do práce autem. Situace v ulicích je totiž často na hranici kolapsu. Výhodnost městské dopravy oproti automobilům chce radnice dokázat neobvyklou akcí. V ranním závodě Prahou se utkali cestující v MHD s mopedy, koly a auty.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

OOOK

19. 9. 2003 12:13
Kultura cestovani???
"Výhoda městské dopravy spočívala snad jen v tom, že se cestující nemusel soustředit na řízení." Auto ma zase tu vyhodu ze se nemusim mackat, nemusim cekat na zastavce, nemuze mne nikdo okrast a nemusim sdilet prostor s bezdomovci kteri smrdi na dalku (hlavne v zime jezdi v tramvajich cely den z konecny na konecnou aby nemuseli byt venku na mrazu).
0 0
možnosti

Honza_J

6. 10. 2003 14:08
Re:
Kdo chce jezdit autem, bude pořád jezdit autem. I kdyby jezdil krokem. Mimochodem, když do Vás někdo vrazí v MHD, tak se Vám omluví a je vše O.K.Ale v autě?
0 0
možnosti

barbudo

18. 9. 2003 12:56
Kolo v Praze je bezva ...
... ale schválně zkuste příště dát cíl do třetího patra. Cyklista nedorazí, nezaparkuje.
0 0
možnosti

karoten

18. 9. 2003 9:34
Klesly brady
Tak to se teda bavím :o) Pravděpodobně propagační, paměť veřejnosti gumující záměr Houfkovy kliky nevychází na 100%. A to byly podmínky nefér zřetelně předem. Porovnání dojezdu MHD z jinejch periférií by dopadlo daleko hůř - preferovanej koridor představuje totiž jenom metro a několik málo dalších případů, jako ten bus-pruh do Holešovic. Osobně jezdím na kole taky z JM na václavák, takřka denně, obvykle cca za 25 minut. Je to dobrodružnej podnik, spousta nečekanejch zážitků, překvapení - proto mě to zatím nepřestává bavit. Nesouhlasím že jízda na kole v provozu, ba ve špičce je nebezpečná - kdo nezkusil neuvěří. Pokud jste řidič a chováte se jako řidič tj.ctíte přednost, semafor, řazení v pruzích a nejste líný tou rukou před odbočením důsledně hajlovat, zjistíte překvapivou věc: řidiči vás berou, snad dokonce i oceňujou cyklistu z kterýho nemusej mít vítr. Vyjímky smzř.jsou, zvlášť mimopražský auta, těch se upřímně bojím zase já....
0 0
možnosti

Grossák

17. 9. 2003 23:24
Parkoviště
No jo, ale jak vyřešit problémy s parkováním? Vyčlenit na Václaváku více místa? Nebo postavit obří garáže v podzemí, aby se tam vešlo co nejvíce aut. A pak začneme uvažovat nad tím, jak tam ta auta dostat, protože ulice na to nebudou stačit. Tak je rozšíříme. Ubereme třeba kus chodníku. A kdyby to bylo málo, necháme auta jezdit po tramvajovám pásu (teda spíš popojíždět). Problém se zaparkováním spíš svědčí o tom, že by možná nebylo od věci centrum pro určitý druh dopravy uzavřít. Ulice tam nejsou nafukovací, a když se hovoří o nedostatku parkovacích míst, je zjevné, že je to vždy relativní. Musí mít možnost parkovat místní a zásobování. Ale jsem na pochybách, zdali to platí o někom, kdo si jede do centra něco vyřídit nebo jede do práce. Ten už tu potřebu nemusí mít.
0 0
možnosti

karel278a

17. 9. 2003 18:44
Ať žije propagace přestupků řidičů jednostopých vozidel
Citát p. Štěpánka mi přijde jako zcela geniální, zejména ta pasáž o prostupnosti jednostopých vozidel se mi velmi líbí:
********
"Už druhý den v řadě potvrdila jednostopá vozidla svou dominanci v městském prostředí. Jejich prostupnosti v zacpaných ulicích nemůže konkurovat ani auto ani MHD. Moped a kolo jsou v městském prostředí dopravními prostředky budoucnosti," sdělil iDNES své závěry radní Petr Štěpánek, který je i předsedou sdružení Oživení.
*********
Možná by si pan radní měl uvědomit, že jednostopá vozidla mohou být v dopravě prostupnější jen za cenu páchání přestupků (a že jich v pražské dopravě řidiči jednostopých vozidel páchají víc než dost a mnohdy se jedná opravdu o přestupky životu nebezpečné). A také by si pan radní měl uvědomit, že by ve své funkci měl spíše propagovat dodržování zákonů, než vychvalovat jejich porušování.
0 0
možnosti

Grossák

17. 9. 2003 23:14
Re:
Nevím co máte na mysli. Já občas Prahou na kole jezdím. Nic moc to není, zvláště v centru, kde musíte na silnice. Dodržuji zákon, na chodníku jet nemůžu, jedině tam, kde je to výslovně možné. Jinak prostupnost - na tom není nic špatného. Zákon říká, že je možné, že řidiči jízdních kol a motocyklů mohou předjíždět stojící nebo pomalu popojíždějící kolonu zprava, pokud je na to dostatek místa. Ostatní řidiči s tím podle zákona musejí počítat. Já se podle toho řídím. Pokud není místo, pedjížím zleva, což sice zákon výslovně u kol a motorek nezmiňuje, ale obecně ano - vozidla běžně předjíždějí zleva. Něco jiného samozřejmě je vjíždění na chodník, jízda po přechodech pro chodce, v protisměru, na červenou atd. Vůbec bych nebyl proti, kdyby se na to policie více zaměřila. I cyklisté jsou účastníci provozu, a i když ohrožují jízdou především sebe, zákon platí i pro ně.
0 0
možnosti

p-m

17. 9. 2003 16:35
Auto vs. MHD
To je jasný, vždycky záleží, odkud, kam a kudy se jede. Pokud musíte přes centrum nebo do centra, pak věřím, že MHD vychází "většinou" lépe.
Ale proč bych měl jezdit MHDéčkem do/z práce, když to mám cca 7km (Ďáblice - Hol.tržnice) autem za cca 10-20 minut. Než dojdu na nejbližší zastávku, než pojede tram nebo bus, případně ještě jednou to samé na přestupu a než dojdu zbytek od poslední zastávky, tak to trvá skoro dvakrát déle. Pokud se teda do busu ráno vejdu nebo mi neujede před nosem.
0 0
možnosti

priessnitz

17. 9. 2003 16:31
Přecpaná MHD
To je sice moc hezký, že nám město dokázalo, jak jsou úžasné spoje MHD (nemluvě o cyklojízdě, která je po Praze dost sebevražedná), ale co kdyby ji taky trochu vylepšili a zvýšili frekvenci spojů? Co se vrátili školáci, jsou metra a autobusy rájem froterů.
 
0 0
možnosti

Korejs

17. 9. 2003 15:36
MHD vs. auta
Řekl bych, že až na pár výjimek se v Praze jedná spíše o problémy s parkováním.
0 0
možnosti

houba_

17. 9. 2003 15:32
busem MHD jiz nikdy
Naposledy jsem si to zkusil minuly tyden v patek. Nekolik nametu proc nejezdit MHD:
1) Na zastavku jsem prisel vcas (asi 5 minut predem). Ovsem musel jsem cekat asi 45 minut. Nekolik autobusu proste vynechalo (nebyl tou dobou nijak extra provoz)
2) Cesta z Hloubetina na do Dablic (5km po trase autobusu) mi trvala asi 40 minut, vcetne cekani na bus to dalo cca 90 minut tj. 1,5 hod.
3) ridic se choval jako hulvat - v jednu chvili zacal hulakat na nejakou cestujici at okamzite vypadne od dveri. Potom pokracoval s otevrenymi dvermi az do te doby, kdy mu nekolik cestijicich temer vypadlo v jedne zatacce.
4) kdyz jsem ridice uporoznil, ze s otevrenymi dvermi jet nesmi a na tu pani, ze by hulakat nemusel, upozornil me, ze me muze vykazat z busu
Pro priste radeji pojedu autem, v klidku, v pohodli a klidne i o nekolik minut dele nez bus MHD, muj cas je prilis drahy, nez abych ho travil cekanim na zastavkach
Jeden detail: bylo to na lince 181, bus c.5715 z garai Klicov v odpolednich hodinach
0 0
možnosti

Grossák

17. 9. 2003 23:06
Re:
To je teda pech. Ještě, že se mi to nikdy nestalo. A to v Praze využívám MHD téměř výhradně. Tím neříkám, že to není možný. Předpokládám, že tam byla zácpa, když to trvalo tak dlouho. Chtělo by to více zvýhodnit povrchovou MHD. BUS pruhy, ulice pro tramvaje, oddělené trampásy, zelené signály na křižovatkách. Město o tom víc mluví, než dělá. Bohužel. Ale aspoň něco dělá.
0 0
možnosti

kimous

17. 9. 2003 15:28
jen houst !
jen jezdete na kole ! filtrujte plicemi smog ! ... jinak je to vsechno jen bublina, viz predrecnik - Praha je kopcovita, cyklista do kopce tezko pojede rychle. Navic bude v zamestnani pekne pachnout, smrdet, ....
0 0
možnosti