Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mopedy a kola porazily v Praze auta i MHD

Vedení města se rozhodlo, že přesvědčí Pražany, aby nejezdili do práce autem. Situace v ulicích je totiž často na hranici kolapsu. Výhodnost městské dopravy oproti automobilům chce radnice dokázat neobvyklou akcí. V ranním závodě Prahou se utkali cestující v MHD s mopedy, koly a auty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

OOOK

Kultura cestovani???
"Výhoda městské dopravy spočívala snad jen v tom, že se cestující nemusel soustředit na řízení." Auto ma zase tu vyhodu ze se nemusim mackat, nemusim cekat na zastavce, nemuze mne nikdo okrast a nemusim sdilet prostor s bezdomovci kteri smrdi na dalku (hlavne v zime jezdi v tramvajich cely den z konecny na konecnou aby nemuseli byt venku na mrazu).
0/0
19.9.2003 12:13

Honza_J

Re:
Kdo chce jezdit autem, bude pořád jezdit autem. I kdyby jezdil krokem. Mimochodem, když do Vás někdo vrazí v MHD, tak se Vám omluví a je vše O.K.Ale v autě?
0/0
6.10.2003 14:08

barbudo

Kolo v Praze je bezva ...
... ale schválně zkuste příště dát cíl do třetího patra. Cyklista nedorazí, nezaparkuje.
0/0
18.9.2003 12:56

karoten

Klesly brady
Tak to se teda bavím :o) Pravděpodobně propagační, paměť veřejnosti gumující záměr Houfkovy kliky nevychází na 100%. A to byly podmínky nefér zřetelně předem. Porovnání dojezdu MHD z jinejch periférií by dopadlo daleko hůř - preferovanej koridor představuje totiž jenom metro a několik málo dalších případů, jako ten bus-pruh do Holešovic. Osobně jezdím na kole taky z JM na václavák, takřka denně, obvykle cca za 25 minut. Je to dobrodružnej podnik, spousta nečekanejch zážitků, překvapení - proto mě to zatím nepřestává bavit. Nesouhlasím že jízda na kole v provozu, ba ve špičce je nebezpečná - kdo nezkusil neuvěří. Pokud jste řidič a chováte se jako řidič tj.ctíte přednost, semafor, řazení v pruzích a nejste líný tou rukou před odbočením důsledně hajlovat, zjistíte překvapivou věc: řidiči vás berou, snad dokonce i oceňujou cyklistu z kterýho nemusej mít vítr. Vyjímky smzř.jsou, zvlášť mimopražský auta, těch se upřímně bojím zase já....
0/0
18.9.2003 9:34

Grossák

Parkoviště
No jo, ale jak vyřešit problémy s parkováním? Vyčlenit na Václaváku více místa? Nebo postavit obří garáže v podzemí, aby se tam vešlo co nejvíce aut. A pak začneme uvažovat nad tím, jak tam ta auta dostat, protože ulice na to nebudou stačit. Tak je rozšíříme. Ubereme třeba kus chodníku. A kdyby to bylo málo, necháme auta jezdit po tramvajovám pásu (teda spíš popojíždět). Problém se zaparkováním spíš svědčí o tom, že by možná nebylo od věci centrum pro určitý druh dopravy uzavřít. Ulice tam nejsou nafukovací, a když se hovoří o nedostatku parkovacích míst, je zjevné, že je to vždy relativní. Musí mít možnost parkovat místní a zásobování. Ale jsem na pochybách, zdali to platí o někom, kdo si jede do centra něco vyřídit nebo jede do práce. Ten už tu potřebu nemusí mít.
0/0
17.9.2003 23:24

karel278a

Ať žije propagace přestupků řidičů jednostopých vozidel
Citát p. Štěpánka mi přijde jako zcela geniální, zejména ta pasáž o prostupnosti jednostopých vozidel se mi velmi líbí:
********
"Už druhý den v řadě potvrdila jednostopá vozidla svou dominanci v městském prostředí. Jejich prostupnosti v zacpaných ulicích nemůže konkurovat ani auto ani MHD. Moped a kolo jsou v městském prostředí dopravními prostředky budoucnosti," sdělil iDNES své závěry radní Petr Štěpánek, který je i předsedou sdružení Oživení.
*********
Možná by si pan radní měl uvědomit, že jednostopá vozidla mohou být v dopravě prostupnější jen za cenu páchání přestupků (a že jich v pražské dopravě řidiči jednostopých vozidel páchají víc než dost a mnohdy se jedná opravdu o přestupky životu nebezpečné). A také by si pan radní měl uvědomit, že by ve své funkci měl spíše propagovat dodržování zákonů, než vychvalovat jejich porušování.
0/0
17.9.2003 18:44

Grossák

Re:
Nevím co máte na mysli. Já občas Prahou na kole jezdím. Nic moc to není, zvláště v centru, kde musíte na silnice. Dodržuji zákon, na chodníku jet nemůžu, jedině tam, kde je to výslovně možné. Jinak prostupnost - na tom není nic špatného. Zákon říká, že je možné, že řidiči jízdních kol a motocyklů mohou předjíždět stojící nebo pomalu popojíždějící kolonu zprava, pokud je na to dostatek místa. Ostatní řidiči s tím podle zákona musejí počítat. Já se podle toho řídím. Pokud není místo, pedjížím zleva, což sice zákon výslovně u kol a motorek nezmiňuje, ale obecně ano - vozidla běžně předjíždějí zleva. Něco jiného samozřejmě je vjíždění na chodník, jízda po přechodech pro chodce, v protisměru, na červenou atd. Vůbec bych nebyl proti, kdyby se na to policie více zaměřila. I cyklisté jsou účastníci provozu, a i když ohrožují jízdou především sebe, zákon platí i pro ně.
0/0
17.9.2003 23:14

karel278a

Re:
Já si myslím, že jste si v zásadě odpověděl v závěru svého příspěvku sám - jízda na červenou, jízda po přechodech pro chodce jsou nejběžnější prohřešky cyklistů. Daleko horší a nebezpečnější přestupky však páchají motocyklisté - předjíždění a objíždění zprava, kličkování mezi vozidly, jízda v protisměru běžně i přes dvojitou plnou čáru a dalo by se pokračovat. Vrcholná čísla předvádějí kurýři na mopedech - jízda po chodníku, jízda jednosměrkami v protisměru a navíc ještě neuvěřitelná bezohlednost.
Mimochodem, nemáte pravdu, že motocykly mohou předjíždět či objíždět stojící či popojíždějící vozidla zprava - § 57 zák. č. 361/2000 Sb. toto umožňuje pouze cyklistům a to pouze za předpokladu, že napravo od vozidel je dostatek místa, což velmi často splněno není. Pro všechna ostatní vozidla platí § 17, jehož první věta zní "Předjíždí se vlevo". Vzhledem k tomu, že zprava předjíždějí dokonce jedoucí vozidla běžně i příslušníci policie na motocyklech, nemám k tomu už co dodat. Od takovýchto policistů asi těžko můžeme očekávat, že budou usměrňovat dopravu k vyšší bezpečnosti.
0/0
17.9.2003 23:54

Bubrak

Re:
Myslim, ze pokud stojite v kolone na cervene, tak to, ze Vas nekdo predjizdi (objizdi) na mopedu zprava, Vam muze byt celkem jedno. Srsi z Vas jen a pouze zavist. Samozrejme se jedna o prestupek, ktery je ovsem nanejvys vhodne tolerovat. Narozdil od jizdy na cervenou, kterou vidim stejne casto u aut jako u jednostopych vozidel. Proto nema vubec smysl timto snizovat vyhodnost jednostopych vozidel v Praze. Me osobne vice krizovych situaci zpusobuji ridici automobilu nez mopedu. Ale na automobily jste asi zvykly, a hlavne nebudou v cili drive nez Vy, ze?
0/0
21.9.2003 0:52

p-m

Auto vs. MHD
To je jasný, vždycky záleží, odkud, kam a kudy se jede. Pokud musíte přes centrum nebo do centra, pak věřím, že MHD vychází "většinou" lépe.
Ale proč bych měl jezdit MHDéčkem do/z práce, když to mám cca 7km (Ďáblice - Hol.tržnice) autem za cca 10-20 minut. Než dojdu na nejbližší zastávku, než pojede tram nebo bus, případně ještě jednou to samé na přestupu a než dojdu zbytek od poslední zastávky, tak to trvá skoro dvakrát déle. Pokud se teda do busu ráno vejdu nebo mi neujede před nosem.
0/0
17.9.2003 16:35

priessnitz

Přecpaná MHD
To je sice moc hezký, že nám město dokázalo, jak jsou úžasné spoje MHD (nemluvě o cyklojízdě, která je po Praze dost sebevražedná), ale co kdyby ji taky trochu vylepšili a zvýšili frekvenci spojů? Co se vrátili školáci, jsou metra a autobusy rájem froterů.
 
0/0
17.9.2003 16:31

Korejs

MHD vs. auta
Řekl bych, že až na pár výjimek se v Praze jedná spíše o problémy s parkováním.
0/0
17.9.2003 15:36

houba_

busem MHD jiz nikdy
Naposledy jsem si to zkusil minuly tyden v patek. Nekolik nametu proc nejezdit MHD:
1) Na zastavku jsem prisel vcas (asi 5 minut predem). Ovsem musel jsem cekat asi 45 minut. Nekolik autobusu proste vynechalo (nebyl tou dobou nijak extra provoz)
2) Cesta z Hloubetina na do Dablic (5km po trase autobusu) mi trvala asi 40 minut, vcetne cekani na bus to dalo cca 90 minut tj. 1,5 hod.
3) ridic se choval jako hulvat - v jednu chvili zacal hulakat na nejakou cestujici at okamzite vypadne od dveri. Potom pokracoval s otevrenymi dvermi az do te doby, kdy mu nekolik cestijicich temer vypadlo v jedne zatacce.
4) kdyz jsem ridice uporoznil, ze s otevrenymi dvermi jet nesmi a na tu pani, ze by hulakat nemusel, upozornil me, ze me muze vykazat z busu
Pro priste radeji pojedu autem, v klidku, v pohodli a klidne i o nekolik minut dele nez bus MHD, muj cas je prilis drahy, nez abych ho travil cekanim na zastavkach
Jeden detail: bylo to na lince 181, bus c.5715 z garai Klicov v odpolednich hodinach
0/0
17.9.2003 15:32

Grossák

Re:
To je teda pech. Ještě, že se mi to nikdy nestalo. A to v Praze využívám MHD téměř výhradně. Tím neříkám, že to není možný. Předpokládám, že tam byla zácpa, když to trvalo tak dlouho. Chtělo by to více zvýhodnit povrchovou MHD. BUS pruhy, ulice pro tramvaje, oddělené trampásy, zelené signály na křižovatkách. Město o tom víc mluví, než dělá. Bohužel. Ale aspoň něco dělá.
0/0
17.9.2003 23:06

houba_

Re:
pech to zrejme je, ale stacilo to :)
zacpa tam nebyla. Co se tyce casu jizdy, beru to, proste jsou takove jizdni rady. Problem je, ze zastavky jsou kazdy 200-500m. Ale coz, pokud si takto nekdo predstavuje sluzbu verejnosti. Akceptuji.
Co neakceptuji je hulvatsvi ridicu, jejich ognorace predpisu, nedodrzovani jizdniho radu (pokud neni technicky mozne dodrzovat jizdni casy, tak jak jsou dany, ma je DP zmenit).
Faktem ale je, ze pani radni vice mluvi, ale malo delaji. Ani nemohou delat vice, kdyz o stavu MHD nic nevedi. Kolik z nich asi tak vyuziva MHD?
0/0
18.9.2003 12:20

kimous

jen houst !
jen jezdete na kole ! filtrujte plicemi smog ! ... jinak je to vsechno jen bublina, viz predrecnik - Praha je kopcovita, cyklista do kopce tezko pojede rychle. Navic bude v zamestnani pekne pachnout, smrdet, ....
0/0
17.9.2003 15:28

houba_

nesmysl
Toto neni objektivni soutezeni:
z Bohnic  na Vaclavak je to porad z kopce. Jak by asi dopadli cyklisti pri zavodeni v opacnem smeru.
0/0
17.9.2003 15:21

janbrich

kolo?? bojím se!
Kolo povazuji za sqely dopravni prostredek, v minulych letech jsem najezdil rocne nekolik tisic kilometru cestou i necestou. Vzit si ho ale do prazskeho provozu povazuji za mimoradne riziko hranicici s hazardem. Takzvane cyklostezky (znacene trasy po Praze) jsou vhodne k overeni, kudy trasy vest. Ale k tomu, aby si tisice lidi vzaly kola a vyrazily do mesta snad nemuze nabadat ani nejvetsi optimista. Ceka nas jeste velmi dlouha cesta k tomu, abychom mohli cestovat na kole...
0/0
17.9.2003 15:14

2Mac7

rychlá MHD
MHD je skutečně někdy rychlejší než auto. Například při ranní špičce jsem ze Strašnic  na Smíchově rychleji tramvají č. 7 než autem. To ovšem počítám čistý čas jízdy tramvají č. 7. Nezapočítám už do toho, že se na 7 musím dostat jinou tramvají ( bydlím v Hostivaři) a že na obě tramvaje čekám ( jsou-li prázdniny , tak je samozřejmě auto rychlejší i ve špičce ). Celkový čas je prakticky stejný, někdy je i ve špičce auto rychlejší. Ale mimo špičku auto jednoznačně vede - pokud tedy nebydlíte hned u stanice metra a jedete na jinou zastávku stejné trasy metra. A pokud musíte během dne objet více míst  ( příklad: včera jsem musela z Hostivaře do Modřan, pak k Andělu na Smíchov, do Karlína , na Žižkov a zpět Hostivař)  pak je auto jednoznačně lepší.
0/0
17.9.2003 14:55

stalkerka

to jsem zvědavá
jak by to asi v MHD vypadalo, kdyby třeba jen třetina lidí jezdících pravidelně autem jela jednou MHD. Vešla bych se ve špičce tak do druhýho autobusu a do čtvrtýho metra. Už takhle je to síla. Zkuste si přečíst noviny když nemáte pomalu ani kde stát. ha ha.
0/0
17.9.2003 14:45

xaxik

MHD x AUTO
Cituji> Rychlejší bylo i auto. Jeho řidič však prohrál, dlouho hledal místo k zaparkování,
Tohle spíš ukazuje na problémy s místy pro parkování než s dopravními problémy :-) Rozhodně to neukazuje jak úžasný máme systém MHD :-))
0/0
17.9.2003 14:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.