Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

10 tisíc za mrtvé dítě, 500 tisíc za živé

Otec vysoudil milion korun za dvě narozené děti, jež nechtěl. Jiným rodičům stačilo deset tisíc za dítě, o něž přišli. Jaká je cena života? Tomáš Kašpar má roční dvojčata. Jenže je údajně nechtěl. Na klinice Gest, kde jeho spermatem uměle oplodnili jeho partnerku, vysoudil milion korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

michallll

Vetrerinární metody asi
přinesou ještě další příjmy advokátům.
Pod okny mám "restauraci", zvuky odtud jsou ovšem podobné těm z vepřína. Plaší se i kůň, pokud jde kolem.
Asi měl Darwin kus pravdy, lidství není dědičné.
Přesto snad může být program či cíl života.
Michal, Libčeves
0/0
18.9.2003 21:45

ygreen

A co za pár let?
Těch 10.000,- bez komentáře  Doktorka je hydra a rodiče buď totálně hloupý, nebo absolutně na dně
A ten obelhaný dárce!!! Bože vždyť je ten chlap dospělej, takže jestli udělá takovou blbost, jako darovat něco tak lehce zneužitelného jako je sperma, je jen jeho blbost. I když zamilovaní lidé mají občas problémy s realitou, neměly by mladistvé chyby být tak "dobře" propláceny! Přesto chápu, že to ta nemocnice podělala, tak ať platí, ale zda je toto řešení fér nechám na jiných.....
Ovšem, nemyslíte, že je možné, že se například za pár let bude s dětmi chtít vidět? Kdo mu například za 18 let zabrání, aby se s dětmi vídal, přesto že mu za to že je NECHTĚL zaplatili meloun!! Aby jednou neměl milión a dvě krásné děti
0/0
18.9.2003 9:39

ibufix

Re:
K tomu "darci": On zadne sperma nedaroval. Obzalovana (jeho byvala pritelkyne) je z nej vyloudila, protoze je udajne potrebovala pro zjisteni spravne antikoncepce. Potom je pouzila k oplodneni. Ten chlap bude muset platit alimenty, ktery pokud decka pujdou na skolu budou vysouzenou castku prevysovat skoro dvojnasobne. A proc zazalovali nemocnici? Protoze ta zenska to dokupy nikdy neda.
0/0
18.9.2003 15:55

Filosof-Rudolf

Je mi smutno
Je mi smutno z toho kam až může chamtivost lidí a morálka dospět ....
0/0
17.9.2003 11:48

Leto_Atreides

Jsou to trošku morbidní počty
 Ale já bych postupoval následnovně: pokud zemřel něčí vinou člověk, ne "cena" něčího života, ale náhrada pozůstalým za zbytečnou smrt, by se vypočítala z průměrné měsíční mzdy v ČR ke dni úmrtí - řekněme 15.000 * 12 měsíců = 180.000 * cca 45 let ekonomicky aktivního života = 8.100.000. Asi by nebylo dobré brát v potaz věk nebožtíka, neboť moje babička taky není o nic méně člověkem než já. Co myslíte: započíst i dobu důchodovou? Rozlišovat muže a ženy (ty se dožívají v průměru vyššího věku)? Ale zde už bychom se asi dostávali do částek, jež by mohly např. nemocnici dost dobře zruinovat.
 Ach jo. Není to veselé. Doufám, že podobných propočtů budu ušetřen...
0/0
17.9.2003 11:08

barbudo

Jo a taky se tu soudí
kdosi o milión za pošlého psa.
0/0
17.9.2003 10:26

fido7787

zvlastni
soudit se o dite, ze ho nechci, nemyslite?
0/0
17.9.2003 9:03

ctrlaltdel

Re:
On se nesoudil, že nechce dítě. Ale jeho bývalá žena použila jeho sperma bez jeho vědomí. Ještě ho mohla nahlásit jako biologického otce a chudák by platil alimenty...
0/0
17.9.2003 9:19

chetgar

Re:
On chudák ty alimenty platí - podle zákona je biologickým otcem, takže cvaká.
0/0
17.9.2003 9:23

_m-

Re:
No chudák...Když jde chlap do centra asistované reprodukce odevzdat sperma a neví na co to bylo, tak tomu nerozumím. Když jsem hloupej, tak se zeptám doktorů, i od toho tam jsou. Spíš mi to připadá jako správná česká vyčůranost. Madla
0/0
17.9.2003 11:02

Leto_Atreides

Je to vůl
Sperma má jednu jedinou úlohu. Pokud ji nezná, je to hlupák. Dát svoje spermošky komukoliv "jen tak", bez toho abych se ptal nač je chce, je pouze moje blbost. A za blbost se platí.
0/0
17.9.2003 11:14

ploskohlav

Re:
No, ono jde o to kdy to sperma dal a kdy ho použili.Když si představim, že teď ho dám teď a ženská ho použije za 5let, kdy už spolu 2roky nebudeme.To je jako kdybych znásilnil spolužačku ze SŠ-dala mi před 8lety - musí mi dát i teď.
0/0
17.9.2003 11:33

chetgar

Re:
Je naprosto podružné, kde své sperma odevzdal. Pokud nemá oplodňovací centrum písemně doložen jeho souhlas s oplodněním, nemá co oplodňovat. emůže pak dokázat, že ten chlap skutečně byl v jejich prostorách ani že byl obeznámen, co se s jeho biomateriálem bude dít.
Centrum oplodňovací medicíny se mimo jiné zabývá také sexuologickými vyšetřeními, diagnostikováním plodnosti a léčbou neplodnosti. Proto všechno, milá Madlo, je potřeba odevzdat sperma, nejen kvůli samotnému oplodnění.
V bance by vaše peníze taky měly zůstat vaším majetkem a neměl by s nimi nakládat nikdo bez vašeho souhlasu.
0/0
17.9.2003 16:58

chetgar

Mrtvý vs. živý?
Jak můžete poměřovat dva zcela rozdílné případy - smrt dítěte a zneužití spermatu?
Smrt je definitivní, ale těch 10000 jako kompenzace citové újmy je dost málo. Jako by ti rodiče ani city neměli...
Milión za zneužití spermatu je zhruba stejná suma, kterou bude muset poškozený platit na výživném, přestože děti nechtěl a ani k jejich plození vědomě a dobrovolně nepřispěl. takže na tom nevydělá, jen za něj bude výživné platit ta oplodňovací klinika.
 
0/0
17.9.2003 8:47

venomacek

Re:
Tohle se stát mě, na dohodu nepřistoupím a viník ať si nese následky sám. Nebudu hodnotit těch 10k jako výši kompenzace, ale jako vyhnutí se soudu a to prostě měla ta doktorka zadarmo. A jestli to těm rodičům stačilo, proč ne... Ne každý se musí snažit vytřískat na smrti dítěte majlant.
0/0
17.9.2003 9:06

eman1

Mimosoudní vyrovnání
Z článku mám dojem že pokud by Borýskovi byli bezdomovci paní doktorka by dala flašku rumu a soud by to taky uznal jako mimosoudní vyrovnání. Je jasné že cena života se vyčíslit nedá,ale 10000 Kč je trochu silné kafe. Někdo se ze ztráty dítěte nevzpamatuje za celý svůj život. Institut mimosoudního vyrovnání je mladý u nás a je divné že když porovnáme věci, které jsou často nepodstatné díváme se do zahraníčí a vyspělejší Evropy, ale ve věcech podstatných radši řekneme ,že jsme v těchto věcech ještě nedospěli.
0/0
17.9.2003 7:28

lukinoo

hmm
plvní1  Nevím nevím, jen mě to připadá jako hyenismus soudit se o takové věci.
0/0
17.9.2003 7:28

antix

Re:
souhlasím s tebou na sto procent. Dřív by se lidé styděli kšeftovat s něčím takovým, ba dokonce by je to ani ve snu nenapadlo. Naši předkové možná neznali převratné informační technologie, ale měli srdce.
0/0
17.9.2003 9:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.