Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vláda zahájila novou kampaň proti rasismu

Nevadilo by ti sedět v jedné lavici s Romem? Máš nějaké přátele z jiných zemí? Co se ti na nich nejvíce líbí? Podobné otázky budou až do prosince dostávat žáci základních a studenti středních škol po celém Česku. Vláda a nezisková Společnost tolerance odstartovaly další kampaň proti rasismu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mpscz

Osveta????
Normalne sem neprispivam, ale tohle mi fakt neda, jelikoz odmitam ze svych dani platit takove blbosti. V Cechach NENI rasismus a neni tedy potreba vymyslet drahe "osvetove programy". Cizince zde lide snaseji velmi dobre, pokud se ti cizinci chovaji sluzne podle zakonu teto zeme. Udelejte radeji anketu mezi cizinci, jestli si mysli, ze je tu my nevidime radi. Rasismus v Cechach si vymyslela skupinka politiku, kteri umeji akorat hloupe kecat, potrebuji ziskat politicke body a chteji byt casteji v mediich. Kupuji si hlasy "neprizbusobivych" novymi byty v lukrativnich oblastech, stedrymi socialnimi davkami, neopodstatnenymi invalidnimi duchody, toleranci jejich trestne cinnosti, benevoleci k ruseni nocniho klidu.... Kdy uz temto "politikum" jednou dojde, ze jakymkoliprotezovanim "neprizpusobivych" na ukor vetsiny je totalni nesmysl a ta vetsina jim to pri dalsich volbach secte i s uroky (viz vysledek voleb v Usti)? Kdy uz konecne pochopi, ze s "neprizbusobivymi" se musi jednat tvrde (dusledne podle platnych zakonu), jinak zacnou terorizovat nas jako vetsinu? Uvedomi si, ze az nas tato "mensina" pocetne precisli, ze uz nebude nikdo, kdo by na ni makal?
0/0
17.9.2003 11:23

Horník Kdojevíc

Proč by to oněm politikům mělo docházet,
když je zde pořád masa hlupáků a lenochů, která je volí? Každý pátý občan volí komunisty - to se jim to vegetuje!
0/0
17.9.2003 11:30

alenaalena

Re:
mluvíte mi z duše...je to jenom trik, jak odvrátit pozornost od důležitejch problémů...pod Špidlikem se houpe židle, tak honem ustaví komis, aby byl hezkej a taky aby nám ukázal, jaký jsme hnusný rasisti a že si nic jinýho než kriminál nezasloužíme.Jo, až si chlapci  který tu kampaň vymysleli (jistě zadarmo, že?) zaparkujou auta na Žižkově, nebo v Nuslích a nechají tam rádia, doklady a prachy. Pak mě jejich názory budou zajímat.
0/0
17.9.2003 13:35

FrNedobrota

BLÉÉÉÉÉ !
To je perla ! - "Nevadilo by ti sedět v jedné lavici s Romem? "  - JÓÓ ! VADILO !  Dcerka chodila do třídy s cikánkou a když 2x donesla vši, tak jsem tam vběhl a udělal s ředitelem kontrolu, protože učitelka byla "politicky korektálně připokakaná" a nechtěla zjišťovat od koho to je ! (je rasistické tvrdit že cikáni mohou mít vši ?!) No a ta cikánečka měla ve vlasech vší sjezd ! Málem jsme se poblili všichni, včetně ředitele ! Naštěstí celou hygienicky povedenou rodinku napadlo někde odkočovat ! Díky ó bože ! Konečně si všichni nemusíme denně prohlížet hlavy a drhnout se Orthosanem !  Dcerka ať sedí pro mě za mě třeba s papuáncem či ufounem, ale s nimi !? S nimi NE !
0/0
16.9.2003 13:15

demokratic

Re: nechápání podstaty rasismu, totiž KŘIVDÍCÍ PAUŠALIZACE
A to ty vši mají opravdu úplně VŠICHNI romové ? A jak to víš ? NEKŘIVDÍŠ náhodou některému z nich, který je náhodou nemá ? Není ti hanba ? Stydíš se za to ? A co když ty vši má i nějaký BÍLÝ (majoritní) občan ? Že bychom to taky zevšeobecnili na VŠECHNY bílé ?... Dneska mě okradla jedna zelinářka, ergo kladívko (dle zevšeobecňovatelů, ať už rasistických či jiných) to znamená, že prostě zelináři jsou svině... ? A na jednom chatu píše nějaký rasista-dement, z čehož  (dle týhž) "logicky" plyne že chatů se zúčastňují pouze dementi ? A nebo ještě lépe: na internetu vůbec píší jenom dementi...? Toto zevšeobecnění jistě neplatí, neboť jistě někomu KŘIVDÍ... A stejné je to i s ostatními vždy někomu KŘIVDÍCÍMI PAUŠALIZACEMI...
0/0
16.9.2003 13:36

FrNedobrota

Hm !
Barvami hýřící pseudohumanista ! Och zajisté "zevšeobecnění" tedy GENERALIZACE jest mocným nástrojem poznávání světa od pradávna a řídí se jím jak lidé, tak zvířata (zde přerostlo v instinkty). Zajisté výrok "zelináři kradou" byl platný za komoušů neboť tehdy opravdu 95 % kradlo !  Ano "kamna pálí" - to ví každé dítě, bez ohledu na to zda jsou zaplé či ne, tak si dává pozor ! Samozřejmě to díte VÍ, ŽE NE VŠECHY A NE VŽDYCKY !  Na generalizaci vydělávají různé časopisy žebříčků spolehlivosti či poruchovosti ! Čtu- li že škodovka je na chvostě německých žebříčků, netvrdím přece že "všechny škodovky jsou poruchové" ! (tj. že všichni jejich řidiči stojí se šroubovákem ve škarpě !)  Řeklu-li, že cikáni mají problémy s hygienou, jen osel si může myslet, že tento výrok musí implicitně patřit 100 % populace ! Protože STOPROCENTNÍ četnost je v přírodě VYJÍMEČNÁ ! (snad až na pravdu, že 100%-ně umřeme, ale kdo ví ?).
0/0
16.9.2003 13:53

Ryunin

Re:
cikani maj problem s hygienou ,bili maj problem s tunelovanim, okradanim v milionech, podvody na kazdym kroku, maj problemy s korupci, pornografii ukazujou taky na kazdym rohu, jejich nejvyssimi hodnotami jsou uspech za jakoukoliv cenu, porazit, znicit, dobyt, znasilnit, sezrat a pak si za to davaj medaile a stavej pomniky... jo ja nesjem rasista, ale myslim, ze vetsina bilejch jsou hodne degenerovani, postizeni lide - jasne, vyjimky se najdou
jo a aby si nekdo nemyslel, ze jsem cikan, ja jsem "bilej", kterej si uprostred zivota jen vsiml, ze my bili jsme fakt nejak uchylna rasa...
    
0/0
17.9.2003 0:48

guara

Re:
Pracoval jsem par let v USA v obchodnim centru s nocnim provozem.Kdyz v noci prisel cernoch(nebo i vice lidi teto rasy)nakupovat tak byl manager obchodu a i ostatni personal ve strehu a hlidali si tyto zakazniky.Pokud prisel bili zakaznik(a nebo i vice lidi teto rasy)tak si jich nikdo nevsiml.Pokladate to za rasismus?
0/0
16.9.2003 15:12

FrNedobrota

Rouro !
Ty jsi to nepochopil ! To je POZITIVNÍ DISKRIMINACE ! Přišla-li "bílÍ zákazník" všichni na něj kašlali a když přišli černoušci tak všichni vystartovali, aby jim mohli poskytnout milou obsluhu, rady o zboží a veškerý komfort ! Tak je to ! No a na závěr černouškům poděkovali za milou návštěvu a za to, že nepoužili železných tyčí a kulometů ale kreditních karet !
0/0
16.9.2003 15:33

guara

Re:
Sorry.Tak to mne ale vubec nenapadlo.A ja si myslel ze si je hlidali No clovek se muze i mylit.Ze ano?Ale presto se nezbavim nejakeho (asi spatneho)pocitu neceho nekaleho v urcite etnicke skupine lidi.Mozna je chyba i ve mne a tak se budu pokouset  nejak se napravit.
0/0
16.9.2003 17:05

demokratic

Re: ani vyšší procentuální pravděpodobnost neopravňuje k paušalizaci (generalizaci) čehokoli a kohok
Ale to, že si personál hlídal "tmavé" zákazníky, ještě neznamená, že to museli být rasisté (těmi by byli, pokud by tvrdili a okázale dávali najevo, že VŠICHNI "tmaví" jsou zloději...) Jejich ostražitost byla patrně důsledkem toho, že mezi přistiženými zloději bylo patrně o něco více lidí tmavších... Jde pak o to, zda takovouto lokální zkušenost zevšeobecnit na VŠECHNY takové či makové, či to dokonce nějak hlásat, či ještě - probůh - těmto lidem - ale jen podle barvy kůže - na potkání ubližovat jen proto, že by to MOHLI být také "padouši"... Já také např. v tramvaji poněkud zpozorním, když tam nastoupí ona typická partička snědších mládenců, která se zastaví u dveří, aby museli všichni kolem nich, a jen tak mimochodem si přejedu kapsy, a batoh, zda je všechno OK... Ale protože vím, že kapsáři byli a budou (a to všech barev, včetně bílé, a všech národností), nikdy bych z toho nevyvodil dementní závěr, že snad VŠICHNI téže barvy pleti to dělají TAKÉ... A proto i moje ostražitost není příliš okázalá a záměrně nápadná (jako to dělají někteří lidé), protože nevinného by to mohlo právem urazit...
0/0
16.9.2003 15:40

timec

Problém se vyřeší
až dotyční "poškození" přestanou krást, vraždit a parazitovat na ostatních.
0/0
16.9.2003 13:05

Ryunin

Re:
 
Cikani ti ukradnou par stovek, ktery mas v penezence, bilej zkorumpuje celou zemi, vytuneluje, co se da...bilej krade v milionech, miliardach...
na to jste zapomneli...
jak bych byl stastnej, kdyby mi tu a tam nejakej cikan ukradl penezenku, ale kdyz si v autobazaru kupuju auto, neokradli by  me o sto tisic, kdyz chci vymenit olej, opravit tohle a tamto, nemam zaruku, ze me bijej chytrak nepodvede, jo cikani casto kradou , to je fakt, ale oni jsou aspon strasne napadni v tech svych poulicnich grupach, kdezto pan v kravate se tvari jako andel a pak vas okrade tak, ze by to nezvladli ani vsichni Cikani z Prahy dohromady 
takze my bili idioti nafoukani na tu svou priposranou reklamne konzumni pornokulturu bychom se meli sklonit pred prostotou a naivitou cikanskyho zlodejicka - je to taky jen chybujici clovek, ale na rozdil od nas bilejch volu, to dobre vi        
0/0
17.9.2003 0:37

karkulizna

dlouho jsem se tak nezasmala
utvoříme ze studentů rodinu složenou z různých národností a pak je necháme řešit problémy.. to jako, ze ja budu  Ceska, muj manzel bude Ukrajinec, moje dcera Indka a muj syn Albanec.. a nas problem bude?.. ... nechte me hadat.. domluvit se??  
Je to sice hezke, ze deti budeme ucit rasove snasenlivosti, ale jestli jejich rodice budou denne doma nadavat na: "corkare cigany, zavsiveny deti z Iraku, Albance a Ukrajince, kteri jim berou praci a rakosniky, ktery uz taky nevedi kam strcit stanek s hadrama".. tak sebelepsi myslenka nepomuze.
0/0
16.9.2003 12:42

brunic

Re:
je to moc pjekny,milá ctitelko červenyho koloru,že seznamuješ zcely výstižně svy děti votřesný realitě...
0/0
16.9.2003 12:52

Al Ladin

Kampaň "mimo mísu"
Na koho míří tato kampaň? Pokud je mi známo, tak děti a mládež patří právě k nejtolerantnější skupině obyvatelstva (ohledně jiných ras). Nenávist vidí u starších a s věkem se jí přizpůsobují. Někteří si již dříve "hrají na dospěláky" a pak dokážou pěkně přehánět své projevy rasizmu. Ale je to opravdu rasizmus, nebo jen projev vnitřní nevyzrálosti? Co mají společného rasizmus a Rómové? Rómové či Cikáni jsou stejně jako Češi indoevropské rasy - nemůže se tedy jednat o rasizmus. O nacionalismus v této kampani nejde, někdo by musel totiž vysvětlit, proč lidem nevadí Němci, Slováci, Poláci, Rusové, Američani a jiní. Nejde ani o tak často zmiňovanou xenofóbii - strach z neznámého. Cikáni na našem území žijí už po mnohé generace - a známe je velmi dobře. Jestli tedy něco podněcuje negativní vnímání Cikánů, pak jsou to neustálé ústupky a zvýhodňování Cikánů na úkor majoritního obyvatelstva. Kdyby se raději stát postaral o to, aby zákony platily, a pro každého stejně. Není to v dětech, není to v mládeži, je to v první řadě v státních úřednících, následně v lidech, kteří se (často právem) cítí ukřivděni. Až bude státní úředník měřit všem stejně, ubyde nenávisti vůči Cikánům i vůči lidem jiné barvy pleti.
0/0
16.9.2003 10:39

AK40

Re:
Kampaň míří na děti právě proto, aby z nich nevyrostli ti zapšklí a nenávistní dospělí. To, že skupiny dětí ze základní školy terorizují svoje romské (nebo chcete-li cikánské) spolužáky není možné omlouvat vnitřní nevyzrálostí. Znám i případy celkem brutálních fyzických útoků. Vaše slovíčkaření o rasismu a nacionalismu je možná správné, ale tady trochu zbytečné.
0/0
16.9.2003 12:21

antix

Re:
Pravda je částečná. Většinou to ovšem bývá naopak, romské děti šikanují, napadají a okrádají své spolužáky notně podporování svými rodiči, kteří neváhají udělat ve škole pořádek na obranu svých potomků. Kdo udělá kampaň mezi TĚMITO dětmi?
0/0
16.9.2003 12:29

Al Ladin

Re:
Pokud "skupiny dětí ze základní školy terorizují svoje romské (nebo chcete-li cikánské) spolužáky", tak to není proto, že by ty děti byly rasisty. Děti se tak chovají, že si ve své skupině vyberou někoho slabšího (odlišného), kterého pak terorizují. Vinu na tom ale mají jejich rodiče a učitelé. Starší děti si třeba záměrně vybírají Cikány, prvotním popudem ale je někdo dospělý. Rasizmus totiž není vrozená úchylka, ale jen a pouze vypěstovaný model chování. Naopak děti jsou mimořádně citlivé na každou křivdu - a pokud mají neustále na očích nerovný postoj vůči jednotlivci či určité skupině lidí, tak to na nich zanechá vážné následky. Ještě pokud jde o ty příklady, bohužel znám mnoho případů, kdy je tomu právě naopak - malá skupinka Cikánů terorizuje celou školu. Příčina je opět tatáž - dospělí se bojí zakročit a jednat s Cikány jako s kýmkoliv druhým. Až bude platit zásada: stejná práva - stejné povinnosti, pak bude na řadě osvěta.
0/0
16.9.2003 12:38

alenaalena

Re:
co to tu povídáš??Většinou je to právě naopak, gangy malých cikánů terorizují ostatní děti a učitelé se bojí s tím něco udělat, ab\y nebyli nařčeni z rasizmu.
0/0
17.9.2003 7:28

antix

proč kampaň?
Nejlepší kampaní by bylo,  kdyby nebylo potřeba žádné agitace a přesvědčování, že Romové jsou vlastně skvělí, jenom to nějak nemůžeme pochopit, protože se málo snažíme.  Každé násilné vnucování názoru se setká s protireakcí a situace se může jenom  zhoršit. Proč se neudělá podobná kampaň mezi Romy samotnými, proč JE nejdou agitátoři přesvědčovat a vysvětlit jim, že "rasismus" společnosti vyvolává PŘEDEVŠÍM jejich chování, vandalismus, kriminalita a dokud s tím sami nebudou něco dělat a nepřesvědčí bílou většinu kolem, budou mít pořád ty stejné problémy, které žádná kampaň světa vyřešit ZA NĚ nemůže!
0/0
16.9.2003 7:05

demokratic

Re: se skutečným rasistou stejně žádné argumenty nehnou...
Ale se skutečnými rasisty (neboli omezenci, paušálně někomu křivdícími) stejně nikdy ŽÁDNÉ argumenty nehnou...Těm přece nikdy nejde o to, jak se kdo chová, to je jen ZÁMINKA, navíc mnohdy zcela nepodložená: Vždyť co jim udělali např. černoši ? Co jim udělali Japonci ? Co jim udělali Židé ? (atd. atd...) Co jim udělali úplně malé děti dejme tomu Romů (už ty jsou "špatné" jako všichni dopsělí ? oni to o nich předem vědí, co z nich bude, a už jaksi "zálohově" jim to "oslazují" předem ?
Já mám dojem, že debata s rasisty je stále dokola: oni prostě nechápou, že prostě NELZE paušalizovat COKOLI, barvou kůže počínaje, přes dejme tomu národnost či jakékoli jiné dannosti, a že kdo tak přesto činí (aniž by mu vadilo, že třeba jednomu jedinému člověku KŘIVDÍ), je vůl, protože mu nevadí komukoli ukřivdit... Já třeba také nepíšu (ač některé příspěvky by mě k tomu jakoby opravňovaly), že na tento chat -či dokonce na internet obecně - píší jen pitomci, protože bych zevšeobecnil možná oprávněnou, ale jistě ne obecně platnou zkušenost, jen s určitým VZORKEM, a někomu jinému bych nepochybně KŘIVDIL...
0/0
16.9.2003 7:26

demokratic

Re: dodatek
Vždyť přece ani my "bílí" nejsme všichni STEJNÍ...(máme mezi sebou chytráky i pitomce, lidi dbalé zákonů i gaunery, atd. atd.) proč si nějaký rasista (xenofob či jiný omozený paušalizátor) myslí, že ti DRUZÍ jsou STEJNÍ ? (vždyť možná ani ti rasisti či xenofobové nejsou úplně stejní: někdo je o něco větší blbec než jiný, někdo navíc chodí i do práce, zalévá kytičky, jiný třeba ne, ale zase mlátí manželku, co já vím... )
0/0
16.9.2003 7:37

alenaalena

Re:
to jer přesně to, o čem je tu řeč, kdo tu mluví o černoších, židech, japoncích a bůhvíkom ještě.Jedno úplně malé dítě romů jsem chytla v poslední chvíli, když mi lezlo do tašky pro mou peněženku.Jsem snad proto rasista...jo teď ti zvlhnou oči a řekneš mi, že rasista jsem, neb jsem měla respektovat jeho specifikum a tu peněženku mu rovnou dát.Jo a vysvětlete romům, že ani oni nesmějí být rasisty...oni nás totiž považují za méněcenné a nečisté a dokonce vvěří, že můžeme uhranout jejich děti. To vím od svého dlouholetého ikamaráda, který je Cikán(kdybych mu řekla, že je rom tak mi rozbije tlamu - je to slušnej člověk a výše uvedené verbeži se pečlivě vyhýbá. Tak to on asi taky bude rasista.
0/0
17.9.2003 7:35

demokratic

Re: nic jsi nepochopila, rasismus není v tom že reaguji na nějakou jednotlivost, ale v tom, že ji zo
becním na PRINCIP, platící údajně na KAŽDÉHO, neboť pak mluvím už jen o ETNIKU...Ale Ty jsi VůBEC nepochopila PODSTATU rasismu: ta není v tom, že se budu bránit (zcela oprávněně!) jakémukoli svému obtěžování či dokonce páchání kriminálních činů na mé osobě či na osobách vůkol (a lhostejno, zda to budou černí, hnědí, bílí, či fialoví, zda to budou Češi nebo  Makedonci, Ufouni či Eskymáci...)   Rasismus začíná tehdy, když z této své ZCELA OPRÁVNĚNÉ zkušenosti (někdy dokonce i BEZ ní !!!) vyvodím, že se tak chová CELÉ etnikum, ač tím zcela evidentně někomu KŘIVDÍM (a mohl by mě tedy žalovat, protože ač nařčený Ufoun, on nekrade a já bych to musel dokázat, a když ne, tak bych mu právem platil satisfakci... A kdyby takových nevinných a přesto nařčených lidí bylo víc, mohla by to být žaloba hromadná, ono by to ty zevšeobecňovatele - ať už rasisty či xenofoby) přešlo...
0/0
17.9.2003 9:02

demokratic

Re: pokračování...
Tím chci říci, že jsem pro co NEJPŘÍSNĚJŠÍ (mnohem větší než teď) trestání jakýchkoliv VINÍKů (tedy ať je to KDOKOLI...), ale současně i pro co největší ochranu lidí naopak NEVINNÝCH, kteří jsou někým nějak napadeni, (a to třeba i "JEN" slovně), kteří jsou křivě osočeni, pomluveni, atd., ač oni sami konkrétně jsou NEVINNÍ... A jak je to běžné ve všech žalobách na ochranu osobnosti, v civilních soudech by bylo poškozeným (pokud by pomlouvač nedoložil a nedokázal, že nařčená protistrana opravdu dopustila té či oné hanebnosti) přiznáno TUČNÉ ODŠKODNÉ, a pokud by to etnikum bylo hodně početné, a ukřivděných tedy víc, pomlouvače by to v součtu přišlo na pěkný balík... A ani bychom NEMUSELI mít zákony proti RASISMU, XENOFOBII, atd...
0/0
17.9.2003 9:16

alenaalena

Re:
jop kočičko, to se hezky říká, tohle snad jde s kterýmikoli lidmi na světě, jenom ne s Romy. Už jsi se někdy zkusila - byť zákonně - bránit proti Romovi? Okamžitě budeš narčená z rasismu a budeš ráda, že nepůjdeš sedět ty a ne ten parchant, co tě přepadl. Vím o čem mluvím.Kamarádka  se svým synem chytila při činu kapsářku (romskou, ) která se jí pokoušela otevřít kabelkun (naštěstí ta kabelka měla mizerný zip, který šel těžko otevřít.).Protože to bylo ve Vodičkové ulici, dotáhli ji na policii do Školské. No, policajti dvakrát nadšený nebyli, ale nakonec sepsali protokol a tu cikánku samosebou pustili.Pak byla moje kamarádka obviněna z rasismu a omezování osobní svobody (té cikánky) - naštěstí tu cikánku chytli jak kradla jinde, takže byl případ odložen a Ivanu nezašili.Nebýt toho, tak je asi dneska exemplární případ  a asi někde bručí.odívejte se, jakýpak jiný etnikum. Jsou to občani České republiky jako já, tak proč pro ně sakra neplatí satejné zákony jako pro každého jiného?Proč se jejich dodržování v jejich případě důsledně nevyžaduje?Mimochodem, když mi kdysi sebrali invalidní důchod a já se ocitla bez prostředků - obrátila jsem se mj. na sociálku, kde mi sdělili, že na nějakou podporu bych měla nárok jedině v případě (cituji) , že jsem a) Rom, b) dlohoudobě nezaměastnaná, c) léčící se feťák, d)  propuštěný vězeň. Zak kdo je potom rasista? 
0/0
17.9.2003 9:26

demokratic

Re: pokračování...
Tím ovšem vůbec nechci říci (naopak !) že by se SKUTEČNÍ viníci neměli trestat... Naopak! A co nejpřísněji... Ale stejně tak by měla být chráněna práva lidí NAOPAK nevinných, a tito by zas měli být právem chráněni před jakýmkoli omezováním, napadáním (to znamená i tím SLOVNÍM), urážkami, pomluvami, křivým obviněním, apod., a viníci těchto trestných činů pomluvy by měli být co nejpřísněji trestáni... Řekne-li tedy pachatel, že nějaké CELÉ ETNIKUM dejme tomu krade, bude právem hnán k soudu, kde bude muset dokázat, že pan X.Y., (a s ním mnoho dalších z onoho etnika, v samostatných žalobách) ač příslušník onoho etnika, opravdu krade... Pokud by to pomlouvač neprokázal, právem by od něho poškozený žádal finanční satisfakci, a urazil-li by pachatel dokonce VÍCE jednotlivců, tím více peněz by ho to zevšeobecňování stálo...  A ani bychom nemuseli mít zákony proti rasismu, xenofobii, či jiným hanebným zevšeobecňováním..., křivdícím vždy někomu...
0/0
17.9.2003 9:27

sapap

www.romea.cz
To byl překlep: www.romea.cz
0/0
16.9.2003 0:56

sapap

www.romea.cz
Tak tohle jste ještě neviděli: Romský multimediální server, zkuste se podívat sem www.roimea.cz
0/0
16.9.2003 0:53

starfucker

je to jako s písničkou v rádiu
dobře víte, že hrajou shit, ale hrají ho tak často , aby vám vnutili,  že shit je vlastně hit.
Stejně tak se nám snaží namluvit, že jsme rasisti, jen proto, že nesnášíme parazity. Je to neuvěřitelná hloupost.
90% minority, co znám, jsou čorkaři, ale společnost se tváří jako slepá, aby nebyla nařčená z rasismu, dokud ovšem nesáhnou na jejich kus koláče. Tahle společnost je tak připitoměle pokrytecká, že upřednostňuje barvu kůže před zákonem.
0/0
15.9.2003 23:46

demokratic

Re: přečti si mé dva příspěvky o trochu níž
To je právě ono: píšeš (ale kde jsi to proboha sebral ?, - asi se pohybuješ mezi zvláštním vzorkem obyvatelstva...) že dle tebe je 90% minority co znáš čorkaři... (to znamená, že i ty připouštíš, že ne VŠICHNI ...- pokud tím ovšem nechceš říci, že těch zbývajících 10 % nejsou třeba vrazi ...) (Ale i toto by byla KŘIVDA a tedy hanebnost, neboť na některé z takto označených by se to nevztahovalo... Jinak s tebou ovšem samozřejmě souhlasím v tom, že když někdo poruší nějaký zákon (a je jedno jestli je to Mongol, Rus, Rom, filatelista, blonďák nebo třeba traktorista), tak by měl být po právu odsouzen, nicméně ANI ZDE nemá žádný zlovolný PAUŠALIZÁTOR právo říkat, že jsou takoví (nebo makoví) i VŠICHNI OSTATNÍ příslušníci týhž skupin (všichni Mongolové, všichni Rusové, všichni Romové, filatelisti, blonďáci či třeba traktoristé...)  
0/0
16.9.2003 6:54

becva

Proc proti rasismu?
Nevim proc vsichni mluvi o rasismu, kdyz je to vlastne reakce majoritni spolecnosti k neprizpusobivym a zakony ignorujicich obcanu.Vietnamci jsou zde par roku,ale maji zajem o vzdelani, prizpusobili se nasim podminkam, posilaji deti do skol a nekteri jim i plati ucitelky aby mohli dosahnout vzdelani.a nevidel jsem ze by si znicili byty.  Jista etnicka skupina o vzdelani nema zajem , ac na uciliste ma vstup bez prijimacich zkousek a  za mnoho let se nedovedla prizpusobut zivotu civilizovane spolecnosti., Maji auta televize i podpory, zatimco nekterym spoluobcanum socialka neda podporu neb vlastni vyse uvedeny "majetek"Vse je o necem jinem , ale ne o rasismu.
 
 
0/0
15.9.2003 20:54

Ryunin

Re:
Nejde o špatné zkušenosti s Romy nebo Cikány.
Já je mám taky - ale proto ještě nemusím být rasista.
Rasista je člověk, který nepřipustí, že ta Cikánka, která sedí v restauraci u vedlejšího stolu, může být chytrá, čistotná, vzdělaná žena, která ctí zákony a platí včas nájem.
Já nejsem Cikán, ale každou chvíli překračuju povolenou rychlost, neplatím včas účty, neuklízím každý den, okna myju tak jednou za pět let. Ale mám tu výsadu, že jsem bílej. A to je ta nespravedlnost.
Nedávno na mě mávala z auta cikánská holčička - vesele se smála, ještě ve svým věku neměla ponětí, co ji čeká až vyroste - bez váhání jsem ji zamával.
Myslím , že to od ní byl dobrej test rasismu - zamávali byste jí? Jestli ne, tak jste dost nešťastní , uražení lidé.   
Ještě jeden argument.  Jak by vám bylo, kdyby se vám v Rakousku vyhejbali jenom proto, že mnoho Čechů v Rakousku krade v obchodech?
To je ten rozdíl mezi špatnou zkušeností a zaseknutím se v nějaký škatuli.
 
  
            
0/0
15.9.2003 23:13

Ryunin

Re:
Jo a ještě takovej malej argument,
nevím , jestli je horší ničit byty a okrádat na ulici počastné občany, nebo okrádat lidi ve velkým, jak se to děje v bankách, tunelování apod.  - tak nevím, kdo v týhle zemi napáchá víc škody - bílí nebo černí nebo žlutí nebo fialoví?
 
 
0/0
15.9.2003 23:19

demokratic

Re: NAPROSTO SOUHLASÍM
Souhlasím s Vámi... Rasismus (podobně jako xenofobie, atd.) je ŠPATNÝ A ZAVRŽENÍHODNÝ z VÍCE rozumných důvodů, ale především proto, že vychází ze zvráceného přesvědčení některých volů, že je možné (slušné, atd.) Z E V Š E O B E C Ň O V A T , a zcela nepochybně tak někomu (lhostejno jestli mnohým nebo nemnohým) KŘIVDIT, tím že je jen na základě toho, jak VYPADAJÍ (případně z jaké jsou Země, případně že jsou jacíkoliv CIZINCI, ale ta zlovolná a hanebná paušalizace může křivdit KOMUKOLI) označíme tak, že jsou VŠICHNI (to znamená, že nepřipouštíme výjimku) (údajně, dle nás) takoví nebo makoví...Jednoduší lidé mají rádi jednoduché nálepky... A nestydí se za to, že při tom zcela ZCELA NEPOCHYBNĚ někomu UKŘIVDÍ... (pro pitomce: nejsem ani cikán, ani Maďar, jsem obyčejný ČECH...)
0/0
16.9.2003 6:27

demokratic

Re: ještě dodatek
Tím samozřejmě nechci popírat, že NĚKTEŘÍ tzv. romští spoluobčané páchají trestnou činnost v míře asi v průměru o něco větší, než TUTÉŽ činnost pácháme my, někteří tzv. BÍLÍ... Ten rasismus (hanebná paušalizace tentokráte na základě barvy či typu etnika) je zavrženíhodný mimo jiné už v tom, že  na člověka, kterého nikdy před tím neviděl (a o kterém ho o něm NEZAJÍMÁ nic vědět) dá nějakou svoji (rádoby výstižnou) hanebnou nálepku (už v této MYŠLENÉ nálepce je to KŘIVDA a tedy HANEBNOST), či dokonce mu nějak (či jeho rodině, o které taky nic konkrétního neví) FYZICKY ublíží...  A nejsou podstatné tzv. špatné zkušenosti některých zevšeobecňovatelů (ať už jde o rasisty, xenofoby, či jiné paušalizátory), protože ať už jsou tyto špatné zkušenosti skutečné nebo jen údajné, nikdy nemohou být se VŠEMI (nýbrž jen s malým vzorkem), (ale i kdyby byly s VĚTŠINOU, přesto nemají právo byť JEDINÉ VÝJIMCE UKŘIVDIT....
0/0
16.9.2003 6:42

svobodny obcan

Jen dal vyhazujte penize
To, ze lide uvidi Roma-studenta je pozitivni, protoze si uvedomi, ze i mezi cigany jsou vyjimky a ze nekteri Romove jsou jini, nez s jakymi maji realne zkusenosti z praxe.
Ty billboardy jsou vyhozene penize. Billborard nikoho nepresvedci, kazdy da radeji na svou vlastni zkusenost, nez na stupidni billboard.
A hlavne kazdy rozumny clovek vi, ze vztah Cechu k ciganum neni rasismus, ale zkusenost.
0/0
15.9.2003 20:30

petulman

To není rasismus
Dokud si pánové nahoře neuvědomí nebo si nepřiznají, kde se bere apatie a nenávist vůči některým etnikům, tak ani nemohou tyto problémy úspěšně řešit. To, že lidé nemají příslušníky těchto etnik rádi kvůli barvě pleti, je výmysl ochránců práv nepřizpůsobivých. Pravým důvodem je právě jejich nepřizpůsobivost a/nebo jejich zvýhodňování a tolerance jejich nepřizpůsobivosti státní správou. V okamžiku, kdy budou mít všichni stejná práva a povinnosti a kdy budou zavedeny a uplatňovány kvalitní zákony, je v podstatě po problému.
0/0
15.9.2003 20:16

Ryunin

Re:
co furt mate vsichni s tim neprizpusobovanim Cikanu?
copak bili Cesi se necemu prizpusobujou? kradou v bankach, na uradech, jsou zkorumpovany, nepriznavaj dane, po silnicich jezdi jako gangsteri, maj zem plnou pornografie, tomu rikate civilizovany prizpusobeny narod?  anebo tomuhle zlotrilymu narodu, za coz hodne muzou komunisti, ale to neni omluva, se maj prizpusobovat Cikani? jak kdybych byl Cikan , tak fakt jsem z toho jelen, cemu se mam vlastne prizpusobovat
v tyhle zemi vladne chytra lez, korupce a Nova, to je mi krasna, povedena vlast, nedivim se Cikanum, ze se snazi utyct do Kanady nebo Anglie 
0/0
17.9.2003 0:57

franta mottl

ja nenavidim rasisisty a
cikany.
0/0
15.9.2003 19:32

jt_

vazne relevantni
Z dotazníku vyplynulo, že 35 procent studentů a žáků změnilo svůj původně negativní vztah k cizincům na spíše pozitivní. - Aneb radsi jim reknu, ze jsem zmenil nazor, abych z toho nahodou nemel opletacky..
Na svete existuji tri druhy lzi: mala lez, velka lez a statistika :-)
Rasismus tady je a bude a na otazku jestli bych chtel sedet s romem mam jednoduchou odpoved: "Radeji ne, a kdyz tak jen do te chvile, nez mi neco ukradne".
0/0
15.9.2003 19:31

barrow

Nepripadne mi to jako dobry napad
Jednou sem sedel v hospode a prisla tam skupina lidi z protialkoholni lecebny a ti meli za ukol presvedcovat zdejsi pivare a rumare o skodlivosti alkoholu.Kazdy z nich mel pripravenou kratkou rec.Zacali zvesela,jenomze pak se tam nejaky borec nastval,protoze ho nenechali v klidu ztlaskat gulas a spolecne s kamarady jim dali prez drzku a k vseobecnemu veseli je vykopli z hospody.Take to byla hra-na opilce a na napravene opilce.Tak nevim,zda zrovna tohle zabere.
0/0
15.9.2003 19:29

Yaroukh

ma ty prostato
to ste ty prachy mohli pekne potichoucku splachnout do WC - aspon by to nikoho neurazelo ... "vrely vztah" Cechu k ciganum neni rasismus, vy ynzenyri
0/0
15.9.2003 19:11

Horník Kdojevíc

Pokrytectví socialistické vlády:
Na co si socialisté hrají?
Navrhuji další otázky:
 
* Nevadilo by ti sedět v lavici s Hanákem, Chodem nebo Valachem?
* Vydržel bys svému sousedovi něco neukrást?
* Nevadilo by ti platit řádně a včas nájemné a poplatky za televizi?
* Vadilo by ti, kdyby se ostatní k tobě chovali tak, jak ty se chováš k nim?
* Uznáváš, že Hanák, Cikán, Chod a Valach jsou stené rasy?
* Uznáváš, že Hanák, Cikán, Chod a Valach mají stejné povinnosti?
 
0/0
15.9.2003 19:01

brunic

to su...
..teda zvjedavej,kerej startér dá povel, by vláda do cíle dobjehla zdárně a nebyla diskvalifikována pro použití zakázanejch směsí...esli se jí podaří zdárně naplnit odměrku,když bude uřícená zcela...
0/0
15.9.2003 18:30

hovnival-

@@
Kampan nepovede k nicemu, to je jasne uz ted. Je pravda, ze v Cesku je velky rasismus - vztah Cechu k Cikanum neni dobry, ale myslim, ze se nikdo nemuze divit. Cesi je nemaji radi ne proto, ze jsou tmavi, ale proto, jak se chovaji. A existuje tez velice silny rasismus opacny - Cikani nemaji radi bile Cechy.
 
Ovsem take je pravda, ze Cesi jsou velice nesnasenlivi ke vsem cizincum, bez ohledu na jejich barvu. To uz vysvetlit nedokazu.
 
0/0
15.9.2003 18:28

brunic

Re:
esli sme se ponovu stretli-broucku milei-tak te vitam...vono se to nejak rozprchlo-scarabe...nejni s kym hubu prosklebit...
0/0
15.9.2003 18:32

hovnival-

Re:
nazdar bruno. jak se vede? kde ses toulal?
0/0
15.9.2003 18:35

brunic

Re:
budiz bohu chvala---ses to ty...bojoval sem s neprizni osudu-je to vcil na remis v devatym kole...tech modrin...nesmim zklamat sazkare-ja ale vsadil na svou prohru...budu v baliku a pak te pozvu na drink...kde sou -safraporte- ty vcecky nazhaveny mozky...hnusonj a spol...si pripadam jak jakeš v plotě...
0/0
15.9.2003 18:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.