Kolem a kolem ....
Precetl jsem si vsechny prispevky zde uvedene a rad bych se zastal ridicu nakladnich aut i autobusu i kdyz ne vzdy jsou bez viny.
Kazdy z techto ridicu by mel projit kazdorocnim prezkousenim /jsou vsak i cerne vyjimky ktere nemusi/. Kdy chodi ridici osobnich aut na neco podobneho? Nikdy. Ridicem nakladaku nebo autobusu se muzu stat pouze v pripade, kdy jsem splnil urcite podminky a mezi nimi je snad nejdulezitejsi PRAXE - pro autobus je to asi 2 roky jezdeni s nakladakem a pro nakladak je to obdobne s os.autem . Ridicem osobniho vozu se stanu po praxi v delce cca 20h.
Myslim si, ze nejvetsi "hovada" na nasich silnicich a nejen nasich, jsou mladi ridici, zejmena muzi, co se predvadi pred slecnami ve svych vozech, na ktere jim znacnou castkou prispeli rodice. Velice casto jezdi neprimerenou rychlosti, nerespektuji zakazy predjizdeni a vubec veskera pravidla pro jizdu na silnicich. A proc take? Vzdyt potrebuji oslnit devcata ci stejne stare kamarady. Dalsim "skvelym" prikladem jsou ridici, kteri jezdi krecovite, pomalu a stale v levem jizdnim pruhu. Nekde tady jsem cetl, jak se ridici nakladaku predjizdeji pri rychlost jednoho 80 a druheho 81. Ano, trva to dlouho /nebot dodrzuji predpisy/, ale vadi to jen netrpelivemu ridici. Ten trpelivy vi, ze rychleji jet nemuzou a je mu jedno, zda-li do mista A prijede o 5 minut pozdeji. Mozna by bylo dobre, kdyby statistiky uvadeli pocet nehod na pocet ujetych kilometru ridicu. Nejhorsi bilanci by mela uplne jina skupina ridicu nez ridici nakladaku ci autobusu.
Odpocinek: Ridici autobusu i nakladaku musi dodrzovat bezpecnostni prestavky. V pripade, ze ridicu jede vice, zpravidla se stridaji po 4 hodinach jizdy. U ridicu osobnich aut se zpravidla vubec nic takoveho nedela. Kdo je tedy rizikovejsi prvek na silnici? Odpoved je zcela jasna.
Ja sam jezdim jak s osobnim vozem, nakladnim vozem, tak i autobusem. Mym cilem je vzdy bezpecne dojet z mista A n