Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

U Svitav havaroval autobus, řidič zemřel

Plně obsazený zájezdový autobus havaroval v sobotu před půlnocí nedaleko Svitav. Při nehodě zahynul řidič, 45 cestujících bylo zraněno, z toho dvanáct těžce a 33 lehce. Příčina nehody se vyšetřuje. Zatím není jasné, zda byla příčinou havárie autobusu technická závada či nepozornost nebo mikrospánek řidiče.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ridicbcdet

Kolem a kolem .... zbytek
Rozhodne nesouhlasim s nazorem uverejnenym v nejakem prispevku, ze cim vetsi auto, tim mensi mozek. O velikosti mozku ridice spise svedci to, zda-li umozni predjeti jednoho nakladaku druhym, nebo na neho blikaji dalkovymi svetly, zda-li v kolone na dalnici predjizdi v odstavnem pruhu /vzdy jsem videl takto predjizdet jen osobni auta/, zda-li pred krizovatkou na cervenou neudela "mysku" tezkemu vozu atd. Preji vsem mnoho bezpecne ujetych kilometru.
0/0
15.9.2003 19:28

ridicbcdet

Kolem a kolem ....
Precetl jsem si vsechny prispevky zde uvedene a rad bych se zastal ridicu nakladnich aut i autobusu i kdyz ne vzdy jsou bez viny. Kazdy z techto ridicu by mel  projit kazdorocnim prezkousenim /jsou vsak i cerne vyjimky ktere nemusi/. Kdy chodi ridici osobnich aut na neco podobneho? Nikdy. Ridicem nakladaku nebo autobusu se muzu stat pouze v pripade, kdy jsem splnil urcite podminky a mezi nimi je snad nejdulezitejsi PRAXE - pro autobus je to asi 2 roky jezdeni s nakladakem a pro nakladak je to obdobne s os.autem . Ridicem osobniho vozu se stanu po praxi v delce cca 20h. Myslim si, ze nejvetsi "hovada" na nasich silnicich a nejen nasich, jsou mladi ridici, zejmena muzi, co se predvadi pred slecnami ve svych vozech, na ktere jim znacnou castkou prispeli rodice. Velice casto jezdi neprimerenou rychlosti, nerespektuji zakazy predjizdeni a vubec veskera pravidla pro jizdu na silnicich. A proc take? Vzdyt potrebuji oslnit devcata ci stejne stare kamarady. Dalsim "skvelym" prikladem jsou ridici, kteri jezdi krecovite, pomalu a stale v levem jizdnim pruhu. Nekde tady jsem cetl, jak se ridici nakladaku predjizdeji pri rychlost jednoho 80 a druheho 81. Ano, trva to dlouho /nebot dodrzuji predpisy/, ale vadi to jen netrpelivemu ridici. Ten trpelivy vi, ze rychleji jet nemuzou a je mu jedno, zda-li do mista A prijede o 5 minut pozdeji. Mozna by bylo dobre, kdyby statistiky uvadeli pocet nehod na pocet ujetych kilometru ridicu. Nejhorsi bilanci by mela uplne jina skupina ridicu nez ridici nakladaku ci autobusu.Odpocinek: Ridici autobusu i nakladaku musi dodrzovat bezpecnostni prestavky. V pripade, ze ridicu jede vice, zpravidla se stridaji po 4 hodinach jizdy. U ridicu osobnich aut se zpravidla vubec nic takoveho nedela. Kdo je tedy rizikovejsi prvek na silnici? Odpoved je zcela jasna. Ja sam jezdim jak s osobnim vozem, nakladnim vozem, tak i autobusem. Mym cilem je vzdy bezpecne dojet z mista A na misto B. Rozhodne nesouhlasim s nazorem uverejn
0/0
15.9.2003 19:27

djdave3

info
moc info v tom clanku neni, kde jsou foto ? Taky nepisou ze jeli z vinobrani a ridic se tam zkulil ...
0/0
15.9.2003 9:28

Mar.tin

Nehody
Těch nehod autobusů je nějak moc poslední dobou.     Kdo jezdí vlakem se bát nemusí, průměr mrtvých na železnici je asi 1-2 za rok nebo ne? A to zpoždění za život snad stojí.
0/0
14.9.2003 23:33

hbf

Re:
No, koukám, že motoristům dělá problém i mimoúrovňové křížení se železniční tratí. Ach jo.
0/0
15.9.2003 12:15

michallll

Snad už je čas
Snad už je čas zaměstnávat jako řidiče normálnější lidi, tedy cizince, kteří jsou připraveni nejen bezpečně jezdit, ale také zvládat nutné selhání techniky.
 
Takový Turek má funkční rodinu, ze které odjíždí nejen v pohodě, ale kam se chce také vrátit. Do televize civí a jsou pravidelně hypnotizováni jen turečtí povaleči co nemají řidičák. Turek obvykle umí i pít a na svou uniformu /ta je za volantem důležitá jako výraz prestiže a zodpovědnosti/ je hrdý. Také nechce kopat motykou.
 
Měl rodiče, co ho nezneužívali, a tak nemá potřebu zneužívat mašinu ani pasažéry. Pravidelně trénuje svůj postřeh. Např. i neturečtí israelští šoféři prodávají lístky za jízdy. Drobné mají nachystány, i lístky znají po paměti. Konkurence nespí, a čekat na zastávce by nikdo nevydržel, minimálně ne autobusy další, neb jich jezdí hojně. Mají nehody, ale vzhledem k tomu tempu a hustotě provozu, vzhledem k nutnosti chránit pasažerý před Palestinci, docela řídké. On totiž tamní šofér musel být skvělý v armádě a první prroblém jej vrátí na náklaďák.Rozbitých aut je tam mnoho, profesionálu se to jen nějak netýká, podobně jako dříve u nás.
 
Čech bohatne, čistí svůj bazén, sleduje  kde co, ať, probůh, jezdí už jen se svým offroadem a neohrožuje lidi!
0/0
14.9.2003 17:42

ALKIN

Re:
Jinak zdráv?
0/0
14.9.2003 18:56

dykl

Re:
co toje za blábol, jsi oprvdu zdráv?????
0/0
14.9.2003 19:37

seba2

Re:
Strupe nevíš co píšeš. Máš v hlavě zmatek jak v ruským filmu!!!
0/0
14.9.2003 23:40

II tsohg

xxx
Měl jsem dneska cestu kolem toho místa-rychlost je tam omzená na 40  a chce to tam dávat celkem bacha, takže nejspíš jel jak kanec...
0/0
14.9.2003 17:39

rudlanka

přetěžování řidičů
Tyto nehody vznikají z nedostatku odpočinku řidičů,kteří pravděpodobně nedodržují bezpečnostní přestávky. Kdyby se přestávky dodržovaly a nezkracovaly ,bylo by jistě méně nehod.
0/0
14.9.2003 12:24

Kajinab

Re:
Souhlasim. Zodpovědnost by měli ale nést i zaměstnavatelé, řidiči většinou nedodržují přestávky z toho důvodu, že by na jejich místa byl přijatý okamžitě někdo jiný...
0/0
14.9.2003 12:53

masinfira

Re:
Tady bych spis rekl, ze podle clanku se jednalo o typicky vesnicky pripad-autobus vlastni mistni JZD,udrzba je takova aby vubec jezdil, ridicem je nejaky traktorista s ridicakem na autobus, ktery tech zkusenosti z nekolika cest rocne jiste nema tolik a o zkouskach, ktere museji absolvovat ridici dopravnich podniku, si muze nechat jenom zdat. A pak to tak dopada!!!
0/0
14.9.2003 13:08

Plazhad

Re:
Co jsi myslel tim, ze o zkouskach, ktere museji absolvovat ridici dopravnich podniku, si muze jenom zdat ? Z toho je poznat, ze tomu vcelku nerozumis. Kdyz chces dneska ridit autobus, musis mit ridicsky prukaz a k tomu jeste osvedceni o profesni zpusobilosti. K tomu, abys toto osvedceni mel, musis kazdy rok na skoleni s prezkousenim.
Jeste mimo to chci dodat, ze nejaky skoleni i s prezkousenim, by mel absolvovat kazdy ridic minimalne kazdych pet let. Protoze kdyz vidim nekoho na kruhovem objezdu, jak uplatnuje pravidlo prednosti zprava (dava prednost vjizdejicim vozidlum) a brzdi tim celej provoz, tak se mi chce brecet. Tak bych mohl pokracovat dal. Kdyz nekdo delal autoskolu pred 20 lety a od te doby nevidel vyhlasku, protoze ho k tomu nikdo nedonutil, tak by nemel na silnici co delat.
0/0
14.9.2003 14:16

barrow

Re:
Presne.Souhlas.
0/0
14.9.2003 16:48

barbudo

Re:
Přednost zprava na objezdu platila ještě před rokem. Krmili tím řidičem v kampani spojené s předností chodců. Teď nenápadně změnili přednost na objezdu a v televizi o tom ani nepípli.
0/0
14.9.2003 18:09

vladěna

Re: Je to dobre.
A je to snad spatně, vždyt je to vaše živobytí. Každý člověk se ve svém oboru snaží neustále sebevzdělávat. Tak proč ne vy?
0/0
14.9.2003 21:14

rudlanka

Re:
A to je právě ten problém. Je třeba přijmout více řidičů a počet dopravních nehod klesne a tím pádem ubudou počty mrtvých a zraněných.
0/0
14.9.2003 14:13

Smil

Re:
Hmm dobrej napad, ale kdo to pujde delat???Nikdy bych nevozil lidi za ty penize. Jinak ridic je porad jednou nohou v kriminale.
0/0
14.9.2003 15:58

ALKIN

Re:
To chcete říct, že je lepší, když nedodržujete bezpečnostní přestávky (pravděpodobně musíte falšovat tachografy),  vyděláte si víc, i když hodinově to vychází asi nic moc, a riskujete jednu nohu v kriminále? Zřejmě jste mladý a zatím vám dosud vše vycházelo. A to samé si pravděpodobně říkal  i ten řidič autobusu. Bohužel si nyní už ani neřekne, jestli to stálo za to.
0/0
14.9.2003 18:53

pjotri

Re:
Toto urcite nebyl problem zrusene bezpecnostni prestavky. Pokud vim, autobus se vracel z CELODENNIHO zajezdu z Brna. Do Svitav je to cca 70 km a havarka byla 4 km pred Svitavama. Autobus tedy ujel cca 64 km. V Brne stal a cekal na duchodce. Jel tedy necelou hodinu, z cehoz plyne, ze zadnou bezpecnostni zastavku nemusel delat a ani ji - jako profesional - po hodine jizdy nepotreboval. Asi jel jako prase a ten autobus byla plecka. Je to stejny, jako u podobnych "podnikatelu" - cuckaru. Koupi vyseptanej 15-ti letej vrak, udela GO barvou, kamos mu PRODA technickou a jede se rejzovat. Znam jich taky par, co jim neustale dochazi nafta, co neplati ridicum, co se proste snazi vydelat za kazdou cenu. A kdyz vidim ty vraky, co se sunou do Chorvatska....
0/0
15.9.2003 8:58

pjotri

Re:
Omlouvam se, autobus ujel cca 66 km.
0/0
15.9.2003 8:59

ALKIN

Re:
Nechci polemizovat s vašim příspěvkem, protože já jsem odpovídal na předchozí názor. Jinak máte ve všem pravdu. Informace  o tomto konkrétním případě jsou pouze z médií, tam potvrzují, že autobus neměl platnou TP a měl sjeté pneumatiky, navíc podezření na alkohol. jediné co lze dodat, že to místo je opravdu nebezpečné a to esíčko se dá projet osobním autem bezpečně max. šedesátkou (proto je tam dlouho předtím postupně snižována rychlost až na 40 km/hod.). Pro ty, kteří nyní ladí klávesnici a chtějí mi sdělit, že to dokázali projet rychleji, šetřte prsty a ušetřený čas věnujte sebezpytování!
0/0
15.9.2003 10:17

matn

Re:
Ten řidič byl výborný kluk, který nepil a ani nemluvil sprostě.... Nehoda se stala o půlnoci kousek před cílem cesty. To je vždy nejhorší úsek cesty. Tu cestu znal nazpaměť. Musel usnout, nebo se mu něco stalo. Je mi líto jeho manželky a dvou malých dětí.
0/0
18.9.2003 13:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.