Diskuze

Odpor k reformě poslal do ulic tisíce lidí

Protest odborářů proti vládní reformě v klidu skončil. Jejich předáci tvrdí, že se jim podařilo dostat do ulic Prahy přes jednadvacet tisíc lidí. Vládě i sněmovně vzkazují: "Nenecháme si vnutit reformu, která ožebračí část národa."
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

OndraTM

15. 9. 2003 14:04
Když lůza vyjde do ulic...
Odboráři šli stávkovat proti reformě financí, kterou chce prosadit vláda politických mrtvol a sociální demokracie. Stávkující mi skutečně připomínali lůzu, pod tímto pojmem si představuji nevzdělané křiklouny, co natahují ruku po sociálních dávkách, kdykoliv je to možné. Při pohledu na ně jsem se přestal divit proč máme takovou vládu jakou máme, policii, soudy... pokud tohle je český národ, nemám příliš chuť zde zůstávat. Nikde jsem neslyšel smysluplné požadavky, jen víc platů, brzy do důchodu, co nejvíc zadarmo. Proč nekřičí víc peněz do školství, aby aspoň naše děti měly lepší šance.... třeba nebo snižte daně ať nám můžou dát větší plat... ne místo toho bylo slyšet hesla o zavírání tunelářů, úplatkářů, potírání šedé ekonomiky. Proboha copak si ta lůza neuvědomuje, koho to volila. Lidi jako Škromach, Lachnit, Schling ... to ti a spousta dalších lůzovládců může za současný stav.
0 0
možnosti

boganek

15. 9. 2003 15:17
Re:
OndroTM je velice snadné se dostat mezi lůzu, ale z luzy ven se jen těžko hrabe nahoru. Za tento stav nemůže jen Lachnit atd., ale ještě jste zapoměl na původce všeho zla v tomto státě - ano je to Kavan a jeho zlodušný Richelieu (myslím Srbu). Panebože proč se to furt opakuje a vidím zaslepený svazáky, kteří jednou v modrých košilích a jednou v rudých papouškujou stupidní názory, aniž by na chvíli připustili, že existuje nejen bílá a černá, ale i tisíc různých odstínů mezi tím.
S pozdravem Bogan
0 0
možnosti

SandyMajor

15. 9. 2003 13:45
Pokřivené vidění
Ač sám nesouhlasím s reformou (špatně postavena, neřešící hlavní problémy, systém navracející společnost do dob minulých), musím konstatovat, že příspěvek chudinky maminky je absurdní. Položte si vážená paní několik otázek. Chtěla jste být muž nebo žena? Chtěla jste mít rodinu? Proč jste se vlastně vdala? Při plánování rodiny jste nepočítala klady a zápory? Kdo měl dříve nejvyšší daně a úlevy (svobodní na vás prodělávali a platili a platili)? Koho je povinnost vychovat děti a hlavně jak? Těch otázek by bylo daleko více, ale je vidět vaší zkaženost. Uvědomte si, že nejste v takových situacích jako byly ženy dříve. Sám jsem ze čtyř dětí a otec nám zemřel, když mi bylo 13 let. Život se se mnou nemazlil a matka nás musela taky uživit a ošatit. Že by dneska naříkala, tak to tedy ne. Dříve byly ženy daleko odpovědnější než dnes. Dnes jste skoro všechny strašný chudinky, kterým se jen křivdí. Uvědomte si úděl ženy jako matky a rodičky. Pokud je váš manžel neschopný, tak je to jeho i vaše chyba.
0 0
možnosti

antix

15. 9. 2003 13:59
Re:
Tak , ač zkažená, přesto slušně odpovídám. Bohužel jste patrně přehlédl, že jsem (podle dřívějších tabulek 3, podle nynějších 8, podle budoucích?? roků před důchodem, tedy spíš babička). Nebudu se s vámi přít, kdo je větší sirotek, mně maminka mohla dopřát tu střední školu, protože jsem si přála rodinu, vdala jsem se. Věřila jsem, že pokud budu pracovat v zaměstnání i v rodině, povede se nám slušně. Nikdy jsem ale nemohla zůstat v domácnosti. Manžel byl šikovný, ale jeho plat prostě nestačil. Ale zato byly tzv. sociální jistoty - jesle, školka, družina...těšila jsem se, že až děti vychováme, užijeme si aspoň podzimu života. Houby, podzim je tady a všichni vidíme, kam to dospělo. Sociální jistoty nikde a vláda chce ubrat i tam, kde už to skoro není možné. Na nic nejsou peníze, přestože celý život pracujeme a odvádíme daně. Je snad moje chyba, že je NĚKDO prošustroval? Já jsem ale reagovala na příspěvek paní, které se rovněž dotkla kritika, že ženy by neměly být zvýhodňovány, že jsou na tom stejně jako muži. To by bylo na dlouhou diskusi - prostě příští život chci být chlap.
0 0
možnosti

timec

15. 9. 2003 13:09
Reforma nestojí za nic, ale i tak
 bych je hnal, ty odboráře nenasytný. Jejich požadavky jsou naprosto nesmyslné, ve smyslu neschopným dejte, schopné olupte.  Místo aby tlačili na co nejmenší rozhazování a snižování veřejných výdajů a snížení daní, tak volají jen po větším přerozdělování a nespravedlnosti. Zrovna železničáři mají co naříkat.
0 0
možnosti

macape

15. 9. 2003 12:42
Výsměch poslanců
A poslanci by si chtěli nyní zvyšovat svoje platy za nic nedělání, to je úplný výsměch, nemá to logiku, když utahovat opasky, tak od vrchu. Za vlády profesora Klause, jsem neviděl utahování opasků ministrů, poslanců, soudců, senátorů
0 0
možnosti

_m-

15. 9. 2003 12:15
Dotaz na svobodného občana
Nepochopila jsem tvou připomínku o zbytečnosti krátit důchodový věk ženám, které vychovaly děti z toho důvodu, že mohly čerpat mateřskou dobvolenou. Je mi okolo padesáti, mám dvě děti, do důchodu jdu zhruba za 9-13 let (to záleží na vývoji důchodové reformy). V době začátku mého mateřství byla placená mateřská 6 měsíců, u druhého dítěte do dvou let dítěte 600 Kč mateřský příspěvek, ostatní zadara. Malé děti jsou často nemocné (ty moje byly), to znamená časté absence, musela jsem dělat na zkrácený pracovní úvazek = kariéra v troubě. Moje vrstevnice a spolužačky mají podstatně vyšší funkce a výdělky. Děti nepřestávají být dětmi po skončení mateřské, naopak, musí přežít (a s nimi jejich rodiče) školu, pubertu, dneska je jim okolo dvaceti, ale přesto musím denně vařit, obden prát, žehlit, uklízet po čtyřech lidech, když mají problém, obrátí se na mně (a na koho jiného) s prosbou o pomoc při řešení atd. Opravdu myslíš, že nemám nárok na odpočinek o něco dřív? Madla
0 0
možnosti

boganek

15. 9. 2003 12:30
Re:
Máte (dle mého zvrhlého a zde budu označen i levicového názoru). Ovšem to zdejší typičtí socialističtí inženýři (a je mi zcela fuk, že teď momentálně hlásají pravicovou či jakou politiku) jaksi nidky neuznají, ale co je horší ani nepochopí.
S pozdravem Bogan
0 0
možnosti

Milkman_Dan

15. 9. 2003 12:09
Odbory
Nemelo by to byt nahodou tak, ze odbory by meli prosazovat ochranu v ramci PLATNYCH pracovnepravnich norem, misto toho aby se snazily prosazovat sve vlastni politicke pozadovky do nove pripravovanych zakonu????? Mam pocit, ze je tu cosi shnileho v nasich odborech, nejaka hnijici mrtvola, mrtvola jmenem komunismus  Jejich program vicemene rika, zabrzdime ekonomicky rust jeste vic nez ted, hlavne ze se budou mit zase vsichni stejne Stech a Dufek, maj tlustej pupek
0 0
možnosti

barbudo

15. 9. 2003 12:23
Re:
Jistěže. Odboráři mají vyjednávat o mzdách a třeba stávkovat, pokud budou jejich ovečky nespokojené. Ostatní už není jejich pivo.
0 0
možnosti

eBacil

15. 9. 2003 12:00
Ale přece jen...
...jeden požadavek snad má logiku - a to započítávání středoškolského studia. Studium je něco, čím se člověk připravduje, aby měl jako pracovní síla větší hodnotu - má z toho víc on, ale zpravidla i stát. Takový člověk totiž přinese víc hodnot a je tedy více co zdanit. Proto si myslím, že tato část reformy (která v podstatě znevýhodňuje vzdělané) je opravdu nedomyšlená.
0 0
možnosti

maximila

15. 9. 2003 12:00
reforma je nutná,ale..
reforma je nutná, ale proč jen pro některé?nikde není řečeno, že třeba krácení nemocenských dávek se bude týkat i poslanců a všech dalších, proč si mají ještě před reformou zvyšovat platy? Proč poslanci operují jen svým platem a nepřipočítávají k tomu i všechny další výhody - bydlení, cestovné, telefony atd.? Zákony,které tvoří se neustále předělávají, schází stejně jako dřív na jednáních,dělníci si toto dovolit nemohou.
 
0 0
možnosti

eBacil

15. 9. 2003 11:56
Populismus je i nekrácení nemocenské
Souhlasím s tím, že většina odborářských požadavků se dá charakterizovat slovy  - populismus a demagogie (byť "analýza" Svobodného občana doopravdy žádnou analýzou není). V zásadě jde o to, že chceme-li se mít jednou dobře, musíme něco udělat pro růst ekonomiky, a to rozhodně neuděláme tak, že budeme zpomalovat snížení daní podnikatelům. Ale souhlasím i s tím, aby se krátila nemocenská za první tři dny - nemocenskou spousta lidí zneužívá. Ti, kteří jsou občas doopravdy nemocní, to ty tři dny zvládnou, a ti ostatní si to rozmyslí.
0 0
možnosti

2Mac7

15. 9. 2003 11:36
"Chudým seberou, bohatým přidají"
Vysvětlete mi prosím někdo, co plánuje vláda ve svém návrhu reformy přidat bohatým ?
0 0
možnosti

Vaclav Hanus

15. 9. 2003 13:41
Re: asi jsi necetl navrh...
Tys asi navrh reformy necetl... Pro bohate: snizeni dane ze zisku firem, odbourani zdaneni prevodu nemovitosti, odolani zavedeni pateho danoveho pasma, nezvyseni sazby ve ctrtem danovem pasmu...zejmena posledni dva principy by byly urcite prosazeny, kdyby vlada pdlehla dvema velice ofenzivnim silam - odborum a KSCM. A nakonec i presun odpovednosti za vyplaceni nem.davek na firmy pravdepodobne zpusobi, ze jim cast techto prostredku zustane (v porovnani s dnesnim stavem..) - a to si samozrejme rozdeli manazeri...
0 0
možnosti