Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nebezpečná je každá cigareta

Kuřáky mají od jejich zlozvyku varovné nápisy i šokující fotografie na krabičkách. Někde zakazují kouřit v restauracích. "Nebezpečná je každá cigareta," říká Eva Králíková z Poradny pro odvykání kouření při Karlově univerzitě. V on-line rozhovoru dodala, že škodlivé je i pasivní kouření. "U nás je příčinou cca 1000-2000 úmrtí ročně," doplnila. Její odpovědi najdete ZDE

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hnuson

hejhou
Kouřil jsem 23 let a posledních pár roků už jsem dokázal urazit i tři krabičky máček za den. Seknul jsem s tím ze dne na den....první noc jsem nezamhouřil oko..pak už to bylo lepší. První dva měsíce jsem si lepil nikotinové náplasti ( snad to pomohlo - nevím ) . Teď už nekouřím skoro rok, přibral jsem 7 kg, začal jsem cvičit a zase jsem je sundal a ještě jsem se zbavil bříška a podstatně si zvednul kondičku. Musím si trošku hlídat jídelníček - fakt je že kdybych se nekontroloval tak sežeru co vidím...Nicméně můžu prohlásit že se cítím po fyzické stránce absolutně skvěle a jenom si nadávám jakej jsem byl vůl že jsem někdy s kouřením začínal. Fakt je že teď si už na cigaretu skoro nevzpomenu a když na mě dýchne kuřák po cigaretě tak je to hnus........už jenom kvuli tomu hroznýmu smradu kterej si kuřáci vůbec neuvědomujou bych nikdy nezačal znovu kouřit........čau borci
0/0
7.1.2004 7:46

cimina

zapoměla jsem
a navíc jak moc jste si jisti žecigareta způsobuje rakovinu.jen tak o medicíně něco vím.rakovinu může spustit absolutně cokoliv třeba chleba.znala bohužel znala jsem člověka který nekouřil ani to nevyzkoušel ani jeho rodina nekouřila,alkohol požíval jen příležitostně a měl rakovinu jazyka a hrtanu.způsobila to cigareta???
0/0
23.11.2003 11:11

cimina

dotaz
Vy jsi opravdu myslíte,že různé varovné nápisi donutí lidi přestat kouřit?Dle mého názoru je to blbost.jsem kuřák už 10let a nikdy mě žádná reklama a varovné nápisi nenaváděli kčemukoli.a to v současné době kupuji tabák téměř po kile.lidi kouří protože chcou a na nějakou rakovinu "kašlou".kdyby člověk chtěl tak přestane kouřit ze dne na den kdyby měl dneska někdo žít zdravě tak se nedoplatí.pro mně osobně kouření je jedina neřest (velmi negativní)kterou mám.alkohol snáším blbě drogy neberu,protože když to přeženu nejsem schopna s drogama skončit sama či už k tomu nemám příležitost.tak co už jen zbívá cigáro.
tak proč komplikovat kuřákům život!jistě vše má svoje hranice.ale taky odsut posud.a myslím si že je přímo na člověkovi jestli mu není blbý kouřít v přítomnosti dítěte či je natolik tolerantní a nezapálí si v přítomnosti někoho kdo je alergycký na nějakou složku z cigára.
vše je otázkka domluvi a né příkazů
0/0
23.11.2003 11:04

MEFLL

Přestal jsem kouřit :-)
Byl jsem u Dr.Prokopjuka a funguje to. už měsíc nekouřím :-)
0/0
1.11.2003 20:18

kajmanek

Re:
Tak tam jsem byl taky a nefunguje to...
0/0
20.11.2003 17:08

poljos

Jak na to!
1. Postřílet kuřáky
2. Zavřít tabačky - stát sice přijde o nějakou miliardu, ale co má být, už je zvyklý!
3. Propustit cca 30% policistů - nebudou mít co dělat (nebude koho kontrolovat)
4. Postřílet i ty všechny ostatní lidi a stát bude mít konečně klid definitivně.
 
0/0
10.9.2003 18:51

mecháč

Re:
 nebo zastřelit tebe ty knehte a budu se mit furt stejne fajn...
0/0
11.9.2003 9:04

Radvy

Re:
Kdo jsi, že tě tolik zajímá státní prospěch.
Všechny anarchisty na tebe Ty ti ukážou
0/0
30.9.2003 9:20

petr z plzně

Re: NEPŘIJDE ANI O MILIARDU.
PROTOŽE DESÍTKY MILIARD UŠETŘÍ NA LÉČENÍ ZÁVISLÁKŮ NA CIGÁRECH.JEN NA TO NAŠE / SKVĚLÁ / VLÁDA JEŠTĚ NEPŘIŠLA.
0/0
7.1.2004 1:46

makakrh

..
V zdravém těle zdravý puch!
0/0
10.9.2003 16:52

lukinoo

hmmm
Kouřím, kouříš kuřme, kuřte, své tělo si tímto tužme.
0/0
10.9.2003 14:12

pinguinone

a co kouris...
.. ze,furt spis :))
0/0
10.9.2003 14:36

lukinoo

Re:
Jsem všude první.  Nespím, ale pracuji a i přesto jsem všude první.Ptám se, kdo potom spí?
0/0
10.9.2003 15:13

pinguinone

abys nepraskl
,to jsou jenom vyjim ky
0/0
10.9.2003 16:00

Fibber

Re:
0/0
10.9.2003 15:09

mecháč

nazor
jsem kurak asi 4 roky, nikdy nikomu nekourim u obeda a sam jakoz to kurak to nemam rad. s tim souhlasim s nize uvedenymi prispevky nekuraku. co mi ale nejni jasny: podivejte se jak policie kontroluje kolik cyklistu ma helmy, kolik chodcu prechazi jinde nez po prechode...to si opravdu myslite, ze naka trapna vyhlaska nebo zakon co ja vim co vydaj me bude omezovat v tom, ze si na zastavce nezapalim?! no to snad nemyslite vazne:) bojim bojim:))
0/0
10.9.2003 13:20

tommy007

Kuraci jsou vetsinou neohleduplni
Jestlipak si kuraci taky uvedomi, ze nekurakovi smrdi jejich cigareta nejen v restauraci, autobusove zastavce, ale treba i kdyz jdou 10m pred kurakem (zalezi na vetru). Tezko. Meli by si taky priplacet na zravotni pojisteni, nevim proc jejich nemoci, souvisejici s kourenim, maji platit nekuraci. Koureni je nemoc na kterou je ucinny lek - rakovina plic.
0/0
10.9.2003 12:58

Dusja & Marusja

Re: Vendula
ale uvědomí... Je nám to ale úplně jedno - když to tolik vadí tobě, tak si holt ty větry musíš hlídat. Docela by mě zajímalo jestli jsi takhle rezolutní, když ti šéf zavoní pod nosem se svým novým "turbodýzlem" a taky mu vyprávíš tuhle hystorku s větrem
0/0
10.9.2003 13:06

tommy007

Re:
Taky, jeste ze vetsinou jezdi dopravou a chodi pesky. V Turbodyzlech jezdi hlavne kuraci :-)
0/0
10.9.2003 15:09

Carloos

Re:
..... ach jo.... dobrá tak teda ať všichni kuřáci poumíraj na rakovinu.... zdravotnictví na tom tak ušetří, že až budeš lékaře potřebovat ty, tak se budeš se mít jak v bavlnce, ne? 
0/0
10.9.2003 14:34

tommy007

Re:
Bohuzel neusetri, predtim nez odejdou, tak jejich leceni stoji tolik, ze by se za to dalo modernizovat rada nemocnic. A vse jen kvuli jejich kouri. Ale mam napad, navrhuji pridat na cigarety zdravotni dan, ktera pujde primo na leceni kuraku.
0/0
10.9.2003 15:14

QEEK

Re:
Kuřáci, alkoholici, motoristi a debilní spotřební daň drží tuhle zemi (potápějící se loď) nad vodou. Příště napřed mysli než začneš psát. Dík
0/0
10.9.2003 15:26

tommy007

Re:
Docela by me zajimalo kolik se vybere na dani z cigaret a utrati za nemoci spojene s kourenim. Zkus se nad tim zamyslet a uvidis jak moc se na kuraky doplaci. Priklad: Pokud jako kurak zaplatis statu denne 20 Kc z cigaret, tak to je za 30 let asi 220tisic. Coz neni zase tak moc, kdyz uvazime jak drahe je treba onkologicke leceni (bohuzel i neuspesene).
0/0
10.9.2003 15:54

Culeto

Re: A ještě jednou
Myslím , že se Vám přes daleko lepší okysličování krve proudícího do mozku nedostává toho základního a to jest rozumu. Problém neleží v rovině kolik kuřák zaplatí, ale kolik se z kuřákových peněz dostane do zdravotnictví. Váš výpočet trošku pokulhává páč jste tam zapoměl započíst dvě položky a to zdravotní pojištění odvedené kouřícím pojištěncem a daně placené výrobcem kuřiva. Pokud budete souhlasit s tím, že kouření je nejčastějším důvodem rakoviny ( tedy ne jedinným ) tak v případě, že by všichni kuřáci přestali kouřit nedošlo ani po vymření kuřáků k zániku výskytu rakoviny a penízky by zcela bytostně chyběly. Dále pak pokud by jste byl o rakovině alespoň trochu informován, věděl by jste , že je to nemoc velmi zlá a můžete si ji přivodit pouhou dedičností bez toho aby jste takzvaně rizikově žil. Souhlasil by jste pak s tím, že když by jste měl takzvaně rakovinu v genech, že by jste si připlácel? Jak chcete postihnout lidi, kteří se přejídají a pak ve 40 letech chodí na operace srdce ? Co kdyby jste místo uvažování zkusil práci, snad Vám to půjde lépe. Tu sei e grande vecchio katzo
0/0
10.9.2003 17:20

tommy007

Re:
Mam radost ze se mi podarilo vyprovokovat nejakeho kuraka, ktery dokaze o sve zavislosti premyslet (nebo se mylim) :-) Bohuzel dispozice v genech si nevybirame, jestli ale budem kourit ano. Myslim, ze lze statisticky priblizne odhadnout kolik pripadu je zpusobeno kourenim a kolik jinymi faktory. Dan na cigarety se bude stejne zvysovat, takze kdyby sla cilene cast do zdravotnicvi, tak mu to jenom prospjeje. Ano prejidani je taky problem, ale tam alespon clovek ohrozuje jen sebe (pokud zrovna nenuti nasilim nekoho do jidla), u koureni omezuje (a ohrozuje) i svoje okoli.Praci bez koure zdar!
0/0
10.9.2003 17:37

packerqb

Re:
Jo. Predpoklady pro rakovinu obecne jsou v genech.
Ale s rakovinou PLIC je to neco jinyho - tady je to fakt vetsinou tak, ze za to muze jen a pouze koureni.
0/0
14.9.2003 11:54

Culeto

Re:
Milé trdlo, zřejmě jste ještě neviděl někoho umírat na rakovinu. Osobně bych Vám přál to zažít. Dále pak nevím proč by zase Vaše nemoci měli platit kuřáci nejen formou pojištění ale taky i spotřebních daní. Va cagare!
0/0
10.9.2003 16:49

eIgor

Moje plíce
Zajímalo by mě, jak vypadají moje plíce po 5 letech občasného kouření? 2-3 denně, někdy ani to.
Díky moc za odpověď.
0/0
10.9.2003 12:32

Rosomak

0/0
10.9.2003 13:13

Dusja & Marusja

Vendula
přestat kouřit není jednoduché. Původně jsem zkoušela přestat si cigarety kupovat a kouřit jenom "davajky" s tím, že mi eventuelně bude tak trapné stále loudit, že to nakonec vzdám úplně. Chyba lávky! Když má člověk vypito, tak mu není nic trapné a já jsem tuhle v neděli žebrala kolem celého stolu a vykouřila jsem asi tisíc startek bez.... Eventuelně mi jeden inženýr řek, že pokud chci kouřit ta můžu i jemu... No a protože se mi moc nelíbil dobytek jeden, tak jsem si šla ve finále koupit Malbóro Lajts, tu krabičku po deseti, asi čtyřikrát a ve finále jsem s ním šla stejně domů... Přestat kouřit není prostě žádná sranda a chce to náturu   
0/0
10.9.2003 10:45

Chip_1

Re:
Jde o to v jakém prostředí se nacházíš. Ti co tvrdí jak je to jednoduché jsou proti nám už za vodou a my se s tím budeme muset asi poprat. Je to o zvyku, káva bez cigarety, drink bez cigarety, pokec bez cigarety jde to vůbec... asi ano, když je tu taková spousta těch co to zvládli.
0/0
10.9.2003 12:03

helmut1

kouření
Já si bidu kouřit kde budu chtít a kdy budu chtít a tihle rádobyuvědomělci ať se třeba pose***, jen tak mimochodem kolik asi s těchhle nekuřáků se veze ráno do práce autem.Schválně za kolik cigaret asi vydá ta jeho jedna cesta tam a zpět.Jenže o tom už drží hubu, tak ať si každý zamete před svým prahem a pak se chvástá jak je dokonalý.
0/0
10.9.2003 10:04

sonina

Re:
Mily Helmute, jeden velice moudry pan jednoho dne obedval v restauraci a prisedl si k nemu jiny pan, ktery si zapalil cigaretu, i kdyz videl, ze prave ji. Moudry pan zvedl oci od obeda a rekl mu, ze je nekurak a pozadal ho, aby uhasil cigaretu. Pan se otazal proc? ... Vite, mne ta cigareta smrdi tak, jako kdybych se vam vedle vaseho talire "vysral" a vy jste to musel cichat pri jidle.
Takze Helmute, zkus se vysrat vedle sveho obeda a pak to snez. Asi ti to nebude chutnat a zvedne se ti zaludek
Ja jsem taky kuracka, ale s ohledy na lidi. 
0/0
10.9.2003 10:22

zvednumandle

Re:
stejně jako nekuřáků. Naprosto stejně, s tímhle argumentem běž do háje, nemá žádnou logiku
0/0
24.10.2003 15:42

kubajss

Hulte si jinde!!
No, kouření a ani vaší svobodnou volbu zda kouřit nebo ne Vám nikdo nebere, jenom na to budete mít vyhrazená místa. Bude to naopak - už nebudou vyhrazená místa pro nekuřáky, ale vyhrazená místa pro kuřáky. Sám jsem kouřil a kouřit jsem přestal. Je to humus a hlavně hroznej smrad. Lidi PŘESTAŇTE - UŠETŘÍTE!!!!!
0/0
10.9.2003 9:34

ibufix

Re:
Kdyby vetsina navstevniku restauraci byli nekuraci, uz davno by byly vyhrazena mista pro nekuraci. Ale je to naopak a uskromnit se tak musi mensina. Nikdo vas nenuti do restauraci chodit. Prestante a urcite budou otevreny nekuracke restaurace jenom pro vas, aby se pokryla dira v trhu. CHCE TO JENOM CHTIT. ;-)
0/0
10.9.2003 9:39

DaveQStone

Re:
Nejde jen o restaurace ale i o dalsi verejne prostory jako zastavky autobusu a podobne mista. Tam by se melo zakazat koureni.
Jinak clanek se zabyva hlavne kampani proti koureni aby lide prestali kourit , ne aby se vyhrazovala mista pro koureni.  Kazdy vi ze koureni skodi zdravi a ze to leze do penez, tak proc sakra lidi kouri
0/0
10.9.2003 9:47

ibufix

Re:
Proc lidi kouri, kdyz je to bekany? Kdyz ti dam seznam veci, ktery jsou spatny tak je prestanes delat? Smrad na verejnych prostorach... mas pravdu, je to neohleduplne, ale stejne neohleduplni jsou jedinci se smradlavyma nohama, prdama a ja nevim cim jeste. Tem bych pobyt na verejnym prostranstvi zakazal taky.
0/0
10.9.2003 10:07

DaveQStone

Re:
Jenze clovek velmi tezce ovlivni jestli prdi nebo ne je to prirozeny proces. Verim taky tomu ze treba homelesaci by taky radi nesmrdeli a meli ciste obleceni, ale neni to vubec lehke. Oproti tomu odrict si cigaretu clovek muze, chce to jen vuli.
Musis uznat ze je spatne kdyz kurak svym kourenim skodi zdravi i ostatnim lidem.
0/0
10.9.2003 11:34

ibufix

Re:
To snad nemyslis vazne :-) Zadrzet prdy do chvile, nez odbehnes na zachod je mnohem lehci, nez skoncit s kourenim a houmici by si taky mohli najit praci kdyby chteli. Jak tady do nas kuraku vsichni hustite... chce to jen chtit (a to plati nejen o koureni, ale o vsem - ale to uz asi slyset nechcete, protoze se to tyka i vas, superlidi).
0/0
10.9.2003 13:29

Micheall

Re:
To je teda pekny alibismus, co tady uvadis. Zkus hrabnout do pameti a cestne uvest, kolik je pripadu, kdy jsi na zastavce citil cigaretovy kour, a pocet pripadu, kdy jsi citil neci vetry (coz je na rozdil od koureni alespon fyziologicke). Je mi jasne, ze prestat s koureni neni jednoduche, protoze je to zavislost a kuraci jsou v podstate nemocni lide, ackoliv si svou nemoc zpusobili sami. Ale doufam, ze se mnou budes souhlasit, ze misto huleni na zastavce a otravovani spousty dalsich lidi, to kurak muze jeste vydrzet a zapalit si nekde, kde uz to nikoho otravovat nebude. Tvoji poznamku o houmikach komentovat nebudu, dobre vis, zes to hrozne bagatelizoval a ze je to o dost sllzitejsi. Preju uspesne odnauceni koureni.
0/0
10.9.2003 14:50

Katoda

Opravdu mne fascinuje
jak si establishment, ale i moji spoluobčané osobují právo předepisovat mi, co mám, nebo nemám chtít. Kouřím od svých zhruba sedmnácti let, v bázni boží se brzy dožiju šedesátky a kdy jsem byl naposledy nemocen si už při nejlepší vůli nevzpomenu (na rozdíl od svého kolegy - vytrvalostního běžce, který pravidelně promarodí každé jaro a podzim). Předesílám, že respektuju práva nekuřáků, nicméně, jednu historku za všechny. Při cestě mým automobilem na Slovensko (Rajecké Teplice), se mi do auta doslova vnutil jeden z těchto "uvědomělých" militantních nekuřáků. První co uděla bylo, že mi v mém vlastním autě zakázal kouřit. Po přibytí na místo spěchal dotyčný pán na večeřičku do restaurantu "Encián". Podnik jsem do té doby neznal a po vstupu div, že jsem neomdlel. Uprostřed nepředstavitelného puchu vytvořeného směsí kouře z laciných cigaret, spáleného tuku, zvětralého mizerného piva a smrdících záchodů, seděl dotyčný nekuřák a večeřel. Jeho odpověď na otázku, jak může v tomhle prostředí dostat do krku jediné sousto, mne dostala do kolen. Tao odpověď byla, že zde je dobrovolně, takže tady kouř a smrad nevadí. Co z toho vyplývá, ponechám na vašem uvážení , milí případní čtenáři.
0/0
10.9.2003 9:08

lukinoo

Re:
Ty jsi ho unesl? V tvém autě nebyl dobrovolně?
0/0
10.9.2003 9:15

Yehuda

Re: To jsem se fakt pobavila,
ovšem jak se Vám vnutil do auta militantní nekuřák, je mi záhadou. Však jste ho mohl pustit ven a nechat jet s někým jiným, ne? Restauraci Encián nenavštívím, i když jsem zatím ještě kuřák. Asi by se mi zvedl KUFR.
0/0
10.9.2003 10:10

lukinoo

hmmm
Proč by se měl člověk omezovat??? Žije jen jednou, tak ať si ten život užije tak jak uzná za vhodné. Jestli chce kouřit, tak ať kouří.
0/0
10.9.2003 8:58

opas

Re:
Klidně si kuř, ale když už žijeme jen jednou, proč se mám nechat omezovat frajerem, co mi smrdí do oběda?
0/0
10.9.2003 12:30

Perez

Proč si nezakouřit?
Kouřím už nějaký ten pátek, piju nějaký ten pátek, hulím nějaký ten pátek - a je mi fajn. :) Proč si trochu neužít, když vás může kdykoliv potkat něco zlého ?
0/0
10.9.2003 8:27

Moravak03

Re:
Ty jsi fakt magor, kdyz si chces uzit, tak proc si zivot zkracujes kourenim? A to uz nemluvim o tom, ze zivot zkracujes kazdemu kolem sebe. Proto vas kuraky vsichni zenou nekam na okraj spolecnosti.
0/0
10.9.2003 10:53

lukinoo

Re:
Jasně do VIP salónku.
0/0
10.9.2003 11:24

Andula_z_hor

chce to jen chtit
znam lidi co prestali kourit den ze dne a byli to silni kuraci 2 az 3 krabicky denne, takze ono to jde, chce to jen chtit a hlavne pevnou vuli. jak prijde chut si zapalit koukni na obrazek zakourenych plic a chut te prejde
0/0
10.9.2003 2:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.