Diskuze

´Zabavený´ Honzík se zotavuje z šoku

Desetiletému Janu Kotanovi, který se zhroutil poté, co si pro něj v pátek přišel do školy otec v doprovodu soudního exekutora, je už lépe. Chlapec se podle lékařů z motolské nemocnice uklidnil a následky prožitého stresu mizí. "V nemocnici ještě zůstane," řekl primář dětské psychiatrie Jiří Koutek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

WildBoy

9. 9. 2003 22:28
na odstřel
Matka, která v dítěti vypěstuje takový odpor k jeho otci by měla mít s dítětem zakázaný styk
0 0
možnosti

macek645

10. 9. 2003 14:01
Re:
NEODSUZUJ NIKOHO ANIŽ BYS VEDĚL OČ JDE CO KDYŽ ODPOR SYNA SI ZAVINIL OTEC SÁM SVÝM AGRESIVNÍM A VULGÁRNÍM CHOVÁNÍM
0 0
možnosti

:-(

9. 9. 2003 16:14
Vaše děti nejsou vašimi dětmi.
Vaše děti nejsou vašimi dětmi. Jsou to synové a dcery životní touhy po sobě samých. Přicházejí skrze vás, ale nikoli od vás, I když jsou s vámi, přece vám nepatří. Smíte jim dát svou lásku, Nikoli však své myšlenky , Neboť ony mají své mají své myšlení. Můžeme ubytovat jejich těla, ale ne jejich duši, Neboť ty přebývají v domě zítřka, jež vy navštívit nemůžete, Ni ve svých snech. Smíte se snažit být jako ony, Ale nepokoušejte se je připodobnit sobě. Neboť život neběží pozpátku, ani neprodlívá ve včerejšku. Jste tětivy luků, jimiž jsou vaše děti vysílány jako živé šípy. Střelec vidí cíl na stezce nekonečna a vás napíná svou silou, Aby jeho šípy letěly rychle a daleko. Nechte svůj luk zamířit rukou k radosti; Neboť tak, jak miluje šíp, který letí, tak miluje i luk, který je pevný.
__________________
Khalil Gibran, Prorok
0 0
možnosti

Matinka

22. 9. 2003 16:39
Re:
To se mi líbí. Pokud mají děti jistotu kvalitního zázemí, daří se jim realizovat užitečné věci, na které si už naše starší generace netroufne. A v tom vidím pokrok. Souhlasím, že mi moje děti nepatří, ale přece jen jsou MOJE, často se v nich vidím.
0 0
možnosti

pinguinone

9. 9. 2003 14:58
Varovani..
Vseznalek je tady !
0 0
možnosti

timec

9. 9. 2003 15:14
Re:
mizím...
0 0
možnosti

:-(

9. 9. 2003 14:52
Vazeni rodice
, mam to stesti, ze jsem smel spolu se svou zenou vychovat 4 deti - 1 vlastni a 3 nevlastni - sirotky bratra me zeny. Deti jsou dospele/plnoletete, a proto mam obrovsky poklad zkusenosti s tim, co deti potrebuji, a pred cim/z ceho maji strach.
Deti potrebuji lasku OBOU rodicu.
Nejvice strachu detem nahani hadka rodicu (tata se hada s mamou), protoze se deti boji, ze jeden z rodicu po osklive hadce rodinu (tim hlavne to dite) opusti. Hadka rodicu jim nahani nesrovnatelne vic strachu, nez kdyz jeden z rodicu dite peskuje za "strasne" prestupky.
Vsechny deti trpi rozvodem rodicu, vetsina z nich dostane vselijake lehke/tezke neurozy. Zivot "rozvedeneho" ditete je mnohem horsi, nez zivot sirotka. Sirotek pochopi, ze tata/mama zemrel(a) = nikdy k nam nemuze fysicky prijit, a prijme rad "nahradni mamu/tatu", ale v jeho srdci zustane vzpominka na vlastni mamu/tatu. "Rozvedene" dite NIKDY nepochopi, ze jeho mama/tata vubec muze zit a nebyt u ditete. Jedine vysvetleni pro dite je, mama/tata ke mne neprijde, protoze me nema rad(a), protoze ja jsem spatne/zle/neposlusne dite, jsem dokonce tak strasne dite, ze ani moje vlastni mama/tata me nema rad(a) a nechce me ani videt. V diteti vyroste pocit, ze ZADNY clovek ho NIKDY nebude mit rad... Nezalezi na tom, co kdo diteti vypravi. Nema-li dite kontakt k obema rodicum, prijde VZDYCKY k zaveru: Ja jsem strasne spatny clovek, nejsem hoden, aby me mel nekdo rad.
Nastesti z toho vetsina deti "jakz takz vyroste" - i kdyz ne bez modrin - lec nektere deti z tohoto pocitu (nejsem hoden lasky) nevyrostou nikdy a trpi cely svuj zivot.
 
P.S.  Panove, i ta nejhorsi manzelka pod sluncem muze byt vynikajici matkou - aniz vy byste si toho mohli vsimnout. Damy, i ten nejhorsi rostak, lhar a dev*kar muze byt pravem zboznovan svymi detmi a byt jim dobrym
0 0
možnosti

:-(

9. 9. 2003 14:56
Re: (iDnes to usekla)
Damy, i ten nejhorsi rostak, lhar a dev*kar muze byt pravem zboznovan svymi detmi a byt jim dobrym tatou. Jediny clovek, ktery muze posoudit, je-li tata dobry tata a mama dobra mama, je dite samotne. Nechte diteti tuto svobodu a toto pravo rozhodnout samo, ma-li dobreho tatu/dobrou mamu!
0 0
možnosti

timec

9. 9. 2003 13:31
Bylo by třeba upřesnit,
že se kluk nezotavuje ze šoku z exekuce, ale z dvouletého psychického týrání, kterého se na něm dopustila jeho vlastní matka. Jak to, že matka ještě nesedí ve vězení??? Přemýšlejte, jak může dítě, které dva roky nevidělo svého otce vědět, že špatně mluví o své matce, či ji snad bije? Od koho to asi má? Stačí použít rozum, bohužel hloupost je v převaze. Matka měla jít do vazby a otec si mohl v klidu přijít pro své dítě. Jak mohou soudci jako např. Vyklický tvrdit, že zákony jsou nedostatečné? Jak to , že ještě sedí na svém místě? Ano, exekuce měla přijít, ne po dvou letech, ale po třech, čtyřech zmařených stycích. A zákon na to pamatuje. Poučení, pokuta, exekuce.  Ale tento člověk se sám podílí na protahování řízení a v mém osobním případě i podvodných čachrech s prodlužováním lhůty k odesílání rozsudků.
0 0
možnosti

Kri1

9. 9. 2003 14:46
Re:
0 0
možnosti

bombak

9. 9. 2003 11:05
Osobní spory
Z článku je patrné, že celá věc je založena na osobních sporech matky a otce. Ten, kdo to odnáší nejvíc, je dítě. Dospělí se nedokáží domluvit kvůli vlastnímu dítěti a chtějí, aby to za ně vyřešilo ono. Používají ho prostě jako prostředek k prosazování svých zájmů a vzájemného vydírání. Tahanice, ve kterém dítě málem přišlo o ruku, je opravdu příkladem rodičovské lásky . Skutečně nakonec muselo dítě skončit s těžkým psychickým otřesem? A o ten se bohužel postarali oba rodiče stejnou měrou.
0 0
možnosti

delfa

9. 9. 2003 10:42
Každý osud je jiný
Je pravdou, že si stěžují i matky, že se mnozí otcové o své děti nestarají. Ano. Ale to je jiný problém, jiná diskuze. Uvedu můj příklad. Matka byla již 3x odsouzena za svou trestnou činnost. Podmínkou. A právě svou trestnou činnost využívala a využívá ke zpracovávání dětí proti mně, tedy proti otci. A co na to řekl soud? Že ho nezajímají naše spory jakou rodičů, ale že mu jde o děti. A je to začarovaný kruh. Protože pokud já nechci provozovat trestnou činnost, nemám proti své bývalé manželce šanci nikdy uspět. Její trestná činnost je nyní omlouvána tím, že v současné době jde o zájmy dětí. Ale o jaké zájmy dětí? Jde spíše o to, aby soudy a sociální pracovnice měly klid. Bude zajímavé, až někdo někdy zpracuje studii, ve které se zmapují současné zločiny našich soudů a sociálních pracovnic. A také jejich oběti!!! Děti z toho samozřejmě nevyjímaje.
0 0
možnosti

MMarjanka

9. 9. 2003 10:46
Re: Myslím, že tohle je jiný případ
Pokud skutečně žena byla odsouzena již 3x za trestný čin, pak je vážně někde chyba.... Ale v podstatě o čem se tu píše, jsou spíše extrémy.... Většina rozvedených rodičů dokáže komunikovat normálně....
0 0
možnosti

clen

9. 9. 2003 10:30
Omyl
Ten otec nepochopil vzkaz soudu, i když byl tak jasný: měl nechat matku zastřelit!
0 0
možnosti

delfa

9. 9. 2003 10:16
Proč je vina na otci?
Pořád přemýšlím, proč soudci a mnozí lidé kladou vinu převážně otci, který se za sebe i za své dítě domáhá jejich práv. Bude takhle posuzován také člověk, který se brání proti zloději či vrahovi? Páni soudci, neschovávejte se za děti. Otcové se na vás obrací proto, že již vyčerpali všechny možnosti. Řekněte natvrdo, že matka je darebák a potrestejte ji. Pokud v tom necháte otce samotné, tak si jenom myjete ruce a nemusíte tady vůbec být. Pokud nic neuděláte, myslíte si, že matka nebude otce pomlouvat u dítěte? Bude. Stačí častěji uplatňovat změnu výchovné péče, pokud otec projeví zájem a není to darebák. Mám z toho pocit, že spíše máte z matek strach. Otec je špatný, když řekne křivé slovo proti matce, otec je špatný, když si chce vzít dítě podle rozsudku ... A matka? Té se každý bojí, proto se raději zastřeší "zájmy dítěte".
0 0
možnosti

MMarjanka

9. 9. 2003 10:57
Re: Jenže
jako vždy a všude je to tak, že neexistují pouze matky dokonalé a neexistují pouze vzorní otcové... Pokud se ti dva budou chovat inteligentně (po rozvodu) děti ničím netrpí a je spokojenost na všech stranách. Vidím to u svého bráchy. Navíc jeho bývalka je natolik moudrá, že naše rodina dál funguje jako část té její - babičky, tety, bratranci - co na tom, že oni dva už spolu nejsou? Kluci si to naopak pochvalují
0 0
možnosti

pipano

9. 9. 2003 9:52
matčina vina
Šok a zhroucení z toho, že dítě vidí po dvou letech otce, může mít na svědomí jedině matka. Ta by měla být potrestána za to, že měla žaludek na to, aby po 2 roky zpracovávala osmileté dítě takovým způsobem, že muselo skončit v blázinci. Jak to, že se veřejnost podivuje nad postupem otce, který jenom vyžadoval prosazení soudního rozsudku a ne nad psychickým terorem ze strany matky?
0 0
možnosti

Femme fatale

9. 9. 2003 10:07
Re:
naprostý souhlas
0 0
možnosti