Diskuze

ČT poprvé osloví část diváků polsky

Ve zpravodajství České televize poprvé zazní polština. Ostravské studio bude v tomto jazyce vysílat krátký blok v rámci regionálního večerníku Report. Na přípravě relace s týdenní periodicitou pro čtyřicetitisícovou menšinu se budou společně s českými kolegy podílet i pracovníci polských médií.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

cicous

6. 9. 2003 5:35
Tak to je urazka
Ceskeho naroda a nasi reci pardon ale mam pocit ze clovek kdyz prijede do zeme kde se mluvi jinou reci mel by se tuto rec naucit .
A za druhe na cele severni morave je polska televize snad od nepameti k nalazeni na beznou antenu proc jeste tohle ja sem Cech a ucit se cigansky nebudu a polsky umim jako vetsina severomoravaku ale porady v Ceske Televizi v jinem jazice nez je cestina nesnesu me nezajima co se deje v polsku a nevim proc bych tim padem mel platit za televizi ktera nevisila v mem rodnem jazyce
Ale hold cesi sou podelany narod a  kazdemu lezeme do pr...
Nazdar vsem zaprodancum!
0 0
možnosti

cicous

6. 9. 2003 5:40
Re: dodatek
chci jen dodat ze nemam nic proti polakum ale tohle je zacatek ceskeho konce brzo to budu chit aji vietnamci protoze jich tu je jeste vic a buch vi kdo potom jeste treba nemcouri atd...
at se naucej cesky
ja ziju v USA a nikdo se semnou nebavi cesky je to nezajima bud anglicky nebo utrum a padej .
0 0
možnosti

svobodny obcan

5. 9. 2003 22:01
máme polsky mluvící spoluobčany
takže vysílaní v polštině je spravná věc. Udivuje mne ta spousta negativních reakcí, šovinistických a nacionalistických nazorů. Chapů výpady proti ciganům, neboť mame s tou bandou parazitů a zločincům své konkrétní a reálné zkušenosti. Proč ale někomu vadí vysílaní v polštině pro polsky mluvící spoluobčany, kteří studují, pracují a platí daně ? Na svém uzemí žijí již stovky let. Tešínsko nikdy nebylo součástí českých zemí, ale pouze Slezkou bylo nějakou dobu součástí Zemí korunz české. Při vzniku Československa jsme potřebovali těšínsko, protože přes něj vedla železniční trať na Slovensko, a tak nyní máme spoluobčany, kteří mluví polsky. Nejsou to však Poláci, ale polsky mluvící občané Česka. Tak co proti nim máte ?!!!
0 0
možnosti

the_mole

5. 9. 2003 18:17
ráno
sem to viděl a dá se to přežít, takže klídek, myslim, že to všichni zkousnem, dyk na to čučet nemusíte
0 0
možnosti

dvoudenni kefir

5. 9. 2003 16:29
urazka
myslim, ze vysilani v polstine je spis urazkou polske mensiny... vsichni totiz stejne umi cesky. urcite by bylo lip, kdyby se media radsi soustredila na nektere ty specificke problemy mensin nebo na reportaze o nich, proste neco, co jim neco da... zamestnat novou hlasatelku, co precte preklad ceskych zprav mi pripada jako vysmech...
0 0
možnosti

Jacki

5. 9. 2003 17:01
Re:
Neni to preklad ceskych zprav, ale puvodni zpravodajstvi o deni v polske komunite na tesinsku delane tamtejsimi polskymi novinari. Polaci tam maji svoje tistene periodika (Glos Ludu), na vlnach Ceskeho rozhlasu z Ostravy kazdy den vysilaji ctvrt hodinku vlastniho zpravodajstvi - tak proc by nemeli mit 5 minut tydne take v TV o vecech, jenz se jich bezprostredne tykaji, ale ve vseobecnem zpravodajstvi neni pro ne misto. Cesky divak (prostrednictvim ceskych titulku) se taky muze dozvedet zajimave veci z bohateho zivota polske mensiny.    
0 0
možnosti

sapap

5. 9. 2003 15:23
Tak co www.romea.cz
Tak co už jste se podívali na vysílání v romštině na http://www.romea.cz" target="_blank" rel="nofollow">http://www.romea.cz
0 0
možnosti

svobodny obcan

5. 9. 2003 18:07
Re:
Dej pokoj s ciganama.
Ja s nima mam konkretni zkusenosti, takze o nich nemusim cist. A takovych je nas hodne.
0 0
možnosti

Mariacek

5. 9. 2003 15:15
?
Je az s podivem, jak tady vsichni mate radi "polaky". Uvedomte si, ze mit polskou narodnost, a byt polakem je velky rozdil... Muj deda ji polskou mel, tak porste ji maji i vsichni v rodine. Presto jsem cech...
Kdyz uz tak vsichni chcete posilat Polaky zpet - tam odkud si prisli, tak byste si meli zjistit jak to vubec bylo... Bylo to totiz polske uzemi, a jelikoz Cesko bylo deleno tak jak bylo, kousek polska i s polaky zustalo na ceske strane. V minulem stoleti se je jednoduse transformovalo np. tim, ze aby delnici mohli pracovat v Trineckych zelezarnach, museli posilat deti do ceskych skol apod. Puvodne tady ale nebyla zadna ceska skola, jen polske...
Ale i tak nechapu proc to tady vubec resite... Narodnost: polska je napsano jen asi v rodnem listu, tak mi fakt nektere Vase nazory pripadaji ponekud......
0 0
možnosti

Lajtnant

5. 9. 2003 13:29
Jděte se vycpat
Názory většiny z vás jsou opravdu zajímavé. Z toho, že televize bude PĚT MINUT týdně vysílat polský pořad, děláte problém, jako bychom odstoupili Polsku půl republiky. Jestli to těch 5 minut nevydržíte, tak přepněte na jiný program nebo se běžte mezitím vy...! Nejlepší je příspěvek toho joudy, který nadává Polákům do namyšlených nacionalistů. Ať si to přečte po sobě ještě jednou a pak řekne, na koho že tento příměr sedí nejvíc. Mimochodem si nedovedu představit, že by někdo v Polsku podobně nadával Čechům za to, kdyby se náhodou pár minut v jejich televizi mluvilo česky.
0 0
možnosti

SandyMajor

5. 9. 2003 13:51
Re: Lajtnant
Vážený pane,
myslím, že zde není ani tak problém v tom vysílání jako takovém, ale především v principu. Některá vyjádření mohou vyjadřovat nesouhlas vyjádřený urážkami a hrubým vyjadřováním. Uvědomme si však, že žijeme v ČR a úředním jazykem je čeština. Ani nikde jinde v cizině se tykové věci nedějí. Každý národ by měl být hrdý sám na sebe a svou historii a pěstovat ji v sobě. Tím nemyslím škodlivý nacionalismus. Ještě nejsme tak daleko abychom počínání ČT přijímali zcela bez povšimnutí. Takovýto kompromis se může dost negativně projevit v pozdější době např. vznášením nových požadavků. Za chvíli by určité skupiny požadovali např. komunikaci ve svém mateřském jazyce u lékaře, ve škole apod. V tom právě vidím hlavní problém. Každý občan trvale žijící v ČR by měl znát úřední řeč, neboť při jednáních na úřadech se bez ní neobejde. Sledovat polské televizní programy není žádný problém a pokud má někdo zájem, nechť si tento program naladí a dívá se.
0 0
možnosti

NeLSoN_

5. 9. 2003 12:54
Polaci
Koho chleba jiš, toho píseň zpívej ...
Vshichni tihle polaci umi vyborne cesky a kdyz se jim tu nelibi at si jsou hezky zpet
0 0
možnosti

perses

5. 9. 2003 13:27
Re: zpět
s první části příspěvku souhlasím, ale druhé ne? co znamená zpět? je vidět, že v této problematice se neorientujete.
0 0
možnosti

MF_Dnes

5. 9. 2003 12:38
Poláci
Nic proti Polákům žijícím v Čechách, ale když si chcou pokecat polsky či v tomtéž jazyku něco poslouchat, ať si vyjedou za hranice. Já nemám zájem tento odporný jazyk poslouchat. Jdeme do Evropy, proto vysílejme anglicky (úřední jazyk EU), francouzsky (náhradní jazyk EU), či německy (velmi silní hospodářsky). Ale polsky? Zemědělský stát, kde všichni šmelí a nikdo nepracuje? Toto vysílání má být pro koho? O Polácích se ví, že to jsou namyšlení nacionalisté, kteří nic neumí. Jo, jo, ostravsko má jednu nevýhodu - je na špatné straně hranic. Poláci nic nedají a jenom se roztahují a dělají bordel.
0 0
možnosti

kolbas

5. 9. 2003 14:39
Re:
a co ti dají amici, anglani, frantici a nemci?
0 0
možnosti

asdfga

5. 9. 2003 12:22
I CT je nekdy fakt blba
Clovek si rekne ze je rad ze ji ma oproti nove a podobne , ale je schopna delat uplne hovadiny.Ja jsem z moravy  a nebavi me cist titulky, ja neznam nikoho u nas z polske mensiny kdo by neumel cesky, verim sice ze jsou ale neznam cecha co umi polsky , navic u nas polska mensina nemluvi polsky ale je to smes nemciny s polstinou a podobne, polsky se nekdy ani nedomluvi, je to totalni blbost CT.A ukazuje ze nekdy pouzivaji nazoru nejake cizi hrdosti a hlaseni k ceske zemi uz ji asi moc nezajima.Asi by tu teda meli prohlasit polstinu jako uredni rec.Mozna by se nekdy mohli podivat na konzervativni zeme.
0 0
možnosti