Diskuze

Poprava kněze ´mstitele´ vyvolala protesty

Popravčí v americkém státě Florida vykonal kontroverzní trest. Ve středu večer místního času ukončil život kazatele Paula Hilla. Soud ho do cely smrti poslal za vraždu potratového lékaře a jeho osobního strážce. Hillův život ukončila injekce s jedem. Poprava zvedla vlnu protestů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

merrygold

6. 9. 2003 11:41
vyznamenání
, V Polsku by za to dostal vyznamenání, alespoň od katolíků. Nezapomeňme na Jedwabne, kde místní katolíci upálili 1600 Židů ve stodole a místnímu faráři to vůbec nevadilo.
0 0
možnosti

Bimbac_007

6. 9. 2003 1:50
Potrat neni vrazda, trest smrti casto ano.
Duch vstupuje do tela teprv pri narozeni. Usmrceni tela pred tim neni vrazdou, protoze nikdo neni prinucen tento svet predcasne opustit.
Presto jsem proti trestu smrti. Primereny trest pro kazatele Hilla by bylo dozivoti v tvrdych, ale lidsky dustojnych podminkach.
0 0
možnosti

michallll

5. 9. 2003 19:51
V každém okamžiku jsou nové neřešitelné problémy,
onen kazatel prožíval bolestně, co mnohým dojde až ve stáří v jejich opuštěnosti.
Mohl však být lépe vzdělán v knihách seriozních církví včetně bible, kde se rozlišuje mezi dvěma smrtmi, nenarozeného a narozeného.
Doklad naší křehkosti, ohrořenosti a bídy. Konečná řešení však nejsou , pokud nejsme občany nějaké třetí říše.
Michal, Libčeves
0 0
možnosti

megatacud

5. 9. 2003 18:22
Co si tak myslet
1) Nesouhlasim s trestem smrti. 2) Nesouhlasim s potraty. 3) Nesouhlasim s fanatismem. 4) Nesouhlasim se samorecenymi soudci..... Kdyz to tak dam dohromady: Kdyz uz na Floride existuje trest smrti, je jeho vykonani spravne, protoze ten clovek byl obycejnej psychopatickej vrah, nic vic. Myslim, ze by potrat mel zustat legalni, jakekoliv snahy o potlaceni vedli jen k tragediim, reznicky provadenym potratum ve spatnych podminkach, vrazdam novorozenat matkou apod. Zaroven je ale treba silna protipotratova kampan, aby potrat zustal tim ciste poslednim resenim. Bylo by silne nebezpecne, kdyby ve spolecnosti prevladl nazor, ze potrat je neco bezneho, normalniho, staci zaplatit a mas po starostech. Bohuzel blazni jako Hill naopak nahravaji rozsireni potratu. Je mnohem jednodussi byt oponentem psychopatovi s fanatickymi nazory nez cloveku s rozumnym nazorem a argumentaci.
0 0
možnosti

ak71

5. 9. 2003 18:14
Potraty
S vrazdou doktora nesouhlasim, ale musim ricict, ze ani s potraty:
Potraty se deji jeste na detech, ktera maji vyvinuty vsechny organy a podle svedectvi lekaru instiktivne uhybaji pred "vysavacem" abortera. Vysledkem je pak roztrhane telicko, tu utrzena rucicka, tu nozicka atd.
 
 
Kde je tedy ten prelom, kdy dite zacne byt ditetem? Je to v x-tem tydnu? Nebo az pri porodu? Dite 20 minut pred porodem nevnima o nic vic nez 20 minut po nem, nedochazi tedy ke zmene kvality. Kde tedy se meni ta "kvalita"?
Pokud nekdo o nejake hranici rozhodne, bere si zaroven na svedomi, ze v urcitem procentu  zabije uz deti kvuli ruzne rychlosti vyvoje - nevadi to?
 
 
Dite neni take soucasti tela matky - proto je dosti slozitym system placenty filtrovan prenos zivin, aby ho matcin imunitni system nezabil.
 
  Podle mne je proste strasne jednoduche pro manzela, partnera, spolecnost (a mozna nejmin pro tu zenu) "odstramnit problem". Proste na ucet nekoho jineho vyresit svuj problem. Proste rict, ze radsi nez se zmenit a udelat z neprijateho ditete prijate, snizit svuj standard, jit do nejakeho socialniho rizika, to dite proste zrusim.     Myslim, ze bych pro zacatek v Cechach nezakazal potraty jako takove a netrestal ani lekare, ani matky (ty byvaji stejnou obeti jako deti). Ale trestnym by mel byt jakykoli navod ci natlak k potratu: Veta: "Prece si to nechas vzit, ne?"
0 0
možnosti

FoXic

5. 9. 2003 17:46
Potraty!
Potraty ano. Než bych přivedl (tedy fyzicky přivedla matka) dítě do světa, kde pro něj nebude místo, nebudou peníze aby bylo šťastné nebo aby mohlo být aspoň základně zajištěno, to radši potrat. Není to hezké, ale je to tak!
Kněz byl psychopat, který dvakrát zabil (porušil přikázání!!) , ale NIC (NIC NIC NIC!!) nezískal, krom sobecké vlastní úlevy. Vrah je to!! Kvůli svému svědomí zabil. V nebi ho myslím pošlou do pr.... Potraty se budou provádět dál, jenom dva lidé umřeli. Navíc jeden, který s tím neměl nic společného. A kdyby se potraty zakázali? Nechtěné matky budou potraty provádět načerno a to bude ještě horší.
0 0
možnosti

Flat Vamp

5. 9. 2003 18:06
Re:
A kdo ti nakukal, že to nenarozený dítě stojí o tvoji horlivost?
0 0
možnosti

Rosomak

5. 9. 2003 17:04
A co pilulky?
Jeho psychopatické jednání je poněkud tragikomické. Vždyť spousta antikoncepce funguje tak, že nedovolí zárodku, tedy plodu, se uchytit na sliznici dělohy. Jelikož odpůrci potratů považují okamžikem zrození početí (splynutí spermie a vajíčka), tak by museli bojovat proti antikoncepci stejně vehementně, jako proti lékařům provádějící potrat. Ale to se neděje z prostého důvodu. Farmaceutické koncerny jsou natolik velké, aby tyto extremisty soudně zlikvidovaly.
0 0
možnosti

Ulrich

5. 9. 2003 17:22
Re:
To se tedy mýlíš. Pokud vím, všechny křesťanské církve považují antikoncepci, založenou na principu zabránění uhnízdění vajíčka v děloze, za rovnou interrupci a odsuzují ji.
0 0
možnosti

bleuchat

5. 9. 2003 16:33
Potraty ano či ne?
Já s potraty souhlasím.Potom už je na každém z nás jak se rozhodne.Vezměme si situaci kdy žena nechtěně přijde do jiného stavu (beru v potaz, když do jiného stavu přijde i po použítí všech možných antikoncepčních prostředků).A nemá možnost dítě nijak materiálně zabezpečit a nebo ho z jiného důvodu nechce či nemůže mít.Pak si vemte ten stres co prožívá,  potraty jsou zakázané anonymní adopce neexistují, pak se také může stát že žena se rozhodne potratit sama.Může se jí to podařit, ale také si může ublížit někdy i smrtelně.Když se jí toto nepodaří a dítě porodí je v takovém tlaku a stresu že se dítě rozhodne zavraždit po narození a tomu říkám vražda. Tak se rozmyslete jestli jsou lepší potraty nebo ....
0 0
možnosti

Ulrich

5. 9. 2003 17:26
Re:
Lepší je smířit se s tím, že tady bude dítě. To může být nepříjemné ale nikdy ne do té míry, aby to matka musela řešit usmrcením plodu.
0 0
možnosti

m6a6r6a

5. 9. 2003 15:31
Fanatik
Je o fanatika min, to je jen dobre. Jeho pripad je stejne smutnej jako pripad matky(nabozenske fanaticky), ktera pred par dny pomahala udusit sveho osmileteho syna, protoze "byl posedly dablem" a spolu s ostatnimi krestanskymi magory tedy "dabla vymytila".
0 0
možnosti

martixy

5. 9. 2003 15:37
Re:
Na to mohu říci, že třeba ateističtí komunisté a fašisté hromadně zabíjeli lidi z ideologických důvodů v koncntračních táborech. Zobecňování jednoho případu je velmi nebezpečné. Pak dochází k pogromům. Např. byly pogromy a následné vyhlazování Židů. Fanatici jsou mezi ateisty (např. komunisté) i mezi křesťany.
0 0
možnosti

ixikojj

5. 9. 2003 15:25
Nebezpečný fanatik
Ten kněz nikomu život nedal, a neměl právo ho někomu vzít. Kdysi jsem si myslel, že podobní fanatici vymřeli koncem středověku, ale jak se zdá inkvizice tady mám další pokračovatele. Podobné existence je třeba řezat od narození, aby se naučili ctít cizí život i svobodu. Argumenty křesťanů  jsou stejně totalitní jako komunistická propaganda. Každá žena nebo dívka má právo rozhodovat, zda a kdy přivede dítě na svět. Nikdo nemá právo ji do tak těžkého rozhodování mluvt, ona sama musí nejlépe vědět, jestli bude mít pro dítě dobrí zázením, dostatek peněz, bydlení a pod.  Katolická církev  je pouhým spolkem věřících a nikoliv světovým soudcem  nad  ostatními lidmi. Jen u nás v ČR jsou narvané dětské domy tisíci opuštěnými dětmi.  Křesťanů je u nás okolo půl miliónu. Když jim tedy tolik  leží na srdci osud všech dětí, je tedy s podivem, proč je křesťani dávno nepřijali za své. Sám mám tři děti, moji přátelé už adoptovali pět dětí a všichni každý rok posíláme peníze do dětských domovů, nebo přineseme dětem alespoň  pár dárků. Nebereme to jako něco zvláštního, a už vůbec nic to nemá společného s tím, že někteří z nás věří v Nejvyššího. A jsem přesvědčen o tom, že pokud Bůh s něčím nesouhlasí, tak jsou to nejrůznější vykládači víry, kteří se nerozpakují jeho jménem vraždit .      
0 0
možnosti

martixy

5. 9. 2003 15:33
Re:
Mezi křesťany i nekřesťany se najdou zločinci.  Vaše argumenty jsou podobné jako kdybych říkal,  když ateista někoho zabije, že ateistická ideologie vede k zabíjení. A jistě může vést.  Třeba si jedinec řekne, nevěřím, proto mohu zabíjet. Všechny ideologie pokud se dostanou k monopolní moci jsou špatné. I tzv. racionální, vědecké a rozumné ideologie.
0 0
možnosti