Diskuze

Učitelé si stěžují, že si jich lidé neváží

Pouhá čtvrtina z 213 učitelů, kteří v průzkumu SC&C pro MF DNES odpovídali, si svou profesi zvolila proto, že ji považuje za prestižní. Každý druhý učitel si podle exkluzivního průzkumu myslí, že si jeho práce společnost neváží. Stejné procento dotázaných stávku podporuje. Mohou za to právě nízké platy ve školství.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

franta mottl

1. 9. 2003 16:27
za doby rodicovskeho sdruzeni
by se tohle nedelo. V tom drivejsim systemu (vime ze nebyl optimalni) mel ale ucitel mocneho spojence - bylo to rodicovske sdruzeni. Kdyz nejaky zak delal problemy, nestal tu ucitel sam, ale pozadal tu tzv. "tridni petku" o pomoc. Rodice problemoveho zaka byli predvolani pred zastupce rodicu, kde s nimi byla domluvena naprava a dalsi opatreni. Tak nejak si predstavuji tu spolupraci rodicu a ucitelu!
0 0
možnosti

Lena

1. 9. 2003 15:55
To se nedá nadirigovat,
aby si člověk vážil někoho, kdo si to třeba nezaslouží. Mým životem prošla řádka kantorů a jako každý, na některé vzpomínám ráda, o jiných si myslím, že to byli pitomci. Teď mám na základce dva syny bujnějšího naturelu a velice se těším na okamžik, kdy ZŠ opustí.Třídní schůzky s třídní učitelkou mě předem vháněly do deprese-stížnosti o blbostech byly prakticky na každého žáka( hlučel a lítal o přestávce...).Zajímavé bylo, že další rok s kantorem byla ta samá "nemožná" třída "bezvadná, bez problémů".Nebo-li, pěkná řádka kantorů jen prudí.A peníze bych taky přidala jen těm co naučí a vychovávají a neotravují rodiče s blbostma, které oni stejně z domova nejsou s to vyřešit.
0 0
možnosti

Jana

1. 9. 2003 20:25
Re: Lena
Souhlasím s Lenou, že by přidáno měli dostat jen někteří učitelé. Některým bych dokonce ubrala. Také chci reagovat na názor, že důchodci děti nic nenaučí, že učí pouze pro peníze. Můj názor je, že nezáleží na tom, zdali je učitel maldý nebo důchodce. Pozoruji, že hlavně mladší paní učitelky jsou velice povrchní a neváží si toho, že mohou pracovat s dětmi, vkládat jim do jejich dušičky kamínek po kamínku, ze kterých se skládjí jejich budoucí  životní názory a postoje.
Sama bych učila i za minimální plat. Bohužel jsem nemohla v padesátých letech studovat žádnou střední školu, natož pedagogickou.
Učitelům bych chtěla vzkázat, že uznání se jim nedostane tím, že jim se zvýší  platy. Bývaly doby, kdy vesniční učitelé byli závislí na školném od rodičů svých žáků, a přesto patřili k nejuznávanějším občanům v obci. Starali se totiž o kulturu a veškeré společenské dění - dnešní učitelé berou své povolání jako zaměstnání. Když pdla tak končím, a basta.
 
0 0
možnosti

Lena

1. 9. 2003 15:41
To se nedá nadirigovat!
0 0
možnosti

Muf

1. 9. 2003 14:40
STÁVKA = ŽÁDNÁ MZDA
Pevně věřím, že učitelé nebudou požadovat za prostávkovaný den žádnou mzdu. Stávka patří mezi základní lidská práva a stejně tak jako protiklad se ke stávce váže nemít stávku zaplacenou. Takže pokud budou učitelé stávkovat třeba i 14 dnů, bude výplata samozřejmě a SPRAVEDLIVĚ poloviční.
0 0
možnosti

Bára

1. 9. 2003 15:05
Re:
Ano, ucitelum se dnesni den nezaplati! Nemejte strach.
0 0
možnosti

..

1. 9. 2003 14:12
..
Dámy a pánové, učitelé a profesoři. Úcta a vážnost se nedá vynutit ani zaplatit, tu si musíte získat. Děti si váží dobrých kantorů. Já jsem byla mladá už dávno, ale na pana učitele zeměpisu a češtiny v deváté třídě nezapomenu nikdy. Přitom nešetřil pětkama, a (co se týče kluků) nějaká ta ruční taky občas přilétla. Ale snažil se být vždy maximálně spravedlivý (a nestyděl se omluvit, když se spletl i když jemu bylo 55 a nám 14 let), věděl a znal hodně, vyslechl naše trable, pomohl pokud jen trochu mohl. Jen díky jemu jsme k příjmačkám dohonili to, co jeho předchůdci zanedbali. Nemyslím, že by byl placen víc, než ti, co na nás kašlali, narozdíl od nich to ale byl pan učitel.
0 0
možnosti

Z

1. 9. 2003 14:24
Re:
Tak tak, mam podobnou zkusenost. Na ZS to bylo tak 10% ucitelu co byli dobri, ma SPS uz to bylo lepsi, tak 20%, na VS nejlepsi, tam tak 40-50%.
0 0
možnosti

Jirka

1. 9. 2003 13:29
Na tuto stávku doplatí především učitelé.
Proč?
1. Nebyla dostatečně rasantní a tedy neukázala žádnou sjednocenou sílu.
2. Její požadavky jsou kontraproduktivní - nejsou v zájmu učitelů, neboť i nadále požadují glajchšaltizaci a socialistické rovnostářství.
3. Výsledkem paradoxně bude posílení pravomocí ministerstva školství, tedy další omezení obcí a krajů v řízení jejich vlastních organizací a správě jejich vlastního majetku.
Myslím, že učitelé trapně naletěli šéfům svých socialistických odborů.
Stávka za vyšší platy měla vypadat jinak a stávkové požadavky měly být jinak formulovány.
A pro příště bych doporučoval stávku alespoň týdenní s tím, že bude přesně stanoven požadavek na minimální cenu jedné odučené hodiny.
 
 
0 0
možnosti

jira

1. 9. 2003 13:13
opakovaní pro ty, co nečtou diskusi zpětně
Ano, vyučovací hodina trvá 45minut. Ale to není celá pracovní doba, nechci psát o opravování, stejně každý zná jednu "úču" co to nedělá => nedělá to žádná.
Ale napadlo Vás, že máme mezi dětmi chronické záškoláky, narkomany, děti s poruchami chování, děti, co šikanují ostatní a že i to naše práce, že se těmto dětem věnujeme často víc než jejich rodiče, že řada z nich není zajímavá pro ústavy (např. jsou málo agresivní) a tak je máme v běžných třídách!!! Zkuste si spočítat kolik hodin Vás stojí jeden problémový žák!!! Ano, vím, Vy znáte učitelku či školu, kde na to kašlou, ale aspoň přiznejte,, že tak nemusí být jinde.
A ještě - velice často se objevuje, že přece 1+1=2 se nemění. To je pravda, ale mění se neustále způsob, JAK se to děti učí. Běžte se podívat do 1.třídy a zjistíte, že všechno je jinak, než jak si to pamatujete Vy. Ono nejde jen o to CO se učí, ale o to JAK se učí.
A naše zkušenost je taková, že každé naše přidání je vzápětí vykompezováno snížením osobního. A myslím, že máme právo říct, že už toho máme dost!
0 0
možnosti

abc

1. 9. 2003 13:52
Re:
Vy jste prostě chudáci, že jo!!! Ale já mám pocit, že všichni mají právo říct, že už mají dost vás. Za dobu co jsem chodil do škloly, jsem nenarazil na víc než 1-2 kvalitního učitele. Dnešní generace je na tom stejně, vím to z osobní zkušenosti. Myslíte, že se to spraví zvýšením platů. Jste uzavření ve vašem způsobu myšlení které je prostě "jiné". Proč každý hned pozná, že se baví s učitelem? Vy prostě nejste schopni normálního dialogu, vy prostě jenom pořád vykládáte látku. Ale zkuste se na problém školství podívat s odstupem a s normálním mozkem.
0 0
možnosti

Jana

1. 9. 2003 12:45
Ahoj
0 0
možnosti

ˇ

1. 9. 2003 12:36
cesky cirkus
vy cesi jste fakt zrali na blazinec: pracovat neumite, jen se flakat, krast a volit levicove zlodeje kteri vas jeste vice okradou, jste opravdu neco, kdyz vas clovek pozoruje z ciziny prijde mu to jako maly cirkus blaznu kteri si voli blazny a demagogy jako je Spidl a komanci a podobna zviratka, dane mate jako kraaavy, podnikavost v lidech ubijite jedna radost hlavne ze se vzdy ptate kolik kdo vydelava, jste narod k zbliti a pokud se mlady lidi v cesku nechaji zkazit tou bandou starych socialistickych generaci 35 let a vyse, tak je po vas veta, nazdar!!
0 0
možnosti

to je moje

1. 9. 2003 13:02
Re:
Neposuzuj nás podle sebe. Podle úrovně tvého slovního projevu odhaduji, že nás pozoruješ z vršku stromu někde v pralese. Pokud se ti nelíbíme, tak se dívej jinam. A neurážej lidi, které vůbec neznáš.
0 0
možnosti

Jirka

1. 9. 2003 12:20
To je zajímavý. Čí jsou ty děti?
Spousta příspěvků se tu ohání termínem
naše děti.
Tomu nerozumím. To jako ten příspěvek vždy píšou oba rodiče současně?
Nebo si někdo přisvojuje cizí děti?
Nebo se někdo snaží mluvit mým jménem?
Takže vy všichni, kdo projevuje obavu, kdo že bude učit "naše děti", vězte, že já nemám vůbec žádnou obavu, kdo bude učit moje děti a závazně prohlašuji, že do výuky mých dětí nikomu nic není a mým jménem nikdo nemá co mluvit.
I kdyby se celé školství okamžitě zhroutilo a všechny obecní i krajské i státní školy byly ze dne na den zavřeny, já se o výuku svých dětí postarám. A do cizích dětí mi nic není.
 
 
0 0
možnosti

Ladyk

1. 9. 2003 14:17
Re: Čí jsou Tvé děti
To je právě ten problém, Jirko. Čí jsou Tvé děti. Víš, Ty jsi na těch třech šílených mejdanech nebyl - kdybys byl, nemusíme to teď řešit. A bylo nás tolik - v této diskusi pár kluků poznávám. Šlo se z pokoje do pokoje, hodně alkoholu - fuj, to je metla, no prostě těžko říct. Tak se staráme. Kdo vlastně bude ty naše děti učit?
0 0
možnosti