Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zaměstnanci mu stávkují, on s tím nesouhlasí

Dveře 5. základní školy ve Žďáru nad Sázavou zůstanou v pondělí zavřené. Čtyřicet ze třiapadesáti jejích zaměstnanců stávkuje. Ředitel školy Miloslav Straka se stávkou nesouhlasí. Myslí si, že je ještě prostor k jednání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

normál

Učitelé nemají co ztratit, ředitel ano (své koryto). Nic jiného za tím není.
Kdo by chtěl přijít v dnešní době s půlmiliónem nezaměstnaných  o dobré koryto? Leda tak blázen.
0/0
1.9.2003 11:40

Jan Kotek

Stavku si pamatujte!
Prakticky kazda zakladni skola zada po rodicich "dobrovolne" prispevky na svou cinnost. Tak si tu stavku pamatujte.
0/0
1.9.2003 9:17

squire

Re:
Co tím chtěl básník říci? Že jako ty příspěvky žádají učitelé pro sebe nebo co? Kdyby rodiče museli sami kupovat učebnice, sešity a další pomůcky, škola by nemusela o nic žádat.
0/0
1.9.2003 12:31

Robinson

srac
Bud stojim na strane podrizenych nebo jsem manager a podrizene dokazu usmernit. V tomto pripade je to srac, ktery tam nema co delat.
0/0
1.9.2003 9:17

Martin

Re:
dalsi chytrej :P
0/0
1.9.2003 9:55

Jirka

Prostor k vyjednávání?
O jakém prostoru k vyjednávání to ten ředitel mluví?
Rámec platů učitelů je dán zákonem o platu a odměně za pracovní pohotovost (tady by asi musel vyjednávat s parlamentem - má na to prostor?).
Konkretisace tohoto zákona pro podmínky školství je dána nařízením vlády (takže s vládou snad má prostor pro vyjednávání o změně tohoto nařízení?).
Konkrétní peníze pak učitelům vyplácí on. Poskytuje snad on svým učitelům prostor k vyjednávání s ním? A má to vyjednávání efekt? Chtěl snad svým prohlášením učitelům sdělit, že jim všem přidá?
Určitě ne. Ve skutečnosti jim říká, že na osobní ohodnocení peníze od ministerstva školství nedostal a mzdové zařazení vyplývá z právních předpisů a on s tím nemůže nic dělat.
Kde je jaký prostor pro vyjednávání?
 
0/0
1.9.2003 8:57

Ing. Papazian

Ředitel by měl být odvolán!
Názory tohoto pána jsou směšné, měl by být odvolán co nejdříve. Vedoucí pracovník, který nechápe své podřízení není pracovníkem na svém místě. Doporučuji vybrat schopnějšího.
0/0
1.9.2003 8:54

pjotri

Nazor
1.Ucitel ma uvazek na asi 22 hodin tydne. Kecy o pripravach a opravach sesitu jsou blbosti, protoze i jini lidi delaji neplaceny prescasy.
2.Maji asi nejvic volna ze vsech pracujicich - jarni, letni, zimni a dalsi prazdniny. Argumenty, ze stejne musi chodit do prace neberu, protoze v ten okamzik stejne nepracuji. Je to asi, jako kdyby ridic autobusu vyjel s vozem a na konecne by stravil celou sichtu, aniz by nekoho odvezl. Asi by za takovou praci nemohl chtit prachy.
3.Pokud uz mluvim o ridici autobusu jako o prikladu, pak tedy on ma pooooodstatne vetsi odpovednost, protoze prave on muze behem vteriny pozabijet x lidi. Tato odpovednost ucitelum chybi. Za sveho zivota jsem mel 2 naprosto neschopny ucitele - nemciny a programovani. Presto mam dnes z nemciny statnici a programovat taky umim.Jednim slovem, ucitel nemuze nic zkazit.
0/0
1.9.2003 8:27

Martin

Re:
S plosnym pridanim vsem ucitelum take nesouhlasim, ale:
2) ve cvhili, kdy jste psal, vas vas zamestnavatel platil za to, ze nic nedelate; autobusak i kdyz stoji na konecne je v danou chvili v praci, i to stani na konecne je jeho prace.
Stejne tak patri do naplne ucitelu priprava na vyuku. Tato priprava zahrnuje jednak pripravu materialu a pomucek, jednak i pripravu "prostredi" (pri pohledu na mnoho skol zjistite, ze skoly v zajmu setreni kdekoliv vyuzivaji ucitele i jako stehovaky, instalatery atd.)
 
3) pokud si myslite, ze ucitel nema zadnou zodpovednost, pak jste hlupak, kteremu nema vyznam jeho zodpovednost vysvetlovat.
0/0
1.9.2003 10:05

jirka

Re:
Mluvíte o něčem, o čem nemáte ani páru. Školy by měly udělat dny otevřených dveří pro takové lidi jako jste vy. Dostanete třicet osmáků, tabuli a křídu a jsem zvědavý, jak se s tím popasujete. Upozorňuji, že po odučené hodině si moc neoddychnete, protože budete mít dozor na chodbě a jestli si půjdete před další hodinou do kabinetu pro pomůcky tak porušíte nařízení, protože to bude buď na úkor toho dozoru, nebo na úkor výuky.
0/0
1.9.2003 10:21

pjotri

Re:
Broucku, 30 osmaku uz ve tridach davno neni. A i kdyby, kdyz to vis ty, jak je mozny, ze to nevi zajemci o studium na pedagogicke fakulte? Ja mam pravo to nevedet. Ale oni MUSI vedet, do ceho jdou a co chteji se svym vzdelanim potom delat. Je jen malo povolani, o kterych naplni je verejnost tak informovana jako o ucitelich. Takze si myslim, ze vim, o cem mluvim, zejmena proto, ze mioje zena je taky puvodne ucitelka. Tzv pripravu si ucitel udela jen jednou a pak podle ni jede celej zivot. A pokud ne a musi si pripravu delat na kazdou hodinu, je to neuveritelne neschopnej chudak, kterej je zrejme ve znalosti latky asi tak o 2 lekce pred svymi zaky. Uvedu ale priklad kantorky, pred kterou smekam. Za casu meho pusobeni na SPSE v Brne tam ucila jista prof. Novotna. NIKDY nemela pripravu a NIKDY nenosila jedinou knihu, sesit apod. Ani my - studaci - jsme, svete div se, nemeli za celou dobu studia na SPSE jedinou knihu do matiky. Novotna vsechno mela v hlave vcetne prikladu a dokazala i takovyho matematickyho ignoranta, jako jsem ja, naucit matiku na te urovni, ze jsem pak na VS strojni nemel s mat. nejmensi potize. Toto je pro mne ucitel. Od te doby jsem takovyho kantora nepotkal.
0/0
1.9.2003 12:30

Navi

Re: Názor
Po přečtení příspěvku jsem chtěl říct trouba,ale popřečtění dalších to jse nenechá napsat
0/0
1.9.2003 12:55

Mirek

Re:
Nic proti řidičům autobusů, ale chtěl bych je vidět učit český jazyk se vším, co k tomu patří. Taky bych si mohl udělat "řidičák" na autobus a po krátkém zaučení zodpovědně vozit lidi. Nestěžuji si na peníze, protože naše škola je umí vydělat, nestěžuji si ani na děti, ani na zaměstnání. "Dojímá" mě pouze omezenost, ale každý přece máme svůj strop.
0/0
1.9.2003 13:03

pjotri

Nazor
4.Pedagogicka fakulta je s velikym odstupem naprosto nejjednodussi vysoka skola. Proto se na ni hlasi zoufalci, kteri by nic jinyho nezvladli, i kdyz moooc dobre vi, kolik budou jako ucitele vydelavat.  V tom okamziku je ale zajima jen, ze budou mit vysokou skolu a vydelek je zajima az po obdrzeni diplomu. Stejne jich minimalne 50% nikdy do skolstvi nenastoupi.
5.Reseni:
A)propustit 25% ucitelu, ostatnim zvysit uvazky na 35 hodin tydne a z usetrenych penez pak diferencovane (podle kvality ucitele) pridavat na platech.
B)zavest skolne na VS. Proc? Je to jednoduchy. VS slouzi k ME priprave na ME povolani a niky ni pak budu JA vydelavat vic penez, nez treba stredoskolaci. Asi bych neuspel, kdybych treba po autoskole, jazykove skole, pilotni skole atd. pozadoval VZDELANI ZDARMA. I kdyz je to v podstate jedno a totez, jako jakakoliv jina statni skola. Ridicsky prukaz na autobus si tedy musim zaplatit sam, lekarske vzdelani mi hradi danovi poplatnici. A to neni spravedlive. At se plati skolne, at si na ne studenti vydelaji praci na brigadach a i jejich pristup ke skole a studiu se rapidne zlepsi. Student, ktery bude muset za prednasku zaplatit 500 Kc si asi bude prednasku jinak vychutnavat, nez kdyz na ni muze bezplatne spat. A tzv. chudi studenti? Jednoduchy. PUJCKA, ovsem s majetkovou zarukou, tak, aby bylo mozno penize ze studenta po urcite dobe vyrazit a aby se s takovymi pujckami nechytracilo. Dobrym studentum by se mohla cast penez vracet formou stipendia a studium by pak bylo pro ne levnejsi.
6.Pokud do skolstvi naleju 10 miliard, na konci ucetniho roku ze skolstvi nedostanu ani korunu. Pokud stejny prachy naleju do prikladne CSA, koupim par letadel, opravim jina, pridam pilotum, budu mit na konci ucetniho roku temer jiste zisk. A to je duvod, proc  - podle mne - nemaji ucitele narok na 13. a 14. plat. Proste si na nej nejsou schopni vydelat.
0/0
1.9.2003 8:27

Q

Re:
Když je to tak fajn, jděte učit. Osobně si myslím, že Vám někdo ublížil a jste plný nenávisti, protože Váš komentář nemá logiku.
0/0
1.9.2003 8:41

pjotri

Re:
Zato vy logikou primo oplyvate. Vysvetlete mi, prosim, jak souvisi logika s nenavisti. Mimochodem jsem ucitel letani a nestezuju si.
0/0
1.9.2003 9:05

Tom

Re:
Tak nekam odlet a neprud.
0/0
1.9.2003 10:15

pjotri

Re:
Myslel jsem, ze mam pravo na vlastni nazor, strupe. Asi jsem se mylil.
0/0
1.9.2003 12:15

zab

Re:
Ne, vy jezdíte s autobusem.Nic moc vzdělání nemáte a štve vás to.Kdybyste ho měl, nechal bych vám ho zpětně zaplatit.A k práci učitele: jestli máte děti,zkusil jste udržet jejich pozornost alespoň hodinu?Takhle v 10 h. dopoledne?Ty děti si vynásobte třiceti a pak nám napište, jak to dopadlo, vy chytrej.
0/0
1.9.2003 10:37

pjotri

Re:
S autobusem sice nejezdim, ale ridicak na nej mam. Myslim si, ze ucitele nikdo nenuti, aby delali praci, ktera je tak malo placena. A pokud je jejich VS tak kvalitni, ze si je na ni mozno udelat dokonce doktorat (PaeDr), necht zkusi uplatnit tuto skolu, nejlepe s aprobaci dejepis/obcanska nauka (omlouvam se za pripadne nespravne nazvy). Uz vidim podnikatele, ktery takoveho vzdelance zamestna za 30000 cisteho. Ja jim nezavidim a taky se do uceni nehrnu. Ja ucim na stesti jen dospele a taky za patricne jinou odmenu. Ale rika se, ze kazdy je sveho stesti strujcem. A v podstate i tvrzeni, ze pedagogicka fakulta je jen skola pro skolu a pro neuspesne studenty, pokousejici se marne napr. o filosifii, jen z nouze ctnost, je stoprocentni pravda.
0/0
1.9.2003 12:21

D.

Re: Emigrant
Mimochodem presne tak to funguje v zap. evrope. Socialisticke mysleni je tezko vymytit z hlav lidi.
0/0
1.9.2003 9:59

Martin

Re:
na ktere statni VS v Z Evrope se plati skolne???
0/0
1.9.2003 10:14

pjotri

Re:
Diky za souhlas. Ziju uz 12 let v Rakousku, tak vim, o cem pisu.
0/0
1.9.2003 12:14

Jirka

Co na to říká...?
Co na to říká ředitel Základní školy Borovského v Karviné-Ráji pan Staňa, mohl by se vyjádřit?
0/0
1.9.2003 6:52

Pavel07

mzda
jediný úspěch je, že státní pokladna ušetří 50 mil na nevyplacené mzdy stávkujícím - také si to myslíte?
0/0
1.9.2003 6:35

Susenka Kavova

Stracena
Straka je rozumnej clovek. Zajimalo by me ale jestli bude stavkovat pan ucitel Poul nebo jestli bude mezi tou hrstkou vernych. Dekuju
0/0
1.9.2003 3:43

Ferda

Nesmyslny nadpis
Co to je za dementni nadpis? Reditel (skoly, nemocnice atd.) ma prece ze zakona povinnost nesouhlasit se stavkou svych podrizenych. Reditel reprezentuje zamestnavatele (tedy v tomto pripade stat) a stavkujici ucitele tedy de iure stavkuji proti nemu. To by byla pekna anarchie, kdyby reditele jako zastupci zamestnavatele souhlasili se stavkama!
0/0
1.9.2003 2:25

xx

Re:
Tak se podívej kolem sebe, kolik postbolševických ředitelů škol ty své učitelky do stávky žene (ostatně - moc práce jim to nedá, protože učitelky ještě to, že nemusí do práce, jakž takž pochopí).
0/0
1.9.2003 6:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.